Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [różne] Narzędzia, programy, patche do modyfikacji
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

avatar PW
28 marca 2006, 09:49
Nie wiem czy nikt nie wie, że istnieją bardzo fajne programiki, które rozszerzają możliwości edytora map, czy też nikt je nie lubi i nie wykorzystuje. Dla świętego spokoju przypomnę jeszcze raz o nich. Wszystkie programy są dostępne na grupie Wake of Gods Map Archive. Niestety, by ściągnać pliki z podanych przeze mnie linków, trzeba bezpłatnie się zarejestrować. Lub poczekać, aż ktoś z forumowiczów umieści je gdzieś u siebie.

avatar PW
28 marca 2006, 09:49
MAP EDITOR PATCH

Program w wersji 2.2. pozwala na możliwość umieszczenia stworzeń i artefaktów WoG w opcjach bohaterów, miast, garnizonów, zdarzeniach, puszkach pandory itp. Ponadto przywraca podpowiedzi, naprawia generację map losowych, a także sprawia, że okna zdarzeń ma możliwość zmiany rozmiaru. (jeśli ktoś instalował wcześniejsze wersje tego patcha to ma problem - instalacja tej wersji się nie powiedzie)

avatar PW
28 marca 2006, 09:50
H3 OBJECT EDITOR

Za pomocą skryptów ERM można zrobić wiele. Można sprawić by potwory grały rolę NCPów, można sprawić by zamek wyglądał jak Kamienna Wieża, możliwe jest by jedne obiekty traciły swe własności i przejmowały działanie innych. Jest tylko jeden problem. Należy opanować składnię ERM oczywiście. Ale nie każdy jest w stanie pojąć zawiłości języka, przeszkodą może być też brak czasu na opanowanie. Częściowym rozwiązaniem jest H3 Object Editor. Za pomocą tego programiku możemy dowolnemu obiektowi nadać własności innego obiektu! Bez znajomości ERM! Tak więc bez trudu na naszej mapce Arena będzie wyglądała jak Drzewo Wiedzy, a odwiedzenie Smoczej Utopii spowoduje, że budowla okaże się zakamuflowanym artefaktem. To oczywiście tylko przykład. Ogranicza Was tylko wyobraźnia. Program jest prosty w obsłudze, choć wymaga trochę czasu aby zrozumieć mechanizmy, na których działa.


POLSKA INSTRUKCJA OBSŁUGI


H3 OBJECT EDITOR

Autor: Rozhenko Sergey
http://www.grayface.chat.ru
sergroj@hotbox.ru
sergroj@mail.ru


Otwórz Edytor Map i skopiuj (Ctrl+C) dowolny obiekt. Wybierz swoją wersję Edytora Map (WOG, SOD, AB, ROE) w Edytorze Obiektów (Editor Object) i naciśnij przycisk "Paste".

Zaczynamy.
1) Pierwsza grupa przycisków to "Appearance". Możesz wpisać nazwę pliku .def ukrytego w pliku .lod do pola "Picture" albo skopiować obrazek innego obiektu używając dodatkowego kopiowania i wklejania. Możesz też wybrać obrazek różnych typów "Type" (i subtypów "Subtype") obiektów.
2) Okienko "A part of ground". Obiekty z tą flagą zawsze są umieszczane pod obiektami bez niej. Na przykład, dziury i wodorosty mają tę flagę.
3) Przechodzimy do grupy obiektów "Properties". Tam są znów opcje "Type" i "Subtype". One określają, czym modyfikowany obiekt ma się stać.
4) Przechodzimy do listy terenów, na których obiekt może być umieszczony.
5) Przechodzimy do mapy przejść. Jest ona podobna do tej w edytorze map (tuż za ikoną siatki) z wyjątkiem zielonych kwadratów. Teraz one mają specjalne znaczenie. Jeśli chcesz umieścić jeden obiekt na drugim, zmień jego kwadrat wejścia na zielony i umieść go gdzie chcesz. Następnie otwórz mapę w programie H3MapTool i naciśnij przycisk "Convert Enters".

Kiedy to już zrobisz naciśnij "Copy" a następnie Ctrl+V w Edytorze Map.

Możesz zapisywać i wczytywać obiekty. Jest kilka interesujących obiektów w katalogu "Objects".

Uwaga:
1) Nie zmieniaj prawdziwego typu obiektów. W wielu przypadkach gra wykrzaczy się. W zamian powinieneś zmienić "Appearance".
2) Kiedy zmieniasz obrazek dla miasta, Edytor Map nadal pokazuje miasta jako miasta. Gra czasami pokazuje je poprawnie.
3) Plik "Data\Objects.txt" zawiera listę obiektów i ich obrazy. Zostały wzięte z pliku H3bitmap.lod dla wersji Heroes 3 WOG 3.58 (a dokładniej "ZEOBJCTS.TXT" albo "ZOBJCTS.TXT") oraz zmodyfikowane by były mniejsze. Jeśli instalujesz nową wersję gry, możesz odświeżyć ten plik. W pliku "Data\Objects1.txt" jest kilka interesujących przedmiotów dodanych przeze mnie. Możesz również utworzyć Objects2.txt, Objects3.txt...
4) Jest jeszcze plik "Data\Monsters.txt". Możesz aktualizować go używając formatu stworzeń znajdującego się w dokumentacji ERM Help. Każda linia musi się wówczas rozpocząć od numeru potwora.

avatar PW
28 marca 2006, 09:50
H3 MAP TOOL

Jeszcze ciekawszy program. Możliwości tego narzędzia robią wrażenie:

1) Można importować i eksportować obrazki minimapy.
2) Można zmienić rozmiar mapy oraz jej wersję (SOD lub WOG).
3) Można sprawić, że drogi nie zatrzymują się na skraju mapy.
4) Można kłaść jeden obiekt na drugim. Wymaga to współpracy z programem Object Editor.

Tak jak wyżej - należy poświęcić trochę czasu i metodą prób i błędów wypróbować możliwości tego programiku. Szybko okaże się, że niektóre opcje wprawią was w niemałe zdumienie!

POLSKA INSTRUKCJA OBSŁUGI

H3 MAP TOOL

Autor: Rozhenko Sergey
http://www.grayface.chat.ru
sergroj@hotbox.ru
sergroj@mail.ru

Obsługa programu jest prosta. Rzeczy, które na początku mogą spawiać kłopoty, to:

1) Revert - Powróć do pierwotnego stanu. Opcja jest przydatna, jeśli już zapisałeś plik ze zmianami, ale chcesz anulować wszystkie modyfikacje.
2) Extend Roads - Sprawia, że drogi wydają się wychodzić z zewnątrz mapy. Użyj tej opcji, jeśli nie chcesz, by drogi kończyły się przed krawędzią mapy. Zostaną rozciągnięte drogi, które biegną przez lewą i prawą stronę mapy. Drogi, które prowadzą do szczytu mapy nie mogą zostać rozciągnięte a drogi, które schodzą na dół zawsze są rozciągnięte.
3) Okno dialogowe "Choose picture filter" - Edytor map przeważnie wykrzacza się, jeśli łączysz jednopikselowe podłoże z wielu różnych ternów. Dlatego stosuje się 3 typy filtrowania:
None - brak filtrowania.
Pixelize - łączy pobliskie piksele, tworząc z nich bloki 2x2.
Scale x2 - po prostu skoluje obrazek o dwa.
4) Convert Enters - Jeśli chcesz umieścić na mapie jeden obiekt na drugim, zrób mu zielony kwadrat wejścia w edytorze obiektów H3ObjEd i umieść go, gdzie tylko chcesz na mapie. Następnie otwórz mapę w programie H3MapTool i naciśnij ten guzik.

Po dodaniu obrazka mapy, otwórz planszę w edytorze map i wypełnij czarne przestrzenie dowolnym terenem.

Uwaga:
1) W katalogu z programem jest plik h3maps.pal. To jest paleta kolorów obrazków map hirołsów.

avatar PW
28 marca 2006, 09:51
COMMANDER-GODS PATCH


Instalacja tego patcha powoduje, że na mapie przygody można umieścić zarówno Dowódców (9) jak i Boskich Emisariuszy (4). Wygląda to średnio, dodatkowo postacie te nie ruszają się. Ale jak ktoś ma pomysł na takową mapę to czemu nie?

Altair PW
16 kwietnia 2006, 18:10
W końcu znalazłem czas, żeby przetestować ten patch do edytora map. Muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. W końcu wszystko działa jak należy. POLSKĄ WERSJĘ tego patcha można ściągnąć stąd.

val-gaav PW
17 kwietnia 2006, 15:31
>>Program w wersji 2.2. pozwala na możliwość umieszczenia stworzeń i artefaktów WoG w opcjach bohaterów, miast, garnizonów, zdarzeniach, puszkach pandory itp. Ponadto przywraca podpowiedzi, naprawia generację map losowych, a także sprawia, że okna zdarzeń ma możliwość zmiany rozmiaru. (jeśli ktoś instalował wcześniejsze wersje tego patcha to ma problem - instalacja tej wersji się nie powiedzie)

Czy przez "naprawia generator map losowych" mam rozumieć, że mapy lepiej się generują ? Np. nie zdarza się , że jest gdzieś przejście, gdzie być nie powinno lub że możemy ominąć jakiegoś strażnika mimo że miał w założeniu pilnować strefy lub artefaktu?

Altair PW
17 kwietnia 2006, 16:12
Po prostu naprawia błąd w edytorze WoG, powodujący crash programu. Można by napisać jakiś skrypt rozwiązujący ten problem. Może znajdę kiedyś czas, by nad tym popracować.

Kryształowy smok PW
20 kwietnia 2006, 18:38
Może ktoś umieścić h3object editor?
Zarejestrowałem się yahoo i nie mogę się zalogować.

Altair PW
10 października 2006, 11:33
Stworzyłem mod (patch?) pozwalający wybierać typ obiektów terenu (drzew, gór itp.) tworzonych przy użyciu narzędzia do losowej generacji przeszkód (pędzel przeszkód).
Poprawnie działa z Wogiem oraz prawdopodobnie z SoD.
Warto używać tego moda, naprawdę szybciej dzięki niemu tworzy się mapy!
Oto linki do opisu i do tego Moda


Dark Dragon PW
19 października 2006, 16:32
Linki do MAP EDITOR PATCH i COMANDER-GODS PATCH nie działają.
Avatar możesz podać nowe?

Altair PW
19 października 2006, 20:14
Aby pobrać te pliki trzeba bezpłatnie się zarejestrować.
Jak by ci się chciało przeczytać DOKŁADNIE cały ten temat dowiedziałbyś się także, że POLSKĄ wersję tego patcha można pobrać z mojej strony. (chyba że tak bardzo zależy ci na angielskiej) ;)

Dark Dragon PW
20 października 2006, 09:53
Czytałem dokładnie i pobrałem 1 patch z twojej strony, drugiego nie mogę znaleść.
A przy kliknięciu na jeden z zamieszczonych nieżej linków wyskakuje mi błąd 404!.

Altair PW
20 października 2006, 12:42
O ile wiem drugi patch (COMMANDER-GODS PATCH) już pobrałeś :)
(razem z tym pierwszym)
Wystarczy do katalogu Update skopiować plik commanders-gods-small.wog i uruchomić instalator.

Dark Dragon PW
20 października 2006, 15:52
Można gdzieś rekrutować bohaterów(2)?

Altair PW
20 października 2006, 21:00
>>Można gdzieś rekrutować bohaterów(2)?

Bohaterów? Chyba dowódców. Znaczek (2) przed nazwą oznacza, że dany dowódca jest wykorzystywany podczas bitwy dla drugiego bohatera (broniącego się), gdy na polu bitwy są dwaj dowódcy tego samego typu.

Hobbicus PW
22 października 2006, 17:36
Czy ktoś mógłby gdzie indziej umieścić do ściągnięcia H3 Object Editora? Bo mi strona nie chce się otworzyć. Z góry dzięki.

EDIT do posta niżej:
Problemem nie było zalogowanie się, lecz to, że tam tego pliku NIE BYŁO!
Zalogowałem się i wszedłem jeszcze raz na tamtą stronę, ale nic z tego.

Altair PW
22 października 2006, 18:41
Oto link do tego programu. Nie mogę zrozumieć dlaczego dla niektórych takim problemem jest zarejestrować się.

Nie_mam_nicka PW
22 października 2006, 20:53
Jeśli ktoś chciałby ściągnąć programy podane tutaj przez Avatara to oto link. Ktoś już podawał link do archiwum z tymi programami, ale jego post wyparował w powietrze.

Hobbicus PW
24 października 2006, 19:10
Avatar podał w temacie "Patche do edytora map" linki do różnych programów i patchy, które bardzo się przydają w używaniu edytora do map w WoGu. Ściągnąłem sobie parę i udaje mi się robić naprawdę dobre mapy bez znajomości skryptów ERM. Dzięki temu zrobiłem szkic pierwszej misji do mojej kampanii.
I tu się nasuwa pytanie - czy zrobiono jaki(e)ś patch(e) do edytora kampanii, analogicznie do patcha do edytora map, w którym można dodawać do garnizonów nowe jednostki itp?
Nasuwa się jeszcze drugie pytanie - po co byłby taki patch, skoro edytor kampanii jest już bardzo rozbudowany?
Jednak może się nasunąć trzecie pytanie - dlaczego by nie dodać do kampanii czegoś więcej?
Później czwarte - a po co? Następnie piąte, szóste... dość.
Patch do edytora kampanii jest bardzo ważny. Powiem więcej - jest bardzo potrzebny.
Przydałyby się jakieś nowe mapy kampanii, możliwość dodania do premii np. wilkołaków, mithrillu itp, możliwość dodania własnych filmów lub przynajmniej filmów z WoGa itp, itd, etc.
A tak co? Pustka - tylko mapy są WoGowe. Nic więcej. Kampania sama w sobie jest tylko zwykłą kampanią zrobioną edytorem z oryginalnych "hirołsów". Jedyna zmiana w WoGowej wersji kampanii to obrazek początkowy - jest dumny napis "In the Wake of Gods".
Kto wie coś na temat patcha do edytora kampanii - niech powie. Wszyscy uprzejmie posłuchamy (albo poczytamy).

Faramir II, syn Faramira I Tucka i Złotogłówki Gamgee (aka Hobbit)


Trang OulTrang OulPrzeniosłem, nie trzeba zakładać nowego tematu.


EDIT: Czy ktoś mi odpowie na to pytanie?
Niepotrzebnie przenosiłeś posta, Trang - nowy temat miał być nowym tematem, gdyż ten temat jest zarezerwowany dla edytora map, a tamten miał być zarezerwowany dla edytora kampanii. To są dwa różne edytory i niewiele mają ze sobą wspólnego.
strona: 1 - 2 - 3
temat: [różne] Narzędzia, programy, patche do modyfikacji

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel