Witaj Nieznajomy!
|
temat: Polskie Forge w Hota 1.6? komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
ShEv441 |
Jakiś czas temu widziałem posta dotyczącego moda zmieniającego Twierdze na Polskie Forge dla Hota 1.5.3. Czy istnieje jakaś uaktualniona wersja zrobiona pod Hotę 1.6? Dodatkowo z między czasie powstała nowsza wersja Forge (1.4) Chętnie bym zagrał w taką wersję moda - usprawnione miasto Forge pod Hota 1.6.1 zanim wyjdzie Factory w 2021. Czy istnieje taka wersja moda? Ewentualnie czy któryś z moderów z tego forum nie chciałby czegoś podobnego przygotować :D ? A już zupełnie bym odleciał jakby jeszcze wymienić ekran miasta na tego zrobiony przez Don_ko. |
zeryss |
this smithy |
Kammer |
Wydaje mi się, że Morglin zarzucił projekt, a nikt inny raczej nie ma uporu/chęci/zdolności na zrobienie czegoś takiego. P.S. Przeniosłem temat. |
VIP |
W sumie też bym pograł :P. Ciekawą opcją byłoby zagrać na HOTA i zamienić zamek Piratów na Forge no i cofnąć niektóre dziwne zmiany (np. Giselle) :P. Taki prawię oryginał (wiem że koncepcyjnie Wrota powinny być za Forge) :P. |
Wyjątkowo |
Możesz zrobić. Bierzesz edytor szesnastkowy porownujesz hota15.exe i hota.dat z hota15.exe i hota.dat Morglina. Roznice zmieniasz w hota16.exe a grafika czy tabelki to juz kopiuj wklej! Glownie nazwy i statystyki. To mozesz porownac notepad+++. Albo uzyc hota15 przeciez dziala... |
VIP |
Tam było pod inny zamek :P. |
Wyjątkowo |
Ale w sumie co za roznica co podmienia skoro grasz forge?! Najlepiej podmienic inferno bo to wcale nie wrota zastapily forge w Herosach! Zamiast forge w AB jest inferno. Jak podmienimy w kampanii wskoczy to miasto ktore mialo byc od poczatku. |
Droopy |
Tęskno za Forge zawsze :P Jedynie co mogę polecić to modyfikacje Master of Puppets z tym ze ona mocno crashuje i posiada duzo roznych udziwnien ale no jest Forge oraz Cove do grania. |
Trith |
Uh, z całym należytym szacunkiem, ale ludzie poważnie grają w MoPa? |
VIP |
Czytałem ze porzucono Forge i zamiast tego zrobiono Wrota. Nawet miasto nie było gotowe, więc kampanie pewnie też nie :P. |
Kastore |
Pewnie tak. Wrota prawdopodobnie miały być w SoD. |
Wyjątkowo |
Chodzi o to ze wroga forge zastapilo inferno. Na pewno fabule juz mieli skoro mieli szkice forge to i zarysy tekstu. Co do Wrot to sa sklecone z neutrali i nic nie wskazuje ze w ogole mialy byc. Szybka robota. SoD prawie nie ma zawartosci i tez wyglada na robote na szybko. |
Alamar |
1999:
The new expansion, entitled Armageddon's Blade, was originally planned to feature a futuristic town type known as the Forge, which has, by popular demand, been swapped out for a more conventional fantasy town known as the Elemental Conflux. Thankfully, the Elemental Conflux town had already been on the drawing board for a future add-on, so the transition is expected to effect little to no delay in the expansion's release. |
AmiDaDeer |
Dla mnie to jednak trochę zabawne, że od tylu lat fandom samemu sobie wmawia, że Conflux w formie z finalnej wersji AB był tworzony jeszcze przed anulowaniem Forge, podczas gdy z dowodów mamy jedynie przesłanki, że takowe miasto NWC wtedy rozważało w ramach późniejszego dodatku (sam zwrot "on the drawing board" mówi nam tyle, że równie dobrze mógł to być zestaw szkiców koncepcyjnych, a może nawet luźne pomysły, niewiele bardziej rozbudowane niż przeciętny projekt nowego miasta w dzisiejszym fandomie). Z drugiej strony mamy zestaw wyraźnie odstających od reszty gry grafik (zawierających zresztą błędy w renderowaniu i obróbce), nie wspominając o tym, że pierwszy i siódmy poziom równie dobrze mógłby być wśród neutrali wyciągniętych z H2, żywiołaki umysłu i magii wyglądają na wciśnięte do gry w pośpiechu (zarówno pod względem graficznym, jak i jeśli chodzi o np. umiejętności specjalne), zaś reszta nowych jednostek to faktycznie recykling (i to średnio wykonany) z tego, co twórcy mieli już wcześniej. A mimo to ta legenda o tym, jakoby NWC zaplanowało Conflux z wyprzedzeniem i brak Forge jedynie zmienił kolejność prac, jest obecna wśród ludzi zainteresowanych dziejami tworzenia serii MM od... no przynajmniej momentu, kiedy sam zacząłem się tym interesować, czyli od jakoś 14-15 lat. :P |
Wyjątkowo |
Przede wszystkim nalezy podac zrodlo. Podstawa wszelkiej dzialalnosci badawczej. Na szczescie udalo mi sie ustalic. http://web.archive.org/web/20000304035914/www.gamespot.com/features/heroes3arm_pre/index.html Jest to arykul w gamespot. Jego autor Andrew Park nie ma nic wspolnego z MM. Jako redaktor pewnie poszedl do biura NWC i cos notowal czy nagrywal a potem napisal artykul. Teraz nalezy ocenic zrodla bo nie wszystko co napisane to prawda. Czyli krytyka zrodel. Otrzymujemy zdanie wrecz absurdalne! Thankfully, the Elemental Conflux town had already been on the drawing board for a future add-on Szczesliwie Wrota byly na warsztacie dla przyszlego dodatku! Czyli robili wlasnie Wrota! Z czego wniosek ze robili dwa miasta na raz? Oczywiscie ze nie. Bzdura! Na warsztacie bylo Forge! Kto robi cos na pozniej gdy ma wydac cos wczesniej! Przeciez sa terminy! Najwyzej pare rzeczy co sie nie zdazylo dokonczyc damy pozniej. Chyba logiczniej przyjac ze dziennikarz nie znajacy tematu cos pokrecil. Raczej chyba powinno byc. Szczęśliwie mieliśmy na warsztacie ZASOBY, które być może dodalibyśmy w drugim dodatku... so the transition is expected to effect little to no delay in the expansion's release. więc przesunięcie nie poskutkuje dużym opóźnieniem w realizacji dodatku. Mieć zasoby na warsztacie a mieć nowe miasto to olbrzymia różnica. Widocznie dziennikarz przyjął, że nowy dodatek to nowe miasto. Tymczasem na 5 dodatków do Heroes I-IV tylko jeden ma miasto. Wiemy jak ubogi jest Cień nie ma nawet intro! Wygląda na nieplanowany. Co oni mogli mieć na deskach?! Rusałki, feniksy jako neutralne. Plus 4 żywioły mieli w komputerach rendery. I z tego zrobili Conflux. Gdyby planowali drugi dodatek z posiadanych zasobów to na logikę. Dali by Conflux plus strzelców Gelu i generator. Natomiast cztery nowe smoki, pominiete jednostki z Heroes II i czarodzieji Dracona dali by jako atrakcje drugiego dodatku. Wszak Conflux byl wystarczajaca rewelacja. Jednak jak wiemy wszystko dali w Armagedonie. Zadnych jednostek nie zostawili do Cienia. SoD wyglada na sklecony z niczego. Nie ma nawet generatora map losowych. Jest doklejony na siłę. Tymczasem AB jest bogaty w zawartosc i bez niego nie ma Herosów III. Dopiero tu mozna generowac mapy. Stąd widać, że nie było zaawansowanych prac nad drugim dodatkiem tylko jakies koncepcje. Co jest oczywiste. Kto by robil drugi dodatek jak pierwszy jest dopiero na poczatku! Zatem legenda o dwoch dodatkach z dwoma miastami gdzie Conflux ma rownowazyc Forge jest oparta na nieporozumieniu najwyrazniej. Nic w grze na to nie wskazuje. A na odwrot. Wrecz wskazuje ze SoD to byl skok na kase. |
Hellburn |
Gwoli ścisłości: 1. Greg Fulton w wywiadzie sprzed roku stwierdził, że Conflux w momencie tworzenia Forge do AB był "konceptem" nowego miasta. Gdy Forge porzucono, zespół zaczął pracować nad następnym w kolejności miastem. Confluxem właśnie. 2. SoD ma wbudowany Generator map losowych, ale z powodu technicznego mumbo-jumbo nie można się nim posługiwać do momentu, kiedy zainstaluje się AB do tego samego folderu. |
uhm |
Gdy dokupiłem SoD do czystego RoE byłem bardzo kontent, w podobnym tonie wypowiadali się recenzenci z tamtego okresu. Nowe scenariusze do singla, nowe kampanie, artefakty składane, nowe tereny specjalne. Sporo zmian w balansie, drobne ulepszenia, jak np. obrażenia zadawane przez fosę. AB mocno mnie zawiodło, bo wszystko poza brzydkim confluxem ;P i kiepskim generatorem map, zostało dodane już do SoD. Conflux był wydany wybitnie naprędce, dlatego w mojej ocenie mocną stroną obu dodatków były scenariusze, nowe funkcje i obiekty. Teraz, gdy po latach największe zainteresowanie wzbudza multi, to AB święci triumfy, właśnie dzięki confluxowi (9 zamek!) i generatorowi, ale nie zapominajmy, że heroes pierwotnie służyło do gry w singlu w czasach gdy z internetem było kiepsko i wówczas SoD doskonale spełnił pokładane w nim oczekiwania. Biorąc pod uwagę fakt, że SoD nie miało chyba jakichś szczególnych opóźnień ani utrudnień w czasie produkcji, decyzja o niewydawaniu 10 zamku musiała zapaść zaraz po decyzji o powstaniu drugiego dodatku. Nie ma co nad tym ubolewać, prawdopodobnie nawet gdyby zamiast confluxu wydali Forge w AB, nie bawiliby się potem w dodawanie 10 zamku, mając w pamięci bunt społeczności podczas prac nad Kuźnią. Tak czy siak, malkontentów i tak jest mnóstwo, 9 zamek not stonks ;P Nie wydaje mi się, że jedyne co zrobili twórcy w kampanii Ostrze Armageddonu to podmiana Forge na Conflux. Za dużo na mapach lawy. Forge z Deyji kojarzy się bardziej z dirt lub rough. Ponieważ confluxy występują tylko w tej kampanii, prawdopodobnie zrobili ją po prostu od nowa. @Hellburn O ile dobrze pamiętam, kolejność też ma znaczenie, trzeba było instalować SoD na AB. Jak się zrobiło na odwrót, generatora map nie było mimo zainstalowania obu dodatków. |
Wyjątkowo |
GF: Originally, the Conflux was little more than a high concept; Elemental troops in an Elemental town. Prior to Armageddon’s Blade, there was never any unique lore developed for it. Like the Forge, the Conflux was supposed to be a relatively self-contained endeavor, and I did not expect to address it until after the first expansion was finished. After the Forge was cancelled, the work on the Conflux was simply moved forward. GF: Pierwotnie Conflux był czymś więcej niż tylko zaawansowanym pomysłem; Żywiołaki w mieście żywiołów. Przed Armageddon’s Blade nigdy nie opracowano dla niego żadnej historii. Podobnie jak Kuźnia, Conflux miał być stosunkowo samodzielnym przedsięwzięciem, a ja nie spodziewałem się, że rozwiążemy to do czasu zakończenia pierwszego rozszerzenia. Po anulowaniu Kuźni, prace nad Confluxem zostały po prostu przesunięte do przodu. ... Wywiad Fultona z 2018 po 19 latach. Późnawo. Mowi jednak ze praktycznie zadnych prac nie bylo. Podobno byl czyms wiecej niz tylko rozbudowanym pomyslem. Nie mieli jednak nawet opracowanej historii tego miasta. To tym bardziej nic z grafiki. SoD ma skopiowany generator AB. Nie dodaje przeciez nowych terenow! Generuja sie wam obiekty SoD?! To znaczy ze jest ten stary. Nie chodzi przeciez o to ze w SoD nie dziala tylko wymaga AB co pokazuje ze generator jest ten sam. Uhm kazdy ma swoje gusta ale mowienie ze SoD to swietny dodatek w, odroznieniu od kiepskiego AB' to już odlot totalny. Nowe tereny i łączenie artefaktów trudne do zrobienia zresztą (kilka razy moze mi sie udalo) to lepiej od generatora losowego, calego zamku i kilkunastu jednostek plus Gelu i Dracon z nową opcją :0))! Wybacz. Czarne jest czarne a biale jest białe... |
uhm |
Zarówno kampanie z SoD jak i AB były super, podobały mi się o wiele bardziej niż RoE, udało mi się nawet (prawie) wszystkie przejść na poziomie niemożliwym. Lubię dobre mapki, conflux lubię tak średnio, dlatego cenię sobie równie mocno oba dodatki i mam do tego prawo. Generalnie wolałbym mieć w H3 cyberpunkowe Forge oraz feniksy z rusałkami jako neutrali ;P A żeby tak całkiem nie offtopować, to w przyszłości super by było zamienić steampunkowe forge HoTA team na jedno z cyberpunkowych. Szkoda tylko, że przy każdej wersji wszystko by trzeba było każdorazowo aktualizować. |
Wyjątkowo |
Bo te kampanie są trudniejsze po prostu. Wracajac do tematu. Co do mnie to Forge tak jesli jest 50 miast. Ale raptem 9 to Conflux pasuje idealnie. Akurat uwielbiam Wrota. Nie pasują tylko rusalki ktore powinny zostac w bastionie a centaury w lochu. Forge jednak przebija nawet MM elementami technologii. Mocno psuje klimat gdyby na mapach losowych co chwila generowalo Forge. To mialo byc jedno jedyne miasto a stalo by sie elementem krajobrazu. Natomiast czy gdyby bylo Forge w SoD bylby Conflux? Na pewno nie. Skoro nie ma tam ani jednego stworka, to po ciezkiej pracy nad Forge tym bardziej nic by juz nie zrobili. SoD wygladalby pewnie podobnie. Zatem byly by nautralne zywiolaki, rusalki i feniksy brak zywiolakow magii i jednostki Forge. Reszta pewnie bez zmian. |
temat: Polskie Forge w Hota 1.6? | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel