Witaj Nieznajomy!
|
temat: Portret bohatera (problem z przeźroczystością) komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
Ankouter |
Witam, otóż mam problem: tworzę własne portrety do Heroes 3 które potem wstawiam zastępując bohaterów i wszystko mi się w tym udaje, ale jest jeden problem, chodzi o kolorystykę. Otóż gdy na moim pliku .bmp (256) gdy zastosuje kolor czarny to gra odbiera go jako przeźroczysty, widać brązowy interfejs. i tu moje pytanie do was, co robić że kolor czarny występował? używam Gimpa do edycji i indeksowania obrazów do .bmp |
AmiDaDeer |
Okej, opisuję to z pamięci, więc możliwe, że nie wszystko podam dokładnie, ale... Z tego, co kojarzę, pierwsze parę (8-10?) kolorów w palecie kolorów każdego portretu to kolory nieużywane przez samą grafikę, a jedynie służące do lokalizowania przezroczystości i innych bajerów (tzw. kolory specjalne). Rozwiązaniem problemu, z tego co pamiętam, mogło być użycie H3DefToola - przekonwertuj za jego pomocą portret (nie na defa, na bmp), dodając do niego kolory specjalne. Nie powiem Ci dokładnie teraz, której opcji masz użyć (może ktoś inny mnie wyręczy?), niemniej interfejs jest dość intuicyjny. Jak nie pomoże... to nie wiem. :P |
avatar |
Na szybko znalazłem taki opis. |
uhm |
To proste. Tak jak mówi Hobbit, ściągasz najnowszego deftoola. Wybierasz Type- $47 Interface. We frames dodajesz plik bmp, który jest portretem. Wracasz do general, zaznaczasz ptaszkiem "bitmap", w tej samej linijce naciskasz trzy kropeczki i wybierasz miejsce, gdzie zapisujesz portret. Naciskasz jeden z dwóch guzików po prawej stronie (prepare pictures cośtam) i Twoja bitmapa zostanie zapisana z prawidłową paletą, musisz tylko dodać ją teraz do odpowiedniego pliku :) |
temat: Portret bohatera (problem z przeźroczystością) | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel