Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: [H5:ToE] Kilka pytań o modowanie
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)

Dixlot PW
14 stycznia 2017, 18:14
Witam. Ostatnio wróciłem do grania w Heroes 5 używam moda gold edition i zacząłem modować grę dla zabawy. Nigdy wcześniej nie modowałem tej części heroesów więc moja wiedza jest niewielka.
Przeczytałem kilka poradników w grocie i na innych stronach także mniej więcej ogarniam podstawy, ale do rzeczy. Mam kilka pytań na które nie znam odpowiedzi:

1- Jak dodać nową jednostkę? Ściągnąłem ze stronki http://psatkha.narod.ru/creature_229.html tą jednostkę. Wrzuciłem do folderu data plik .pak jednostka jest niby dodana do neutralnych, ale nigdzie jej nie ma.. Wchodzenie w grę i odpalanie mapy z nadzieją, że jednostka pojawi się na mapie nie ma sensu.. Czy jest jakaś opcja podejrzenia jednostki w edytorze czy nawet edytowania jej? Dodania do edytora czy nawet stworzenia mapy i postawienia jednostki na mapie? Nigdzie nie mogę jej znaleźć niby dodałem pliki do folderu data i teoretycznie mod powinien działać, ale nie wiem jak obejrzeć jednostkę i nie wiem gdzie ona jest..

2- Druga sprawa to modele bohaterów, jednostek itp. Znalazłem w necie kila fajnych modeli tylko jak je podmienić? Jakie pliki odpowiadają za model danej jednostki? Czytałem poradnik o edytowaniu tekstur więc z podmianą tekstury nie będę miał problemu jednak nie wiem jak podmienić model i które pliki są za to odpowiedzialne. Konkretnie chodzi mi o to, że mam przykładowo chłopa i chce mu podmienić tylko model i tekstury reszty nie chce zmieniać. Chce zmienić tylko jego wygląd na np. Krzyżowca w jaki sposób mogę to zrobić?

3- Ostatnia sprawa to w jaki sposób mogę podmienić wygląd konkretnego bohatera? Przykładowo niech będzie to Irina z przystani. Standardowo ma wygląd rycerza jak wszyscy bohaterowie a ja chciałbym żeby miała inny wygląd na mapie i podczas walki np. Izabeli w jaki sposób mogę to zrobić?

Liczę na jakąś pomoc i z góry dzięki. Pozdrawiam :)

Godzilla PW
14 stycznia 2017, 18:22
Jeśli chodzi o modowanie to polecam tu tu lub tu.

Polecam też kanał The LordKhorne, jest to twórca moda Chaos Theory i ma kilka poradników.

Hayven PW
14 stycznia 2017, 19:04
1. Potrzebujesz ogólnego szablonu o nazwie "New Creature Framework", gdzieś powinieneś znaleźć, a jak nie, mogę spróbować poszukać u siebie. Jak to zainstalujesz, to pozostaje wypakować RAR-a od Psatkhi i przenieść zawartość folderu EN-Creature_229 (czy jakoś tak) do folderu z grą, a następnie zgodzić się na scalenie folderów. Jak wszystko dobrze pójdzie, to i w edytorze powinno dać się go ustawić.

(Uwaga: żeby wszystko działało, trzeba będzie grę odpalać przez H5_NCF.exe, a edytor przez H5_MapEditor_NCF.exe; można kombinować nawet więcej, ale jak nie masz doświadczenia, to to powinno wystarczyć.)

2. Modelu w całości podmienić się nie da (animacje). Możesz ewentualnie próbować pocięcia modelu, zaimportowania elementów do gry i sklejenie na już istniejącym szkielecie animacji, ale to nienajlepszy pomysł dla kogoś, kto z moddingiem zaczyna :P

Cytat:
Czytałem poradnik o edytowaniu tekstur więc z podmianą tekstury nie będę miał problemu jednak nie wiem jak podmienić model i które pliki są za to odpowiedzialne.

Dużo tłumaczenia. Kiedyś miałem zrobić poradnik o modelach, ale ostatecznie nic z tego nie wyszło. Ogólnie rzecz ujmując, ścieżki do modelu (plik z nazwą kończącą się najczęściej na ".(Model)") podane są w różny sposób dla różnych elementów gry - obiekty mapy przygody mają je podane w plikach AdvMapObject, jednostki i bohaterowie w plikach AdvMapHeroShared, AdvMapMonsterShared oraz Character. Razem z modelem trzeba też podać odpowiednią ścieżkę animacji, żeby całość działała.

+ Struktura plików H5 jest ogólnie mocno hierarchiczna; na przykład pliki .(Model) zawierają odnośniki do plików .(Skeleton) i .(Geometry), które z kolei odsyłają do faktycznych plików opisujących modele.

Cytat:
Konkretnie chodzi mi o to, że mam przykładowo chłopa i chce mu podmienić tylko model i tekstury reszty nie chce zmieniać.

Szukasz plików AdvMapMonsterShared oraz Character Krzyżowca i Chłopa, po czym podmieniasz wiersze "Model" i "Animation", powinno działać. Akurat tutaj wielkich problemów nie ma.

Jeśli nie chcesz zabierać Krzyżowcowi modelu, trzeba będzie skopiować plik Model Krzyżowca i to do niego linkować, po czym pokombinować z odsyłaczami z tego pliku, idąc po nich, powinieneś dotrzeć do tekstur, które trzeba zmienić.

Wraz - ciężko jest to tłumaczyć słownie, najlepiej samemu zrozumieć, co początkowo trochę zajmuje, ale potem procentuje.

Cytat:
Ostatnia sprawa to w jaki sposób mogę podmienić wygląd konkretnego bohatera? Przykładowo niech będzie to Irina z przystani. Standardowo ma wygląd rycerza jak wszyscy bohaterowie a ja chciałbym żeby miała inny wygląd na mapie i podczas walki np. Izabeli w jaki sposób mogę to zrobić?

Podobnie jak powyżej, tylko tutaj szukamy plików AdvMapHeroShared Iriny (bodajże Ving.(AdvMapHeroShared)) i Izabeli i dajemy Irinie linijki zerżnięte od Izabeli (HeroCharacterAdvMap, HeroCharacterArena, HeroCharacterMelee czy jakoś tak, one są trzy obok siebie i wszystkie linkują do plików Character, może się zdarzyć, że nie ma wszystkich trzech, to się nie zrażaj). Na wszelki wypadek możesz jeszcze bezpośrednio z tego pliku skopiować od Izabeli linijki Model i Animation i dać Irinie, nie zaszkodzi.


Dixlot PW
14 stycznia 2017, 20:35
@Godzilla dzięki na pewno zobaczę te poradniki na yt.

@Hayven Możesz dokładniej wyjaśnić co znaczy, że potrzebuje szablonu o nazwie "New Creature Framework"? Ściągałem już wcześniej NCFa, ale H5_MapEditor_NCF.exe nie znalazłem. Jednostki z tej strony są zapakowane w formacie .pak czyli trzeba wrzucić je do folderu data i tak też robię jednak w żaden sposób nie mogę sprawdzić czy w ogóle działają bo odpalane losowej mapy i liczenie na to, że dana jednostka pojawi się na mapie nie ma sensu. Ogólnie chciałbym móc zobaczyć tą jednostkę w edytorze jak wygląda na mapie itp. Nie mam tego mapeditora_ncf.exe zaraz spróbuje go ściągnąć.

Rozumiem, że żeby zmienić model chłopa np na krzyżowca wystarczy, że w plikach chłopa podam ścieżki do modelu, animacji itp krzyżowca? Czy muszę robić kopie modelu krzyżowca i podać ścieżkę do kopii? Czy dwie różne jednostki mogą wyglądać tak samo mając te same ścieżki do modelu, animacji itd czy jedna zabiera drugiej i trzeba robić kopie?

Jeśli chodzi o ncf map editor z działających linków znalazłem jedynie coś takiego https://dl.dropboxusercontent.com/u/30806408/Heroes5/NCFMegaPack/index.xhtml
Ncf jest niby na wersje toe 3.1 będzie działać jak należy z modem gold edition 3.0?

Mam już H5_NCF.exe i H5_MapEditor_NCF.exe niestety nie działa wyskakuje mi taki błąd
http://www105.zippyshare.com/v/24rB28tF/file.html nie rozumiem czemu wcześniej mogłem normalnie uruchomić grę przez H5_NCF.exe...

Hayven PW
14 stycznia 2017, 21:54
Cytat:
Jednostki z tej strony są zapakowane w formacie .pak czyli trzeba wrzucić je do folderu data i tak też robię jednak w żaden sposób nie mogę sprawdzić czy w ogóle działają bo odpalane losowej mapy i liczenie na to, że dana jednostka pojawi się na mapie nie ma sensu.

Cytat:
Ncf jest niby na wersje toe 3.1 będzie działać jak należy z modem gold edition 3.0?

Jest jeszcze folder Complete, trzeba go wrzucić do folderu z H5, ale chyba nie jest to niezbędne. A może...? Akurat tutaj nie pamiętam, jak to ostatecznie było, ale na pewno nie zaszkodzi - nawet jeśli będzie to tylko ikonka (bez tego stwór powinien się pojawić w Edytorze, tylko zamiast obrazka będzie placeholder "No icon" - chyba; po prostu to wypakuj jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś xD).

Zaraz gdzieś poszukam najlepszej wersji, jaką mam. Jest na 3.1... najlepiej, żebyś zainstalował sobie tę łatkę, serio :p Nie pamiętam, gdzie można znaleźć coś na 3.0 i czy jest tam działający edytor map, za to na 3.1 na pewno mi działało.

Cytat:
Rozumiem, że żeby zmienić model chłopa np na krzyżowca wystarczy, że w plikach chłopa podam ścieżki do modelu, animacji itp krzyżowca?

Dobrze rozumiesz :)

Cytat:
Czy muszę robić kopie modelu krzyżowca i podać ścieżkę do kopii? Czy dwie różne jednostki mogą wyglądać tak samo mając te same ścieżki do modelu, animacji itd czy jedna zabiera drugiej i trzeba robić kopie?

Nie musisz, ale możesz, jeśli np. chcesz, żeby miały różne tekstury, albo żeby było schludniej. Ale nie jest to konieczne, żeby wszystko działało :)

Cytat:
Mam już H5_NCF.exe i H5_MapEditor_NCF.exe niestety nie działa wyskakuje mi taki błąd
http://www105.zippyshare.com/v/24rB28tF/file.html nie rozumiem czemu wcześniej mogłem normalnie uruchomić grę przez H5_NCF.exe...

Zapewne ten plik jest do wersji 3.1. W takim wypadku wystarczyłoby, gdybyś sobie zaktualizował grę, i wszystko powinno być w porządku :)

Dixlot PW
14 stycznia 2017, 23:35
Folder Complete też wrzuciłem do folderu data. Dziwne bo wcześniej gra mi się uruchamiała przez H5_NCF.exe, ale w paczce nie było map editora. Teraz ściągnąłem z map editorem, ale nie działa, no nic pokombinuje jeszcze, a jak nie zadziała to faktycznie usunę złotą edycje i zaktualizuje same toe do wersji 3.1 na czas oglądana tych nowych jednostek. Raczej wątpię żeby był gdzieś ncf dla złotej edycji..

@Hayven wielkie dzięki za pomoc i wyjaśnienia :) Jutro wezmę się za aktualizacje i modowanie zobaczę co z tego wyjdzie. W razie problemów będę kontynuował temat.

Hayven PW
15 stycznia 2017, 00:08
Cytat:
Folder Complete też wrzuciłem do folderu data.

Źle, trzeba go wrzucić do folderu nadrzędnego "Heroes of Might and Magic 5 - Dzikie Hordy" :)

I nie ma za co :P Niewielu zdarza się tutaj zabłądzić takim, którzy chcą się czegoś dowiedzieć o modowaniu H5 :D

Dixlot PW
15 stycznia 2017, 21:04
@Hayven Usunąłem mod złota edycja, zainstalowałem patcha 3.1 i New Creature Framework działa jak trzeba w edytorze mogę podejrzeć wszystkie jednostki jakie dodam także dzięki. Jedynym problemem jest to, że po zainstalowaniu patcha połowę gry mam w języku angielskim np. Imiona bohaterów i czary są po angielsku, a biografie i inne informacje po polsku. Czy tak powinno być? Nie ma jakieś łatki która spolszczy całkowicie wersje 3.1? Chyba, że jest jakaś wersja patcha 3.1 specjalnie dla języka polskiego a ja ściągnąłem jakąś lipną jeśli tak to prosiłbym o link? Jest to trochę irytujące jak część rzeczy jest tak a część tak :/

Hayven PW
15 stycznia 2017, 22:36
Cieszę się, że działa :)

Zapewne pobrałeś jakiś felerny patch, spróbuj z tym. Nie zrażaj się nazwą, on powinien być w 100% OK.

Dixlot PW
19 stycznia 2017, 00:57
Napotkałem nowy problem. Ściągnąłem gdzieś tam z internetu nowe tekstury które dodają trochę więcej ubrań dla krwawych dziewic i furii. Wszystko pięknie działa, ale niestety tylko na podstawowych herosach i w dodatku kuźnia przeznaczenia. Nie wiem czemu tekstury nie działają w hordach. Wrzuciłem do folderu data plik.pak i nie działa więc rozpakowałem i wrzuciłem foldery z teksturami w odpowiedniej kolejności Characters\Creatures\Dungeon porównałem nazwy plików z oryginałami z hord i są dokładnie takie same:
BloodyWitch_LOD-BloodyWitch_LOD.(Texture).dds
BloodyWitch-BloodyWitch.(Texture).dds
ShadowWitch_LOD-ShadowWitch_LOD.(Texture).dds
ShadowWitch-ShadowWitch.(Texture).dds
Nawet rozmiar tekstur jest ten sam. Mimo to tekstury nie działają a furie dalej biegają rozebrane. Ktoś wie w czym może tkwić problem? Teoretycznie wszystko się zgadza tekstury są w odpowiednich folderach, mają poprawną nazwę a i tak gra ich nie czyta..

Hayven PW
19 stycznia 2017, 11:20
Mod jest zapewne za stary, gra bierze tylko najnowsze wersje plików :)
(Bo nie wydaje mi się, żeby w Dzikich używane były jakieś inne pliki).

Można otworzyć te tekstury i coś porobić, a potem zapisać, tak żeby gra traktowała je jako "nowe".

Nawet zrobiłem to za Ciebie :P

PS. Plik można było znaleźć w Skarbcu ;)

Dixlot PW
19 stycznia 2017, 15:12
Jak zwykle dzięki za pomoc :) Co do twojego pliku działa elegancko :) Ciekawe, że jak stawiam np furie w edytorze to nadal jest stara tekstura przez co na początku myślałem, że znowu coś nie działa na szczęście w grze wszystko śmiga jak należy i furie mają ubranka :D

Wiem, że plik był w skarbcu, ale mi nie działał dlatego ściągałem z różnych źródeł.

Możesz wyjaśnić co znaczy, że mod jest za stary i w jaki sposób go odświeżyłeś? Wystarczy tylko otworzyć teksturę i zapisać ją na nowo żeby mod został odświeżony? Podobny problem mam z teksturami gryfów dlatego też ta wiedza mi się przyda i dzięki za odświeżenie dziewicy (trochę głupio to brzmi xd).

Hayven PW
19 stycznia 2017, 15:35
Cytat:
Ciekawe, że jak stawiam np furie w edytorze to nadal jest stara tekstura przez co na początku myślałem, że znowu coś nie działa na szczęście w grze wszystko śmiga jak należy i furie mają ubranka :D

A jak wrzuciłeś plik? Do UserMODs (skoro zapisałem jako .h5u)? Edytor "czuje" tylko pliki z folderu Data (i ew. z folderu Maps, ale chyba tylko po wczytaniu danego .h5m), a i to nie wiem, czy nie tylko te rozpakowane (chociaż nie miałoby to chyba sensu - zapewne bierze też .paki).

Cytat:
Możesz wyjaśnić co znaczy, że mod jest za stary i w jaki sposób go odświeżyłeś?

Grafiki zostały utworzone/zmodyfikowane wcześniej, niż jest data utworzenia/zmodyfikowania ich odpowiedników z danych Dzikich Hord. Tak mi się przynajmniej wydaje (pliki z Dzikich wszystkie mają podobną formalną datę utworzenia/modyfikacji).

Cytat:
Wystarczy tylko otworzyć teksturę i zapisać ją na nowo żeby mod został odświeżony?

Zdaje się, że tak, osobiście na wszelki wypadek zrobiłem kopiowanie pikseli i wklejenie ich w to samo miejsce, z którego skopiowałem, żeby GIMP chciał mi to zapisać.

Cytat:
Podobny problem mam z teksturami gryfów dlatego też ta wiedza mi się przyda i dzięki za odświeżenie dziewicy (trochę głupio to brzmi xd).

Pewnie :)

Nie ma sprawy :P

Jakby coś jeszcze się działo albo jakbyś chciał się czegoś dowiedzieć, to daj znać, chętnie pomogę :D

temat: [H5:ToE] Kilka pytań o modowanie

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel