Witaj Nieznajomy!
|
temat: Podmiana muzyki i nazw komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 | |
Westin |
Witam! Gram w H3 już od bardzo długiego czasu i ostatnio zastanawiałem się nad tym aby wprowadzić sobie jakiś powiew świeżości do tej gry. Mianowicie moim pomysłem było zmienienie ścieżek dźwiękowych i ewentualnie nazw jednostek, bohaterów i ich opisów etc. Mógłby mi ktoś doradzić jak to zrobić? Podmieniałem już pliki mp3 na inne i samo to nic nie dało, bo moja muzyka nie odtwarzała się w grze. Dodam, że posiadam H3 complete ze złotej edycji z płyty heroes I - IV oraz zainstalowany dodatek HotA. Na kompie mam też pliki z zainstalowanej kiedyś płyty Restoration of Erathia (jeszcze z czasów kiedy była to jedyna część h3 :D). Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc :) |
Kammer |
Podmiana dźwięków nie powinna być problemem - kluczowa jest umiejętność obsługi MMArchive. Musisz otworzyć Heroes3.snd za pomocą MMA, znaleźć nazwę pliku, który chcesz podmienić (są one dość intuicyjne - BLIND)i wrzucasz Twój plik z taką nazwą do folderu data z rozszerzeniem... wav, to powinno działać. Zamiana tekstu jest podobna - musisz znaleźć plik txt w którymś lodzie z daną treścią, wyeksportować, przeedytować, wrzucić do katalogu Data. |
AmiDaDeer |
Podmiana dźwięków jest problemem, ale z innego powodu - o ile to, o czym Kammer mówił, jest prawdą, to problem tkwi w formacie danego kawałka dźwięków. Sam wyłapałem tyle, że dźwięki znajdujące się w Heroes3.snd to 8-bitowe WAV mono z samplingiem 22050 hz - z czymkolwiek lepiej brzmiącym gra ma problemy. Tutaj polecę korzystać z Audacity - to dobry program, który dobrze przekształci dźwięki na odpowiednią modłę. Z muzyką jest gorzej, bo nie mam pojęcia, jaki format mp3 działa, a jaki nie. Bodajże chodzi również o sampling (128 kbps) i to, w jaki sposób jest sformatowane stereo, ale nie jestem pewien, jak to dokładnie działa. Zawsze można pójść na skróty i korzystać po prostu z HD Moda, który odtwarza empetrójki w pełnym stereo i samplingu 44100 hz. |
Szaman |
Właśnie w Przygodach Gunduli też miałem problem z MP3. Jak odpalałem normalnie przez lunchera exe. To muzyka z Main menu była zniekształcona, o dziwo muzyka z menu miast, działa normalnie. W HD modzie wszystko działa dobrze. |
Westin |
Wielkie dzięki za pomoc! Któregoś dnia jak znajdę czas to przy tym siądę i zobaczę co i jak. W razie jakichś problemów/pytań zwrócę się jeszcze do Was :D Ale z tego co widzę to chyba muzyka będzie dosyć problematyczna. |
Andruids |
Hobbit: @Westin Jak dla mnie nie brzmi to aż tak problematycznie. Jeśli nie korzystasz jeszcze z HD Moda, to tylko sam sobie robisz krzywdę powinieneś jak najszybciej zacząć : p
Zawsze można pójść na skróty i korzystać po prostu z HD Moda |
Westin |
Jakoś nie mogę się przekonać co do HD Moda, głównie dlatego, że nie odczuwam potrzeby aby go instalować. A co do tematu to zmiana nazw jednostek (i nie tylko jak się okazało bo polatałem trochę po lodach) bardzo miło mi uprzyjemnia teraz grę. Mam jeszcze jedno pytanie. Co z portretami bohaterów i ewentualną zmianą ich specjalności i umiejętności startowych? Podejrzewam, że to już nie w plikach txt a zatem jak się za to zabrać? I drugie pytanie - dałoby się np wprowadzić dodatkowe ulepszenie dla jednostki? Tak jak jest w przypadku piratów? Modele jednostek wiem skąd pobrać i mniej więcej jak je wgrać jakbym chciał je podmieniać ale co z dodaniem nowych? Lub dodatkowych bohaterów? Z góry dzięki za odpowiedź bo nie wiem czy będę w stanie "na świeżo" odpisać :) |
Kammer |
Portrety masz też w którymś lodzie - to są wszystkie portrety z gry, ułożone według jakiejś kolejności i spakowane w jeden plik. Musisz znaleźć ten plik, wypakować go, podmienić szukaną klatkę i wrzucić do Data. Co do ulepszeń - pobaw się w reverse engineering (jak WoG) z dodawaniem jednostki, może wyjdzie. ;p A na poważnie - po prostu zainstaluj sobie ERA II/VCMI i będziesz mógł spokojnie dodawać ulepszenia (poszukaj w Skarbcu NU/FU, tam to już jest zrobione, pouczysz się z kodu - ERA II) albo po prsotu ściągnij jakikolwiek większy mod do VCMI, tam będziesz miał konstrukcję jsonów do jednostek (między innymi), teraz wystarczy tylko nauczyć się ich obsługi i wio. |
Westin |
Wielkie dzięki spróbuję się pobawić w tym vcmi z jednostkami kiedyś! A co do portretów, jeżeli chciałbym podmieniać to w jakim formacie je zapisać ew. jak stworzyć itd bo plik w lodzie widziałem tylko nie wiedziałem jak to ruszyć aby działało. I jeszcze jedna sprawa, dopisanie nowej ścieżki z bohaterem w odpowiednim pliku w lodzie nie wystarczy aby dodać całkiem nową grywalną postać do wynajęcia w dany zamku prawda? |
Lord Baffourd |
Wrócę jeszcze na chwilę do kwestii muzyki. Wydaje mi się że był swego czasu patch (zaimplementowany potem do HD Moda), który naprawiał problemy z kwestią mono/stereo i samplingiem. Niestety, obecnie nie mogę znaleźć nic poza podmianą pliku mss32.dll na inny, zmieniony - co ponoć odbija się negatywnie na prędkości gry. Szczęśliwie całość można zmienić samemu, edytując Heroes3.exe w hex edytorze. Wyszukaj sobie linijkę "22 56 00 00 10 00 00 00 01 00 00 00", zmień "22 56" na "44 AC", potem "01" na "02" i tyle. Done. Sposób działa dla każdej wersji HoMM3 - nawet dla Chronicles. Pozdrawiam |
Szaman |
Lord Baffourd: Wyszukaj sobie linijkę "22 56 00 00 10 00 00 00 01 00 00 00", zmień "22 56" na "44 AC", potem "01" na "02" i tyle. Done. Na ERE2 nie działa... pomimo zmiany, menu gry nadal brzmi zniekształcono. W HD modzie jest wszystko porządku, może to wina mp3? |
Lord Baffourd |
Nie wiem. Testowałem pod zwykłymi, nie-modowanymi buildami gry. ERA2 nie ma czasem osobnego pliku wykonywalnego? |
Westin |
Dobra ogarnąłem już +/- zabawę z VCMI tylko mam pytanie. Dałoby radę dodać ulepszenie do jednostki bez tworzenia moda? Bo nie chciałoby mi się pisać tych wszystkich jsonów jeśli może trzeba tylko dopisać coś do istniejącej już ścieżki, co dodawałoby jeszcze jedno ulepszenie. |
avatar |
W katalogu config tam gdzie masz vcmi masz wszystkie jsony, które możesz sobie zaktualizować. Tylko musisz pamiętać, że jak będziesz wygrywał nowsze wersje to najpierw musisz zrobić sobie backup. |
Westin |
Znalazłem json, w którym są zapisane wszystkie ścieżki a propos budynków w danym zamku, ale nie wiem jak zapisać ścieżkę, która dodawała by dodatkowe ulepszenie oto przykład jak to wygląda : "dwellingLvl1": { "animation" : "TBCSDW_0.def", "x" : 304, "y" : 92, "border" : "TOCSPIK1.bmp", "area" : "TZCSPIK1.bmp" }, "dwellingLvl2": { "animation" : "TBCSDW_1.def", "x" : 360, "y" : 130, "border" : "TOCSCRS1.bmp", "area" : "TZCSCRS1.bmp" }, "dwellingLvl3": { "animation" : "TBCSDW_2.def", "x" : 76, "y" : 57, "z" : -1, "border" : "TOCSGR1N.bmp", "area" : "TZCSGR1N.bmp" }, (...) a po wszystkich "dwellingach lvl1" jest analogia z "dwellingami uplvl1 itd" chciałem sprawdzić jak to rozwiązali w hocie gdzie dodali wilki morskie jako kolejny up do lvlu ale nie mogłem znaleźć pliku odpowiadającego za Przystań |
avatar |
Gdyż plik odpowiadający za Przystań jest w modzie HotA, a dokładniej w podkatalogu Cove i pliku town.json. Przeanalizuj uważnie całość, bo by nowe ulepszenie zadziałało zmian trzeba dokonać w kilku miejscach i nie rąbnąć się w przyporządkowaniu właściwego id: do budynku. |
Westin |
Ok dzięki wielkie :D będę próbował i dam znać o postępach ^^ |
Westin |
Nie mogę znaleźć nic takiego jak Cove ani town.json, nawet poprzez wyszukiwarkę windowsa, zamiast tego mam folder HotA w formacie .dat który po otwarciu zawiera wszystko apropos hoty, jednak większości rzeczy nie jestem w stanie odczytać bo nie wiem czym taki plik otworzyć innym niż notatnik, który nie wyświetla mi niektórych ścieżek. Co ciekawe w tym pliku jest coś takiego jak : 98 9 "Cove Cove town." I inne pliki, które wyglądają mi jak schowane w .dat .jsony. Da się to jakoś wyextractować czy cokolwiek? |
avatar |
Nie, musisz ściągnąć hotę w wersji pod vcmi https://wiki.vcmi.eu/Mod_list, czyli w tym przypadku przez launcher. |
Westin |
Jak ściagnę hotę do vcmi będzie mi też działać zwykła? Bo wolę w jednym miejscu eksperymentować a drugie zostawić sobie "tradycyjnie" |
strona: 1 - 2 |
temat: Podmiana muzyki i nazw | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel