Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Heroes 3 HD - Pliki .pak
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

dragon99919 PW
9 października 2015, 17:08
Hejka! Nie wiem czy pytam w odpowiednim miejscu, ale z tego co wiem to właśnie tutaj ludzie bardziej bawią się w modowanie gier z serii Heroes, więc zapytam tutaj. Czy wie ktoś jaki jest sposób na otworzenie plików pak gry Heroes 3 HD? Jest to niby znany format dla wielu gier/silników z którym powinien poradzić sobie WinRAR, jednakże niestety - nie jest tak. Co więcej, próbowałem także bawić się w zmianę rozszerzenia, co to by packi od emu dot nie okazały się zwykłą zmianą nazwy rozszerzenia lod, jednak ResEdit nie może odczytać archiwum i od razu crahuje... Jakieś pomysły?

DrwalDrwalWszystkie grafiki z Heroes III HD można ściągnąć stąd.

Drwal PW
9 października 2015, 17:12
Sam próbowałem kombinować, ale niestety nic mi nie wyszło. Rosjanie za to dali radę i udostępnili wszystkie grafiki HD na ich forum. Niestety link wygasł, a plik waży ponad 700 mb, więc ciężko mi by było go jakoś udostępnić.

Może coś doczytasz: http://forum.df2.ru/index.php?showtopic=34880&st=0

dragon99919 PW
9 października 2015, 17:53
Dzięki za pomoc! :D

Metodą tłumacza google udało mi się wydobyć te pliki tak samo jak dokonali tego Rosjanie. Jakby ktoś byłby tak samo zainteresowany jak ja, to należy użyć do tego programu QuickBMS, ze odpowiednim skryptem (ja używałem tego, znalazłem go w google w jakieś 3 minuty po dowiedzeniu się jakiego programu używać):

http://aluigi.altervista.org/bms/heroes_might_magic_3.bms

Drwal PW
9 października 2015, 18:42
Fajnie, że podzieliłeś się tym co znalazłeś. Sam byłem ciekawy, ale ich język mnie odstrasza. Może dzięki temu, uda się coś pozmieniać w grze i przez to stworzyć mini-moda. ;)

J. M. Sower PW
9 października 2015, 23:24
Rzeczywiście, dostałem się do plików ;). Wystarczyłoby teraz tylko zmodyfikowane pliki spakować jakoś z powrotem. Myślę jednak, że bardziej może się to przydać do stworzenia (bazując na silniku VCMI) AB i SOD w HD (tak, wiem ile pracy trzeba by w to włożyć ;P).

J. M. Sower PW
10 października 2015, 14:39
Nazwy plików są te same co oryginalnych, zawartych w plikach .lod, więc polecam najpierw poszukać oryginału otwierając plik .lod progamem MMArchive (każdy zaznaczony plik możemy na bieżąco podglądać), a później znaleźć plik .dds o tej samej nazwie. Ja otwieram pliki .dds w Photoshopie z zainstalowanym odpowiednim rozszerzeniem ("nvidia graphics" czy coś takiego).

W pliku quickbms.txt mamy w trzecim punkcie podane jak wrzucić pliki z powrotem do gry. Jak uda mi się coś poprawnie podmienić to wrzucę screena ;).

val-gaav PW
10 października 2015, 18:35
Swego czasu też się chwile bawiłem z plikami z wersji HD. Niestety narzędzie które pobrałem z rosyjskiego forum po rozpakowaniu zmieniło nazwy plików na dość bezsensowne nieodpowiadające oryginalnym nazwom.
O właśnie tak to wyglądało :
http://i42.photobucket.com/albums/e331/val-gaav/um/2015-07-25%2001_08_50-Now.png


Taki zaś plik animacji jednostki dds otworzyłem w GIMPIE z dodatkowym pluginem:
http://i42.photobucket.com/albums/e331/val-gaav/um/2015-07-25%2000_25_49-03a23139%20zaimportowany-3.0%20Kolory%20RGB%201%20warstwa%202048x2048%20ndash%20GIMP.png

@J.M Sower czy w Photoshopie to wygląda nieco bardziej sensownie?

Odnośnie ogromu prac, większości osób w wersji HD brakowało RMG i kompatybilności z istniejącymi mapami. Szczerze wątpię by ktoś bardzo tęsknił za chociażby Confluxem. Natomiast dodanie dekoracji terenu, dodatkowych artefaktów itp. powinno być dość łatwe.


Nie wiem czy Vcmi Mod Team ma animacje i grafiki do Forge, czy też Oazy w większych rozdzielczościach. Jeśli tak to wersja HD na VCMI + te 2 dodatkowe zamki też w HD brzmi bardzo kusząco :)

Za Conflux zaś może ktoś się kiedyś też pomału weźmie.

Hobbicus PW
10 października 2015, 18:42
Grafiki w większych rozdzielczościach i tak nie będą pasować do wersji HD.

J. M. Sower PW
10 października 2015, 19:10
Niestety nie udało mi się wrzucić zmienionych plików do gry.

U mnie nazwy plików wyglądają tak:
http://i61.tinypic.com/103sfwm.jpg
A tak prezentują się w Photoshopie (screen jest połączeniem dwóch zrzutów - widać jak to wygląda po otwarciu i gdy dodatkowo uwidocznię kanał alpha - zaznacza się na czerwono):
http://i61.tinypic.com/2qalcib.jpg
Jak widać wszystkie sprite'y są złożone w dość chaotyczny sposób i na potrzeby VCMI trzeba by to wszystko przerobić (np. pozapisywać klatki animacji jako oddzielne obrazy), tak więc ten kto podejmie się tego wyzwania musi zmierzyć się z ogromem pracy.

val-gaav PW
11 października 2015, 23:25
J.M Sower :
Dzięki za zrzuty ekranu. Ogólnie więc jest bałagan, bo wygląda to podobnie do tego co było u mnie:(. Sądzę, iż wyjmowanie klatka po klatce tych animacji przez grafika mija się z celem. By Vcmi to wykorzystało potrzebna by była tu raczej pomoc programisty. Jakaś zasada (reguła) z tymi animacjami musi być. Skrypt powinien przy instalacji Vcmi rozpakowywać te wszystkie animacje do w miarę sensownego formatu. Zrobienie tego ręcznie przez grafika byłoby dość "nie do zaakceptowania" dla Ubisoftu. Pewnie nadal chcą zarobić co nieco na wersji HD a tu by ktoś przygotował darmową paczkę z grafikami pod Vcmi. No chyba, że taka paczka byłaby pozbawiona niektórych grafik i nadal wymagała plików pak z oryginalnej wersji HD.

@Hobbit:
Dlaczego mają nie pasować ? Nephretes wkleił chociażby Driady w wyższej rozdzielczości i moim zdaniem pasują całkiem nieźle :

Moja makieta z driadą :
http://i42.photobucket.com/albums/e331/val-gaav/um/battlefield.png


Makieta jest również moją wizją jak mogłoby wyglądać wsparcie HD w VCMI. Przesunięcie przycisków i kolejki jednostek sprawia, iż pole bitwy zajmuje cały ekran proporcji 16:9, czyli robi to co moim zdaniem jest najważniejszym brakującym elementem wersji HD Ubisoftu.

Tak np. można by zmienić ekran miasta, przy oczywiście zachowaniu proporcji tak jak w przypadku poprzedniej makiety :
http://i42.photobucket.com/albums/e331/val-gaav/um/town%20screen.png

Ubisoft powinien tak zrobić od razu w swojej wersji, ale po h5 i h6 (i zapewne też h7) wcale mnie nie dziwi, że poszli na łatwiznę.

Robicie kawał dobrej roboty, moje graficzne umiejętności zamykają się praktycznie do 2d, i naprawdę podziwiam ludzi którzy opanowali Blendera na tyle by robić tak dobre animacje. Szkoda zamykać te prace w wersji SD zwłaszcza, że Vcmi potencjalnie daje szanse na obsługę wersji HD.

J. M. Sower PW
12 października 2015, 08:47
Każdy plik .dds (przynajmniej u mnie) ma obok siebie plik tekstowy o takiej samej nazwie. Są tam pewne liczby i to one mogą wpływać na sposób interpretowania grafik przez grę. Nie jestem jednak pewien. Rozszyfrowanie tego to zadanie dla programistów.

Co do portu na VCMI, to widziałbym to tak, że format grafik najlepiej by przerobić tylko sprawić by mod wymagał przekopiowania z wersji HD pewnych plików. Oczywiście jest to zadanie dla zespołu VCMI (pod względem programistycznym), a póki co najlepiej aby dokończyli samą platformę.

val-gaav PW
12 października 2015, 09:47
http://forum.vcmi.eu/viewtopic.php?t=1103

Krs przygotował skrypt rozpakowujący oryginalne grafiki SD z gry do bardziej przyswajalnej/intuicyjnej postaci. W przypadku wersji HD właśnie coś takiego byłoby fajne :).

Te liczby to zapewne współrzędne, Być może jest jakieś narzędzie otwierające pliki dds wraz z tymi współrzędnymi i dzielące te klatki automatycznie. Gimp i Photoshop jednak odpada.

Hobbicus PW
12 października 2015, 15:44
val-gaav:
Dlaczego mają nie pasować ?
Grafiki w wersji HD są malowankami, a nie wyższej jakości renderami.

Gertos PW
2 czerwca 2016, 14:27
Witam, posiada ktoś może grafiki HD portretów bohaterów, albo wie gdzie szukać? Mam około 20 portretów i chciałbym je podmienić w starych herosach.

Hobbicus PW
2 czerwca 2016, 15:09
Rozumiem, że chcesz portrety w Heroes 3 podmienić na te z Heroes 3 HD?

Jeśli tak, to może przed szukaniem pomocy warto zadać sobie pytanie: czemu to miałoby właściwie służyć, skoro to są jedne i te same portrety, tylko w różnych rozdzielczościach?

Drwal PW
2 czerwca 2016, 15:15
Nie będą wyglądać identycznie Hobbicie. Portrety HD zostały stworzone na podstawie tych oryginalnych, ale po ogromnych zabiegach graficznych. Gdy zmniejszymy te zmienione będą wyglądać inaczej. Minimalnie, ale jednak.

Co do portretów, jeśli chcesz mogę je wrzucić dla Ciebie na forum. Muszę tylko je znaleźć, bo cała paczka grafik HD waży ponad 700 MB.

Hobbicus PW
2 czerwca 2016, 15:21
Drwal:
Gdy zmniejszymy te zmienione będą wyglądać inaczej. Minimalnie, ale jednak.
Nie tylko będziemy musieli je zmniejszyć, ale również ograniczyć paletę kolorów. Różnice będą ledwo co zauważalne. Choć nie przeczę, że Gertos może widzieć w tym jakiś sens.

EDIT: Okej, zwracam honor - faktycznie są znaczące różnice.

Gertos PW
2 czerwca 2016, 16:14
W sumie myślałem że będzie lepszy efekt, wszystko przez to że musi być bmp 256k :/ Ale różnica jest. https://zapodaj.net/cd3d724149b3c.bmp.html

Drwalu, byłbym wdzięczny :)

Drwal PW
2 czerwca 2016, 17:06
Jeżeli czegoś brakuje, to daj znać.

http://www.speedyshare.com/GdNBM/port.rar

Drwal PW
5 czerwca 2016, 21:40
Cała paczka ze wszystkimi grafikami dostępna jest tutaj:

https://drive.google.com/file/d/0B4RmFwlEibWyN3hKbW92Mk5nY2M/view
strona: 1 - 2
temat: Heroes 3 HD - Pliki .pak

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel