Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Dwa nowe mody w produkcji
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

avatar PW
19 lipca 2006, 08:03
Wydaje się, że ostatnio w WoGu nic się nie dzieje. Nie wiadomo, kiedy ruszą prace nad wersją 3.59, a informacji o postępach w tworzeniu nowych miast brak. Taki stan rzeczy wynika z lektury oficjalnych forów (for?) [Trang Oul: dobrze, forów]. Jednak to zastój pozorny, gdyż ciekawe rzeczy dzieją się u Rosjan. Powstał nowy team, o dość patetycznej nazwie - World Script Team - WST. Ponieważ infromacje o projektach WST są w znacznej części po rosyjsku, więc nie znam większości szczegółów - podaję linki do stron i plików w nadziei, że ktoś to przetłumaczy i podzieli się wiadomościami.

Pierwszym projektem (jak się zdaje) jest coś co nazywa się Global Script (na dzień dzisiejszy w wersji 2.1). Pełna dokumentacja modyfikacji (po rosyjsku) znajduje się tutaj:

Global Script 2.1 a sam plik można ściągnąć (z dokumentacją) stąd.

Przeglądając plik zauważyłem nowe grafiki umiejętności Dowódców, parę nowych portretów Bohaterów, jakiś patch do czegoś :), jakieś zmiany w plikach tekstowych odpowiadających m.in. za bohaterów, stworzenia i dowódców, dokumentacja, 2 mapy i parę zmodyfikowanych defów. I na tym moja wiedza się kończy :(

Drugim (i chyba ważniejszym dla teamu) projektem jest wprowadzenie Bogów do gry. Tu mam więcej informacji:

"Obecnie WST pracuje nad skryptem, dzięki któremu w grze zagoszczą Bogowie. Każde miasto ma własne bóstwo. Ten skrypt znacznie zmieni rozgrywkę, gdyż będziesz musiał stale wkupować się w łaski Boże, oczywiście w zamian za pomoc!

Bóg (lub Bogini) każdej rasy posiada specjalne umiejętności, które sprzyjają sprzymierzeńcom bądź wprowadzają zamęt u przeciwników. Ale by doznać działań bożych atrybutów (znaczy się, doznać błogosławieństw a nie klątw na własną rasę), musisz dać Bóstwu wszystko czego zapragnie. Działania, które zwiększają bądź zmiejszają przychylność Boga dla gracza są różne - w zależności od rodzaju Boga. Ponadto Bogowie przydzielają misje graczowi do spełnienia w określonym czasie.

Boża przychylność dla gracza wyraża się w "karmie". Jeśli posiadasz dużą ilość karmy, zyskujesz dużą przychylność a co za tym idzie - większą pomoc. Jeśli karma jest bliska zeru - Bóg się rozgniewa i zrobi wszstko abyś mial przerąbane.

Być może w przyszłości zostaną stworzone "Boże hierarchie" (?) ("Level of the Godness"), różne stosunki na linii Bóg-gracz, neutralni Bogowie, "The Lake of Purify", "Altar for Sacrifice's Bring", nieoczekiwane działania Bogów itp."


Więc wszystko jasne. Opis działań bożych (w języku angielskim) można sciągnąć stąd.
Na tej stornie z kolei można obejrzeć sobie portrety Bogów. Prawda, że fajne? Z kolei na tej stonie dostępne są linki do wszystkich wersji beta Gods modu, choć zapewne najnowsza wesja 3.2jest najlepsza! Z tego co widzę, są dostępni tylko 3 Bogowie: dla Twierdzy, Inferna i Wrót Żywiołów.
Z tej storny można ściąnąć coś takiego co nazywa się demo portretów bogów, ale coś plik mam uszkodozny, gdyż nie mogłem przejrzeć defów (Defviewer wywalał mi błędy), ale chyba chodzi o to, by gra wyglądała mniej więcej tak.


Co sądzicie o tym wszystkim?

emirat bastexa PW
19 lipca 2006, 09:42
Są jakieś screeny z tego global scripta? Zaraz zainstaluję Gods beta. Mam nadzieję,że mi nie spieprzy do końca gry :p . Fajnie, że coraz więcej ludzi tworzy takie dodatki.
BTW ten bóg inferno trochę przypomina mi małpę ;] .

Lazurowy Żmij PW
19 lipca 2006, 13:46
Dobry pomysł z tymi bogami. Ciekawe czy ktoś zrobi spolszczenie ^^

vinius PW
19 lipca 2006, 16:54
Całe szczeście że to WoG tylko, bo gdyby oficjalne... fiu fiu, niektórzy by się zagotowali. Wdług mnie to taki sobie pomysł.

Alistair PW
19 lipca 2006, 17:47
Najlepszy jest portret Boga dla Rampart

Alamar PW
19 lipca 2006, 21:02
Czytałem pobieżnie Avatara, ale wydaje mi się, że pomysł zaczerpnięto z Age of Wonders 2.
I bardzo dobrze - zawsze lubiłem misje od bogów i premie za wybudowanie ołtarza (albo też kary boskie).

vinius PW
19 lipca 2006, 21:05
W końcu nikt się ze mną droczyć nie będzie :P .

Qui PW
19 lipca 2006, 21:56
Al, jeśli lubisz kary boskie, wystarczy że ładnie poprosisz... Mogę spowodować jakąś miłą klątwę... ;P.

Alamar PW
19 lipca 2006, 22:22
Poproszę jedną klątwę na wynos dla V... - nie, nie tym razem. ;P
I od kiedy to dwugłowe łasice są istotani boskimi? A jeśli są, to kto je wyznaje?

(a w sprawie kar boskich - czasem były to potężne potwory do ubicia=dodakowe doświadczenie :P)

emirat bastexa PW
20 lipca 2006, 15:43
Co to za syfiasty serwer, na którym jest global script, bo net mi śmiga, a transfer mam 0.5 kb/s ;] .

Trang Oul PW
20 lipca 2006, 17:46
Ja ściągałem to przez pół godziny.

emirat bastexa PW
20 lipca 2006, 17:49
Lepiej, żeby nie szpanowali swoimi serwerami, tylko dali to lepiej np. na rapidshare :P .

sieciech2 PW
21 lipca 2006, 19:27
Czy mógłby ktoś wrzucić te dwa mody na rapidshare albo na megaupload, bo mi się ściagnać do końca nie chcą? :(

emirat bastexa PW
21 lipca 2006, 20:25
a ja global script..
http://d.turboupload.com/d/799042/Global_Script_v.2.1._M_FULL.exe.html

sieciech2 PW
21 lipca 2006, 22:54
Wielkie dzięki :)

Andry PW
22 lipca 2006, 19:27
Hej :) . Może i ja ciemny jestem, ale powie mi ktoś, jak to coś z tymi Bogami załadowac? :D

Seener PW
28 lipca 2006, 20:35
Czy te mody będą do ściągnięcia w download razem z opisem instalacji? Przydałoby się, bo niektórzy (nie mówię o sobie) mogą nie wiedzieć, jak to zrobić, co wcale nie znaczy, że są ciemni.

avatar PW
31 lipca 2006, 08:54
Instalacja tak jak każdego innego pliku *.wog. Wkładamy do katalogu UPDATE i uruchamiamy program aktualizujący. Każdy bardziej obeznany w wogiem to wie. Z drugiej strony napisac można. Zajmnie to całe dwa zdania :)

avatar PW
8 sierpnia 2006, 08:30
Ha! A jednak ludziska nie próżnują. Wypatrzyłem kolejne pliki modyfikujące. Na szczęście tym razem nie po rosyjsku tylko po angielsku, więc może staną się bardziej popularne.

Autorem pierwszego z nich jest Ya5MieL. Mod nazywa się H3 Spell Patch i obecnie jest w wersji 1.60. Ciężko nazwać go modem czy patchem, jest po prostu korektą pliku konfiguracyjnego Sptraits.txt, który odpowiada za fizykę zaklęć w H3. Podobne rzeczy robili już wcześniej JJ (pierwszy taki mod, póki co (chyba) niedostępny, jak naprawią dział Download w Jaskini Behemota, to poszukajcie pliku "JJ files") oraz Arstahd, którego propozycję możecie ściągnąć stąd. Podobnych modyfikacji było więcej, ale ciężko odnotować każdą, w każdym razie zauważyłem akurat te, gdyż zmian było więcej i nie tylko kosmetyczne.

Co przynosi wersja Ya5MieLa? Opis wszystkich zmian jest w dołączonym pliku readme.txt (po ang.). Tu podam ino parę informacji ku orientacji:

* koszt rzutu zaklęcia bez poznania danej magii jest 3 razy większy niż koszt rzucenia zaklęcia na poz. podstawowym
* poziom podst. - podwójny koszt (znaczy, podwójny koszt niż jest teraz normalnie - chyba)
* poziom zaawan. - normalny koszt
* poziom eksp. (dla zaklęć zależnych od Mocy) - plus 3 punkty Mocy do obliczeń zadawanych obrażeń
* poz. eksp. (dla pozostałych zaklęć) - masowy albo maksymalny efekt
* masowe zaklęcia kosztują połowę więcej niż ich niemasowy odpowiednik.
* część zaklęć ma bardziej lub mniej zmienione nazwy by lepiej pasowały do ich nowych poziomów/przynależności do szkół.

Trzy rodzaje zmian zaklęć:

* zmiana przynależności do szkoły, np:
Wrota Wymiarów - teraz Ogień
Zniszczenie Nieumarłych - teraz Woda
Rozproszenie - teraz Powietrze
Pech - teraz Ziemia

* zmiana poziomu, np:
Miejski Portal - z 4 na 5
Ofiara - z 5 na 4
Spowolnienie - z 1 na 2
Pogromca - z 4 na 2
Oślepienie - z 2 na 3

* zmiana obrażeń/efektu, np. (SP - punkty mocy):
Krąg Zimna - z 10*SP obrażeń na 16*SP obr.
Inferno - z 10*SP obr. na 21*SP obr.
Precyzja - zmiana bonusu do zasiągu z 3/6/6 na 4/8/8
Fortuna - bonus z 1/2/2 na 2/3/3

Instalacja pliku prościutka. Kopiujemy plik Sptraits.txt do katalogu Data.
Co ważne - mody zmieniające pliki tekstowe gry mają to do siebie, że są niezależne od sejwów. Oznacza to, że zmiany nastąpią tuż po uruchomieniu gry. Dla przykładu - masz zapisaną taką grę, że masz zaawansowany poziom mądrości i w gildii magów masz czar miejskiego portalu. Więc mogłeś go używać. Po instalacji patcha okaże się, że jak wczytasz sejwa, nie będziesz mógł użyć portalu bo zmieni się jego poziom z 4 na 5 i dopiero ekspercka mądrość pozwoli ci na skorzystanie z niego. Jasne jak to działa?

avatar PW
8 sierpnia 2006, 08:31
Drugi mod wydaje się znacznie ciekawszy. Przyszedł do nas z Węgier od pana o nicku Doom3d. Ma bardzo fajną nazwę WoG Mod 2.1 :)

Główne jego cele to:
- 12 zmienionych opcji wogifikacji
- 5 nowych
- bardziej potężni ulepszeni Dowódcy
- ulepszone zdolności bohaterów
- AI boost, czyli poprawa inteligencji komputerowego gracza
- nowe zaklęcie rzucane na mapie przygody (jak lot, wizja itp.)
- zmieniony system bitewny: opcja Masters of Spellcasting

Całość zmian jest dostępna w dokumentacji (po ang.). No dobra, przytoczę kilka.
* tylko 1% szansy na to, ze namiot medyka zabije Giermka :)
* możliwość nauczenia się 16 umiejętności zamiast 10-12.
* wzrost armii o x%/dzień
Obecnie wzrost wynosi 1->5% dla AI oraz 5->1% dla ludzi, w zależności o poziomu trudności. (łatwy->niemożliwy)
* bardziej poteżne Odkrywanie I i odkrywające artefakty (luneta, teleskop)
* naprawiona ulepszona taktyka (gdy walczący bohaterowie maja taktykę, stworzenia otrzymują bonusy do szybkości niezależnie)
* giermkowie w ulepszonej taktyce otrzymują bonusy jak normalne oddziały
* tuningowanie Wędrujących Stworzeń - nie wiem za bardzo o co chodzi
* Kartografowie zamiast całunami ciemności są zastąpieni Drzewem wiedzy albo rozbitkami.
* poprawienie Nauki II oraz Znajdowania drogi.

Nowe Skrypty:

- Masters of spellcasting
Bohater będzie zdolny rzucić jedno więcej zaklęcie w tej samej turze po każdej akcji twojej armii - za wyjątkiem Czekania i rzucenia zaklęcia przez bohatera - tuż przed ruchem twojej kolejnej jednostki.
Wysokopoziomowi bohaterowie często mają więcej many niż potrafią zużyć.. To pomoże.
Skrypt specjalnie poświęcony wielbicielom Tower .. ;)

- Magic Arrow Adventure
Magiczna Strzała na mapie przygody z kliknięciem PPM na ikonie rzucania zaklęć (na głównym ekranie gry)
Możesz rzucić ten czar za 1-1000 punktów magii. Punkty będą przekonwertowane na punkty ruchu. Do tego nie potrzeba księgi zaklęć bądź poznania zwykłego zaklęcia Magicznej Strzały. Punkty ruchu zostaną zmniejszone (?) jeśli bohater pozna umiejętność inteligencji. To jest naturalna, nie wyuczona magiczna zdolność każdego bohatera.
Gracze AI automatycznie używają czaru przed odwiedzeniem magicznej studni/magicznego źródła.
Głównym celem skryptu jest stworzenie dobrze wybalansowanego zaklęcia na mapie przygody zamiast Miejskiego Portalu. Lotu, Wrót Wymiarów i Spaceru po Wodzie. Możemy je zbanować, wtedy nie będą dostępne żadne wysokopoziomowe szkoły magii, gildie magów, wielkie ilość punktów mocy, bohaterowie mocy i magii będą lepiej zbalansowani, nawet na dwupoziomowej mapie XL. To także przyśpieszy grę - ze zbanowanymi zaklęciami przygody rozgrywka wydłuży się. Szybsze poruszanie się przyniesie bardziej taktyczną grę.

- AI tune up (zależne od poziomu trudności)
Tu chodzi o zwiększenie promienia, w którym AI "myśli". Podobno ma to być większa (czytaj - lepsza) wartość.

- AI resource boost (dodatkowe zasoby dla AI)
W zależności od poziomu trudności (PT), AI otrzymuje
(PT+1)*(250 złota+ 1 drewno +1 kamień) z każdego miasta, raz na turę.

- Chłopi z Heroes IV
Chłopi w armii bohatera płacą 5 sztuk złota na turę.


Instalacja:

Po rozpakowaniu pliku wogmodv2b7.rar zawartość katalogu telepito kopiujemy do katalogu Heroes3 (zachowując strukturę kopiowanego folderu!)
strona: 1 - 2 - 3
temat: Dwa nowe mody w produkcji

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel