Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] HotA Light – Horn of the Light?
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
Czy zagrał(a)byś w okrojony dodatek HotA, bez nowych miast i stworów neutralnych, ale z całą resztą zmian?
tak (3)
 
 18%
nie (11)
 
 65%
to zależy / inna odpowiedź (3)
 
 18%
Zaloguj się i zagłosuj!

Tarnoob PW
8 stycznia, 11:19
Podejrzewam popyt na jakąś okrojoną wersję HotA; znam ludzi skarżących się, że ten dodatek trochę im psuje stary, dobry klimat SoD i w sumie to ich rozumiem, bo po dekadzie już się prawie WoG zrobił z tymi nowościami, a zapowiada się ich jeszcze więcej (Factory itp.). Niech HotA Crew naśladuje WoG-a nie tylko w ilości, ale i w opcjonalności; pamiętam, że lata temu na Heroes Community były dywagacje o tym, czy np. nie zrobić takiego lżejszego, bardziej przejrzystego i stabilnego WoG-a.

To nie jest żebranie; sam lubię powtarzać klasyczny cytat z Zielevitza „to se zrób”. Zwyczajnie chcę wybadać, czy inni fani też są tym zainteresowani. HotA niestety nie ma otwartego dostępu do kodu i nie zdziwię się, jeśli takie zachowawcze uszczuplenia będą możliwe głównie na VCMI. Dobrze, że HD Mod utrzymuje pewną niezależność, ale to i tak chyba nie wyczerpuje potrzeb.


Kammer PW
8 stycznia, 11:23
Jaka jest ta cała reszta zmian?

Tarnoob PW
8 stycznia, 11:28
Rebalans, ujemne szczęście w bitwie, nowe tereny i obiekty na mapie przygody – np. banki i składowiska zasobów – a do tego jeszcze nowe artefakty, choćby te związane z nową umiejką (zaćmienie). Grotowy dział HotA serio nie jest daleko. xd

Kammer PW
8 stycznia, 11:33
W sumie to ja już się pogubiłem, ile rzeczy dodaje HotA, a ile HDmod.

No i czy nowa umiejętność nie miesza na podobnym poziomie jak nowe neutrale? A ujemne szczęście? Gdzie powinna znaleźć się kreska? Kto powinien ją postawić?

Zresztą, na zrobienie tego potrzeba byłoby mnóstwa roboczogodzin, a, co widać po Factory i tym, że HotA Crew nie chce wypuszczać mniejszych, fajnych fiksów (które już są w pluginach HDmoda xd), jest towarem dramatycznie deficytowym.

Wreszcie -- skrótowiec mi się nie podoba, za bardzo kojarzy się z Hero of the Light. :P

Fandor PW
8 stycznia, 11:42
Na początku przeczytałem tylko 2 część tematu i myślałem, że jakiś nowy użytkownik sobie sam jakoś dziwnie rozwinął skrót Hero of Light. :D

Generalnie już od dawna HotA jest przede wszystkim platformą do trybu multiplayer. Dobra platforma do multi musi być jednolita dla każdego użytkownika.

Jasne, fajnie by było, aby przy singlowych grach, można było dowolnie składać różne dodatki i modyfikacje mechanik, ale w dalszej perspektywie to utrudnia pewną przejrzystość. Ponadto popularność multi w HotA na pewno jest budowana także tym, że gracze muszą koniecznie grać w HotA w całości a nie samemu sobie wybierać.

Trochę offtop DoR może mieć ogromny problem, ponieważ nawet jeżeli będzie dużo lepszym modem od HotA (czemu bardzo kibicuje) to jeżeli każda mała zmiana będzie wyłączalna, to każdy jeden gracz, będzie grał w swojego własnego DoRa, a to zdecydowanie utrudnia późniejsze zgrywanie się w multi. Więc w efekcie taka wybieralność w DoR może skutkować mniejszą popularnością.

Także podsumowując dla samego HotA może nie mieć najmniejszego sensu wprowadzanie żadnych włączników funkcji, a tym bardziej nie ma żadnego sensu aby ktoś tworzył nowego moda, który nie będzie prawie wcale pobierany.

Kastore PW
8 stycznia, 12:28
Jak trzeba będzie, to zagram, ale lubię nowe rzeczy.

Lord Hawk PW
8 stycznia, 16:50
Tarnoob:
Podejrzewam popyt na jakąś okrojoną wersję HotA; znam ludzi skarżących się, że ten dodatek trochę im psuje stary, dobry klimat SoD i w sumie to ich rozumiem, bo po dekadzie już się prawie WoG zrobił z tymi nowościami, a zapowiada się ich jeszcze więcej (Factory itp.)

Na wstępie zaznaczę, że samo pytanie wydaje mi się pomyłką, a dokładnie, że chyba powinno być odwrotnie. Poprawnie powinno brzmieć, czy samo nowe miasto i jednostki neutralne, a reszta won.
Dlaczego tak uważam? Ponieważ, dla ludzi którzy jak piszesz, chcą klimat i jak najmniej pozmienianej gry, względem SoD, to tylko w ten sposób jest to sensowne.
Bo to nie nowe miasto czy jednostki zaburzają to co znamy, ale zmiany balansu, zmiany działania zdolności, nowa mechanika losowania czarów, nowe artefakty [w tym składowe, oraz np. te obniżające morale, przez co walki neutralne mogą być znacznie łatwiejsze, bo moral się nie losuje] i cała masa takich usprawnień.
Jak dla mnie, właśnie HOTA [oraz DoR, patrząc na zapowiedzi], tym się różnią od WoGa, że WoG, co prawda nie dodawał nowego miasta, ale robił wielki bajzel. Co prawda to fajne, że było wiele możliwości i urozmaicenia, to jednak jeśli tak grać na wszystko włączone, to gra zmieniała się całkowicie nie do poznania.
W HOTA, zaś można się poczuć jak w klasycznym dodatku, który przede wszystkim dodaje nową zawartość i usprawnia to co było do poprawy. Bo jeśli uznamy, że HOTA poprzez pewne rzeczy psuje grę, to każda osoba która tak uważa, powinna grać jedynie w RoA, ponieważ, AB i SoD też zarówno dodały nową zawartość [miasto, artefakty, w tym składane, neutralne jednostki, balans istniejących np. Lizardmeni na szczęście zostali poprawieni i masa innych rzeczy].
Więc jeśli ktoś uważa, że SoD jest super, a HOTA już nie, to widocznie wychował się na SoDzie i RoA nawet nie bierze pod uwagę.
Jednak samą grę mogą psuć tylko sprawy zmieniające całkiem mechanikę i styl grania, a nie nowa zawartość. Dlatego uważam że nowe miasto, nowe jednostki, nowe artefakty, nowe zdolności [ale dodane, a nie jak w HOTA niestety odporność została zastąpiona i to nawet mimo że to naprawili, to nadal w singli jest standardowa, a w multi już nie i to jest największa wada, bo oba by się przydały tu i tu], nowe banki i nowi bohaterowie, nowe tereny, nowe czary, oraz nowe machiny są tylko na plus, ponieważ wzbogacają zawartość, dają nowe możliwości do rozgrywki i po prostu urozmaicają samą grę.
A przecież mimo tego, nadal można grać swoim 1 zamkiem 20 czy nawet 30 lat [bo chyba nie znikną], w ten sam sposób, a nową zawartość traktować jako odkrywanie nowych rzeczy [podbijanie zamiast elfów po raz n-ty na trawie, to Factory z nowymi jednostkami na nowym terenie] i to jest jak najbardziej na plus. Bo jak się zna grę na pamięć, zna się sposób na każdą jednostkę, obczajenie jakich bohaterów warto brać, jaki zamek jest dobry na jaki i co warto budować w jakiej kolejności zwłaszcza na jakiego przeciwnika, może się stać nudne i tak też jest. Dlatego nowa zawartość, dodająca tylko a nie zmieniająca całej gry, jest tym co potrzeba.
Zaś wszelkie modyfikacje, które zmieniają styl gry, mechanikę i wprowadzają coś co jest całkiem zmieniające całą grę [małżeństwa?, budowanie zamków? itd.], to może psuć klimat [aczkolwiek jest miłym urozmaiceniem raz na kiedy, gdy chcemy sobie dla odmiany zaszaleć i np. uwalać całą mapę, jednym napakowanym dowódcą u bohatera, który na strzała składa 10 smoków ^^].

Także, jestem za tym żeby dodatki były pełne, o ile dodają nową zawartość. Jedynie opcje zmiany mogły by być, w takich sytuacjach jak podmiana zdolności [to z tą odpornością, powinno być, jako albo stara wersja, albo nowa, albo obie naraz w tej samej rozgrywce], lub takich jak podmiana wyglądy jednostki [Ork, Pikinier, Dendroid], czyli bardziej takie rzeczy że nie są to aż tak istotne, ale może komuś przeszkadzać [powiedzmy że ktoś się przyzwyczaił że Ork ma być zielony i nie chcę mieć pomarańczowego, jak to było w jednej z wersji].

Tarnoob PW
8 stycznia, 18:32
W sumie to też masz rację i wersję z samymi bonusami – bez rebalansu, przynajmniej tego jakościowego – też bym chętnie zobaczył. xd Ale grałbym raczej w ten pierwszy wariant, poprawiający SoD zamiast go rozszerzać; w końcu jestem konserwą.

traümatanzer PW
9 stycznia, 00:01
W moim mniemaniu dázenie do perfekcyjnego balansu w HoMM, zastepowanie tej gry calkowice zrownowazonymi szachami, troche psuje frajde z tej gry przecietnemu, niedzielnemu graczowi. Byloby milo gdyby tworcy dali przynajmniej dwie opcje: turniejowa i light. Wciaz nie rozumiem dlaczego Galthran is OP, a Crag Hack juz nie jest OP... Dlaczego musisz zmieniac Mysticism i Resistance, a nie Eagle Eye??
Dla mnie wersja z samym nowym miastem, lokacjami, artefaktami, nowymi bohaterami bylaby absolutnie cool i wystarczajaca, so jestem na tak za powrotem Galthrana :D

A i ankieta powinna byc uscislona. Na pytanie czy zagralbym w taka wersje odpowiedz bybyla pewnie z raz czy dwa tak, ale na pytanie czy grywalbym w taka wersje czesto - definitywnie nie.

Drwal PW
9 stycznia, 09:29
W teorii wydaje mi się tych nowości w HotA trochę za dużo, ale w praktyce jak pograłem kilka razy w samo SoD to komfort gry nie był taki jak kiedyś i zwyczajnie brakowało mi funkcjonalności i tych wszystkich nowych rzeczy co wprowadza HotA. Nie ma co się więc chyba cofać, tylko konsekwentnie i mądrze wprowadzać nowości.

Oczywiście są rzeczy, które mi się w HotA nie podobają - bardzo brzydkie lub zbyt wyszukane jednostki neutralne, nadmiar banków stworów (jakoś zbyt bardzo wpływają według mnie na rozgrywkę), fort na wzgórzu, który nie ulepsza wszystkich jednostek, a tylko 1-5 (ogólnie nie jestem fanem zastępowania oryginalnych rzeczy) i jakieś tam mniejsze pierdołki, których w tym momencie nie pamiętam.

Chyba też mam tak jak większość - nowości w HotA zlewają mi się z tymi w HD mod.

Bajan PW
9 stycznia, 09:36
Za równo nowe miasta, jak i szereg usprawnień to pełnoprawne części tego fanowskiego dodatku. Minęły lata, a SoD jest niestety archaiczny. Usprawnień w HotA jest ogrom. Wystarczy zerknąć nawet w komnatę na AC - ogrom przez wielkie jak Loksodon O. Za dużo jest cennych zmian, aby dało się sensownie wyodrębnić te, które odpowiadają akurat komuś, bo co człowiek, to inne preferencje.

Nie podobają mi się może wszystkie zmiany, ale 99% z nich tak. Ufać Hotowcom i grać.

Tarnoob PW
9 stycznia, 10:41
No to prawda, że SoD bywa archaiczny, ale moim zdaniem głównie przez te niedobory balansu – nie ma ujemnego szczęścia ani sensu brać odkrywania, a do tego w karczmie trafiają się śmieci jak bohaterzy z nawigacją na mapie bez wody. Z drugiej strony HotA potrafi przytłoczyć dziesiątkami nowości i coraz wyraźniej kontrastującym klimatem, przez własny styl graficzny. Dlatego widzę miejsce na trzecią drogę, „forka”; a może i czwartą drogę, jeśli ktoś ma przeciwne potrzeby.

Moim zdaniem odróżnianie zmian z HD Moda od tych z Hoty jest dość łatwe do ogarnięcia – HD Mod zmienia tylko interfejs, a nie reguły gry; możliwe, że były jakieś opcje typu „zaproś bohatera do karczmy”, ale słusznie się z tego wycofali. Jeśli HD Mod wpływa na balans, to tylko pośrednio, bo ogranicza potrzebę ręcznego obliczania kolejności ruchów, zasięgu oddziałów itp. – daje fory leniwym. Trochę konfundujące jest tylko to, że HotA Lobby itp. bajery są dostępne tylko w HotA, ale są częścią HD Moda i robione właśnie przez pana Baratorcha.

traümatanzer:
Wciaz nie rozumiem dlaczego Galthran is OP, a Crag Hack juz nie jest OP... Dlaczego musisz zmieniac Mysticism i Resistance, a nie Eagle Eye??

Galthran ma dużą przewagę od początku gry, a w grach turniejowych to się szybko kumuluje i „eskaluje”, chyba zwłaszcza w Nekropolii z jej efektem kuli śnieżnej (dodatnim sprzężeniem zwrotnym). Crag Hack ma wyraźną przewagę dopiero od któregośtam poziomu, a więcej zabitych wrogów nie daje mu dodatkowych bonusów typu powiększona armia.

VIP PW
9 stycznia, 11:28
Tak w skrócie napisze :)

Pewnie trzeba poczekać na aktualizacje HoTy, było by to fajne rozdzielić, ale wątpię, że takie coś się stanie :P. Wolałbym, żeby nowości były, ale przywrócić usuniętą zawartość/podmienioną zawartość - więc w ankiecie nie wiem co zaznaczyć :P.

* HoTa stosuje dla mapek SoD inne ustawienia bodajże i wtedy chyba mamy odzysk niektórych funkcji,
* HDmod poprawia też bugi (funkcje gry), a nie tylko w pewnym sensie sam interfejs,
* Zapraszanie bohatera jest dostępne w HDmod wystarczy ustawić w tweaks.

avatar PW
9 stycznia, 11:40
(
Cytat:
Z drugiej strony HotA potrafi przytłoczyć (...) dziesiątkami nowości i coraz wyraźniej kontrastującym klimatem, przez własny styl graficzny.
To nastąpiło już w SoD. Nowe portale miały już wyraźny pre-czwórkowy styl graficzny i Hociarze poszli w tym kierunku.

Tarnoob PW
9 stycznia, 12:02
Portale na mapie przygody to chyba jedyny element SoD, który jakoś kontrastował z resztą. Artefakty składane i scenki w kampaniach zupełnie mieszczą się w klimacie H3; czasem nawiązują do MM8 (np. cyklopy w tych scenkach), ale ono też jest chyba bliższe trójki niż czwórki.

Dobrze, że HotA te portale finalnie skorygowała na bliższe pixelartowi.

Kammer PW
9 stycznia, 12:21
Tarnoob:
Dlatego widzę miejsce na trzecią drogę
Ja też widzę, nazywa się DoR i to będzie świetne!

Tarnoob:
Moim zdaniem zmiany HD Moda i Hoty są dość łatwe do ogarnięcia
Zawsze możesz się zgłosić do HotA Crew i zaproponować pomoc. :P

Ale nie, trochę siedzę w środowisku PvP i tam narzekają na zepsuty generator map, na opóźnienie przydatnych ficzerów przez focusowanie się na Factory (na które zresztą hype już kompletnie opadł). Nikt się nawet nie zająknął słowem, że chciałby grać w jakąś odchudzoną wersję HotA.

AmiDaDeer PW
9 stycznia, 16:08
Fandor:
jeżeli każda mała zmiana będzie wyłączalna, to każdy jeden gracz, będzie grał w swojego własnego DoRa, a to zdecydowanie utrudnia późniejsze zgrywanie się w multi.

Mam wrażenie, że kiedy ludzie słyszą "Niektóre rzeczy będą opcjonalne", to od razu myślą o VCMI, gdzie aby zagrać w 101 wersji Forge, trzeba każdą ściągnąć po kolei i modlić się, że nie będzie się to kłócić.

Tymczasem wystarczy że wszystkie rzeczy są w domyślnej instalce, zaś możliwość włączenia/wyłączenia rzeczy zostanie zaimplementowana jako coś w rodzaju menu (przed uruchomieniem czy może nawet w trakcie gry), gdzie odznacza się poszczególne opcje. Wtedy wystarczy, że w trakcie gry w multi gra będzie opierać się w swoich opcjach na tym, co ustali host, i po problemie.

Drwal PW
9 stycznia, 16:12
Cytat:
Tymczasem wystarczy że wszystkie rzeczy są w domyślnej instalce, zaś możliwość włączenia/wyłączenia rzeczy zostanie zaimplementowana jako coś w rodzaju menu (przed uruchomieniem czy może nawet w trakcie gry), gdzie odznacza się poszczególne opcje. Wtedy wystarczy, że w trakcie gry w multi gra będzie opierać się w swoich opcjach na tym, co ustali host, i po problemie.

Tylko taka opcja (pamiętaj o ilości opcji) pachnie (a właściwie śmierdzi) tak przerażającą dla wielu Wogifikacją. ;P

AmiDaDeer PW
9 stycznia, 16:28
Eee, w wogifikacji głównie chodziło o to, by grać w stare mapy z nowymi rzeczami i masą beznadziejnych skryptów, które były generowane w losowy sposób. To jednak trochę co innego niż "Nie chcesz miasta smerfów? Okej, wyłącz je sobie w opcjach - nie będzie ci się pokazywać w grze, a mapy wymagające smerfów będą niedostępne".

Kastore PW
9 stycznia, 16:41
Kammer:
trochę siedzę w środowisku PvP i tam narzekają na zepsuty generator map
Niby scena kompetytywna, ale jednak git gut casuls.
Kammer:
focusowanie się na Factory (na które zresztą hype już kompletnie opadł)
Chyba na Heroes 3 hype opadł. Ja np. czekam głównie na Factory.
temat: [HotA] HotA Light – Horn of the Light?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel