Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [ERA+Fred79's Object Patch] Projekt kampanii fabularnyc
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

GrzegorzSiodmy PW
31 stycznia, 02:45
Od jakiegoś czasu robię mapy na obiektach Freda, do miłej zabawy z najbliższymi w trybie gorących pośladów. Mapy które do tej pory robiłem nastawione były na przyjemne chwile w coopie, posiadały wobec tego dość prosty layout i przypominać miały 'waniliowe' hirołsowe mapki. Żaden ze mnie doświadczony mapmaker, zacząłem sobie te mapki sklejać ponieważ patch freda zaoferował mi to, o czym zawsze marzyłem w homm3, mianowicie w miarę szeroki wachlarz możliwości konstruowania krajobrazu (prawie jak w HIVie, do którego uwielbiałem w młodości robić mapy, grać - nieco mniej).

W czerwcu tego roku, tuż po zrobieniu takiej właśnie prostej, wieloosobowej XLki postanowiłem, że spróbuję swoich sił w stworzeniu fabularnej kampanii która będzie jako-tako nie robiła krzywdy lore m&m. Nie przepadam za opowieściami w stylu Starożytne Przepowiednie, Wybrańcy, Prastara Magia i Odważne Bohatyry, które odmienią losy świata. Interesuje mnie pospolita i 'codzienna' strona uniwersum m&m, czyli lokalna polityka, graniczne wojny i intrygi na nieco niższym szczeblu, coś bliżej prostych ludzi (i innych ras).

Jeśli chodzi o styl narracji, to chciałem osiągnąć coś w rodzaju kampanii z podstawki HIV lub tych z Heroes Chronicles (głównie Władcy Żywiołów i Wojownicy Pustkowi), gdzie ilość tekstu w stosunku do gejmpleja była imho dobrze wyważona. Zacząłem zatem tworzyć. Jest to pierwsze o czym tu chciałem:

GWYN MCDONAIGH (tytuł roboczy)
Fabułę wymyśliłem pod mapę kampanii Narodziny Barbarzyńcy, ponieważ wydała mi się najbardziej zróżnicowana ze wszystkich dostępnych.

Akcja rozgrywać się będzie X (sporo) lat przed wydarzeniami z trójki i jej rozszerzeń, na długo przed Nocą Spadających Gwiazd. Opowiadać ma o losach młodej łowczyni Gwyn, która jako zupełny żółtodziób zostaje, na mocy traktatu dyplomatycznego zawartego pomiędzy AvLee a Tatalią, wysłana do bagiennego królestwa. Po dwóch wesołych tygodniach w koszarach w Tidewater ląduje ona w miasteczku na końcu świata, z nudną misją do wykonania i starym gnollem jako doradcą. Tyle z wprowadzenia.

W toku swoich przygód* Gwyn, oprócz Tatalii, odwiedzi też spalone słońcem piaski pustyni w południowym Krewlod, pogranicze Bracady i Krewlod, oraz południowe i środkowe Avauntnell.

Kilka screenów (niektóre z wersji alfa):











*podobieństwo do Przygód Gunduli autorstwa Szamana jest jak najbardziej uzasadnione, jednak moja twórczość nie wnosi żadnego autorskiego kontentu moderskiego. Nie umiem w skrypty i moderskie narzędzia ni chu chu, a nacisk chciałbym położyć na jakość opowiadanej historii i świata przedstawionego.
O Przygodach Gunduli dowiedziałem się pare miesięcy temu, w trakcie prac nad pierwszym scenariuszem kampanii, ale dopiero przed paroma dniami zapoznałem się z nimi bliżej.


Pierwsza mapa kampanii jest już praktycznie gotowa, na dniach skończę korektę i przeredagowywanie tekstów. Planuję ją tu wrzucić. Chciałem wobec tego zapytać, czy ktoś byłby zainteresowany betatestem? Wszelkie opinie, wskazówki, mile widziane.

(Tymczasem, jadę dalej)
W czasie tworzenia historii o Gwyn, w ramach odstresowania zacząłem ćwiczyć sobie różne układanki krajobrazów. Wyszła z tego grywalna Mka. Stanowi ona pierwszy scenariusz drugiej z moich kampanii, mianowicie:

WOJEN DRZEWNYCH (tytuł roboczy)
Wyjściowo ma to być prosta mini-kampania, o konstrukcji identycznej jak Spoils of War z RoE (i podobnym stylu prowadzenia narracji, czyli bić wroga, szabli nie oszczędzać). Rzecz dzieje się oczywiście w czasie Wojen Drzewnych, w AvLee za panowania króla Lothoe IV.
Z oferowanych atrakcji, oprócz walki z parszywym okupantem (lub parszywymi leśnymi dziadkami), gracz będzie miał szansę wcielić się w jedynego bohatera z homm 3, którego udział w Wojnach Drzewnych to tak zwane potwierdzone info.
Kilka teaserów:







Pierwsza mapa kampanii (Gniew Cronnarch) jest gotowa. I po raz wtóry - czy ktokolwiek byłby zainteresowany czymś takim? Wszelkie opinie, skargi etc bardziej niż mile widziane.

Na koniec długaśnego posta jeszcze kilka obrazków.


Z coopowej XLki o chwytliwej nazwie Czarna Knieja:








Z czegoś, co miało być kolejną XXLką do coopa ale przekleję do czegoś sensowniejszego:










3 Bety (Pierwsze mapy obydwu wspomnianych kampanii oraz wieloosobowa XLka)
do pobrania TUTAJ.
Archiwum wystarczy wypakować do folderu z grą i aktywować mody w mod managerze.
Mapy wymagają ERY, warto też HD mod oczywiście mieć.

Paczka zawiera:

"Sprawy Lokalne" - M, dużo tekstu (PL), prolog do kampanii fabularnej Gwyn McDonaigh.

"Cronnarchs Wrath" - M, mało tekstu (ENG), możliwe że pierwsza mapa kampanii o wojnach drzewnych.

"Black Forest" - XL, wieloosobowa (PL/ENG).


Warmonger PW
31 stycznia, 11:01
Jestem pod wrażeniem, fantastyczne wykonanie! W przeciwieństwie do niektórych map, nie biją w oczy niepasujące elementy w dziwnych pozycjach.

Cytat:
ie wiem tylko wtedy jak sprawa ma się z prawami autorskimi w kwestii samego dystrybuowania, nawet jeśli podkreślę po wielokroć w readme że to nie moje mody.
Fred cię nie pozwie :P Jakby co - gadaj z nim bezpośrednio.

Hayven PW
31 stycznia, 11:41
Te mapy są śliczne, a próba dopasowania fabuły do istniejącego lore, a tym samym rozszerzenia, rozbudowania tego ostatniego, stawia twoją koncepcję o poziom wyżej niż Przygody Gunduli xD

Podoba mi się styl, w jakim został napisany pierwszy dialog, mapki zresztą też - choć mam nadzieję, że nie okażą się puste z punktu widzenia samej rozgrywki. Jeszcze jedną rzeczą, co do której mam pewną wątpliwość, jest to, w jakim stopniu jest to zasługa dobrego mapmakeingu, a w jakim - moda na ładne tekstury terenu :p Myślę jednak, że wątpliwość ta jest nieuzasadniona i można się spodziewać bardzo przyjemnej z wyglądu (a, miejmy nadzieję, również w rozgrywce) serii mapek.

GrzegorzSiodmy PW
31 stycznia, 13:06
@Warmonger
Dzięksy. Zdążyłem już poznać stosunek Freda do praw autorskich, także z tym nie będzie problemu. Zapytam jeszcze Dtnmanga, jak go gdzieś znajdę, co myśli o umieszczeniu jego moda w paczce.

@Hayven
Dzięksy po raz wtóry.
To to właśnie, dlatego się tu postanowiłem udzielić. Podkreślam kiedy mogę że jestem normikiem raczej, bo do tej pory głównie kleciłem mapki na "homm3& chill" z żoną. Pomyślałem, że fajno by było zacząć robić może coś bardziej zaawansowanego, dlatego chciałem pohartować się w ogniu krytyki, zamiast robić sobie do szuflady widoczki.

Szaman PW
31 stycznia, 13:17
...
Warmonger:
W przeciwieństwie do niektórych map, nie biją w oczy niepasujące elementy w dziwnych pozycjach.
...
Hayven:
stawia twoją koncepcję o poziom wyżej niż Przygody Gunduli xD

Auch... to zabolało.. ale fakt, mapy są ładniejsze od moich, ale moja ostatnia mapa którą zrobiłem nawet ładna wyszła (biorąc pod uwagę że robiłem ja z 1,5 rok temu:P). Powód średniego wyglądu owych map są spowodowane brakiem zdolności artystycznych, bardziej bliżej mi do "rzemieślnika" niż "artysty" dlatego moje mapy wyglądają jak wyglądają, Zabawa z ERM bardziej mi się spodobała i wolałem poświęcić czas na naukę technicznych rzeczy niż artystycznych.


Fakt.. dzisiaj swoje pierwsze mapy bym bardziej dopieścił... Widząc co fred do tej pory dokonał mógł bym wreszcie coś w tej materii ruszyć, mam dużo pomysłów na dalsze przygody gunduli... ba scenariusz cały leży odłogiem na moim dysku google;P

Ostatnio ograłem tyle tytułów, że do głowy wpadły mi masy pomysłów, szczególnie inspiracją dla mnie tutaj są dark sously i pierwsze części M&M, nawet anime z serii Fate, podrzuciło mi kilka pomysłów;)

Krotos PW
31 stycznia, 14:43
Planujesz może wersję angielską tych mapek? :P

Hayven PW
31 stycznia, 15:27
Szaman:
Auch... to zabolało..

Żeby nie było - nie chciałem w tym miejscu skrytykować ani mapek, ani fabuły, a jedynie główny zamysł kreatywny, którym było zretconowanie rasy i wyglądu głównej bohaterki :P

GrzegorzSiodmy PW
31 stycznia, 17:39
@ Krotos
Wojny Drzewne są/będą tylko po angielsku, Czarna Knieja jest w wersji PL/ENG.
Gwyn McDonaigh, ze względu na dużą ilość tekstu póki co będzie tylko po polsku. Zajmie mi (nam - planuję to robić wespół w zespół z bratem) trochę czasu, żeby zręcznie to przetłumaczyć (głównie chodzi o kwestię smaczków wynikających z konkretnej estetyki wypowiedzi niektórych postaci).

Chciałbym też się przekonać najpierw z jaką recepcją się to spotka w ojczyźnie ;).

Droopy PW
31 stycznia, 17:54
Jestem pod wrażeniem i chętnie zagram ! :)

Fandor PW
1 lutego, 01:12
Może po prostu połączcie siły? Grzegorz zajmie się scenariuszami i jakością artystyczną, a Ty Szamanie dodasz wiele fajnych skryptów ERM, które urozmaicą rozgrywkę. W ten sposób nie będzie trzeba wybierać między mapą ze skryptami, a mapą ciekawszą i ładniejszą. (Zgadnijcie, która w moich oczach wygra. ;d)

avatar PW
1 lutego, 09:49
Ja też proszę o wysłanie na PW bety. Co prawda gram wolno, głównie weekendami, ale erę wciąż lubię :)

Aayren PW
1 lutego, 18:32
Śliczne. Śliiiiiiczne! Aż chce mi się wrócić do 3 i popykać, patrząc co można jeszcze niezwykłego zdziałać z tą grą!

senyszynlover PW
3 lutego, 08:21
Zapowiada się bardzo dobrze, aż specjalnie zainstaluję Erę, żeby zagrać.

GrzegorzSiodmy PW
6 lutego, 00:01
Zainteresowanym dzięki za zainteresowanie!
Uaktualniłem pierwszego posta o link do zassania mapek (na samym dole).

Wszystkie trzy mapy są łatwe. Wszelkie uwagi bardziej niż mile widziane, przede wszystkim odnośnie mapy z fabularnej kampanii (zarówno historii jak i samej rozgrywki).

Mapy są w becie, toteż mogą się jakieś zabłąkane literówki przytrafić.

Skazo PW
6 lutego, 15:16
Zainstalowałem ere na woga, odpaliłem Twoją paczkę, ale gdy próbuję włączyć jakąś z tych map wyskakują mi błędy z def'ami. Help ? :P

EDIT: Już sobie poradziłem :)

James_Dean PW
7 lutego, 20:27
Świetne mapy, jak na razie grałem w Black Forest. Nie wiem tylko, jak upgrade'ować jednostki 7ego poziomu na 8smy. W fortach na wzgórzu się nie da. Wrogowie wyskakują mi z Ancient Behemots albo Blood Dragos, a ja nie mogę Tytana na Lord of Thunder :/ i na najłatwiejszym poziomie pierwsze spotkanie z oponentem kończy siędla mnie tragicznie...

avatar PW
7 lutego, 20:37
W manualu WoG jest to ładnie wyjaśnione jak ulepszać (pierwszy akapit).

James_Dean PW
7 lutego, 22:06
Dziękuję :) gorzej, że na mapce nie znalazłem siedlisk 8-ego poziomu :/ wczesniej grałem na indywidualnych ustawieniach WOGa, gdzie mogłem je ulepszać w fortach.

GrzegorzSiodmy PW
7 lutego, 22:14
@james dean

Dzięksy.

W ustawieniach woga które umieściłem w paczce upgradeowanie jest wyłączone, żeby 8 poziom był dobrem luksusowym. Jest jednak kilka miejsc, w których można sobie na to dobro pozwolić, pewnie ai znalazł więcej niż jedno.
temat: [ERA+Fred79's Object Patch] Projekt kampanii fabularnyc

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel