Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Hobbicus
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [Hota] Poradnik do edycji statystyk jednostek!
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Dixlot PW
23 września 2015, 21:30
Cześć! W końcu udało mi się dokładnie rozszyfrować wartości hex dotyczące statystyk jednostek w hocie i postanowiłem napisać ten krótki poradnik może nie tyle co poradnik a po prostu objaśnić co i jak trzeba zrobić żeby edytować statystyki jednostek hoty.
UWAGA! Poradnik dotyczy jednostek dodanych przez twórców hota czyli jednostek z miasta Przystań czy też neutralnych np. Satyr. Statystyki jednostek z miast podstawowych takich jak Anioł, Diabeł itd. Znajdują się w pliku CTRAITS.TXT który można edytować za pomocą notatnika..

Zaczynamy! Na wstępie wyjaśnię kilka ważnych rzeczy..

Wszystkie statystyki jednostek znajdują się w pliku Hota.dat(główny folder z grą) i zapisane są w postaci alfabetu hex jest to system szesnastkowy(symb.Hex) i jest on zupełnie inaczej liczony niż system dziesiętny(symb.Dec)
Najprostszym i najlepszym sposobem do obliczania tego systemu jest włączenie windowsowego :P kalkulatora i przejście z widoku standardowego na naukowy. Wtedy wystarczy wpisać liczbę w systemie dziesiętnym(dec) i przejść na system szesnastkowy(hex) przykładowo liczba 10(dec) to literka A(hex). 20(dec) to 14(hex) czyli jeżeli jednostka ma atak 20 to w hex edytorze liczba 14 jest odpowiedzialna za wartość ataku oczywiście jeżeli znajdujemy się przy właściwym wierszu.
Wrzucam linki do dwóch stron które dokładnie pokazują jak działa hex alfabet.
Alfabet...
Alfabet 2

Przed rozpoczęciem edycji zrób kopie zapasową pliku hota.dat

Do edycji potrzebny jest nam jakiś Hex edytor ja polecam HxD Hex Edytor.

Otwieramy plik Hota.dat za pomocą hex edytora wiersze od 00000000 do 00003F90 dotyczą bohaterów więc nas to nie interesuje.(O edycji bohaterów napisze w innym poradniku)
Przechodzimy do wiersza 00003FA0 od tego momentu zaczynają się wszystkie informacje na temat danej jednostki zaczynając od nazwy, przynależności do danego zamku, poziomu a kończąc na statystykach czy umiejętność. Po prawej stronie zapisane są angielskie nazwy jak widać pierwsza to Cannon(armata) później jest pikinier następnie nimfa itd..
Ja wybrałem do edycji bestie sztormów ale możecie edytować co tylko wam się podoba. Lecimy!

Przechodzimy do wiersza 00004860 bo od teraz zaczynają się wszystkie informacje na temat bestii sztormów.

wiersze od 00004860 do 000048C0 pomijamy. Dotyczą one numeru i nazwy jednostki, pliku def(animacji) Nie wiem czemu nie można zmienić nazwy jednostki z angielskiej na polską. Wygląda to tak, że zmienić można ale polska nazwa musi mieć tyle samo znaków co angielska. Można podmienić litery ale nie można dopisać nowych czyli stormbirds ma 10 liter a polska nazwa Bestie Sztormów ma już 15znaków(14liter 1spacja). W momencie gdy dopisuje nowe litery występuje crash jeśli jednak nazwę jednostkę BestieSzto(10liter) to gra działa a nazwa się zmienia..
Nie wiem dokładnie o co chodzi ale może z czasem do tego dojdę. Przy edycji danej jednostki po prostu pomijajcie wiersze związane z nazwą plikami def itp.

Przenosimy się do
000048D0 - 00 01 74 00 00 00 09 00 00 00 03 00 00 00 0C 55
000048E0 - 67 00 00 55 67 00 13 00 00 00 80 DA 9E 03 60 DA
000048F0 - 9E 03 30 DA 9E 03 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Wszystko zaczyna się od liczb 09 odpowiedzialne są one do jakiego zamku należy dana jednostka 09 - Przystań
dalej 3 pary 00 nie mają żadnego znaczenia 03 te liczby to poziom jednostki 00 - poziom 1. 01 - poziom 2. Jak widać tutaj jest 03 - czyli poziom 4
dalej są ta adresy do dźwięku, defa i umiejętności danej jednostki.. Nieistotne więcej na ten temat tutaj
Przenosimy się do tych wierszy to one są odpowiedzialne za statystyki Bestii Sztormów.

Tabela pomocnicza :P
00004900 - 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 0A 0B
00004910 - 00 00 pp pp 00 00 ss ss 00 00 0C 00 00 00 0D 00
00004920 - 00 00 0E 00 00 00 0F 00 00 00 0G 00 00 00 0H 00
00004930 - 00 00 1A 00 00 00 1B 00 00 00 00 00 00 00 00 00


Statystyki Bestii Sztormów:
00004900 - 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 13 01
00004910 - 00 00 82 01 00 00 F6 01 00 00 04 00 00 00 03 00
00004920 - 00 00 1E 00 00 00 09 00 00 00 0A 00 00 00 08 00
00004930 - 00 00 06 00 00 00 09 00 00 00 00 00 00 00 00 00


W nawiasach podaje wartości hex jednostki.

Teraz bardzo ważna rzecz! Większe liczby zapisane są parami i przy odczytywaniu trzeba zamienić je miejscami
będzie to występować tylko przy koszcie jednostki ponieważ są to liczby 3 czy 4 cyfrowe.
Na pierwszy rzut oka 13 01(PATRZ STATYSTKI BESTII SZTORMÓW!) po przeliczeniu na system dziesiętny daje nam 19 1.
ale po zamienieniu miejscami 01 13 i odczytaniu całości daje nam 113 przeliczając to na system dziesiętny otrzymujemy 275 - koszt jednej bestii sztormów :)
Więc jeśli chcemy zmienić koszt bestii sztormów na np. 290 sztuk złota to musimy zmienić 13 01 na 22 01 po zmianie kolejności daje nam 01 22 czyli 122 po przeliczeniu na system dec 290 :)
Jest to trochę skomplikowane ale metodą prób i błędów po pewnym czasie można to zrozumieć.
Tak samo jest w przypadku kosztu innych jednostek których koszt to liczba minimalnie 3cyfrowa.
W tabeli pomocniczej 0A i 0B są odpowiedzialne za koszt jednostki.

Przechodzimy do następnego wiersza 00004910
pierwsze dwie pary 00 nie mają żadnego znaczenia omijamy je następnie zawsze po koszcie jednostki jest Fight Value i AI Value nie wiem jakie to ma znaczenie ale najlepiej zostawić to tak jak jest.
Tak więc liczby pp pp(82 01) są odpowiedzialne za fight value a ss ss(F6 01) za AI value.
Następnie dwie pary 00 przerwy i dochodzimy do 0C(04) czyli przyrostu jednostki. Ja dla przykładu ustawie sobie 10 czyli w miejscu 04 wpisuje 0A.
Od tego momentu między statystykami mamy 3 pary 00 przerwy.
0D(03) czyli przyrost hordy bodajże w siedlisku na mapie.
0E(1E) czyli ilość punktów życia jednostki ustawmy np. 200 czyli wpisuje C8
0F(09) tuaj mamy podaną szybkość jednostki 09 oznacza po prostu 9. Ustawie 16 czyli wpisuje 10
0G(0A) to parametry ataku 0A-10. Ustawie naszej bestii np. 30
0H(08) Obrona. Bestia sztormów posiada 8 punktów obrony. ustawie 20
1A(06) minimalne obrażenia jakie mogą zadać nasze bestie. Dla przykładu ustawie 30
1B(09) maksymalne obrażenia jakie mogą zadać nasze bestie. Ustawmy im 50
Od tego momentu nic więcej nie zmieniamy dalsze wartości dotyczą czarów, wielkości na mapie(chyba) ścieżki do opisu umiejętności itp. Najlepiej to po prostu ominąć i przejść do następnej jednostki chyba, że komuś bardzo zależy na zmianie umiejętności danej jednostki i jej opisu to musi tam poszperać.

Policzmy dokładnie statystyki naszej bestii sztormów powinna mieć:
Atak - 30
Obrona - 20
Obrażenia - 30 - 50
Życie - 200
Szybkość - 16
Koszt - 290
Przyrost - 10




Mam nadzieje, że wyjaśniłem wszystko w miarę jasno i że da się to zrozumieć :P Mam nadzieje, że komuś sie to przyda jak sami widzicie Hota wcale nie jest taka niemodowalna ;) Proszę o wyrozumiałość to mój pierwszy poradnik :D

Drwal PW
23 września 2015, 21:44
Świetna robota naprawdę. Nie sądziłem, że będziesz aż tak bardzo zdeterminowany. Musiało Ci się sporo nie podobać w Hocie. ;) Mi osobiście na pewno niedługo się przyda, gdyż też trochę staram się zmienić Hote. Następni nie będą musieli odkrywać Amerykę drugi raz.

Dixlot PW
23 września 2015, 21:49
Najlepsze w tym wszystkim jest to, że ja wcale nie chce nic zmieniać :P Po prostu byłem ciekaw jak to zrobić :D No jest jedna rzecz którą chciałbym zmienić mianowicie usunąć ten beznadziejny budynek Sanktuarium popiołu który dodaje 1 Feniksa więcej. No ale nie mam pojęcia jak to zrobić a boje się, że jak się za to wezmę to szlak jasny mnie trafi..

Jak dodać zdjęcie żeby było wyświetlane w temacie? chciałem dodać screena żeby było go widać na stronie ale coś nie pykło...

Kammer PW
23 września 2015, 21:55
Wrzuć grafikę między tagi [img][/img].

Efekt pracy niezwykły, przyznaję.

Dixlot PW
23 września 2015, 22:05
Wielkie dzięki :)

Baronus PW
23 września 2015, 22:50
Brawo! O to chodziło! Tego szukałem. Pierwsza rzecz to podnieść statystyki ulepszonego marynarza bo jest kiepski.
Jesteś chyba pierwszy na Świecie, który to ujawnia. Nigdzie nie znalazłem.
AI value to wartość jednostki w armii bohatera na mapie przygody. Im wyższa tym komputer bardziej się boi. Daj np. chłopu milion a komputer będzie uciekał przed jednym chłopem:-)
Fighting value to wartość jednostki na polu bitwy. Komputer kalkuluje kogo atakować wedle tej wartości. Na ogół stara się zadać jak największe straty.
Wartości te zależą od siły jednostki.
Zrobiłeś dużą pracę. Dzięki temu ja już nie muszę szukać. WRESZCIE HOTĘ MOŻNA MODYFIKOWAĆ!!! Same dobre wieści!

Dixlot PW
23 września 2015, 23:31
Tak czy siak myślę, że nie ma za bardzo sensu zmieniać wartości AI i Fight value ponieważ raczej twórcy zbalansowali to w miarę dobrze. Też szukałem na różnych zagranicznych forach coś na temat edycji hoty i nie znalazłem więc bardzo możliwe, że jest to jakiś pierwszy albo jeden z pierwszych poradników tego typu. Mam nadzieje, że się przyda. Poszperam jeszcze trochę ze zmianą specjalizacji bohatera bo trafiłem na pewien trop ale nie dam sobie głowy uciąć, że coś z tego będzie..

Strasznie mi zależy na usunięciu z wrót żywiołów budynku Sanktuarium popiołu ponieważ polepszyłem nieco ogniste ptaki i feniksy i teraz ten budynek przeszkadza mi bo dodaje dodatkowego do rekrutacji i zamiast 2 mam 3..

Myślę, że napisze też w najbliższym czasie jakiś mini poradnik o edycji bohaterów hoty tylko jeszcze sprawdzę kilka rzeczy. No i postaram się rozszyfrować zmianę nazwy jednostki tak żeby można było na spokojnie wpisać dowolną polską nazwę..

Baronus PW
24 września 2015, 20:41
Teraz wiem dlaczego tych statystyk nie znalazłem. Bo nie włączyłem widoku HD tylko tekstowy. Tak z tymi nazwami to jest problem. Skrócić można wydłużyć nie... Gdzieś jest może zakodowana długość wyrazu... Specjalizacje bohaterów magicznych są po umiejętnościach w kodzie...

Baronus PW
24 września 2015, 21:23
Piszę na żywo. Znalazłem kod długości wyrazu! Przed każdą nazwą jest liczba np. 06 itd Nymph oznacza, że wyraz ma 6 liter. Aby zrobić 10 trzeba wpisać 0a. Następnie DODAĆ CZTERY NOWE LITERY KODU! TO WAŻNE! DODAĆ A NIE ZMIENIĆ ZERA W LITERY! Ilość zer musi zostać ta sama! A ZATEM JESSST! Mamy prawie wszystko :-):-):-)

J. M. Sower PW
24 września 2015, 22:51
Robi wrażenie. Gratulacje i powodzenia. BanBreaker nauczył mnie niegdyś częściowej edycji w Hexach HoMMa, tyle, że dotyczyło to wersji SoD. Może jednak przydałaby ci się jakoś moja wiedza (no może dziś już tego za bardzo nie pamietam, ale napisałem o tym nieco swego czasu). Poniżej link do mojej stronki ;).
http://soe.bnx.pl/articles.php?cat_id=3

Dixlot PW
25 września 2015, 00:19
@Baronus Elegancko! Można teraz na spokojnie zmienić imiona bohaterów czy nazwy jednostek na polskie. Teoretycznie można już spolszczyć całą Hote :)



@J.M. Sower Podczas pisania poradnika wrzuciłem link do twojej strony przecież znajduje się w "tutaj" Sporo czasu temu jak zaczynałem w ogóle bawić się w edycje jednostek czy bohaterów jeszcze wtedy z SoD To wzorowałem się między innymi na tym poradniku i bardzo mi pomógł :)
Na szczęście w SoDzie edycja statystyk jednostek jest 100 razy łatwiejsza niż w hocie :P Wszystko pięknie opisane w formacie .thx a w hocie naprawdę czasami człowieka może szlak jasny trafić :D No ale jak widać da się to edytować trzeba tylko chcieć :)

Dixlot PW
25 września 2015, 00:57
@Baronus co do zmiany nazw jednostek masz 100% racji.Mamy podaną liczbę odpowiadającą ilości znaków w nazwie następnie klasycznie 3 pary 00 przerwy i nazwę jednostki.
Wygląda to tak :
0A 00 00 00 53 74 6F 72 6D 62 69 72 64 73 ....Stormbirds
Gdzie 0A jest odpowiedzialne za długość nazwy w tym przypadku 10 liter tych 3 par zer się nie liczy.
Więc w polskim wersji będzie to wyglądać tak :
0F 00 00 00 42 65 73 74 69 65 20 53 7A 74 6F 72 6D F3 77 00 00 00 00 ....Bestie Sztormów
Gdzie 0F jest równe 15 czyli możemy wpisać 15 znaków.
Tak jak mówiłeś trzeba DOPISAĆ nowe litery kodu a nie nadpisać stare czyli zmienić po prostu rozmiar naszego pliku Hota.dat.
Jest jeden problem a mianowicie taki, że
.
Obawiam się, że będzie problem z obsługą polskich znaków jak widać wyżej wpisałem sztormÓw a gra czyta to jako Y. Nie wiem czemu czy to wina hex edytora czy może pliku dat.Czy po prostu języka Hoty. Pewnie da się to ogarnąć ale na dzisiaj sobie odpuszczę. Dobra robota!

Tym sposobem można zmienić każdą nazwę, biografie bohatera i wszystkie teksty występujące w Hota..

Pointer PW
25 września 2015, 09:38
To nie jest "Y". Gra jest napisana przez Rosjan, a polskie "Ó" pokrywa się w kodowaniu z rosyjskim "U", czyli w cyrylicy wygląda to jak "Y". Trzeba by znaleźć sposób na podmienienie czytania czcionek rosyjskich na polskie.

Stąd też po zainstalowaniu HotA na polskiej wersji H3 pojawia się nam "Gildia Magyw" czy też "KuЦnia".

DarthDoman PW
25 września 2015, 09:39
A czy da się zmienić teksty występujące w menu kampanii i samej kampanii? Do reszty gry już zrobiłem jakiś czas temu spolszczenie przy użyciu programu jednego z użytkowników forum.

Baronus PW
25 września 2015, 13:25
Niestety z tego linka nie mogę pobrać. Przydała by się strona ze zwykłym plikiem rar lub zip. A program nie działa na Windows xp. Zatem zostaję przy HD edytorze. Menu fajne tylko rozjaśnić. Czarna plama to przesada.
A Sower czy ty ten poradnik będziesz rozbudowywał? Bo to jedyny w sieci. Przydało by się dodać nowe wiadomości.
Aby było po polsku trzeba zmienić pliki fnt. Najlepiej wziąć te z polskiej wersji HIII.

Dixlot PW
25 września 2015, 20:00
@Pointer Pewnie masz racje. Tylko weź znajdź ten sposób na podmienienie czcionek :P


@DarthDoman Oczywiście, że się da zmienić teksty występujące w menu kampanii i samej kampanii. Nawet je gdzieś widziałem podczas przeglądania plików hoty. Nie pamiętam tylko w którym czy to było w dat czy w exe. Wiem, że też coś jest w dll. Na pewno da się zmienić te teksty na polskie.
Jak masz na kompie ten program to wrzuć go na jakiś serwer np. http://www.zippyshare.com/ Bo nie można pobrać tego co wrzuciłeś wygląda na to, że plik został usunięty.

@Baronus mówisz o spolszczeniu? Przecież z tego linka normalnie można pobrać.. Ja normalnie pobrałem spolszczenie..


Czyli albo znajdziemy sposób na podmienienie czcionek tak jak proponuje Pointer albo po prostu w spolszczeniu nie będzie polski znaków.. Ja na razie biorę się za grzebanie w budynkach usuwaniu i dodawaniu nowych do miast. Siedziałem wczoraj chwile nad specjalizacjami bohaterów ale nie znalazłem nic interesującego poza tym pomyślałem czy w ogóle jest sens zmieniania specjalizacji bohaterom..

DarthDoman PW
25 września 2015, 20:52
Jak da się kampanię edytować to super, bo program w którym robiłem spolszczenie nie mógł tego zrobić. Link do edytora hota: https://mega.nz/#!jEZm2R5J!sQwhDQHbuLVNOuEV5lQ6rUkvYRxbHFd0lg747z5XX6g

Baronus PW
25 września 2015, 21:31
Ściągnąłem downloader na tę stronę 180 kb i pobiera... Teksty kampanii są w plikach map kampanii. Trzeba eytorem map HoTy otwierać.

Dixlot PW
25 września 2015, 21:43
Dzięki za programik na pewno się przyda. Ja dzisiaj odpuszczam sobie grzebanie w tych hexach bo nie mam na to siły i chęci ale jutro przysiądę i zajmę się budynkami. Oczywiście jak dowiem się czegoś nowego to dam znać.

Skoro teksty kampanii są w plikach map kampanii to nie powinno być problemów z ich spolszczeniem :)

Wygląda na to, że Baronus ma racje. Mam windows xp wrzuciłem program na pulpit, później do folderu z grą i za każdym razem nie działa :/ Zostaje cackanie się z hex edytorem

J. M. Sower PW
3 kwietnia 2016, 01:21
Baronus, uważam, że przydałoby się na nowo zredagować ten poradnik z mojej stronki, dodając przy tym nowe wiadomości, jednak sądzę, iż przydałoby się znaleźć dla niego miejsce w Grocie. Zastanawiam się tylko gdzie. Chyba dział o WoGu to odpowiednie miejsce.

Jeśli ktoś z was chciałby się tego podjąć, to proszę. ;) Ja już się tym tematem nie zajmuję, więc jeśli ktoś z was podejmie się tego zadania, to ma me błogosławieństwo. ;)
temat: [Hota] Poradnik do edycji statystyk jednostek!

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel