Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Nowy mod do Heroes 3, Days of Silence
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

adamnavel PW
11 maja 2020, 19:04
Aktualizacja na 28.08.2021. Witam wszystkich, na moim kanale YouTube pojawił się nowy obszerny filmik o modzie. Skończyłem jeden z największych rozdziałów w tworzeniu modów, a mianowicie jednostki modów, zbierając 309 modowych potworów (144 w oryginale). Wszystkie są zebrane w dużym półgodzinnym filmie, w którym mówię trochę o modzie i równowadze, a także wizualnie można zobaczyć nowe umiejętności potworów i ich grafikę. Niestety wideo jest po rosyjsku i można je oglądać tylko z angielskimi napisami. Dla zainteresowanych dużą aktualizacją skorzystaj z tego linku: https://youtu.be/AURN0OTCAu4

Niestety nie znam języka polskiego, więc przepraszam, jeśli coś nie jest napisane poprawnie. Chciałem tylko zostawić tutaj krótką wiadomość z filmem informującym, że pracuję nad modyfikacją do Heroes 3 od około dwóch lat.
Nazywam się Oleg, jestem z Ukrainy. Mod „Days of Silence” wykonany jest na podstawie kodu programu Master of Puppets. Jest to rozbudowane rozszerzenie o nowe grafiki, potwory, artefakty, mechanikę i kampanię fabularną, która służy jako pomost między częściami 3 i 4.
Do tej pory pracuję tylko nad interfejsem, grafiką jednostki, ścieżkami dźwiękowymi, fabułą kampanii, mapami i specjalnymi efektami dźwiękowymi.
Na moim kanale YouTube zamieszczam małe filmy z analizą wykonanej pracy i komentarzami w języku angielskim. Mam nadzieję, że ci się spodoba. Proszę administratorów, aby wybaczyli mi, jeśli popełniłem błędy w projekcie tematu.

AKTUALIZACJA 13.02.2021
Mod stopniowo zbliża się do końca pod względem edycji modeli, w tej chwili postęp w tym zakresie to około 85%, jest szereg drobnych korekt z ramkami i tworzenie około 120 kolejnych klatek na 2 jednostki, główna tablica zadań w tym zakresie zostało zakończone. Następnym krokiem będzie dopracowanie interfejsu, ikon i innych rzeczy, póki co wszystko jest na poziomie 55% wykonanej pracy. Dziś mały dodatek w postaci wideo z prezentacją kolejnej jednostki frakcji Nekropolii - Nekromanty (zainspirował mnie ten motyw dzięki grze Allods 2) no ogólnie koncepcja * tuszy * ( reaper) został pierwotnie przez kogoś stworzony, zacząłem obróbkę i wykańczanie ramek, efekt można obejrzeć - VIDEO: https://youtu.be/suhR4N1U7bE



AKTUALIZACJA 18.11.2020
Wreszcie moja praca nad frakcją krasnoludów (aktualizacja jednostek neutralnych) jest zakończona! Pomysł polegał na tym, aby świat Heroes III był szerszy, piękniejszy, bardziej dynamiczny i zmienny taktycznie, wiele pomysłów pochodzi z tradycji Might & Magic, a ten nie jest wyjątkiem. Krasnoludy były częścią tradycji, jakoś nie ma wielu informacji, ale ten wszechświat łączy w sobie fantazję i sci-fi, oba są częścią świata. Mam własne zdanie na temat dodania kilku steampunkowych koncepcji, które będą pomostem między fantastyką a techoligią. A moje koncepcje zostały opublikowane w postaci listy jednostek i nazw, które możesz zobaczyć: Sybilla, Dwarf Watcher, Dwarf Guard, Berserker, Rune Master, Steam Golem, Mimic, Mountain Executor, Turtle Cannon, Steam Dragon. W filmie, który zrobiłem, możesz sprawdzić rozgrywkę, statystyki, umiejętności, projekt graficzny i dźwiękowy, nad którym pracowałem kilka miesięcy:

VIDEO: https://youtu.be/GzpZHHWU_Yc









HEROES III The Days of Silence Necropolis Fraction UNITS REVIEW




AKTUALIZACJA 11.07.2020 Autumn Rampart przeprojektowanie v1.0b
Wprowadziłem kilka zmian graficznych do starego modu Autumn Rampart, połączyłem go z oryginalnym klasycznym Rampartem, ale bardziej szczegółowym i bogatym w kompozycję, dodałem nowe ikony, zmieniłem i naprawiłem kilka błędów graficznych, dodałem więcej przezroczystości do warstw i stworzyłem nowe tło.
Obejrzyj recenzję w tym filmie (mogę również udostępnić tę modyfikację graficzną społeczności): Autumn Rampart v1.0b.


DragonKing PW
11 maja 2020, 20:50
Ciekawe, powodzenia.

Eggyslav PW
11 maja 2020, 21:04
Twój polski jest naprawdę niezły! A sam projekt zapowiada się ciekawie...

Kammer PW
12 maja 2020, 13:10
Brzmi całkiem ciekawe, powodzenia.

Tarnoob PW
19 maja 2020, 22:19
Bardzo ciekawe i całkiem ładne. :-) Podoba mi się taki hołd dla Heroes II, Heroes IV, MM7 i MM8.

Pointer PW
21 maja 2020, 23:37
Ciekawe. Powodzenia, z chęcią zagram :)

DragonKing PW
25 maja 2020, 21:47
To ja teraz na poważnie. Angielskiego prawie w ogóle nie rozumiem, ale postaram się wypowiedzieć.
Keeper of Eternity
Jest ciekawy, chociaż średnio rozumiem umiejętność,,żywi się śmiercią". Czyli zyskuje życie, kiedy ktoś się go przestraszy? Jest bardzo przesadzony. Jak wiesz, umiejętność Gorgony jest OP, to po co dajesz ją jednej z najpotężniejszych jednostek w grze? Umiejętność nienawidzenia wszystkich żywych też jest potężna, ponieważ bardzo rzadko walczysz vs nekropolis, a jak nie walczysz przeciw nekro, to miażdży armię przeciwnika. Wygląda dość ładnie, ale nie idealnie.
Ocena 7/10
Dracolich
Totalnie OP. Kosztuje prawie tyle samo, co Crystal Dragon, a miażdży go pod każdym możliwym względem:P. Szczególnie 20% na olanie obrażeń sprawia, że jest najpotężniejszą jednostką w grze, po Błękitnych Smokach i Opiekunach Wieczności(i Blood Dragonach, ale to później). Wygląda bardzo ładnie.
Ocena 5/10-zbyt OP za zbyt niską cenę
Blood Dragon
NIE. LIFE DRAIN? Byłby średniawy, gdyby nie ta umiejętność, ale mogłeś dać coś słabszego. Obecnie jest to najsilniejsza jednostka w grze. Wygląda spoko, ale z tych 3 najgorzej.
Ocena 5/10-fajny pomysł, ale umiejętności...
Immortal
Najgorsza jednostka w całym modzie. To wygląda na lvl 1-2, a nie 8. Niestety w ogóle mi się nie podoba
Ocena 1/10-a ta jedynka za wykonanie
Vampire Queen
Bardzo fajny pomysł. Królowa wampirów, kiedy wampir jest OP, też musi być OP. Świetny pomysł zrobienia królowej wampirów, a wykonanie też bardzo ładne.
Ocena 9/10
Bone Golem
Po pierwsze, zmieniłbym nazwę na Bone Giant, bo Golem kojarzy się z wytworami magów z Bracady. Po drugie ograniczyłbym się do jednej głowy. Umiejętność z 1 lvl jednostkami świetna.
Ocena 8/10
Archlich
Niestety w mojej opinii wygląda obrzydliwie. Tzn. kompletnie nieheroesowy. Umiejętność świetnie przemyślana. Jednak nie zmieni to oceny, którą dostaje za wykonanie:
Ocena 3/10
Mortifier
Świetny pomysł. Jedna z najlepszych jednostek. Pomysł nie nieżywego już pirata, powtórzę się: genialny.
Ocena 8/10
Werewolf
Pewnie było wytłumaczone, ale jak mówiłem, po angielsku nie umiem, więc stwierdzę, że było wytłumaczone czym jest Likantropia lub pełnia księżyca. Jednak uważam, że zarówno pomysł jak i wykonanie świetne
Ocena 7,5/10
Skeleton Archer
Według mnie wygląda brzydko, jak i sam pomysł nudny
Ocena 3,5/10
Banshee
Nie wiem czym jest łapacz dusz, pewnie było tłumaczone. Świetny pomysł z duchem, ale nie jakiś błyskotliwy
Ocena 5/10
Necromancer
Najładniejsze wykonanie i najlepszy pomysł. Niestety nie wiem na czym polegają umiejętności. Zdecydowanie najlepsza jednostka
Ocena 10/10

Podsumowanie: Mod ciekawy, życzę owocnej pracy, oby dobrze się rozwijał:)

adamnavel PW
11 lipca 2020, 13:52
Dziękuję za szczegółową analizę filmu. Bardzo miło, że poświęciłeś czas i wyraziłeś swój krytyczny punkt widzenia, dla mnie to bardzo cenna informacja!

Spróbuję wyjaśnić niektóre kwestie, których możesz nie zrozumieć.

Keeper of Eternity
Strach dodaje tylko 1 jednostkę do maksymalnego poziomu zdrowia i nie zmienia znacząco podstawowych parametrów - w każdym razie nie widziałem walk, które odbywały się w czasie 50-70 tur, w rzadkich przypadkach udało mi się osiągnąć 1035 maks. / HP na bitwę. Porównując koszt z innymi jednostkami w grze, jest on bardzo drogi, dlatego niektóre supermoce kompensowane są jego nadmierną hucznością, a oprócz nieumarłych, stworzenie to jest niezwykle słabe przeciwko golemom i elementarnym typom jednostek, co również znacznie zwiększyło grę. Dodatkowe obrażenia na żywych, ochrona nieznacznie zmniejszonej umiejętności ataku i obrażeń jest również dostosowywana w porównaniu z innymi jednostkami of LVL 10.

Dracolitch
Dzięki za notatki na temat Dracolicha, myślałem również o tym w kierunku osłabienia i rozważam opcje zmniejszenia jego ataku i obrony o 5, a także podwyższenia ceny zakupu stworzenia o 25%.

Blood Dragon
Nie do końca się z tym zgadzam, porównałem go w bitwach z pozostałymi 8 poziomami, otwarcie przegrywa z większością, ponieważ szansa na wyzwolenie jego umiejętności jest losowa i często nie pomaga to zbytnio.

Immortal
Ta jednostka zależy całkowicie od cech postaci, a w rękach gracza z mocnymi statystykami przeciętnego staje się bardzo silny, wielokrotnie zwiększając obrażenia. Na tak wysokim poziomie jest stosunkowo tani i ma dużo zdrowia, został stworzony specjalnie na potrzeby kampanii (dla konkretnej misji) i nie będzie dostępny na zwykłych mapach jako zwykła jednostka. W tym sensie chciałem stworzyć stworzenie całkowicie zależne od jego siły od parametrów bohatera, a nie od własnej siły - jak lalka w rękach lalecznika.

Vampire Queen
Zwiększona charakterystyka i cena są również kompensowane przez fakt, że w przeciwieństwie do latających wampirów, królowe wampirów nie latają, więc mam nadzieję, że ogólnie wygląda na zrównoważony, ale być może wielkość obrażeń zostanie nieznacznie zaniżona (o -2 jednostki) w wersji wydania .

Bone Golem
Dziękuję za podpowiedź z nazwą, to jest naprawdę logiczne, jakoś o tym nie myślałem i okazało się, że to zbieg okoliczności, całkowicie spontaniczny. Rzeczywiście, twoja propozycja wygląda logicznie i być może użyję tej nazwy. Jeśli chodzi o projekt głowicy, pomyślę o tym, ponieważ już edytowałem jej animację i mam projekt, porównuję ramki animacji, zobaczę, jak to będzie wyglądać. Ale na razie zdecydowanie nie będę zajęty takimi zmianami, ponieważ mam dość pracy nad harmonogramem przez kilka lat :)))

Archlich
Czy możesz przeczytać o tym więcej? Dlaczego nie wygląda heroicznie, czy mówisz o harmonogramie, a konkretnie o jego cechach?

Mortifier
Tutaj specjalne podziękowania dla facetów z projektu Tides of War co dało zielone światło do wykorzystania ich rozwoju graficznego, pracowałem tylko trochę z kolorami modelu i kontrastem, cóż, bazując na tej animacji stworzyłem moją wizję urządzenia.

Werewolf
Częściowo jest to powtórzenie tego, co wcześniej zaproponował WOG, ale w bardziej udanym projekcie graficznym i tylko nieznacznie zmodyfikowanym pod względem cech.

Skeleton Archer
Tutaj się nie zgadzam, nie powiedziałbym, że wygląda absolutnie okropnie, ale z pewnością nie jest super piękny, w każdym razie powinien to być najbardziej zwyczajny poziom 1, po prostu zdolny do strzelania i nie mający wybitnych cech. Być może w przyszłości będzie okazja, aby zastąpić harmonogram, zobaczmy. Niemniej jednak dla nekromantów jest to okazja, aby zakołysać zamkiem na początku, używając konwertera szkieletów i tworząc wojowników = szkielety łuczników z szkieletów, łucznicy zawsze dają dobry początek (jak Mistrz Gremlinów) lub coś w tym rodzaju.

Banshee
Soul Catcher to zasadniczo podstawowa mechanika WOG lub duchów drugich bohaterów, nie ma tu nic nowego. Są to ogólnie słabe jednostki, ale mogą być bardzo denerwujące z powodu paraliżu - ogólnie są nieco silniejsze niż inne potwory pierwszego poziomu, ale nie więcej.

Necromancer
Decyzja o stworzeniu tej jednostki, podobnie jak sam pomysł, zapadła nagle, mam nadzieję, że pasuje do równowagi, przeprowadziłem kilka testów, ale zawsze chciałem zobaczyć taką jednostkę w szeregach nekromantów.

Mam nadzieję, że mógłbym coś normalnie wyjaśnić, ponieważ użyłem tłumacza na język polski i nie jestem pewien, czy potrafię poprawnie wyrazić swoje myśli.

DragonKing PW
11 lipca 2020, 14:34
U Immortala nie chodzi o to, że ma słabsze statystyki niż powinien, czy coś w tym stylu, a o jego wygląd. Wygląda słabo. Nie wiem czy nie znając statystyk ktoś by uznał go za potwora 4 poziomu, a co dopiero 8.

trytobe PW
30 września 2020, 18:26
Gratuluje! Przepiękne, klimatyczne jednostki, kawał dobrej roboty. Dawno nie widziałem tak dobrego moda (nie licząc HOTy :))

avatar PW
4 października 2020, 23:40
Just wow!

avatar PW
8 listopada 2020, 20:36
Nowa machina oblężnicza w planowanym modzie.

VIP PW
9 listopada 2020, 14:12
Rampart jest bardzo ładny! Może będą kolejne zamki w tak przepięknym klimacie. Istnieje możliwość dodania plików (defów) w paczkę danych dla HDMODa :P? Wtedy można sobie stosować kiedy się chce :).

Drwal PW
9 listopada 2020, 20:12
Wygląda trochę jak spod ręki Axolotla. Jakoś specjalnie mnie to nie urzekło. Inny styl grafiki, no i sam pomysł też nie jakiś rzucający na kolana. 10 lat temu bym pewien analizował filmik przez 2 godziny. :)

Andruids PW
9 listopada 2020, 23:36
Wygląda faktycznie jak coś z ręki Axolotla, niemniej def latający po necie zawiera samą animację ataku do przodu. Autor "Days of Silence" dorobił mocą photoshopa klatki ataku do góry i w dół. Moim zdaniem wyszło całkiem elegancko.

avatar PW
18 listopada 2020, 17:25
Frakcja krasnoludzka ujawniona!


Belegor PW
18 listopada 2020, 23:11
Czy frakcja? Raczej to wygląda na zestaw jednostek neutralnych zrobionych pod jeden motyw. Frakcją nazwalibyśmy raczej coś, co ma swoje miasto, budowle i bohaterów.

Mimo iż większość z nich to dzieła innych osób, to ten zbiór wygląda nieźle. Będziemy czekać na więcej nowości i dalszy rozwój.

trytobe PW
19 listopada 2020, 11:20
Nawet jeśli część jednostek jest z odzysku (np. po Kronwerku) to masę pracy kosztowało uzupełnienie klatek animacji, które nigdy nie powstały. Co innego jest posiadać gotowy model 3D i wykonać render animacji, a co innego tworzyć je w Photoshopie. Podziwiam.
Co będzie potrzebne do działania modyfikacji?
PS. jestem fanem jednostki MIMIC

adamnavel PW
20 listopada 2020, 10:28
Wciąż jest dużo pracy nad animacją, głównie pobieram niedokończone modele i projekty i modyfikuję je w Photoshopie, ale czasami tworzę własne modele poprzez nakładanie warstw (nie będzie ich wiele), ponieważ ogólnie jest to bardzo złożony i czasochłonny proces. Nadal muszę wykonać kilka projektów dla jednostek Red Faction z zamku w ramach kampanii. Aby sfinalizować jednostki ósmego poziomu, planowane jest stworzenie zupełnie własnego feniksa, bardziej stylizowanego na elegancki model w stylu Heroes 2. Aby dokończyć ramy dla smoka ciemności, pomyśl o koncepcjach stworzeń 8 poziomu dla zamku i bashi - jeśli coś zmienię, razem z te, które były w VOG. Aby pracować nad Hydrą, jest sporo modeli różnych autorów, ale nadal chcę zmodyfikować model i poprawić go w palecie kolorów oryginalnej gry.
Oprócz drobnych zmian graficznych, o których wspomniałem powyżej, na całym świecie wciąż jest wiele koncepcji do stworzenia i wiele modeli do przerobienia pod względem szybkości animacji - ponieważ niektóre zawierają mniej lub więcej klatek - co jest potrzebne do poprawnej i płynnej animacji. Równolegle zestawiam charakterystyki jednostek i ich cechy w plikach tekstowych, a także piszę scenariusz kampanii.
Konieczne jest przerobienie około 500-600 obiektów do edytora map, ponieważ występują również problemy z prawidłową gamą kolorów i skalą, niektóre są rozmyte lub zbyt jasne. Zmiana rozmiaru jest szczególnie długim i bolesnym procesem w Photoshopie ze względu na kanał alfa.
Grafika interfejsu nie jest jeszcze skończona, w szczególności nie zacząłem nawet pracy nad modelami artefaktów, może wezmę część ze źródeł zewnętrznych, część dokończę i przerobię sam, nie ma jeszcze konkretnego planu, ale jest dużo pracy. Nie wszystkie menu gry zostały zmienione, są problemy z przezroczystością i półprzezroczystością menu interfejsu, przez co w komponencie wizualnym są artefakty - a ja zastanawiam się, jak to rozwiązać.
Zajmuję się również głosem dla jednostek, w szczególności dla frakcji Nieumarłych, którą już opublikowałem, oraz dla neutralnych jednostek krasnoludów, działając głosem w FL Studio. A poza tym będziesz musiał zagrać głosowo gdzie indziej za 50-70 jednostek.
Dodatkowo myślę o jakimś wstępnym klipie wideo do moda, nie wiem jeszcze jakie narzędzia i jak to zrobię (na dłuższą metę finału).
Konieczne będzie także uporządkowanie obiektów w edytorze i praca z listami bibliotek kodu - praca długa i rutynowa.
Równolegle z tym wszystkim pracuję również nad mapami do gry - pvp, pv-ai, quest, kampanie, przygody. Map jest już kilka, poniżej załączę kilka zrzutów ekranu z tego, co zostało już narysowane.
Najprawdopodobniej pierwsza wersja beta zostanie wydana bez dwóch dodatkowych blokad, a prace nad modem będą kontynuowane, mam nadzieję, że mod będzie mógł przejść do wersji 2.18MOP, gdzie skończę prace nad kuźnią w formacie mod, z dostępnych materiałów. I dopiero wtedy zostanie wydana ostateczna wersja z dwoma zamkami i szeregiem dodatkowych zmian. W każdym razie poświęcam temu projektowi dużo czasu, on się rozwija.








adamnavel PW
9 września, 12:05
Aktualizacja na 28.08.2021 W spisie treści tematu dodano link do filmu i opis.
temat: Nowy mod do Heroes 3, Days of Silence

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel