Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] Podmiana portretów bohaterów
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

Szawy PW
18 kwietnia 2006, 15:19
Witam wszystkich! Chciałem się zapytać czy jest jakaś możliwość podmiany/dodania portretów bohaterów. Był bym wdzięczny gdybyście zarzucili mi tutaj jakimś odsyłaczem do programu który to umożliwia. Jeżeli taki program nie istnieje to czy jest to możliwe po przez edycje plików gry jakimś programem. A i miło mi by było gdybyście podali wymiary portretów bohaterów. Przepraszam za uciążliwe pytania ale jest to dla mnie ważne bo robię jakąś głupią kampanie (jestem w tym słaby). Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.

A no właśnie zapomniałem. Chodzi o HoMM 3.

MCaleb PW
18 kwietnia 2006, 15:34
Odpowiedź standardowa: Wróżka ma dzisiaj wolne i niewiadomo kiedy wróci. Sprecyzuj swe pytanie, bo do H4 znam podmieniacza, zaś do H3 już nie.

Acid Dragon PW
18 kwietnia 2006, 15:45
tak prawdę mówiąc to wystarczy wypakować odpowiednie pliki z h3bitmap.lod (np reseditem), żeby zobaczyć jakie mają nazwy i rozmiary, a następnie pliki o takiej samej nazwie wystarczy umieścić w katalogu DATA gry. nie trzeba niczego podmieniać. gra będzie korzystała z tych portretów właśnie w katalogu data. trzeba tylko pamiętać, aby były w formacie 256 kolorów.

vinius PW
18 kwietnia 2006, 15:45
zapewne sie da - jak już widzimy screeny z Grove, gdzie są nowe portrety. zapewne ERMem. ale ja się na tym nie znam :)

Szawy PW
18 kwietnia 2006, 17:05
Mam taki problem ,że rozpakować plik lod potrafię ale gorzej by go spakować. No i w takim wypadku portrety nie znajdują się w grze. Czy można na to jakoś poradzić.

Acid Dragon PW
18 kwietnia 2006, 17:26
po raz drugi i ostatni: wystarczy portrety umieścić w katalogu data. nie trzeba umieszczać ich w pliku lod.

Nie_mam_nicka PW
18 kwietnia 2006, 20:22
Ja sam myślałem że trzeba się bawić w ERM żeby zmienić portret, a tu się dowiedziałem że nie trzeba, tylko starczy w dacie dać! Sam temat możnaby zamknąć i przenieść.. Dzięki za napisanie jak to zrobić!!

To-ja PW
19 kwietnia 2006, 08:13
Jeżeli wypakujemy inne pliku z cos.lod, to też bedą używane pzrez grę po wrzuceniu ich do daty?

Acid Dragon PW
19 kwietnia 2006, 17:01
nie wszystkie - to zależy. Np. umieszczenie w 'data' pliku def z animacją jednostki czy obiektu absolutnie nic nie da. Ale na przykład umieszczenie tam konfiguracyjnego pliku txt już tak. W ten sposób można sobie w dość łatwy sposób wprowadzać zmiany np. parametrów jednostek bez koniecznosći używania ERM czy wogle instalowania WoGa.

To-ja PW
19 kwietnia 2006, 17:57
Myślałem, ze tylko w WoGu działa.

jest możliwość podmienienia pliku ~.def?

Acid Dragon PW
19 kwietnia 2006, 18:12
zawsze jest możliwość, ale tylko poprzez załadowanie do pliku lod. Da się to zrobić kilkoma narzędziami zewnętrznymi bez WoGa, ale to już nie ma chyba znaczenia.

To-ja PW
20 kwietnia 2006, 16:56
Jest możliwość ściagnięcia takiego narzędzia. Obojętnie czy działa z WoGiem czy bez niego.

Acid Dragon PW
21 kwietnia 2006, 11:57
well - if you must:
www.angelfire.com/rebellion/arstahd.
(lod import utilities)

To-ja PW
21 kwietnia 2006, 20:25
dzięki

Mam kolejny problem. Zedytowałem plik kapitolu Dungeonu (BoDHall4.pcx), zapisałem w formacie .pcx, dodałem do H3bitmap.lod i do drugiego archiwum .lod, które chyba doszło z Armageddon's Balde, a w któym też był ten plik.
programem lodman, później dla pewności sprawdziem, czy ten plik jest podmieniony (wyeksportowałem i obejrzałem), więc mam pewność, że dodało się dobrze. Włączam grę, a kapitol wygląda, tak jak wcześniej :(

Ja coś źle zeobiłem, lub czegoś nie zrobiem, czy po prostu nie da się zmienić?

temat: [H3] Podmiana portretów bohaterów

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel