Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI] Brak dźwięków
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Ursus PW
30 sierpnia 2020, 18:14
Moi Mili,

Postanowiłem zainstalować VCMI i w tym celu pobrałem najnowszego builda. Wszystko zainstalowałem wedle instrukcji, a sama gra działa, lecz jest jeden szkopuł, a mianowicie oprócz muzyki przygrywającej w miastach i poza nimi nie ma żadnych dźwięków- ani klikania, ani jednostek, ani czarów. O dziwo mody na nowe miasta, które również zainstalowałem (Forge i Cathedral) są w pełni udźwiękowione i nie mam z nimi żadnych problemów.

Czy jest coś, co musiałem zrobić źle, a jeśli tak, to co w takim razie powinienem zdziałać?

Trith PW
30 sierpnia 2020, 21:14
W katalogu z grą, w folderze Data powinien być plik Heroes3.snd oraz H3ab_ahd.snd, jak ich tam nie ma to z tego może być brak dźwięków. Skopiuj je z tej samej lokalizacji z oryginalnego H3.

Ursus PW
30 sierpnia 2020, 22:05
@Trith Sprawdziłem i oba wymienione przez Ciebie pliki znajdują się w folderze.
Postanowiłem odpalić clienta podczas rozgrywki i ukazało mi się takie coś dla przykładu:
}TRACE mod [4900] - registered creature.warUnicorn as core:25
TRACE mod [4900] - found original data in loadMod(waterElemental) at index 115
WARN mod [4900] - Data in waterElemental is invalid!
WARN mod [4900] - At /sound/attack
Error: Sound file "WELMATTK.wav" was not found
At /sound/defend
Error: Sound file "WELMDFND.wav" was not found
At /sound/killed
Error: Sound file "WELMKILL.wav" was not found
At /sound/move
Error: Sound file "WELMMOVE.wav" was not found
At /sound/wince
Error: Sound file "WELMWNCE.wav" was not found

I tak dla wszystkich jednostek w całej grze. Z czego może to wynikać?

Andruids PW
30 sierpnia 2020, 22:10
Problem może występować, jeśli masz wersję H3 ze Złotej Edycji.

Zrób kopie Heroes3.snd i H3ab_ahd.snd (albo zmień im nazwy np. na coś w stylu Heroes3BACKUP.snd), a na ich miejsce wgraj pliki z tego folderu: https://www.mediafire.com/file/3r970cuqstxyqdx/Heroes3_Cut_sound_data.rar/file

Ursus PW
30 sierpnia 2020, 22:31
Wgrałem i teraz wszystko działa jak należy. Dziękuję Wam za pomoc :)

Andruids PW
31 sierpnia 2020, 04:14
EDIT: dzięki pomocy Ursusa udało się ustalić, że VCMI nie chce odtwarzać dźwięków z polskiej wersji Heroes III Complete z GOG-a, mimo że oprócz kwestii dialogowych, nie różnią się niczym od wersji angielskiej.

Ale okazało się też (nie wiem dlaczego nie sprawdziłem tego do tej pory), że w VCMI i tak nie odtwarza się narracja podczas przerywników filmowych, więc zamieniłem zalinkowamy plik na taki z usuniętymi kwestiami. Dzięki temu zajmuje on 10 megabajtów, a nie 40.

Tylko wiedz, że teraz dialogi w przerywnikach filmowych będziesz miał po angielsku (jeśli w ogóle ma dla Ciebie znaczenie gra w kampanie na VCMI). Jeśli nie, to można zapomnieć o temacie. A jeśli tak, to wyślij mi swój "niedziałający" plik Heroes3.snd (tam są wszystkie kwestie mówione), bo w sumie nawet jestem ciekawy dlaczego dźwięki z tej paczki się nie odtwarzają. Zobaczyłbym też przy okazji, czy da się zrobić działający "polski" Heroes3.snd.
temat: [VCMI] Brak dźwięków

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel