Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Przyszłość "Heroes 7"
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)

SoullessPuppet PW
6 października 2015, 21:34
Witam.
Jak pewnie już wszyscy wiecie, siódma część wspaniałej serii HoMM została niedawno wydana. Będę szczery, po zawodzie jaki sprawiła mi szósta odsłona, i po zobaczeniu że twórcy uczą się na błędach a także włączają fanów w tworzenie gry (Rada Cieni), byłem pozytywnie nastawiony do ,,siódemki".
W końcu nadszedł dzień premiery, i chyba nigdy nie byłem jeszcze tak zawiedziony. Jeśli teraz zajrzymy na Steam, gra ma ponad 500 negatywnych recenzji, i ,,tylko" 300+ pozytywnych. Sam osobiście w to nie grałem, gdyż czytanie o tych błędach, crash'ach i innych kwiatkach skutecznie zniechęca. Jeśli ktoś się przyczepi "Skoro w to nie grałeś to jakim cudem jesteś zawiedziony?", to już odpowiem, że zawiodło mnie to w jakim stanie grę wydali, że tak szybko zdobyła sobie wrogów (choć mogą to być zwykli ,,hejterzy", fakt), a także że zmarnowali szansę na rzeczywisty "Wielki Powrót" serii (doprawdy, reklam do tej gry było mnóstwo na przeróżnych stronach, do tego te wszystkie kanały na YouTube o tematyce gier których Ubisoft sponsorował by zrobili materiał o HoMM).
I tu pada główne pytanie: Jak myślicie, czy jest ratunek dla tej gry, a może nawet serii?

Sobieski PW
6 października 2015, 21:38
Czy jest ratunek dla tej gry, a może nawet serii?

Tak. Wystarczy zamiast ustalania terminu premiery i wypuszczania tego dnia gry jaka by nie była, ukończyć grę do końca i wtedy ustalić termin premiery. Problemem H7 nie jest to, że gra jest słaba, tylko to że gra jest nieukończona.

Drwal PW
6 października 2015, 21:50
Myślę, że nie ma się co łudzić, gra kultowa nie będzie, raczej nie czeka ją wieczna chwała, podobna do trójki. Niemniej jest dużo lepsza od poprzedniczki, ma kilka ciekawych elementów, a niektóre z nich są wręcz wybitne. Potrzebuje jeszcze sporo napraw, dopracowania mnóstwa elementów, ale jest to chyba do ogarnięcia. Dużo zależy od Ubisoftu i ich decyzji. Jeżeli gra będzie wspierana jeszcze przez długi czas, powstaną dodatki, to spokojnie widzę godnego rywala dla piątej części.

Poza tym dla mnie wybitnym ruchem są ułatwienia dla moderów. Ubisoft wyszedł z założenia - nie mamy na tyle kasy by rozszerzać grę, no to dajmy to zrobić fanom. Kwestią czasu są dobre mody pod Heroes VII, a nic tak nie przedłuża żywotności gatunku gry, jak właśnie fanowskie twory. Ubisoft dał solidną podstawę (bez tego nawet największe możliwości moderskie nie pomogą), dużo więc zależy od graczy. Osobiście uważam, że VIII części raczej nie będzie szybko, a pomału będzie rozwijana właśnie siódma odsłona.

E: przydałoby się przenieść temat do odpowiedniej komnaty.

Alchemik PW
6 października 2015, 23:05
Uważam że Heroes VII wypada bardzo dobrze. Są co prawda błędy, jednak nie są one do nie do naprawienia, sama filozofia gry wychodzi na plus. Z każdej odsłony wybrano to co najlepsze, w moim mniemaniu przynajmniej.

Co do błędów, ciężko zrobić bezbłędną grę gdy zabiera ona 13 gb kodu. Nie mówię że jest kolorowo, ale odnoszę wrażenie że Limbic robi co może żeby zrobić z tej gry majstersztyk.

karmazynka PW
5 stycznia 2016, 20:58
:
Czy jest ratunek dla tej gry, a może nawet serii?

Tak. Wystarczy zamiast ustalania terminu premiery i wypuszczania tego dnia gry jaka by nie była, ukończyć grę do końca i wtedy ustalić termin premiery. Problemem H7 nie jest to, że gra jest słaba, tylko to że gra jest nieukończona.
Dokładnie.

IMO gra byłaby jeszcze lepsza gdyby połączyli zalety H6 z H7
- jednostki mają więcej umiejętności (większe zastosowanie taktyczne)
- ulepszenie danego siedliska zwiększa liczbę danych jednostek w siedlisku
- informacja o pozytywnym morale / wysokim szczęściu przed atakiem
- możliwość używania czarów przez AI podczas szybkiej bitwy

Plus:
- możliwość nauki czarów niezależnie od gildii magów (niekoniecznie tak jak w H6)
- jeden rzadki zasób
- skompresowanie ilości budynków w zamku (połączenie kuźni itp)

W skrócie: H6 było bardzo szybką i dynamiczną grą, element losowy w łagodny sposób został zmniejszony. Lepiej by było gdyby H7 przejąłby dynamizm z poprzedniej części, bo coraz ciężej znaleźć czas na czasem i kilkanaście godzin nad daną mapą (nie mówiąc o MP).

avatar PW
5 stycznia 2016, 21:15
Z tego samego powodu h3 jest wiecznie żywe, gdyż nie marnuje się czasu na kręcenie kamerą, tylko eksploracja mapy/rozbudowa zamku/bitwa.

Fandor PW
6 stycznia 2016, 00:42
Ratunek dla serii - nowy wydawca, bo ten na pewno nie zmieni metody "minimum wkładu, jak najszybsze wydanie" już nawet ich flagowy tytuł - Assassyn jest tak wydawany, więc nie ma się co łudzić na poprawę MM.
Dla gry - fani z możliwościami/umiejętnościami HotA, którzy dobiorą się do gry i naprawią wszystko i zwiększą ilości bajerów. (Nie pokroju VCMI, ponieważ tej gry nie opłaca się pisać od nowa.)
Ja odczuwam niesmak, bo heksy są znacznie ciekawsze niż kwadraty. Ponadto uważam, że, jeżeli zostajemy w tym uniwersum, to miasta są jednorasowe i chcę, jak wyżej już pisano być zaskoczony składem miasta, a nie mieć kopię line-upów starych części (Heroes 5 jest najgorszą częścią serii wg. mnie, ponieważ nie znalazłem tam nic dla siebie, jest gorszym klonem 3 i wolę ją odpalać, nawet h6 miało chociaż broń rodową, którą lubiłem rozwijać).
Więc na tę część już nie liczę, wolałbym żeby Ubi oddał ją graczom, i zabrał się na poważnie za 8, bez żadnych zapowiedzi, cicha praca np. Limbicu czy innej firmy i dofinansowanie od Ubi bez wymagań terminów, i zachować klimat Ashanu, ten klimat jeszcze nie jest sprecyzowany, uniwersum się zmienia, co bardzo mnie boli, do niego też ktoś powinien na poważnie przysiąść, napisać je od początku do końca, i gry robić pod uniwersum, nie zmieniać uniwersum pod gry. Miasta jednorasowe - mamy anioły, ludzi, elfy, nagi, krasnale, magów, bezimiennych (mroczne elfy), demony, nekromantów, orków, zwierzoludzi, ale jak najmniej jednostek rasowych - maks 3, reszta jakieś powiązane potwory, jak najwięcej nowości (wiele mitologii czeka na odkrycie w tej grze, a i D&D chyba nie zostało w pełni wykorzystane zwłaszcza w Ashanie), nawet będę tolerować po jednym żywiołaku na miasto jeżeli nie będzie sztucznego mnożenia bytów jak w H6. Większa losowość, więcej strategii, ekonomii i ogólnie myślenia. Podoba mi się wprowadzenie nowych - Ashanowych surowców, ale miło by było gdyby były jakieś bardziej przemyślane niż te w H7, a było ich łącznie tyle ile w H3, a może i chociaż o 1 więcej. :3
System internetowy pokroju rodu jak najbardziej byleby się nie opierał na Uplayu, tylko np. Steamie, możliwość rozwoju specjalnych artefaktów, zwierzątek czy innych takich i przede wszystkim ciekawe osiągnięcia, które na swój sposób też przedłużają rozrywkę.

Kammer PW
6 stycznia 2016, 01:00
fandor510:
fani [...], którzy dobiorą się do gry i naprawią wszystko i zwiększą ilości bajerów.
Masz już coś takiego. Nazywa się ERA II i jest dosłownie nasączone ogronem miodności i pysznych elementów, mniam.

fandor510:
Heroes 5 jest najgorszą częścią serii wg. mnie, ponieważ nie znalazłem tam nic dla siebie
A... a definitywnie najlepszy system rozwoju bohatera? A specjalizacje rasowe? A boskie ekrany miasta? Nie podobało Ci się to? :c

Fandor PW
6 stycznia 2016, 01:11
Wolę ekrany 2D, i system z trójki, chociaż sposób animowania ekranów 3D pewnie ma coś w sobie do mnie nie przemawia, ale w tym wypadku są to subiektywne opinie.
Mówiłem o H7, wiem że H3 ma ERĘ, ja z ERĄ mam ten problem, że przytłacza mnie trochę ilość wprowadzanych przez nią nowości i nie wiem za co w niej się zabrać, narazie tylko w celu pomocy majaczkowi wszystkie mody Knightmare (w końcu swoje trzy grosze do AU dorzuciłem).

avatar PW
6 stycznia 2016, 09:30
Jeśli chodzi o WoG/ERĘ to elementarz jest prosty. Włączamy grę, klikamy WoG Options i na dzień dobry klikamy na przycisk Unselect All. Następnie włączamy sobie klika bądź większość opcji z zakładki Hard-coded Options a z zakładki Game Enhancemets włączamy dwie opcje: Buy All Creature Buttons oraz Resolve Buttons. Następnie save ustawień i łoimy losowe mapki do znudzenia. Potem kolejną włączamy jedną-góra dwie nowe opcje i znów losowe mapki by sprawdzić czy dana opcja nam podchodzi czy nie. I tak w kółko. Potem bawimy się w instalowanie dodatkowych modów.
temat: Przyszłość "Heroes 7"

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel