Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Of Orcs and Porks
komnata: Podziemna Tawerna

Andruids PW
18 października 2016, 11:17
Trudno mi ubrać to w słowa, ale kołacze mi się po głowie pewna kwestia i zastanawia mnie co o tym myślą grotowicze.

Gdyby miało powstać nowe uniwersum heroesów (albo gdyby kolejna część miała powrócić do starego), jak widzielibyście Orków? Zielono- (albo pomarańczowo-) skórych dzikich humanoidów, czy jako świnioludzi (czy może jeszcze jakoś inaczej)?

Co ogólnie uważacie o świnioludziach? Czy przy braku właściwych orków, można ich tak nazwać (jak w Heroes 1-4), czy lepsze są już nazwy "świniolud", "dzikolud", "dzikoczłek", "dzikołak" (albo jeszcze coś wymyślniejszego), dosłownie obrazujące ich zwierzęcą naturę?

Na koniec, śmieszny komiks który znalazłem.


Alamar PW
18 października 2016, 11:27

Lord Baffourd PW
18 października 2016, 13:19
Wolałbym "staroszkolnych" Orków, czyli świnioludzi. Obraz orka jako zielonogębego tępaka z toporem rozpowszechnił się w Azeroth i tam powinien, moim zdaniem, pozostać. Ogólnie, należałoby coraz mniej czerpać z Warcrafta. W H1-4 nawet najbardziej stereotypowe rasy fantasy nie wyglądały zbyt stereotypowo. A od piątej części mamy powielanie uniwersalnych, utartych schematów. Miasta elfów? Przemalowane Nordrassil lub Teldrassil. Miasta krasnoludów? Otapetowane Ironforge albo Uldum, może nawet kopalnie Morii do pewnego stopnia. Miasta orków? Wstawić dom aukcyjny i byłby Orgrimmar. Nie, stanowczo należałoby wlać nieco oryginalności do świata MM.

Alamar PW
18 października 2016, 13:45
NWC czerpało garściami z D&D, Ubisoft czerpało garściami z Warcrafta, zaś Blizzard czerpał garściami z Warhammera (w tym zielonoskóre orki). To tyle odnośnie do tego, kto od kogo ściągał.

Rabican PW
19 października 2016, 01:33
Cytat:
NWC czerpało garściami z D&D
... które czerpało z twórczości Tolkiena :P

Poza wyglądem warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię: tradycyjnie orkowie byli stricte złą rasą; dopiero Blizzard w trzecim Warcrafcie zapoczątkował* przedstawianie ich jako dzikiej, ale szlachetnej rasy. Dziś ten ostatni model jest znacznie bardziej popularny.

* Tak, wiem, że pierwszy w ten sposób ukazał orków Daggerfall :P

Alamar PW
19 października 2016, 08:09
A z czego D&D nie czerpało? :P
Co do heroicznych okrów, to przecież pierwsze pojawiły się już w D&D czy właśnie w Might and Magic - wprawdzie pod postacią pół orków (zazwyczaj jako barbarzyńców), ale jednak.

Eggyslav PW
19 października 2016, 08:47
Chciałbym tylko zauważyć, że w HoMM III orkowie są zielonymi ludkami, jak gobliny i ogry, przynajmniej do (nieoficjalnego zresztą) retconu jaki im ufundowała HotA.

Andruids PW
19 października 2016, 10:48
Cóż, w H1 i H2 też są "ludkami". Tylko że z głową dzika : p

Orki w H3... są dziwne. Na grafikach koncepcyjnych mają ten ryjek, a w grze jakąś dziwną, spłaszczoną twarz. Szkoda, że Iwata nie robiła tej jednostki i że nie ma nigdzie jej wysokiej jakości rendera. Wtedy zapewne wszystko byłoby jasne. A tak...



Ja tam nie potrafię całkowicie wykluczyć ryjka : p

Belegor PW
19 października 2016, 11:28
W Heroes III HD orkowie też nie mają ryjka. Tolkienowskie również, gdyż były zniekształconymi i splugawionymi przez Morgotha elfami.
Te dzikowe orki z DnD w Azeroth nazywa się Kolcozwierzami (Quillboars). Nawet jest śmieszna rozmowa orków na ich temat: "A i tak ładniejsze od ludzi", cóż każda rasa ma swój gust, nawet orkowie. Co ciekawe ten obraz orków jest jeszcze popularny w Japonii.
Co do ich szlachetnej natury śmiem się nie zgodzić. To tylko banda krwiożerczych i służalczych przygłupów walczących dla samej żądzy krwi. Całkiem łatwi do zmanipulowania. Taki obraz mamy właśnie z Warhammera, Śródziemia i Azeroth (do czasu, aż ludzie wychowali ich nowe pokolenie - no dobra, tylko tego Thralla).
Bardziej szlachetni są w Ashanie, ale to tylko dlatego, że są potomkami ludzi, którym wtłoczono demoniczną krew.

Lord Baffourd PW
19 października 2016, 12:49
Niestety, ale mylisz się Belegorze. Orkowie z Azeroth zawdzięczają swoją krwiożerczość Mannorothowi, który skaził ich swą magią. I nie mówię tu o wydarzeniach z W3 - tylko o tym co działo się ciut (no, większy ciut) wcześniej, w Draenorze. Chociaż zgodzę się że są służalczy i łatwi do zmanipulowania, bo zarówno Mannoroth, jak i Medivh nie mieli większych problemów z przekabaceniem ich na swoją stronę. Ba, Thrall nawet przed Jainą uwierzył Medivhowi w proroctwo w W3, więc to tylko pokazuje że nawet ludzie nie są tak łatwowierni.

A Heroes III HD nie powinno być wykładnikiem wyglądu jednostki, jako że było robione na domysł, bardziej niż w oparciu o oryginalne projekty.

Yaaqob PW
7 czerwca 2017, 16:29
Wskrzeszę ten temat, bo kołacze mi po głowie pytanie o orków z Enroth i Antagarichu... ;)
Sprawdziłem posty na forum i nikt jeszcze tej kwestii nie rozstrzygnął. ;)
Kim są orki z Enroth i Antagarichu? Świnioludźmi czy goblinoidami? ^_- Skąd taka rozbieżność? To jedna rasa czy dwie rasy?...

Załączam kilka grafik:
Heroes 1 ->
Heroes 2 ->
Heroes 3 ->
Crag Hack w otoczeniu orków? ->
Szkic koncepcyjny do H3 ->
Heroes 4 ->


Mi osobiście odpowiadają orki przedstawione w H1 i H3 (goblinoidy). ;)

Alamar PW
7 czerwca 2017, 16:36
Cytat:
Kim są orki z Enroth i Antagarichu? Świnioludźmi czy goblinoidami? ^_- Skąd taka rozbieżność?
Orki z HoMM-a 1-2 były inspirowane D&D, podczas gdy Heroes 3 było inspirowane Warhammerem. Stąd ta rozbieżność.
I orki to orki - choć wyglądają różnie (w zależności od gry), to nadal jedna rasa. Podobnie z diabłami/Kreeganami - w zależności od gry przedstawiono ich inaczej, ale wciąż chodzi o tych samych obcych najeźdźców z kosmosu.

EDIT:
Jeśli zaś chcesz wyjaśnienia fabularnego, to można przyjąć, iż różnice w wyglądzie spowodowana jest tym, że to co widzimy w grach, to rysunki/opisy od autorów różnych nacji i z rożnych frakcji.
Także orki z H1 to rysunki sprzed ponad 35 lat, te z H2 to sprzed 25 lat, te z H3 to np. karykatury od autorów z Erathii, a te z MM7 (hobgobliny), to rzeczywiste orki przedstawione przez autorów z Krewlodu, Deyji czy Spornych Ziem.

Podobnie z Kreeganami w MM6-7 i w H3. Spotykamy ich osobiście w MM6-7, podczas gdy ich "wyidealizowany" obraz H3 to portret od kogoś, kto ich na oczy nie widział, a tylko słyszał opowieści o nich.

Yaaqob PW
7 czerwca 2017, 19:12
Na pewno wiadomo tylko tyle, że ta kwestia nie jest łatwa do wytłumaczenia... ;)

Kilka lat temu Hobbit starał się wyjaśnić różnicę w wyglądzie orków z H1 i H2... kolonizacją z VARN...
Hobbit:
Pozostaje jedynie kwestia H1 - tam jednak wiele gatunków różniło się od tych z H2 czy MM6. Jednocześnie należy zaznaczyć, iż kolonizacja z VARN dopiero co się rozpoczęła, a z czasem mogła znacząco wpłynąć na wygląd stworów z Enroth i upodobnić je do znanych nam form z pierwszych gier.

Do mnie nie przemawia ani fabularne wytłumaczenie Alamara, ani Hobbita... ;P ;)
temat: Of Orcs and Porks

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel