Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)temat: King's Bounty Nowe Światy mod Czerwone Piaski
komnata: Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)

KIng_Mariusz PW
21 listopada 2017, 01:48
Około 5 lat temu natknąłem się na rosyjskim forum na bardzo ciekawą modyfikację do gry King's Bounty Nowe Światy. Oryginalna nazwa modyfikacji to "Красные Пески” czyli "Czerwone Piaski". Modyfikacja stworzona pod kierownictwem Antona 'zini4_tha_grunt' Zinowjewa zrobiła na mnie tak duże wrażenie, że po bezskutecznym przeszukaniu internetu w poszukiwaniu polskiej lokalizacji, postanowiłem po jakimś czasie wziąć sprawy w swoje ręce i sam wziąłem się za tłumaczenie. Mimo, że moja edukacja odnośnie języka rosyjskiego skończyła się na poziomie podstawówki, korzystając ze swojej wiedzy, słowników i przeróżnych translatorów po 4-5 miesięcznej pracy dokonałem tego co zamierzyłem. Oczywiście w trakcie procesu tłumaczenia pojawiały się kolejne wersje modyfikacji, co wymagało późniejszej aktualizacji. Ostatecznie doprowadziłem polskie tłumaczenie do wersji finalnej 1,8.
Chcę od razu uprzedzić, że w tekstach mogą znajdować się jakieś literówki i drobne błędy, a całość być może potrzebuje jakiegoś dopracowania, to już ocenicie sami. Możliwe też, że polska lokalizacja jest jedyną doprowadzoną do wersji 1,8. Była wersja angielska, ale z tego co pamiętam nie doczekała się chyba ostatecznej aktualizacji.

Tyle tytułem wstępu. Teraz parę słów o samej modyfikacji. Co daje nowego? W modyfikacji znajdziemy m.in.:

-Asmadeo - chowaniec wzywany na polu bitwy, który zdobywa doświadczenie i rozwija swoje umiejętności (na początku słaby i łatwy do zabicia, ale odpowiednio rozwijany staje się potężną istotą). Nic nie dzieje się za darmo - jego przywołanie wymaga trzymania w ręce kamienia, w którym jest uwięziony. Mamy więc z głowy jeden slot na przedmiot i jeszcze tracimy 15% zapasu many i szału (energia potrzebna do uwolnienia na chwilę Asmadeo z jego więzienia). Nie będę zdradzał więcej szczegółów, aby nie popsuć wam zabawy. Początkowo jest mało gadatliwy, ale w miarę jak bierze z nami udział w bitwach poznajemy jego historię. W każdym razie Asmadeo jest bardzo ważną częścią tej modyfikacji. Czy będziecie z niego korzystac czy nie - Wasz wybór. Generalnie korzystanie z jego usług diametralnie zmienia grę.
-system zdobywania doświadczenia przez stworzenia i uzyskiwania premii po przejściu na kolejny poziom
-2 nowe lokacje
-16 nowych stworzeń
-ponad 30 nowych i zmodyfikowanych przedmiotów (tutaj należy wyróżnić Alukard - artefakt-wampir)
-5 nowych towarzyszy
-4-ty poziom nagród medali
-nowe zadania i postacie
-unikatowe rasowe właściwości
-nowy typ przedmiotów
-dodatkowy slot na przedmioty bohatera
-nowy typ obrażeń -obrażenia od zimna
-nowe mapy bitewne
-złowroga rasa Martwych Jaszczuroludzi
Modyfikacja jest przeznaczona na grę King’s Bounty Nowe Światy zaktualizowaną do wersji 1.3.1 (Build 6171)
Jako, że rosyjskie forum chyba wymarło (jakieś pól roku temu jeszcze chyba było) podam linki do plików z mojego dropboxa.

Ściągamy plik red_sands_setup_1.8_full - https://www.dropbox.com/s/3avo3iylrl3hy7k/red_sands_setup_1.8_full.exe?dl=0
Uruchamiamy instalator i wskazujemy mu ścieżkę na dysku gdzie mamy zainstalowaną grę (u mnie C:\Program Files (x86)\1C Company\King’s Bounty Nowe Światy).

Po procesie instalacji ściągamy fixa: https://www.dropbox.com/s/2glt6b1q39u98bb/%7Bfix_drago_items%7D.kfs?dl=0, którego następnie wklejamy do folderu red_sands w grze (u mnie C:\Program Files (x86)\1C Company\King’s Bounty Nowe Światy\sessions\ red_sands). Jak już jesteśmy w folderze red_sands to tworzymy w nim nowy folder, któremu dajemy nazwę „mods” (oczywiście bez cudzysłowia)

Teraz możemy ściągnąć polską lokalizację: https://www.dropbox.com/s/l9wazejk0w0cwgx/localisationPL.kfs?dl=0, którą kopiujemy do wspomnianego wyżej folderu mods. Jeszcze tylko polska nazwa nowej wyspy na mapie świata: https://www.dropbox.com/s/6qlzp7zen7fb0yp/map_name_map001_pol.png?dl=0 Umieścić plik w folderze red_sands.

Możemy już grać w modyfikację w języku polskim. W tym celu po uruchomieniu gry klikamy po prawej stronie ekranu przycisk „zmiana”, wybieramy z menu „czerwone piaski” i po ponownym uruchomieniu wszystko już jest gotowe.

KIng_Mariusz PW
21 listopada 2017, 01:55
Oto paczka modów, które możecie dodatkowo wykorzystać w modyfikacji King’s Bounty Nowe Światy Red Sands:
1. Mod duża czcionka (wklejamy do folderu red_sands) https://www.dropbox.com/s/ngs2hnuphs1yp85/%7Brs1.7_1024_big_fonts%7D.kfs?dl=0
Ułatwia czytanie tekstów (większa czcionka) –przy dużych rozdzielczościach ekranu raczej mało użyteczny. Poza tym obcina nieco niektóre litery w nagłówkach.

2. Mod kamera (wklejamy do folderu red_sands) https://www.dropbox.com/s/n6refyewnz54vlb/mod_cw131_rs18_camera_20160412.kfs?dl=0
Pozwala nam oddalać obraz w dość dużym zakresie

3. Mod minimapa: https://www.dropbox.com/s/mnaih8rvwnagzkb/mod_cw131_rs18_boxonminimap_20160412.kfs?dl=0 Na poziomach trudności "Ciężki" i "Niemożliwy" wyświetla na radarze obiekty, które można wziąć. Plik należy wkleić do folderu red_sands.

4. Mod interfejs (Mod daje nam informację o wszystkich poziomach medali, umiejętnościach, cenach zwojów i wiele innych. Dla mnie must have): https://www.dropbox.com/s/bxh2wcj6llvttd8/mod_cw131_rs18_interface_20160520.kfs?dl=0
https://www.dropbox.com/s/bddc5hzmjmk3dd6/mod_cw131_rs18_interface_wo_b_20160520.kfs?dl=0
Wykorzystujemy pierwszy lub drugi. Różnią się prawdopodobnie tylko kolorami tekstów w czasie walki. Wklejamy do folderu red_sands

5. Mod kontrakt: https://www.dropbox.com/s/gjhfahwjo92lvi6/pol_%21%21%21contract_hero.kfs?dl=0
Nazwisko wrogiego bohatera, za którego zabicie można uzyskać nagrodę jest oznaczone gwiazdką (jeśli nie otrzymaliśmy na niego zadania, a widzimy gwiazdkę przy nazwisku to warto go oszczędzić i poszukać osoby, która da na niego zlecenia – dodatkowa nagroda).
Wklejamy do folderu red_sands.

6. Mod statystyka zwycięstw:
https://www.dropbox.com/s/kxu0vss7kdab61p/mod_wincount.kfs?dl=0
Po najechaniu na "opis dnia" w lewym dolnym rogu pojawiają się dodatkowe statystyki, ile obrażeń smokiem, ile magią, czy przechodzimy grę bez strat itp. To był bardzo ważny mod na rosyjskim forum wśród graczy prześcigających się w różnych rekordach. Przejście gry na poziomie niemożliwym bez strat własnych to tam było nic nadzwyczajnego. Inne osiągnięcia do zadanie 100% obrażeń przez Asmadeo lub samą magią i inne tego typy dziwactwa.
Wklejamy plik mod_wincount.kfs do red_sands

7. Skrócona animacja smoka https://www.dropbox.com/s/98kq9macmk7klee/mod_cw131_rs18_pet_anim_20160511.kfs?dl=0 jak sama nazwa wskazuje skraca animację przy wykorzystaniu jakiejś umiejętności smoka (coś dla niecierpliwych). Wkleić do folderu red_sands.

8. Dodatkowe opisy pod umiejętnościami oswojonego smoka (pokazuje wszystkie ulepszenia)
https://www.dropbox.com/s/zams97xvw5bnmba/mod_cw131_rs18_pet_hint_20160511.kfs?dl=0 I tu mamy pierwszy problem chcąc użyć tej modyfikacji musimy zrezygnować z moda duża czcionka, bo w przeciwnym razie będzie się to źle wyświetlało. Druga sprawa- jest to przygotowane pod rozdzielczość 1920 na 1080 i w takiej powinno się dobrze wyświetlać. Może być lekko niedopracowany (przesunięcie niektórych wierszy w lewo lub w prawo), co wynika z innej ilości znaków w jęz. polskim w porównaniu do rosyjskiego. Znalazłem i przetłumaczyłem nową wersję i nie miałem czasu tego dobrze przetestować. Wymaga do działania master moda:.
https://www.dropbox.com/s/53y8q82s9ufvx8z/mod_rs1.8_KBMaster.kfs?dl=0 Oba pliki wkleić do folderu red_sands

9. Mod energetics. Jak podaje autor błędy z znikaniem siatki i tym podobne zaczną się później (osobiście nie zetknąłem się z takimi błędami) Wklejamy do folderu red_sands https://www.dropbox.com/s/r354r0gtsvv0nk1/mod_cw131_rs18_energetics_fix_20160425.kfs?dl=0

10. Elenhiel https://www.dropbox.com/s/dfwy1wneuw8epcm/elenhiel.kfs?dl=0 Nie pamiętam dokładnie, ale to jakaś drobna poprawka tekstowa Elenhiela (mojego autorstwa). Wklejamy do folderu red_sands

11. Zwiększenie maksymalnego możliwego do osiągniecia poziomu oswojonego smoka tak, aby mógł rozwinąć maksymalnie wszystkie swoje umiejętności (dla tych co nie lubią ograniczeń). Oczywiście nie znaczy to, że na pewno uda nam się uzbierać tyle pkt. doświadczenia
https://www.dropbox.com/s/180z60r0ik9b6og/arena.txt?dl=0
Wkleić arena.txt do folderu red_sands

12. Doświadczenie Asmadeo https://www.dropbox.com/s/8cemxad6s2d16m4/red_sands_cfg.txt?dl=0
Ten mod zdejmuje ograniczenie aktualnego poziomu Asmadeo poziomem bohatera (maksymalna różnica mogła wynosić 10 poziomów). Z tym modem nie ma żadnych ograniczeń. Wklejamy do folderu red_sands

13. Swobodna kamera na polu walki https://www.dropbox.com/s/l4f3knh70anjdnh/kbfbc_v1.5.zip?dl=0
Plik należy rozpakować i umieścić najlepiej gdzieś na pulpicie. Aby działało najpierw trzeba w pliku game.ini w folderze data dopisać linijkę „setf ~cl_uncam 1”. Teraz przed uruchomieniem gry odpalmy aplikację KBFBC. Wyświetli się okienko, którego nie zamykamy. Po odpaleniu gry cieszymy się pełnoobrotową kamerą na polu bitwy.

14. Mod arcymistrz (utrudnia diametralnie cała rozgrywkę- wprowadza mnóstwo zmian) https://www.dropbox.com/s/53bazsqb19mzfs9/mod_rs18_Grossmaster.kfs?dl=0
Opcjonalnie możemy użyć wraz z nim moda, który pokazuje ilość run, które dostanie bohater w najbliższych 5 podniesieniach poziomu a także ilość run i dowodzenie, otrzymywane za całą grę przy podniesieniu poziomów. https://www.dropbox.com/s/hw0a6ddlvqqfmww/mod_rs18_herolups_hint_for_Grossmaster.kfs?dl=0
Oba pliki wkleić do folderu red_sands
Uwaga: To bardzo ważne! Ten mod wpływa na pozostałe pliki w grze więc jeśli chcemy wrócić do standardowej gry musimy go usunąć.

temat: King's Bounty Nowe Światy mod Czerwone Piaski

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel