Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)temat: Chess Royale
komnata: Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)

Kammer PW
16 lutego 2020, 23:08
Przyznam, że początkowo nie byłem zbyt przychylnie nastawiony do gry, ale muszę przyznać, to wciąga!

Muszę przy okazji przeprosić Tarnooba, który X lat temu wieszczył, że przyszłością (Xo)M&M są walki. Nieco się z tego podśmiwałem, ale muszę przyznać, że to faktycznie działa.

---

Ogólnie w ChR chodzi o pokonanie przeciwnków korzystając z coraz silniejszych stworów, synergii rasowych i klasowych oraz czarów (które, moim zdaniem, są zbyt słąbe, by były warte inwestycji).

Za każdą walkę dostajemy punkt doświadczenia, a im większy poziom wbijemy, tym lepsze stwory możemy wynająć. Generalnie tierów jest pięć: zwykłe, niezwykłe, rzadkie, mityczne i legendarne, frakcji jest sześć: Przystań, Nekropolia, Twierdza, Sylvan, Forteca i Loch, podobnie jak klas: tank, wojownik, zabójca, mag, duch i smok. Synergie rasowe wymagają od trzech do czterech różnych stworów tej samej frakcji, klasowe zaś - dwóch do odblokowania synergii i kolejnych dwóch do wzmocnienia jej.

Synergie przedstawiają się następująco (liczby wskazują ilość stworów potrzebnych do efektu):
- Forteca (3) - 20% szansy na +1 złoto po zabicie wrogiej jednostki;
- Twierdza (3) - po śmierci stwora Twierdzy sojusznicy stwór Twierdzy otrzymuje +100% obrażeń;
- Nekropolia (4) - po śmierci stwora Nekropolii przywołujemy ducha;
- Sylvan (4) - 15% na zadanie wokół siebie 150 obrażeń, gdy stwór Sylvanu otrzymuje obrażenia;
- Przystań (4) - stworzenia Przystani po śmierci walczą jeszcze 3 sekundy;
- Loch (3) - na początku walki przywołujemy kopię sojuszniczego stwora (maksymalnie z 2 gwiadkami);
- tanki - sojusznicze tanki mają +4/10 pancerza;
- zabójcy - 5/20% szansy na zadanie 300% obrażeń;
- wojownicy - +20/50% obrażeń;
- magowie - -10/?% wrogiej odporności na magię;
- duchy - -4/10(?) wrogiego pancerza;
- smoki sąsiadujące stwory startują z 40 many.

---

Osobiście polecam pójść w Twierdzę, wszystkie cztery stworzenia są maksymalnie rzadkie, mają bardzo silną synergię i są generalnie użyteczne:
- gnolle (wojownicy) biją na dystans i zatruwają wrogów na dystans;
- harpie (zabójcy) zadają duże obrażenia i latają po całym polu bitwy;
- orkowie (wojownicy) całkiem dobre obrażenia zadają, a z ultymatywki otrzymują +30/40/50% szybkości ataku, wrogowie dosłownie topnieją!
- cyklopy (tanki) mają obszarowy atak, którym skutecznie szatkują oponentów.

Uważam, że warto jest też zwrócić uwagę na dwójkę magów:
- kapelani mocno leczą sojuszników oraz zadają obrażenia otaczającym ich wrogom;
- lisze przywołują do 5 duchów o 1/2/3 gwiazdkach, co jest dobre w przypadku przeciągających się walk, niemniej trzeba pamiętać, iż duchy są przywoływane po kolei z dużym odstępem czasu.

Bardzo ważna rada!
Pierwszą walkę polecam pomijać i niczego nie kupować (chyba że ma się możliwość złożyć stwora dwugwiazdkowego z trzech jednogwiazdkowych), w początkowym sklepiku szanse na stwora to 75/25/0/0/0, a natychmiast po pojedynku, w którym nawet nie tracimy życia (!) dysponujemy 9 sztukami złota i 10% szansy na rzadkiego stwora. A taki kapelan/dzik/cyklop robią różnicę.

---

Jeżeli macie jakieś pytania - piszcie śmiało, jak będę widział zainteresowanie, to napiszę więcej i obszerniej o grze i odpowiem na pytania.

gotri7 PW
17 lutego 2020, 02:15
Zacna pigułka milordzie. Gra faktycznie zaskakująco przyjemna, ale szybko mi się znudziła. Byłbym wdzięczny za informacje na temat wszelkich aktualizacji na tym wątku.

Nicolai PW
17 lutego 2020, 07:49
Szczerze powiedziawszy dziwiłbym się jakby Chess Royale nie było przyjemne. Ubisoft bazuje na sprawdzonej formule, więc nie powinno być źle. Tylko pytanie czy to się sprzeda i utrzyma? Weszli ze swoją ofertą spóźnieni, udziały w rynku autobattlerów są już rozdane.

Bacus PW
17 lutego 2020, 09:40
Na autobattlery było krótkie, ale intensywne boom, więc po części tak jak mówi Mikołaj, Ubi wbił się kiedy ludzie już zapomnieli o tym typie rozgrywki, ale Chess Royale jako grą dużo szybsza niż szachy od LoLa czy Blizzarda i w dodatku mobilka może chwilę pożyć. Tylko jak oni chcą z tej gry trzepać kwit jeśli chcą? A może to tylko reklamówka i nie ma być w niej żadnej monetyzacji, bo planują coś większego, a to ma przyciągnąć ponownie uwagę do marki?

Sama gra jest faktycznie przyjemna. Zagrałem kilka partii, jedną nawet wygrałem (pierwszą w jakiej brałem udział, huehue) i jeśli wiem, że będę miał dłuższe posiedzenie na tronie, jadę jako pasażer obwodnicą czy coś, to gra idealnie zabija moje 10 minutek.
Ta gra to dokładnie to czym była seria Heroes, ale udawała, że tym nie jest, czyli jak mówił to mój drogi przyjaciel, dobry człowiek i ekspert - Bychu: "Heroesy to szachy dla debili". Chess Royale to dokładnie to, ale bardziej (i tak wszyscy po 20 minutach grania w Hirki odpalali szybką bitwę, więc to dokładnie to samo).

Co do tabelek Żyrafa Don Kammerchota, to wylane, najlepsza taktyka to inwestować w hydry, bo są super. Hail Hydra.

PDW

dvoytek PW
17 lutego 2020, 14:03
@Kammer
Orkowie szatkują openentów, bo premia że zdolności wcale nie wynosi 30/40/50% jak w opisie.
Ork pierwszego poziomu ma jakoś 300% bazowej szybkości ataku, gdy odpali umiejętność :P
O dziwo ta premia zamiast się powiększać, zmniejsza się na kolejnych poziomach, choć dalej jest ogromna.
Gdyby zdolność działała zgodnie z opisem, byłaby beznadziejna, biorąc pod uwagę, że przed wzmocnieniem szybkości ataku, jednostka stoi przez chwilę bezczynnie i dopiero wtedy odpala umiejkę.

Czary są dobre, tylko trzeba wiedzieć które ;)

Obecnie najskuteczniejszą strategią jest zebranie armii Sylvanu, głównie ze względu na to, że zdolność zielonego smoka obszarowo i kumulatywne obniża prędkość ataku wrogów (co nie jest uwzględnione w opisie zdolności). Umiejętność jest tak dobra, że wiele osób czasem wstrzymuje się z ulepszeniem smoka, bo woli mieć na dany moment np. 2 smoki 1. poziomu, żeby każdy z osobna mógł osłabiać wrogów, niż jednego na 2. poziomie.

Próbowaliście gry na PC? Dla mnie jest dużo wygodniej, niż na małym ekranie telefonu. Szkoda tylko, że grafika dalej jak z gry mobilnej. Twórcy mogliby dla wersji PC używać modeli i tekstur tej samej jakości co były w H7.

Kammer PW
17 lutego 2020, 16:54
dvoytek:
Ork pierwszego poziomu ma jakoś 300% bazowej szybkości ataku, gdy odpali umiejętność :P
A. Ok. Dobra. Tak też coś mi się wydawało, że trochę za szybko macha tym mieczykiem, ale nie zgłębiałem się w to. :D

dvoytek:
Czary są dobre, tylko trzeba wiedzieć które ;)
Strasznie mnie bolał zakup tsunami za 6 złota. :(

dvoyet:
Próbowaliście gry na PC?
Próbowałem, ale odbiłem się natychmiast, jak okazało się, że nie ma synchronizacji i można sobie grać na komórce osobno i na PC osobno. A ja chciałbym móc zmieniać platformę.

---

Pamiętajcie jeszcze, że można wyświetlać dużo przydatnych informacji:
- statystyki klikając na stwory na polu bitwy;
- ilość graczy o odpowiedniej ilości słota/synergii/poziomów/etc. klikając na topkę podczas przerwy między partiami;
- statystyki poszczególnych graczy klikając na ich portret podczas przerwy.

---

Bacasław natchnął mnie do przygotowania opisu stworów Lochu, stay tuned!

Bajan PW
17 lutego 2020, 18:44
Autobattler od Ubi to bardzo dobra gra kibelkowa. Konto na Ubi zrobiłem w kilka minut, grę ściągnąłem w kilka minut, odpaliłem minutę później i po kilku sekundach już grałem. Tempo jest świetne i definiuje miodność rozgrywki, w której obecność stu graczy faktycznie działa. Generalnie mechanika znana graczom Teamfight Tactics i tego drugiego gówna od Valve (oni zawsze robią jakieś plastusiowie-toporniaki, więc - nara, fraje...). W pierwszej rozgrywce miałem ósme miejsce, potem już elo rośnie i jest różnie, ale poniżej TOP 50 jest ciężko spaść. Frakcje z Ashanu nieźle działają w ramach rozgrywki, wszystko jest bardzo przejrzyste. Niestety czuć ten posmak gierek flashowych czy dla chintoli, czuć to w samej oprawie audiowizualnej. Szkoda, że Ubi nie kuje żelaza póki gorące, bo ten koncept zginie bardzo szybko.

Taktycznie najbardziej lubię Twierdzę, do której dobieram synergię zabójcy, wojownika (mieczyk, wiecie o co chodzi) oraz pancerza (też wiecie o co chodzi). Próbowałem krasnali, ale nie widziałem, żeby wpadało od nich złoto.

Doceniam, że Ubisoft zrozumiał swoje powołanie i robi świetne gry do ubikacji.

PS. Rozwaliło mnie, że po tych trzydziestosekundowych turach można w lobby nacisnąć ikonkę "wow" itd.. Brakowało tylko buziek i serduszek. Ludzie faktycznie to klikają, jakby wchodzili ze sobą w interakcje. Piękno postpiśmiennych, wirtualnych społeczeństw jest niezaprzeczalne, coś wspaniałego.

Kammer PW
18 lutego 2020, 23:43
Buon giorno! Bacuesz Bacowski trafnie zauważył, że Hydry są fajnymi jednostkami, to dziś pokrótce nakreślę Loch.

---

Synergia rasowa Lochu (3 jednostki) powoduje duplikację losowej sojuszniczej jednostki Lochu (klon ma maksymalnie dwie gwiazdki), nie wiem, na którą pozycję, nie zebrałem jeszcze tej synergii, a i u oponentów jej za bardzo nie widziałem.

Skład armii Lochu:
- Troglodyci - duchy - jak powszechnie wiadomo z Heroesów troglodyci są strzelcami (zasięg 2) i na ultymatywce zatruwają. Osobiście nie polecam, większość szaraków jest, moim zdaniem, słaba, niemniej jest tam jeden gamechanger i jedna dość przydatna jednostka, ale o nich w którymś z kolejnych postów!
- Hydry - smoki (sic!) - najwcześniej dostępny smok, przy dobrych wiatrach możemy mieć go już podczas drugiej walki, dzięki czemu nasze jednostki zaczną walkę z +40 many. Ważny trick - postawienie obok siebie dwóch takich samych smoków nie łamie synergii (można mieć jeden gatunek smoka dla otrzymania synergii), a nawet ją wzmacnia, bo smoki oddziałują na siebie nawzajem, zaś ich aury nakładają się, jeżeli jakaś jednostka sąsiaduje z dwoma smokami, otrzyma +80 many na początku walki. Ich ultymatywka polega na tym, że po śmierci tworzą one 1/2/3 minihydry;
- Stalkerki - assasynki - strzelają na zasięg 3, ich ultymatywka powoduje, że strzelają strzałą zadającą 100/150/200 obrażeń wrogom, odbija się od pięciu wrogów. Wygląda OK, moja opinia jest taka, że jest byle jakie. Przede wszystkim jest losowe i może sobie polecieć w jednostkę o pełnym życiu omijając ledwie zipiące kreatury, nadto nie działa na pojedyncznych wrogów, więc w starciu 1vs1 jest useless.

---

Co do zaklęć - są one podzielone na trzy tiery, w każdym są dwa, pierwszy jest odblokowywany, gdy odpadnie pierwszy gracz, kolejne, gdy zostanie odpowiednio 50 i 10 graczy, kosztują one odpowiednio 2/4/6 i są zmieniane codziennie. Mają one trzy poziomy, jednak odradzam wzmacnianie ich, wydaje mi się, że koszt jest niewspółmierny do zysku.

Dzisiejszymi zaklęciami były:
- Fortune - po każdym meczu masz 30/35/?% szans na uzyskanie dodatkowych 2 sztuk złota. Z nie tak prostych obliczeń wynika, że po pieciu turach średnie zysk wynosi 7 złota. Niemniej, czy tego złota nie lepiej byłoby zainwestować w rozwój bohatera?
- Soul Harvest - po zabicie wrogiej jednostki nasza się leczy o 100/150/? HP. Moim zdaniem marnowanie złota, za słabo leczy;
- Radiance - po ataku wręcz naszej jednostki jest 20% szansy na zadaniu wrogiemu otoczeniu 50 obrażeń - całkiem fajne w połączeniu ze zbugowanymi orkami. ;)
- Rear dash - Twoje jednostki z tylnej linii zyskują +10% szybkości ataku podczas pierwszych 5 sekund walki. Trochę za słabo i za krótko, nie sądzicie? Chyba że to też jest zabugowane...
- Tidal wave - zadaje 100/200/400 obrażeń wrogom, obrażenia się zmieniają w zależności od położenia (ciężko powiedzieć, gdzie jest epicentrum);
- Berserk - Sojusznicze jednostki zadają +130% obrażeń, gdy są poniżej 10% życia. Ale jakie to ma znaczenie, skoro niemal od razu giną?

Hardack PW
4 marca 2020, 18:55
Byłem bardzo sceptycznie nastawiony do tej mini-gierki ale ku mojemu zdziwieniu gra się całkiem przyjemnie. Gra na komórce to dla mnie koszmar i wypaczenie grania jako takiego więc po kilku partiach na telefonie skorzystałem ze swojego konta na Uplay i gram na PC. Na rozgrywkę czeka się krótko (nie zdarzyło mi się czekać więcej jak minutę).

3 Marca pojawiła się aktualizacją w której zmieniono kilka rzeczy:

• Zwiększono maksymalny zysk punktów rankingowych 20 ⇒ 30
• Zmniejszono maksymalną stratę punktów rankingowych -40 ⇒ -20

Synergie
Forteca
- Zredukowano wymagania do działania synergii Poziomu 1 z 3 Jednostek ⇒ 2 Jednostki
- Zredukowano wymagania do działania synergii Poziomu 2 z 6 Jednostek ⇒ 4 Jednostki

Wojownik
- Zmniejszono wymagania do działania z 3 Jednostek ⇒ 2 Jednostki
(zmiana wydawała się konieczna gdyż w grze istnieją teraz tylko 3 jednostki o klasie wojownika, każda z nich jest z innej frakcji a na dodatek jedna jest jednostką legendarną przez co synergia ta mimo iż teoretycznie mocna nie była praktycznie używana)

Strażnik
- Zwiększono pancerz wynikający z synergii z 4 ⇒ 6

Jednostki
Wzmocnienie
Żywiołak Lawy
- Zwiększono punkt życia z 735/1397/2794 ⇒ 800/1520/3040
- Zwiększono obrażenia z 123/234/467 ⇒ 130/247/494

Osłabienie
Łowca
- Zmniejszono punkty życia z 750/1425/2850 ⇒ 705/1340/2680
- Zmniejszono obrażenia z 146/277/555 ⇒ 131/249/498

Do tego na Marzec zapowiedziano jeszcze jedną duża aktualizacje jednak dość enigmatycznie:

2 główne zmiany w tym nagrody ligowe (za punkty możliwe zdobywanie "skórek" itp.)
nowe czary - jest 7 obrazków
zmiany w 3 synergiach (jedna to Twierdza pozostałe dwie nie są podane)

Jak na razie ludzie odpowiedzialni za ten tytuł ciągle coś dodają i modyfikują więc jest nadzieja że gra nie umrze szybko.

Kammer PW
5 marca 2020, 20:08
Jutro zostanie ujawnione jedno z nowych zaklęć - można głosować tutaj.

Hardack PW
11 marca 2020, 02:06
W oczekiwaniu na "Wielką Marcową Aktualizację" wprowadzono patch balansujący

Główne zmiany:

Zwiększono zdobywane złoto za bitwę z 5 na 7

Synergie:

"Leśne dziady": Zmniejszono odbijane obrażenia z 150 na 135

"Bijcie się, ja poczytam książkę (magowie)": Zwiększono odporność na magię z 15% do 25%

Jednostki:

• Drzewo
- Spróchniało i obniżyło to jego punkty zdrowia z 715/1359/2718 na 665/1264/2528
- Korzenie oplątują na krótszy czas zamiast 1.5/2/2.5 sekundy na 1/1.5/2 sekundy
- Korzenie mają mniej cierni i dlatego zadają zamiast 100/150/200 to 75/125/150 obrażeń

• Żywiołak Lawy
- Wykąpał się we wnętrzu wulkanu i zaraz po tej saunie zadaje więcej obrażeń bo zamiast 20/40/80 zdaje 40/60/80

• Bojowy Krasnolud wkurzył się na Acida :D stąd
- Wzrost obrażeń z 100/190/380 na 110/209/418

• Mistrz Miecza odkrył szlifierkę dlatego
- Wzrost obrażeń z 100/190/380 na 120/228/456

• Kościany Smok naostrzył zęby na szlifierce dlatego
- Wzrost obrażeń z 150/285/570 na 165/314/627

A tak na poważnie aktualizacja zmienia niewiele ale widać że twórcy wciąż próbują znaleźć złoty środek. Balansu nigdy w serii (Ho)M&M nie było ale próbować warto.
Zobaczymy co przyniesie "główny" patch marcowy i jakie mikro transakcje wprowadzą ludzie z Ubisoft - bo wprowadzenie ich wydaję się tylko kwestią czasu.

Kammer PW
11 marca 2020, 16:34
Zmiana z goldem jest GIGANTYCZNA, teraz gra się znacznie przyjemniej.

Hardack PW
13 marca 2020, 00:24
Krammer:
"Zmiana z goldem jest GIGANTYCZNA, teraz gra się znacznie przyjemniej."


Fakt, tutaj nie doceniłem tych 2 sztuk złota na rundę - jest więcej możliwości, szybciej idzie wbić 10 poziom i dokupić czarów kiedy jesteśmy już w top 25.

We wczesnych fazach rozgrywki daje możliwość szukania i mieszania jednostkami albo dobijania poziomu.

Na Twitterze powoli pojawiają się kolejne informacje o patchu, wstępnie przedstawiono rankingi oraz rozpoczęto głosowanie które z dwóch zaklęć ujawnić.

Można głosować na Świętą lub Przeklętą Ziemie.

Hardack PW
17 marca 2020, 23:02
Zapowiadany od dłuższego czasu patch jest już dostępny.


Lista Zmian


W czasie kwarantanny można pograć i spróbować osiągnąć TOP 100 :) Ze skórkami z nekropolii też trafili w idealny czas. :)
temat: Chess Royale

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel