Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Biblioteka Legendtemat: Żywiołaki, Duchy i Awatary
komnata: Biblioteka Legend
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Kammer PW
28 kwietnia 2016, 10:09
No to niezłą ewolucję mamy w Ashanie, skoro ognistorożec i to są żywiołakami lawy.

KammerKammerWydzielone stąd.

Dark Dragon PW
28 kwietnia 2016, 12:44
Żywiołaki mogą przecież przyjmować różne kształty i formy.

Alamar PW
28 kwietnia 2016, 12:53
Ale nie w Ashanie, gdzie wykorzystują jedną grafikę/model we wszystkich (nowszych) grach - H6-7, DoC, HO, MMX. :P

Dark Dragon PW
28 kwietnia 2016, 12:59
Właśnie w Ashanie. Spójrz na żywiołaka światła/wody z H6, DoCa i H7 - wszystkie trzy są inne.


Alamar PW
28 kwietnia 2016, 13:03
W H6 masz Żywiołaka Wody. W DoC-u Pomniejszego i Większego Żywiołaka Wody (ale brak zwykłego), a w H7 kopię Większego Żywiołaka Wody z DoC-a.

A teraz porównaj je do różnicy w wyglądzie żywiołaków z H2-4 i MM6-7.

Sobieski PW
28 kwietnia 2016, 13:12
Alamar:
W DoC-u Pomniejszego i Większego Żywiołaka Wody (ale brak zwykłego)
Przecież mniejsze/pomniejsze/(ang. lesser) żywiołaki w DoC-u to właśnie zwykłe żywiołaki.

Alamar PW
28 kwietnia 2016, 13:14
Minor/Lesser Elemental -> Elemental -> Major/Greater Elemental

Sobieski PW
28 kwietnia 2016, 13:19
W DoC-u nie ma "minor" i "major" elemental, są tylko "lesser" i "greater" elemental. Ktoś przetłumaczył "lesser" na pomniejszy (air, earth, fire, shadow - wszystkie 4 dodane w BS1), a później na mniejszy (water dodany w HotV i light dodany w TFT).

Poza tym jesteśmy w Ashanie a nie w Enroth czy gdzie tam się MM8 dzieje.

Jak już wcześniej wspomniałeś używane są te same modele i "Elemental" w MMH6 oraz MMH7 wyglądają tak samo jak "Lesser Elemental" w DoC-u.

Alamar PW
28 kwietnia 2016, 13:23
OK, widzę o co Ci chodzi.

Tak, DoC wykorzystuje grafiki z H6 jako pomniejsze żywiołaki. Dlatego Lesser elemental z DoC-a = elemental z H6... co w sumie sprawia, że oba te żywiołaki wyglądają tak samo :P, a do tego mamy jeszcze większe żywiołaki oraz tak samo wyglądające żywiołaki z MMX (zwykłe i elitę).

Jest kilka wyjątków, jak właśnie (pomniejszy) żywiołak wody czy większe żywiołaki, ale ogólnie przez wszystkie te cztery gry (HO nie liczę), zywiołaki wyglądają bardzo podobnie.

Sobieski PW
28 kwietnia 2016, 13:29
Na moje nadinterpretujesz za bardzo. Po prostu są żywiołaki małe i duże. Nie ma żywiołaków średnich. Heroesy są grą, która pochłania dużo kosztów, więc wsadzają jednego żywiołaka danej szkoły magii i starczy. W DoC-u wystarczy zrobić art, więc zrobili więcej żywiołaków, dzieląc je na duże i małe.

Mniejszy żywiołaki wody i światła w DoC-u wyglądają inaczej niż w H6, bo są kopiami jednostek z Przystani i Świątyni, więc dla tych dwóch zrobili nowe arty. Pozostałe 4 żywiołaki w H6 były neutralne.

Założę się że jakby w H6 były leśne elfy, mroczne elfy (w podstawce) oraz krasnale, to tam by trafiły odpowiednio żywiołaki ziemi, ciemności i ognia.

Alamar PW
28 kwietnia 2016, 13:41
Cytat:
W DoC-u wystarczy zrobić art, więc zrobili więcej żywiołaków, dzieląc je na duże i małe.
Za to w grach MM mamy trzy rodzaje: mniejsze, normalne i większe. Podobny podział masz w MMX, gdzie masz: normalne, elitę i czempionów/bossów. Także podział tylko na mniejsze i większe nie jest jedyny.

Wracając do sedna: w Ashanie w większości przypadków żywiołaki między kolejnymi częściami mają niezmieniony wygląd. Trudno tu mówić o ewolucji, jak to było w przypadku H2-4 i MM6-7.
Dlatego nowy wygląd żywiołaka lawy może dziwić... nie to, że jest zły.

Sobieski PW
28 kwietnia 2016, 13:52
Alamar:
Za to w grach MM mamy trzy rodzaje: mniejsze, normalne i większe.
Chyba w grach MM od 3DO i NWC. Zresztą nie wiem nawet jak to wyglądało w ich poszczególnych grach, ale w serii HoMM podziału nie było. Nie pamiętam aby w jakiejś grze MM od Ubisoftu żywiołaki dzielono na małe, średnie i duże. W DoC-u są małe i duże, a w H5-7 są po prostu żywiołaki. Skoro w H5-7 nie ma dużych, to nie ma sensu do małych dopisywać małe, bo ktoś się spyta gdzie są duże.

Alamar PW
28 kwietnia 2016, 14:04
Cytat:
Skoro w H5-7 nie ma dużych
A co robi za katapultę u leśnych elfów w H7?

Sobieski PW
28 kwietnia 2016, 14:09
Tyle że to nie jest jednostka tylko katapulta.

Inaczej.

Wklej mi zdjęcie mniejszego żywiołaka - jednostki (nie machiny wojennej, pomnika czy czegoś jeszcze innego) z H5-7 i zdjęcie większego żywiołaka - jednostki (nie machiny wojennej, pomnika czy czegoś jeszcze innego) z H5-7.

Matheo PW
28 kwietnia 2016, 14:15
Nie jest przypadkiem tak, że Żywiołaki mogą być dosłownie wszystkim? Ptakiem, wężem i czymkolwiek. Nie ma tu chyba żadnych reguł i standardów. Po prostu jednostki trzeba jakoś nazwać.


Zresztą słowo żywiołak niewiele nam mówi. To uproszczenie nazewnicta istot pochodzących z wymiarów żywiołów.

Pointer PW
28 kwietnia 2016, 15:42
Hmm... Żywiołak taki, żywiołak siaki, mniejszy, większy... Ale w ogóle skąd pomysł, że to miałby być żywiołak lawy? Nie zwróciliście uwagi na to, że w Ashanie mamy tylko żywiołaki pochodzące od Smoczych Bóstw? W h5 pominięto światło i ciemność, ale od h6 mamy 6 żywiołaków pochodzących od 6 Smoków. Nie ma czegoś takiego jak Smocze Bóstwo Lawy, a więc nie powinno być też żywiołaka lawy. Prosta sprawa. Jedyne żywiołaki jakimi może nas jeszcze ewentualnie poczęstować Ubisoft to żywiołak ładu i żywiołak chaosu. Poza tym zwróćcie uwagę, że w żadnej części Heroesów, czy to 3DO i NWC, czy Ubisoftu, żywiołaki nie są powrzucane do miast (nie liczę Confluxa z H3AB, ale tu z kolei miasto jest stworzone specjalnie dla żywiołaków). Nie licząc tego wspomnianego wyjątku jakim jest Conflux, żywiołaki NIE MAJĄ w Heroesach ulepszeń. Nie widzę powodu, dla którego w Fortecy miałby się pojawić wyjątek.

Przypominam też, że nawet jeśli są to gry pokrewne, to jednak Heroes rządzi się swoimi prawami, MM swoimi, a DoC swoimi i nie ma sensu poszukiwać prawidłowości w innych seriach, jeśli zasady rządzące Heroesami mówią nam wprost coś innego (czyt. pierwsza część postu).

Matheo PW
28 kwietnia 2016, 15:55
Cytat:
Nie ma czegoś takiego jak Smocze Bóstwo Lawy, a więc nie powinno być też żywiołaka lawy
Lodu i pary wodnej też nie powinno być, a przecież są.

Ursus PW
28 kwietnia 2016, 16:09
Każde Smocze Bóstwo posiada swego awatara, żywiołaka oraz duszka, np.
Malassa - Czarny Smok, żywiołak ciemności, beholder
Arkath - Magmowy Smok, żywiołak ognia i lawy (nosorożec), cabir
Elrath - Złoty Smok, żywiołak światła, Ajglaja
Shalassa - Kirin, żywiołak wody, Kappa

Nicolai PW
28 kwietnia 2016, 16:11
@Alamar: Ale to, że ze względów oszczędnościowych modele Żywiołaków się nie zmieniają nie oznacza, że lore nie dopuszcza polimorfizmu. Za opisem Żywiołaka Wody z H6:
Cytat:
Ich wygląd różni się, w zależności od regionu, w którym powstały, i gatunku wód, z których się urodziły. Mogą składać się z kryształowo czystych wód, morskiej piany, mgły lub mżawki, płatków śniegu lub kawałków lodu, a nawet z błotnistych i zatęchłych wód, jeśli powstaną na bagnach lub w ujściach rzek. Ich charakter też bywa zmienny.

Sobieski:
Tyle że to nie jest jednostka tylko katapulta.
Nie katapulta, a warfare unit ;)

Matheo PW
28 kwietnia 2016, 16:16
Cytat:
Każde Smocze Bóstwo posiada swego awatara, żywiołaka oraz duszka, np.
Malassa-Czarny Smok, żywiołak ciemności, beholder
Arkath-Magmowy Smok, żywiołak ognia i lawy (nosorożec), cabir
Elrath-Złoty Smok, żywiołak światła, Ajglaja
Shalassa-Kirin,żywiołak wody, Kappa
Znowu dorabianie ideologii tam gdzie jej nie ma? Tak jak z H3, żeby później trudniej było robić mody. ;)
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: Żywiołaki, Duchy i Awatary

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel