Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Fandor
   Kastore
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)temat: Creature Quest
komnata: Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)
strona: 1 - 2 - 3

Alamar PW
6 marca 2017, 23:50
...czyli najnowsza gra Jona Van Caneghema - twórcy marki Might and Magic - i części byłych pracowników New World Computing . Nie ma ona za wiele wspólnego z Heroesami czy RPG-ami MM, ale jako że wyszła spod ręki JVC, mimo wszystko warto o niej mieć temat.


Co to jest?
Gra na urządzenia mobilne, darmowa choć z mikropłatnościami. Jak dotąd nie zauważyłem jednak, by były one niezbędne przy dalszej grze. Gra charakteryzuje się dużym poczuciem humoru i "słodkimi" grafikami. :P Oprócz tego mamy coś podobnego do mapy przygód w postaci Questów (choć do Heroesów temu daleko).


Linki?
Oficjalna strona
Facebook
Sklep Google Play
Sklep iTunes
Creature Quest Wiki - kreatury
Oficjalne karty kreatur


O co chodzi?
O zbieranie Pokemonów stworów, zyskiwanych podczas bitew, przywoływanych zasobami lub dostanych w nagrodę. Walczymy drużyną złożoną z 5 stworów, które musimy wytrenować za pomocą klejnotów (punkty doświadczenia), a po osiągnięciu maksymalnego poziomu wyewoluować (ulepszyć) i zacząć szkolenie od nowa.

Oprócz tego mamy Questy, gdzie na poszczególnych mapkach odkrywamy teren, zbieramy złoto, klejnoty i doświadczenie i walczymy.

Kolejnym trybem są Bitwy w Wieży, po piętrach której się wspinamy, stopniowo zwiększając poziom trudności pojedynków. Bitwy można powtarzać nieskończoną ilość razy (póki mamy energię), więc ten tryb to typowa "farma".

Ostatnim trybem jest pseudo-walka PvP w postaci Wyzwań w Lochach. Wybieramy stworzenia, które bronią naszego lochu (u mnie było to 13 w łącznie trzech falach, ale widziałem i 5-6 fal), a sami atakujemy lochy innych graczy. Za skuteczną obronę i napaść zyskujemy punkty Prestiżu, za niepowodzenia tracimy. Dla najlepszych graczy czekają specjalne nagrody, w tym wyjątkowe stwory. Dla tych gorszych też są, tyle że nie tak dobre.


Stwory?
4 rodzaje: zwykłe, rzadkie, epickie i legendarne.

Do tego każdy ze stworów należy do jednej z 6 kategorii:
- czerwone (ogień); +zielone / -błękitne,
- błękitne (woda/lód); +czerwone / -żółte,
- żółte (elektryczność); +błękitne / -zielone,
- zielone (natura); +żółte / -czerwone,
- białe (życie/buffy); +/-czarne,
- czarne (śmierć/klątwy); +/-białe.

Kolory działają na zasadzie "kamień, nożyce, papier", czyli są super przeciwko pewnym (+) i dostają łomot od innych (-).

Każdy stwór posiada tez od 0 do 4 "DOT-ów", które przekładają się na zwiększenie licznika obrażeń innych stworów w naszej drużynie. Im więcej DOT-ów, tym bardziej przydatne stworzenie.

Nieprzydatne nam stwory można przemienić na zasoby. Możemy też zmienić rodzaj ataku i specjalnego ataku za pomocą specjalnych ksiąg (dostępnych z walk i ze Sklepiku), tm samym dostosowując stwora do naszych upodobań (np. leczący drużynę diabeł :P).


Ograniczenia?
Mamy ustaloną ilość energii, którą zużywamy podczas questów na odkrywanie mapy i na walki. Regeneruje się ona w postaci 1 punktu na 5 minut i podczas awansów. Na początku nie wiadomo na co ją spożytkować, ale z czasem zaczyna jej brakować. Można albo poczekać, albo dokupić w Sklepiku. Podczas awansu możemy też uzyskać +1 do maksymalnej energii.
Energię zużywa się na Questy i Bitwy. W Sklepiku można też dokupić powiększenie maksymalnej energii (ale tylko 3-krotnie).

Wyzwania (Lochy) wykorzystują inną "walutę" w postaci 5 Punktów Wyzwań (białych kul). 1 kula = 1 walka. Jednak podczas walk w lochach, można zyskać darmową energię.

Sklepik korzysta z Diamentów, które można zdobyć w nagrodę za questy i za osiągnięcia czy za zadania codzienne. Za dużo tego nie jest, ale starczy na podstawowe zakupy.

Mamy też miejsce tylko na 30 stworów, co z czasem nie wystarcza. Dodatkowe miejsca (+5) można kupić jedynie w Sklepiku (cena niewygórowana).

Wykorzystując zdobyczne "bilety" możemy przyzwać tylko zwykłe lub rzadkie stwory. Te lepsze dostępne są tylko za diamenty.

_________________________________


To tyle pokrótce, nie grałem zbyt dużo, więc za bardzo nie orientuję się w grze. Nie mam pojęcia choćby, na jakiej zasadzie "ładują" się DOT-y. Combosy udało mi się stworzyć, ale to raczej wynik szczęścia niż planowania.

Z tego co zauważyłem, to w grze jest nadmiar czerwonych stworów, za to żółte występują rzadziej (albo takie już moje szczęście lub zbyt niski poziom). Białe i czarne stwory z kolei wg mnie są bardziej niebezpieczne, ale trudniejsze do opanowania (szybko giną i trudno złożyć comba).

Gravius PW
7 marca 2017, 17:48
Combo działa tak, że stwór podejmując akcję zużywa wszystkie swoje DOTy oraz te DOTy sojuszników, które są w kolorze tego pierwszego. Wszystkie zużyte DOTy ładują superzdolność stwora (czyli jeśli 3-dotowy czerwony stwór robi swoją akcję, to "zjada" wszystkie 3 swoje kule oraz wszystkie czerwone kule sojuszników). Natomiast jeśli stwór podejmuje akcję nie mając żadnych kul, to ma przemnożone obrażenia i ewentualnie leczenie (jeśli używa zdolności leczącej). Mnożnik wynosi 2 do potęgi liczby kolorów kul, które ma stwór (czyli jeśli masz stwora, który ma 1 czerwoną, 1 białą i 2 czarne kule, a wcześniej kule te zostały zużyte przez czarnego, czerwonego i białego stwora - czyli nie została mu żadna kula - to zada 8x więcej obrażeń (2x2x2). Oczywiście z tego wynika, że musisz w zależności od sytuacji decydować, czy wolisz, żeby twój stwór szybciej ładował ultimate'a, czy żeby mocniej bił).
Może załóżmy jakąś Kwasową Gildię? :P

Krotos PW
7 marca 2017, 19:23
Kilka kwestii:

1. Wieża Bitew brzmi lepiej. :P

2. Kolejność to: zwykłe, rzadkie, epickie i legendarne. Pomieszałeś. :P

3. Kategorie dzieli się na jeszcze więcej podziałów:

- Czerwone/Ogień (Demony, Piromanci i Wojownicy Orkowie,Insekty-Szkodniki);
+ Kontruje Zielone,Kontrowane przez Niebieskie;

- Zielone/Trucizna (Siły Natury, Bardowie, Leśne Elfy, Stworzenia Lasu i Bagien);
+ Kontruje Żółte, Kontrowane przez Czerwone;

- Żółte/Błyskawica (Orient, Magowie, Gryzonie, Podniebne Stwory);
+ Kontruje Niebieskie, Kontrowane przez Zielone;

- Niebieskie/Woda/Lód (Stworzenia Morza i Lodu, Piraci);
+ Kontruje Czerwone, Kontrowane przez Żółte;

- Białe/Światłość (Technologia, Rycerze, Mnisi, Japoński Folklor);
+ Kontruje Czarne, Kontrowane przez Czarne;

- Czarne/Ciemność (Zabobony, Wiedźmy, Czarnoksiężnicy, Nieumarli, Demony);
+ Kontruje Białe, Kontrowane przez Białe.


4. Kropki decydują o tym, jak szybko napełnia się potworkowi mana. Im więcej, tym lepiej. Można też łączyć potworki poprzez kropki, by odblokować im combo. Różnorodność kropek decyduje o uzyskanym combo.

Bonusy z combo są następujące:

- x2: +50% do obrażeń;
- x4: +100% do obrażeń;
- x8: +200% do obrażeń;
- x16: +400% do obrażeń.

Przykład:

Masz 2 potworki niebieskie, jeden ma 3 kropki białe, drugi 2x kropki zielone, 1 białą
i 1 czerwoną. Jeśli zaatakujesz potworkiem białym, zużyje on swoje kropki, po czym
zabierze białe kropki Twoim niebieskim. Pierwszy potworek ma teraz 0 kropek dostępnych,
co aktywuje mu combo x2. Drugi potworek nadal nie ma combo, ale pozostały mu
tylko 2 kropki. Jeśli zaatakujesz teraz potworkiem zielonym i czerwonym, Niebieski #2
będzie miał 0 kropek oraz combo x8.


5. Za recyklowanie/przetwarzanie potworków otrzymujemy złoto, Klejnoty z Doświadczeniem, Żetony, Bilety oraz Tomy/Księgi z klasą danego stworka.


6. +1 do max energii nie jest co każdy poziom, otrzymuje się ten bonus losowo, ale na ogół co drugi poziom na późniejszych etapach. Każdy level-up odnawia nam energię do 100% oraz daje 25 energii w formie nagrody do odebrania w naszym tronie.

7. Lochy dają darmową energię, owszem. Co jakiś czas jest też dostępna limitowana oferta +10 do Punktów Wyzwań (sam Pan jesteś kula :P)

8. Diamenty dostaje się z/ze/za:

- Lochów (określone progi punktowe prestiżu);
- Dziennych misji;
- Wieży Bitew (w weekendy);
- Osiągnięcia;
- Zdarzeń losowych na mapie (woreczek lub skrzynia z diamentami, Jarmark w Chmurach);
- Skrzyń za Tokeny (te czerwone żetony);
- Skrzyń za wykonanie Questa (Metalowe (z pozłoceniami), Srebrne i Złote skrzynie).

9. Bilety mają 2 funkcje:

- Przywoływanie zwykłych i rzadkich potworków;
- Waluta w Jarmarku w Chmurach (zdarzenie losowe na mapie).

10. Epickie i Legendarne potworki zdobywa się na 4 sposoby:

- Przywoływanie za diamenty;
- Event Quest, który zmienia się co tydzień (Epickie oraz Rzadkie);
- Kolorowe i Diamentowe Idole, które dostaje się z Lochów oraz za level-up;
- Dungeon Challenge, który zmienia się co tydzień. Legendarki są na początku każdego
miesiąca.


Co do nadmiaru danego koloru: to zależy od tego, jakiego questa i jak często go robisz. Ja mam na przykład multum niebieskich i żółtych potworków. :P

EDIT: For the love of Mystra, czy możemy dostać indeksowanie chociaż?! Spędziłem chyba godzinę na formatowanie posta, by był czytelny, a forum i tak go oszpeciło. Nie da się pisać czytelnych postów, jeśli nie można głupiego wcięcia w tekście zrobić...

Alamar PW
8 marca 2017, 10:28
OK, dzięki. Poprawiłem co najważniejsze kwestie.
Co do DOT-ów to nadal ich nie opanowałem, ale mniej więcej wiem o co chodzi.

Cytat:
1. Wieża Bitew brzmi lepiej. :P
Tyle, że ten tryb nazywa się Bitwy (Battle), które odbywają się w Wieży (stąd wielka litera), a nie sama wieża.

Cytat:
3. Kategorie dzieli się na jeszcze więcej podziałów
Podstawowy podział wystarczy do szczęścia, ale dzięki, szczególnie za kontry.
Z tego co dotychczas zauważyłem, to jednak zieleń to buffy (totem/idol?) i leczenie (gryf), a nie trucizna. Truciznę mają u mnie czarne stwory (wiedźma). Choć możliwe, że jak dotąd nie natrafiłem po prostu na odpowiednie kreatury. Gram od czasu do czasu, a nie regularnie.

Cytat:
Bonusy z combo są następujące:
- x2: +50% do obrażeń;
- x4: +100% do obrażeń;
- x8: +200% do obrażeń;
- x16: +400% do obrażeń.
Hmm... mój legendarny Oni Warlord (chyba, diabeł w każdym razie) ma tylko 2 doty, a ma nieraz znacznik 5x. Ktoś wie dlaczego?

Cytat:
6. +1 do max energii nie jest co każdy poziom, otrzymuje się ten bonus losowo, ale na ogół co drugi poziom na późniejszych etapach.
Jak na razie (poziom 30+) miałem ten bonus co poziom. Ale zobaczę przy następnych awansach.

Cytat:
Lochy dają darmową energię, owszem. Co jakiś czas jest też dostępna limitowana oferta +10 do Punktów Wyzwań (sam Pan jesteś kula :P)
Wybacz, ale nie pamiętam każdej błahostki z gry (jeszcze :P). Poza tym jak te punkty niby wyglądają, jak kwadrat czy diament? :P


Jeszcze mam pytanie: co bardziej opłaca się "farmić": wieżę czy questy?

Andruids PW
8 marca 2017, 12:58
Alamar:
Z tego co dotychczas zauważyłem, to jednak zieleń to buffy (totem/idol?) i leczenie (gryf), a nie trucizna.
No... truje minimalnie więcej zielonych stworów od innych kolorów, ale też bym nie powiedział. Oprócz wiedźmy truje też czarny pająk, biały anioł, żółta ważka, niebieski wąż, czerwony grzyb i czerwona ćma, więc jest z tym dość kolorowo.

Alamar:
Hmm... mój legendarny Oni Warlord (chyba, diabeł w każdym razie) ma tylko 2 doty, a ma nieraz znacznik 5x. Ktoś wie dlaczego?
Oni jest tylko rzadki. Kiedy zginie któryś z twoich przeciwników, licznik każdego aktywnego komba wzrasta o 1.

Alamar:
Jak na razie (poziom 30+) miałem ten bonus co poziom. Ale zobaczę przy następnych awansach.
Nie zwracam już na to uwagi (bo i po co), ale na pewno przyrost nie jest regularny. Za to ulepszenie maksymalnej energii, to najlepsze co można kupić za diamenty i warto się zaopatrzeć w 2, najszybciej jak to możliwe. Trzeci już nie robi aż takiej różnicy i jest drogi.

Wieża jest dobra do farmy stworów. Questy, do materiałów potrzebnych w ewolucji i klejnotów. Zwłaszcza pierwszy quest, z gigantami. Jest krótki, ma mniejszy poziom trudności od innych i można wybrać z jakim gigantem będziemy się chcieli zmierzyć (i otrzymać sporą dawkę klejnotów danego rodzaju). Cotygodniowy quest eventowy daje dużą szansę na zebranie określonego stwora, albo stworów, w tym zawsze jednego epickiego. Na najwyższym poziomie trudności wypada prawie zawsze.

Alamar PW
8 marca 2017, 13:27
Dzięki

Cytat:
Za to ulepszenie maksymalnej energii, to najlepsze co można kupić za diamenty i warto się zaopatrzeć w 2, najszybciej jak to możliwe. Trzeci już nie robi aż takiej różnicy i jest drogi.
Tak, kupiłem oba i kupię i trzeci. Jeśli dobrze pamiętam to progi są odpowiednio: 200/300/500 diamentów.

Aha, co jakiś czas są ograniczone czasowo promocje na zakupy w sklepie, dające podwójne premie za tę samą cenę. Wczoraj miałem np. dodatkowe miejsca dla stworzeń (+10 zamiast +5), więc warto "polować" na takie okazje i nie wydawać diamentów od razu.

EDIT:
Właściwie to jak rozpoznać rzadkość stwora? I co oznaczają gwiazdki?
I jeszcze pytanie o optymalne wykorzystanie klejnotów przy levelowaniu stwora (czyli którymi klejnotami go karmić na jakich poziomach, a może dać mu je wszystkie do oporu?).

Krotos PW
8 marca 2017, 14:30
1. Zielone oznaczyłem jako truciznę, bo mają najwięcej potworków z tym związanych. (zielone smoki we wszystkich formach, bagienne stwory, trolle to name a few)

2. Te promocje są zależne od tego, co robisz - jak skończą czy się "kule" to pojawi się oferta na nie, jak bilety to na bilety, jak miejsce to na miejsce itd. Automatycznie brać powinno się miejsce i - jak gra się lochy sporo - "kule".

3. Rzadkość jest równoznaczna z rozmiarem - małe potworki są zwykłej jakości, średnie rzadkiej, duże epickiej a bossy legendarnej.

4. Gwiazdki mówią Ci, ile (domyślnie) poziomów potworek może wstukać. Jest to też pewien wskaźnik rzadkości - im więcej gwiazdek, tym rzadszy.

5. Najlepiej karmić średnimi lub tymi środkowymi - najwięcej EXPa dają w stosunku do wydanego złota.

Andruids PW
8 marca 2017, 15:33
Krotos:
5. Najlepiej karmić średnimi lub tymi środkowymi - najwięcej EXPa dają w stosunku do wydanego złota.
To nieprawda, koszt za doświadczenie jest ten sam, a klejnoty po prostu dają różną jego ilość. Jeden doskonały klejnot jest równy wartości i kosztowi pięciu wspaniałym, jeden wspaniały równy pięciu dużym, jeden duży pięciu średnim itd. Możesz to sprawdzić samemu, jeśli masz jakiegoś rzadkiego stwora na poziomie 10. Podniesienie go do 11. kosztuje 400 złota i wymaga albo 10 małych klejnotów, albo 2 średnich.

Kiedy karmię stwora i mam wystarczająco dużo klejnotów, nigdy nie wpycham mu wszystkich za jednym zamachem, ponieważ czasami, losowo można dostać bonus w postaci mnożnika doświadczenia (x1.5, albo bardzo rzadko x2). Dlatego kiedy widzę, że podniosę stwora do maksymalnego poziomu 118 klejnotami, daję mu 60, potem 30, potem 15 itd. W ten sposób dostaję zazwyczaj trochę doświadczenia 'gratis'.

MCaleb PW
13 marca 2017, 11:42
Odkurzam temat.

Trochę grałem w CQ, więc wiem mniej więcej co i jak.
Ale zanim zacznę o technikaliach - dodano niedawno opcję znajomych/promo kody. Podzielę się więc moim: Dms!ANhSh (aby aktywować, należy kliknąć na profil i wybrać Redeem Code).

Gildię Kwasową mogę założyć, jeżeli są chętni. HC ma już swoich Kreegans.



Tak naprawdę mamy dwa typy rzadkości stworów - zależnie od rozmiaru i ilości DOTów.
Rozmiar równoznaczny jest z rzadkością "pudełka" stwora otrzymanego i jak sposobu jego zdobycia. Ilość DOTów to drugi stopień rzadkości i tak naprawdę trudniejszy do zdobycia. Każdy stworek może mieć do 4 DOTów, a im więcej ich ma, tym bardziej jest przydatny - nie tylko w drużynie, ale również w obronie lochu w PvP. Minimalna ilość DOTów zależy również od rzadkości stwora:
Pospolity: 0, ale przerzucenie zera (za 10 kryształów) może nam dać od 1 do 4.
Rzadki: 1.
Epicki: 2.
Legendarny: 3, choć raz widziałem bossa z 2 DOTami, nie wiem czy nie był to błąd.
Stwór z 4 DOTami nie tylko może mieć większe kombo w drużynie, ale również może szybciej atakować podczas obrony lochu.

W dodatku, jeżeli posiada się kopie danego stworka, a ten najlepszy jest wyewoluowany (nie musi mieć wymaksowany poziom na ostatnim stopniu ewolucji), to może zostać obudzony.
Każdy stwór ma swoje własne drzewko przebudzenia - każdy poziom dodaje do jego przydatności, zwiększając statystyki, dodając nowe zdolności, a nawet podnoszący maksymalny poziom. Łatwo takich rozpoznać, gdyż ich gwiazdki są czerwone, a nie złote (od poziomu przebudzenia zależy ile z nich zaczerwieniło się).
Dlatego eventy pozwalające na otrzymanie rzadkiego stwora są popularne i przechodzi się je wiele razy.
Do pełnego przebudzenia potrzeba X stworów, zależnie od rzadkości stwora:
Pospolity i Rzadki - 27.
Epicki i Legendarny - 15.
Podział ten związany jest z Esencją, która może zostać użyta zamiast stwora i są jej dwa rodzaje.

No i nie zapominajmy o totemach - jest ich pięć rodzajów i każdy zwiększa pojedynczy parametr stworka. Tu również zalecam wymaksowanie swojej drużyny, jak i obrońców lochu. Można maksymalnie 100 totemów przypisać do każdego parametru.

Jeżeli zaś chodzi o porady, to zalecam wpierw odkryć całą mapę, a dopiero po tym zbierać złoto i doświadczenie - zdarzają się kapliczki zwiększające ilość otrzymywanego złota i expa i działają one również na te znajdowane na mapce.

Alamar PW
23 marca 2017, 14:24
Może mi ktoś wyjaśnić, na jakiej zasadzie są przydzielane możliwe do wyboru stworki do obrony Lochu?
Z mojego pakietu np. małych stworzeń na danej planszy mogę tylko użyć kilka z nich, a nie wybrać ze wszelkich dostępnych małych stworzeń (odejmując te wstawione już na inne miejsca). Czyżby chodziło o ich kolory?

Krotos PW
23 marca 2017, 14:39
Pierwszy raz o takim problemie słyszę. Jesteś pewien, że nie mylisz rozmiaru potworków? Innego wyjaśnienia nie mam. Czy chodzi Ci też o to, że dany loch ma tylko X miejsc dla małych potworków? Jak to drugie to po prostu jest taki układ lochu na dany tydzień.

Alamar PW
23 marca 2017, 14:44
Nie, na pewno nie mylę. Miałem wolnego Gnoma (biały) i "kruka" (czarny), a mogłem w dane miejsce wstawić tylko małe czerwone i niebieskie stwory.

Krotos PW
23 marca 2017, 15:05
Powiem szczerze, że nie wiem. Mógłbyś to pokazać na screenshotach?

Alamar PW
23 marca 2017, 15:06
Niestety nie. Nie gram "u siebie".

Krotos PW
23 marca 2017, 15:11
Bez wizualnego naświetlenia sytuacji nie bardzo jestem w stanie pomóc, bo po prostu nie wiem, co się tam wydarzyło. :P

Andruids PW
23 marca 2017, 15:43
Stworki dzielą się na latające i naziemne. Kruka na pewno nie da się postawić w dolnym rzędzie, a Gnoma w górnym.

Alamar PW
23 marca 2017, 15:50
OK, dzięki. Nie wiedziałem o tym.

Kammer PW
24 marca 2017, 22:34
Macie jakieś ulubione stwory/kombinacje ich?

Osobiście mój team opieram na dwóch stworach - tengu i mumii. Ten pierwszy świetnie leczy, zaś drugi sadzi potężne krytyki. Do tego mam behemota i złotego smoka (a co, poszczęściło mi się) - z tego pierwszego jestem zadowolony, ale ten drugi mnie nieco... zwiódł. Wcześniej miałem tam motylka (bo buffy i heal), ale wyleciał, bo padał praktycznie z marszu. Piąte miejsce jest mocno rotacyjne.

W ogóle ostatnio wykoncypowałem, że technicznie najlepszym teamem byłby full-white - mają defensywę (golemy), heala, buffa i cleansa (muzy), sporo wspierania, dodawania many (whispy, łabędzie), nawet debuffy (zegarki) i wskrzeszanie (ornithoptery).
Jedynym problemem byłby brak combosów, ale za to byłoby sporo many na umiejki...

Turtle PW
25 marca 2017, 10:13
Najlepszy team to Żywiołak burzy lub inne stworzenie o ataku obszarowym dla "zmiękczania" pomniejszych przeciwników, coś do zadawania gigantycznych obrażeń (np. Wiwerna) a reszte zapełnić stworzeniami buffującymi/leczącymi (najlepiej oba naraz np. Gryf, Muza).
Taka drużyna wraz z dobrym doborem dotów bez problemu poradzi sobie wszędzie. Przynajmniej u mnie.

Alamar PW
25 marca 2017, 10:23
Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale rodzaj ataku zawsze można stworowi zmienić, prawda?
strona: 1 - 2 - 3
temat: Creature Quest

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel