Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [projekt] Villages - wioski
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Tego PW
22 marca 2017, 22:52


Od paru miesięcy chodzi mi po głowie pomysł na modyfikację, ale zaznaczam już na początku, że z mojej strony jest to tylko pomysł i zaczątek dyskusji nad kierunkiem, w którym powinny podążyć mody do H3. Nie mam żadnych planów stworzenia takiego moda.

Najpopularniejsze modyfikacje i plany modyfikacji H3 dotyczą dodania do gry nowych miast, ale według mnie tych jest już wystarczająco. Pomyślałem natomiast o rozbudowaniu idei fortów z następców H3 i stworzenia "wiosek", łączących w sobie cechy miasta, garnizonu i budynków z mapy.
Przykładowo: wioska Zamku (nazwijmy ją "Harmondale") pozwalałaby na rekrutowanie chłopów, a po rozbudowie dodatkowo pikinierów i łuczników. Nie przynosiłaby dochodu w postaci złota, ale za to można by w niej wybudować tartak, złoże rudy i jedną kopalnię specjalnego surowca. Bez gildii magów, ale za to z targowiskiem i karczmą oraz może budynkiem zwiększającym na stałe jedną ze statystyk (powiedzmy, atak dla Zamku).
Rozwiązanie takie nadaje grze realizmu (nie wszystkie "miasta" muszą być mocno rozbudowane żeby być strategicznymi punktami) i wzbogacało, choć też zmieniało, mechanikę gry i pobudzało do tworzenia nowych strategii. Osobiście chętnie bym widział w tym też miejsce, w którym mogłyby osiedlić się stworzenia dotychczas neutralne (typu np. chłop czy niziołek) oraz nowe jednostki (marzę o błędnym ogniku z MM7 dla Fortecy).



Co myślicie o takim rozwiązaniu? Jakie budynki chcielibyście zobaczyć w takiej "wiosce"? Czy uważacie, że mody do H3 powinny wciąż skupiać się na nowych, coraz mniej uzasadnionych fabularnie miastach?

[grafiki powyżej mojego autorstwa]

avatar PW
22 marca 2017, 22:59
Większość funkcji, o których mówisz da się z powodzeniem zrobić w edytorze map... Rozwinęła myśl jutro, dziś czas spać.

Tego PW
22 marca 2017, 23:02
Tylko część, przy czym wciaż to będzie niedorozwinięte miasto, a nie miejsce, w którym będzie można rekrutować nowe jednostki czy z którego dostalibyśmy surowce.

Alamar PW
22 marca 2017, 23:03
Większość z tego co mówisz masz w H1-4 w postaci... wiosek. Wystarczy w edytorze map ustawić odpowiednie budynki do rozbudowy/wybudowane w danym mieście, lecz zablokować budowę fortu (zamku w H1-2).

Szaman PW
22 marca 2017, 23:10
Pomysł beznadziejny, takie rzeczy można stworzyć w edytorze.
- Mały biomik z różnymi bajerami... lub miasto z ograniczeniami...

Śmierdzi Total Warem na kilometr...

Tego PW
22 marca 2017, 23:12
Alamar:
Większość z tego co mówisz masz w H1-4 w postaci... wiosek. Wystarczy w edytorze map ustawić odpowiednie budynki do rozbudowy/wybudowane w danym mieście, lecz zablokować budowę fortu (zamku w H1-2).

I wciąż są to... miasta! Tylko że bez fortu/zamku. Mam na myśli skrzyżowanie fortu z H6-7 z siedliskami stworzeń z H6-7. Budynku ważniejszego strategicznie niż kopalnie, ale nie tak kluczowego jak pełnoprawne miasta. Coś, co urozmaicałoby rozgrywkę, dodawało do gry coś nowego wizualnie i mechanicznie. Poza tym - jak często w scenariuszach używa się opcji blokowania budowy budynków w miastach? Grę kończy się posiadając kilka miast (zazwyczaj różnych frakcji) rozbudowanych do granic możliwości, z których najważniejsze jest zwykle to, które się ma najdłużej. To powtarzalne i schematyczne. Uważam, że do gry, która jest bliska ideałowi, przydałoby się dodać trochę bardziej subtelnych zmian, które trochę urozmaiciłyby grę, ale nie zmieniły ją całkowicie.

EDIT:
Szaman:
Pomysł beznadziejny, takie rzeczy można stworzyć w edytorze.
-Mały biomik z różnymi bajerami... lub miasto z ograniczeniami...

Śmierdzi Total Warem na kilometr...

Ktoś tu się mści za mój pojazd po Przygodach Gunduli :D . A w Total Wara nigdy nie grałem.

Szaman PW
22 marca 2017, 23:52
To ty? Nie rozpoznałem... rozpoznaje ludzie po avatarch... Pojechałeś też po obiektach freda, który się cieszy wielką popularnością na HC, ale mniejsza o to...

Twój projekt/pomysł i tak jest niewarty świeczki... zbyt wiele roboty, a ten sam efekt można uzyskać w 5 minut.



Wystarczy dobrze zbudowana mapa, strategiczna lokalizacja i koniec.

Lord Baffourd PW
23 marca 2017, 02:38
Rozumowanie ciekawe, ale tak jak wspomnieli przedmówcy, wioski są już w grze - jako ograniczone miasta. Twój pomysł sprawdziłby się, gdyby w H3 obecna była strefa kontroli, tak jak w szóstce. Forty były właśnie rozwinięciem tej idei, a nie "odłamkiem" samych miast.

avatar PW
23 marca 2017, 08:43
Cytat:
Poza tym - jak często w scenariuszach używa się opcji blokowania budowy budynków w miastach?
To już pytanie do mapmakerów, edytor nic nie jest tu winien. Mniej więcej rozumiem co chcesz przekazać tym pomysłem. Mamy w edytorze nowe grafiki coś w rodzaju wioski, gdzie jedna grafika znaczy że to wioska typowo surowcowa, inna grafika znaczy, że w wiosce można nabyć jedynie jednostki 1 poziomu itd. oraz dodatkowo wioski takie generowałby się na mapach losowych. Ale pewnie odpowiedź na Twoje pytanie, czemu modderzy nie poszli w tym kierunku jest właśnie taka, że da się to zrobić w edytorze map a problem jest jedynie z mapmakerami, którzy nie mają pomysłu na korzystanie z bardziej zaawansowanych funkcji owego edytora. Gdyż w edytorze zrobić wioskę, którą można zająć i w której jest wybudowana tylko np. Wieża Łuczników a wszystkie pozostałe budowle są "wyszarzone" lub wioskę, w której wybudowany jest tylko market i magazyn zasobów jest łatwo. Kwestia pomysłu na mapę.

witchking PW
23 marca 2017, 09:33
Rozważałem kiedyś podobny pomysł, ale jak już pisali wyżej podobny efekt można uzyskać blokując rozbudowę w edytorze. Po pewnych przemyśleniami chciałem rozwiązać sprawę robiąc z wiosek fortyfikacjie przejścia czyli np. Krasnoludzka osada była by fortyfikowanym przejściem do podziemia z możliwością rozbudowy. Oczywiście nadal wymaga to masę pracy, ale bramy które są już w h3 z dodatkową możliwością rozbudowy mogły by być fajne.

Hayven PW
23 marca 2017, 11:31
Wioski "przestrzenne" robione przez mapmakerów są i owszem, ładne, ale trochę irracjonalne jest, że są większe od miast. I to dużo. Poza tym, miast z tartakami jeszcze nie było (magazyn zasobów się nie liczy :P), jednak sama idea "niedorozwiniętego miasta" faktycznie jest prosta do zrealizowania i nie wymaga oddzielnej modyfikacji. Żeby zaś coś takiego generowało się na mapach losowych - czy nie lepiej by było po prostu zmodyfikować szablony bądź sam generator?


Fandor PW
23 marca 2017, 17:19
Mi zawsze brakowało, żeby garnizon faktycznie miał trochę więcej funkcji, zostawiamy w nim jednostki tak jakbyś my je zostawiali na gołej ziemi, fajnie byłoby walczyć o garnizon jak o zamek, a dodanie możliwości rozbudowywania go mogłoby być bardzo ciekawe.

Hiro PW
23 marca 2017, 19:36
Zbędne skomplikowanie tego, co jest proste, eleganckie i dobrze się sprawdza, czyli obiektów mapy przygody w H3. To nie może być grywalne. ;)

zmudziak22 PW
23 marca 2017, 20:19
W gruncie rzeczy, mamy podział na wioski/zamki już od 1999 roku. W VCMI można ustawić dodatkowo, aby siedliska stworzeń nie wymagały fortu do budowy. Niektórzy twórcy map stawiają miasta z zablokowaną rozbudową, aby utrzymać przy życiu ważnego bohatera do pokonania lub aby zmusić ludzi do wypełniania zadania innego niż pokonaj wszystkich przeciwników.

Alamar PW
23 marca 2017, 20:49
Od 1995/96 - w Heroes 1 zaczynałeś rozbudowę miasta od wioski. Nawet w instrukcji do gry masz podział miast na Wioski i Zamki.

Szaman PW
24 marca 2017, 01:18
Zmudziak22:
Niektórzy twórcy map stawiają miasta z zablokowaną rozbudową, aby utrzymać przy życiu ważnego bohatera
uhm... uhm... pss...

!!OW:D0/254;

Wtajemniczeni zrozumieją;)

zmudziak22 PW
24 marca 2017, 14:24
Na mapach SOD i HOTA.

Ursus PW
24 marca 2017, 21:50
Jak dla mnie to pomysł nad wyraz ciekawy. Dzięki temu będzie można poczuć, że nasze włości to będzie królestwo z prawdziwego zdarzenia, czyli nie każde miasto pod naszą władzą jest nie wiadomo jak rozbudowaną twierdzą, a zwykłą miejscowością produkcyjną lub taką, w której można rekrutować jednostki (tych słabszych poziomów oczywiście). Mógłby być wyliczany jakiś bonus do cotygodniowej puli możliwych do zrekrutowania jednostek w zależności od liczby posiadanych przez nas tego typu wiosek.

Kammer PW
24 marca 2017, 22:15
Pomysł naprawdę ciekawy, ale widziałbym go nieco inaczej - jako coś w rodzaju państw-miast z Cywilizacji.

Byłaby sobie taka wioseczka postawiona gdzieś na terenie i byłaby sobie ona niezależna (miałaby własne AI) i mogłaby być czymś w rodzaju... rozwiniętej chaty proroka. Co jakiś czas generowałaby questa:
- nasze pole są najeżdżane przez bandytów, dostarcz nam bohaterem 10 krzyżowców, a dostaniesz nagrodę;
- chcemy się rozbudować, dostarcz nam 15 rudy;
- córka sołtysa chce nową biżuterię, daj nam 7 klejnotów.

Te questy byłyby globalne - każdy gracz, który odkrył tę wioskę, otrzymywałby je. Nagrodę dostawałby ten, kto jako pierwszy zrealizowałby tę prośbę.

W miarę postępów wioska rozbudowywałaby się - dawałaby swojemu sojusznikowi/przyjaciołom więcej zasobów, mocniejsze kontyngenty wojskowe przesyłałaby...

Albo umożliwiałaby wynajęcie przewodnika, który przeprowadziłby nas przez las (możliwość przechodzenia przez kratki lasu przez turę), góry, likwidowałby karę do poruszania na bagnach.

Tak, Szamanie, wiem, że to wszystko można w ERM-ie ogarnąć.
temat: [projekt] Villages - wioski

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel