Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] Specjalizacje w Jednostkach
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

norq PW
31 stycznia, 16:00
Witajcie,

Zagrywam się ostatnio namiętnie w H3:SW, które jak sama nazwa wskazuje wykorzystuje mechaniki zaimplementowane w oryginalnym H3.

Swoje pytanie chciałbym skierować do osób, które zjadły na H3 zęby i mają wiedzę na temat tzw. "metagame'u" :-)

Czy bohaterowie, którzy specjalizują się w dowodzeniu określonymi jednostkami mają jakikolwiek sens?

Na 40 poziomie Lord Alberon wzmacniający Czempionów był w stanie zwiększyć ich atak/obronę (o ile dobrze pamiętam) o 4 <sic!>. Do tego dochodzi jeszcze stała premia do szybkości.

W moim odczuciu 4pkt do statystyk + 1 Haste, to dość rozczarowujący bonus wziąwszy pod uwagę, iż przywołany przeze mnie Alberon był na poziomie 40.

To jak to jest? Wybieranie takich bohaterów jest zasadne, czy nie bardzo? Czy takie specjalizacje zapewniają jeszcze jakieś inne profity? (+1 Haste nie jest wszakże zawarty w opisie specjalizacji)


Pozdrawiam :-)

garnithron PW
31 stycznia, 16:18
Tak, jest zasadne z uwagi na premię do szybkości jednostki. Daje Ci to przynajmniej inicjatywę w walce z takimi samymi stworzeniami. Walcząc na terenie natywnym dla danej frakcji (np. trawa dla Bastionu) otrzymujesz kolejne +1. Daje to spore możliwości taktyczne w czasie walki.

Jeżeli się nie mylę premia ze specjalności liczy się do punktów ruchu na początku dnia, która zależy od najwolniejszej jednostki w armii bohatera.

Jeżeli specjalność jest np. w szkieletach, to różnica między 4 a 6 jest znacząca :)

EDIT: Oczywiście sama premia jest w takim wypadku relatywnie dobra na niskich poziomach rozwoju bohatera. Na wyższych dużo lepsze są specjalności w dobrych umiejętnościach drugorzędnych, np. ofensywa, płatnerz, logistyka itd.

EDIT2: To wszystko jest prawdą, o ile mechaniki rzeczywiście działają tak jak w H3. Ponadto 1 punkt ataku/obrony ma w H3:SW większą wartość, niż w podstawce.

norq PW
31 stycznia, 16:46
Dzięki za odpowiedź. Nie miałem pojęcia, że wartość ruchu bohatera jest częściowo determinowana przez najwolniejszą jednostkę w oddziale!

Kastore PW
31 stycznia, 16:54
garnithron:
Jeżeli się nie mylę premia ze specjalności liczy się do punktów ruchu na początku dnia
Nie liczy się, liczy się tylko podstawowa szybkość.

garnithron PW
31 stycznia, 17:25
Zacytuję Tribute to Strategists:

,,Speed artifacts (such as Cape of Velocity) do not increase adventure map movement, but hero’s creature specialty does. Sir Mullich's specialty does not, however.''

Kastore PW
31 stycznia, 17:37
No proszę.

Lord Hawk PW
31 stycznia, 19:18
Kastore, bohaterowie w specjalności do jednostek zwiększają, nie zwiększa natomiast Sir Mullich na mapie, mimo że daje stałe 2 do spd w walce.
temat: [H3] Specjalizacje w Jednostkach

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel