Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: [mod] M&M8 - Rebirth
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2 - 3 ... 13 - 14 - 15

J. M. Sower PW
3 marca 2016, 16:57


Ostatnio MDT ma pewną przerwę w pracy nad H3, jednak to nie znaczy, że nic się nie dzieje. ;)

Postanowiłem jakiś czas temu podłubać z MMExtension i są już pewne widoczne rezultaty. ;) Pod nóż wziąłem MM8 i początkowo postanowiłem dać graczowi możliwość zwiedzenia Vori, czy choćby Krewlod, z czasem stwierdziłem jednak, że aby miało to większy sens, to nie będę podmieniał tylko fragmentu oryginalnej gry, zaburzając tym jej spójność (niestety dodawanie całkiem nowej zawartości jest bardzo ograniczone). Zamierzam umiejscowić akcję gry na Karigorze z możliwością podróży do Vori i pewnych zakątków Antagarichu. Tak więc plany mam bardzo rozległe i ktoś może powiedzieć, że nie podołam i lepiej pomógłbym przy MM8.5, ale to takie moje osobiste dłubanko i ta całkowita swoboda bardzo mi odpowiada. Poza tym MM8.5 ma już pewne założenia co do umiejscowienia akcji gry i one nie przekonują mnie na tyle, aby zrezygnować z pracy nad własnymi pomysłami.

Ostatecznie stanęło na tym, iż mam fragment mapy Vori (nad którą dłubałem na początku) z ośnieżonymi drzewkami z MM7 i obrobionym na szybko i dodanym do gry śnieżnym terenem (trzeba by go trochę poprawić graficznie, ale także brak mu póki co odpowiedniego dźwięku przy chodzeniu po nim) i małą wioską Minotaurów z Jadame. Widać to na ostatnim screenie.

Z kolei pierwsze trzy z poniższych screenów przedstawiają mapę startową na której ostatnio się skupiłem (Górnicze wybrzeże), a przedstawiającą wyrywek Karigoru. Jest ona już w pewnym stopniu grywalna (ostatnio dodałem całkiem nowego questa związanego z wykonanym przeze mnie nowym lochem) i mam już obmyśloną pewną wizję tej mapy. Jeśli ją w pełni osiągnę, to podzielę się nią z wami w postaci demo modyfikacji (z brakiem możliwości opuszczenia tej jednej mapy).





Czy wzbudza to czyjeś zainteresowanie? Może znaleźliby się chętni do pomocy przy opracowaniu questów, samych rozmów, bądź też całej fabuły (tu mam póki co jedynie mgliste zarysy)?

Chciałbym jeszcze na koniec wielce podziękować Hayvenowi, który mocno pomógł mi ogarnąć MMExtension i skrypty LUA.

Dren PW
3 marca 2016, 17:57
Moje zainteresowanie wzbudziłeś przez co mam jedno pytanie: Czy jeżeli ostatecznie coś wyjdzie z twojej modyfikacji to czy spotkamy Mogreda albo kilka Mogredów?
Edit.
A no i bym zapomniał w razie czego mógłbym wymyślić jakiegoś questa czy dwa

J. M. Sower PW
3 marca 2016, 18:32
Mogredy są oczywiście w planach, aczkolwiek póki co nad nimi nie rozmyślałem. ;) Sądzę, że można wraz z nimi wprowadzić do gry znane z MM7 przedmioty wykonane z ich skóry. Jako, że nie wiele zostało o nich powiedziane w oryginalnych grach, to jest tu wiele swobody, ale co za tym idzie - dużo do wymyślenia (choćby jakiś fajny koncept wyglądu, bądź środowisko naturalne ;P )

Jeśli chciałbyś pomóc z questami to pisz na priv. Mógłbym ci wtedy opisać jaki jest mój aktualny pomysł na fabułę, geografię itd.

Tarnoob PW
3 marca 2016, 21:57
Winszuję.

Projekt b. ambitny – ale w sumie takie półpoważne budowanie czegoś nowego wydaje się w porządku i faktycznie daje dużą swobodę. Miło, że ktoś się bierze za Karigor w poprawnym znaczeniu tego słowa (a nie jako „północy Ja­dame”, jak chciało MMT).

J. M. Sower PW
7 marca 2016, 18:10
Jako, że wrzuciłem na Celestial Heavens to i tu wrzucę. Mapa Górniczego wybrzeża. ;) Mogę jeszcze poprawić choćby ten płaski dolny lewy narożnik, ale w grze to i tak go praktycznie nie widać, więc jest to w pewnym sensie wersja końcowa.

Demorator PW
7 marca 2016, 18:14
Może się czepiam, ale mam wrażenie, że troszku pusta. Przydałaby się jakaś wysepka (może z latarnią morską?) w prawym dolnym rogu.

J. M. Sower PW
7 marca 2016, 18:17
W grze część terenu jest niewidoczna (leży poza granicą mapy i można ją zobaczyć jedynie na minimapie, a po otwarciu mapy jest widoczne tylko to co poniżej).


Dla porównania, mapa startowa MM7 wypada moim zdaniem przy tej mojej dość biednie. ;)

Kammer PW
7 marca 2016, 18:26
Muszę przyznać, że całość wydaje się wyglądać nadzwyczaj... obiecująco. Efekty dotychczasowej pracy wywierają niemałe wrażenie, to jest jasne.
I nie, to nie jest tak, że napisanie Vori daje +10 do zobaczenia przez Kammera. :P
Osobiście byłbym za wydzieleniem tego do nowego tematu.

J. M. Sower PW
7 marca 2016, 18:33
Niestety, absurdalnie chyba największym wyzwaniem w ukończeniu mapy będzie coś co może się wydawać drobnostką. ;P Mianowicie, napisanie wszystkich rozmów z NPCami i dodanie jeszcze ew. jakichś zadań pobocznych (główne mam już w zasadzie gotowe i działające, lecz ze względu na brak dwóch lochów i pewne niedopracowanie jednego nie można ich wykonać). Zatem, jeszcze raz zapraszam do pomocy przy tym aspekcie modyfikacji. ;)

Ps. Rzeczywiście, aby nie zaśmiecać tego tematu moimi pracami, można by przenieść rozmowę. Poprosiłem Kirina o przeniesienie postów.

Tarnoob PW
8 marca 2016, 00:40
Zgadzam się, że na południowym wschodzie mogłaby być wysepka, np. z obeliskiem czy kapliczką – tam są takie rzeczy. Zgadzam się też, że teren jest naprawdę spoko.

Pisanie tekstów, mam nadzieję, zaczniesz po ang. Rosjanie czy Chińczycy mogą sobie pozwolić na zaczynanie od swojego języka, tak że się znajdzie grono odbiorców – jednak mody robione po czesku, węgiersku albo polsku mo­­gą zwyczajnie nie dożyć tłumaczenia, zwłaszcza do tak niszowej gry jak MM8.

J. M. Sower PW
8 marca 2016, 07:38
Aktualnie piszę po polsku, gdyż po prostu pisze mi się tak szybciej. Póki co i tak to co napisałem wymaga pozniejszych poprawek. Gdybym miał pisać po angielsku, to byłoby to bardziej uciążliwe i przydałby mi się ktoś, kto pomógłby utrzymać tekst na poziomie. Równie dobrze zamiast później poprawiać tekst mogę go przetłumaczyć.

Tarnoob PW
8 marca 2016, 08:40
Niech tak będzie – oby się chciało Tobie albo komu innemu potem tłumaczyć. ;-)

J. M. Sower PW
10 marca 2016, 08:02
Pomyślałem, że w sumie jeśli wydam najpierw demo z jedną mapą to nie będzie zbyt ciężko wykonać obie wersje językowe. A nad tym co dalej, to jeszcze się pomyśli. ;)

J. M. Sower PW
24 marca 2016, 16:01
Mapa Górniczego wybrzeża zyskała parę nowych elementów (parę zmian widocznych jest tylko z perspektywy gry). Za waszymi namowami dodałem wysepkę. Nie będę jednak spojlerował co na niej znajdziemy ;P, chociaż przyznam, że dla porządku pracy tworzę sobie stronę internetową zawierającą solucję do mojego moda i gdy ją udostępnię, to ciekawscy będą mogli prześledzić co i gdzie się znajduje. ;)


A poniżej screen z widocznym fragmentem mapy miasta Lingate. Miasto będzie "trój-poziomowe" i na screenie widać poziom drugi, który ma cechować się wysoką miejską zabudową. Takich lokacji póki co w MM6-8 nie było. No chyba, że coś przeoczyłem. ;)

Kastore PW
24 marca 2016, 18:55
Budynki będą miały 3 piętra, włączając parter. Czyli to, co widzisz na screenie. :P

J. M. Sower PW
24 marca 2016, 20:14
Ano mogłem bardziej szczegółowo napisać o co mi chodzi. ;) Mam na myśli coś w rodzaju trzech dzielnic różniących się poziomem zamożności ich mieszkańców. Będą nieco oddzielone od siebie rzeźbą terenu (bogatsze dzielnice będą wyżej położone) i sposobem zabudowy (być może dodam jakieś mury, czy coś w tym rodzaju).

Najniższy poziom będzie czymś w rodzaju slumsów (małe biedne domki) i będzie połączony z portem. Na screenie przedstawiłem poziom drugi, czyli coś w rodzaju miejsca zamieszkania mieszczan/kupców/rzemieślników. Najwyższy poziom będzie bardziej szlachecki i świecki.

Dodam też przy okazji, iż droga idąc dalej w górę będzie prowadziła do bram "Najwyższego zamku" (nazwa lokacji jest dość robocza i nie zastanawiałem się jeszcze nad nia zbytnio), czyli siedziby Króla.

Jeśli wciąż coś jest niejasne to proszę pytać. ;) Z chęcią posłucham też jakichś waszych sugestii.

Garett PW
24 marca 2016, 20:14
@Spurdo Sparde @Kastore Z tego co ja zrozumiałem, to te "trzy poziomy" mają chyba oznaczać podział miasta na 3 dzielnice, coś w stylu: doki, dolne miasto i górne miasto.

EDIT: Sower mnie ubiegł o kilka sekund. ;P

J. M. Sower PW
24 marca 2016, 23:00
Też pomyślałem, że dobrze byłoby w ten sposób odróżnić od siebie te poszczególne warstwy społeczne. Jest to jak najbardziej wykonalne. Jednak trzeba pamiętać, że gra narzuca pewne ograniczenia.

mervell PW
30 marca 2016, 21:15
Zapowiada się ciekawie. Kibicuję projektowi i czekam na jakieś coś. :P
Bo bym sobie pograł w Might and Magica, ale innego, a póki co do żadnego moda z nowymi lokacjami i fabułami się nie dokopałem (Poza MM 8.5, ale nie mam nadziei na jego premierę w najbliższym czasie).

J. M. Sower PW
30 marca 2016, 22:50
Posiadam już wstępny (powiedziałbym nawet, że bardzo wstępny ;P) wygląd mapy dla czaru Miejski portal. Postanowiłem nawiązać w pewien sposób historią Karigoru do gry, której to chwałę ostatnio opiewali bardowie Groty. ;) Jeśli ktoś posiada czar Sokolego oka, to być może dostrzeże moje nawiązanie już na poniższej mapie ;D ... a jeśli nie, to nic nie szkodzi. ;) Jeśli nic nie stanie mi na przeszkodzie, to w przyszłości podczas rozgrywki będzie się można wszystkiego dowiedzieć. ;)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15
temat: [mod] M&M8 - Rebirth

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel