Witaj Nieznajomy!
|
temat: Hota mały duży problem.. komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
Dixlot |
Cześć! Ostatnio wróciłem do grania w H3 a konkretnie w hota i zacząłem przerabiać niektóre rzeczy.. jako taką wiedze posiadam, ale mam pewien problem... Załóżmy że chciałbym zmienić umiejętności czy po prostu imię któremuś z bohaterów przystani przejrzałem za pomocą MMArchive folder data i pliki a konkretnie te od Hota i nie znalazłem nigdzie w plikach .txt nic na temat bohaterów przystani. Przecież jeśli chcemy zmienić imię bohatera to edytujemy plik HOTRAITS.TXT i owszem ten plik jest w HotA_lng.lod ale nie ma w nim nic o bohaterach przystani są wypisani wszyscy tak jak w zwykłym heroes 3 a teoretycznie po Wrotach żywiołów powinni być bohaterowie przystani.. Tak samo w pliku HCTRAITS.TXT gdzie są wypisane profesje bohaterów ostatnie dwie jakie są to profesje bohaterów wrót żywiołów.. To samo jest w HeroBios.txt. W pliku do edycji jednostek CRTRAITS.TXT nie ma nic o jednostkach przystani.. Czy ktoś wie gdzie to wszystko się znajduje? i jak edytować te rzeczy? W plikach def. Model Kapitana to AH18_E.def(chodzi mi o model bohatera na mapie). Myślałem, że może 18 oznacza profesje(teoretycznie tak powinno być) otworzyłem Hota.exe za pomocą HxD i szukałem wartości Hex pierwszego z bohaterów czyli Corkesa wpisałem 00 00 00 00 07 00 00 00 18 gdzie pierwsza para 00 oznacza płeć zakładam że to mężczyzna :P 07 oznacza człowieka bo na ogra to on nie wygląda ;) i w miejscu profesji wpisałem 18 licząc, że będzie to Kapitan niestety taka wartość nie istnieje :( Mam nadzieje, że opisałem problem w miarę jasno i czekam na pomoc z góry dzięki! |
Drwal |
Po pierwsze umiejętności bohatera nie zmienisz tak po prostu za pomocą pliku tekstowego. To niemożliwe, pomimo tego, że jest tam taka rubryka. Najprawdopodobniej wpisane tam cokolwiek innego nie spowoduje żadnej zmiany (lub też tylko zmianę nazwy). Z nazwą bohatera jest już dużo łatwiej, ale tylko w przypadku tych oryginalnych. Z tego co pamiętam, wszystkie nazwy budynków Hoty, stworzeń, bohaterów, opisy itp znajdują się w HotA.dat (główny folder gry). Jeżeli tam nie ma trzeba poszukać w innych plikach *.dll i *.dat. |
Baronus |
Część danych jest w pliku dat. Ale nie np. statystyki. Gdzie to jest nikt tego poza twórcami nie wie. Stąd HoTa nazywana jest NIEMODOWALNĄ. Tylko do grania. Kapitan miałby 0012 lub 0013 nie 18. Ale to nie musi być tak samo. |
Dixlot |
Drwal wiem, że nie zmienię umiejętności za pomocą pliku tekstowego podałem to jako przykład w temacie bo po prostu w plikach .lod z hotą prócz animacji i portretów bohaterów nie ma nic więcej... Żeby edytować umiejętność bohatera trzeba edytować plik Heroes3.exe przynajmniej tak to wygląda w przypadku edycji oryginalnej wersji.. Myślę, że w hota jest tak samo trzeba znać tylko odpowiednią wartość hex.. Dlatego zastanawiam się gdzie to wszystko jest gdzie są imiona bohaterów, statystyki jednostek i cała reszta.. Nie znalazłem nic w plikach .lod w których teoretycznie to wszystko powinno być.. No nic może Baronus ma racje i hota jest niemodowalna. Tak czy siak poszperam trochę w plikach dll i dat może uda mi się znaleźć chociaż imiona bohaterów czy statystyki jednostek.. |
Drwal |
HotA nie jest niemodowalna - spolszczenie HotA udało się zrobić. Jeśli miałbym Ci coś jeszcze poradzić, to właśnie ściągnąć je i przejrzeć. Na bank nie zostały zmienione tylko pliki *.lod. Aczkolwiek tam imion bohaterów nie zmieniali, statystyk też nie, ale musieli ingerować w opisy bohaterów, budynków miasta itd. Klucz jest chyba w tym pliku hota.dat. |
Dixlot |
Przeglądam właśnie pliki .def za pomocą defpreviewa itp i nadal nic nie widzę są tu tylko rzeczy z oryginalnej gry :/ To jest już pełne spolszczenie do hoty? Myślałem, że nie ma.. Gdzie można je dostać? Jest w skarbcu? |
Drwal |
Na pewno są też z HotA, gdyż sam je nie raz wyciągałem. Przejrzyj dokładnie jeszcze raz wszystkie pliki lod. Spolszczenia nie ma w Skarbcu, ale można je ściągnąć TUTAJ. Czy jest pełne? Nie wiem, ale działa. |
Dixlot |
Wielki dzięki za spolszczenie nie miałem pojęcia, że istnieje :P Otworzyłem Hex edytorem plik Hota.dat i wygląda na to, że tak jak mówiłeś większość rzeczy znajduje się w tym pliku i na 90% są tutaj takie rzeczy jak statystyki jednostek, biografie bohaterów, czy rodzaje czarów itp. Problem jest taki, że nie wygląda to tak ładnie jak przy otwieraniu pliku .lod za pomocą mmarchive :P a wszystko trzeba edytować poprzez wartości Hex i obawiam się, że jest to dość ryzykowna zabawa.. A strzelanie na ślepo i edytowanie czegokolwiek może się źle skończyć.. W tym właśnie problem, że nie wiem od którego wiersza zaczynają się jednostki od którego statystki bohaterów itd.. Cóż chyba sobie odpuszczę bo widzę, że to nie będzie takie proste |
Baronus |
Daj link do strony pobierania bo na tablecie wychodzą bzdury. Raczej jednak zmiana imion czy tekstów nas nie zadowoli. W pliku dat statystyk nie znalazłem. Jeśli znalazłeś powiedz gdzie. Można go otworzyć texteditem. |
Kammer |
To był link do tego. BTW - tylko mnie bawi to, że częściowe w tytule jest zapisane wielkimi literami? :P |
Drwal |
Można w sumie wrzucić do Skarbca. Ta strona do ściągnięcia jest bardzo upierdliwa. Nie wiem tylko czy Acid nie będzie mieć nic przeciwko. |
voncur |
Pewnie dlatego, aby nikt nie miał pretensji o nie przetłumaczone rzeczy :P |
Dixlot |
Dobra trochę to rozszyfrowałem... Umiejętności bohaterów znajdują się w pliku Hota.dat na samym początku jest biografia bohatera czyli przykładowo pierwszy bohater Corkes pierdoły związane z nim czyli ścieżka do portretu i jakieś tam inne pcxy zaczynają się od wiersza 00000000 a kończą na 00000200 od wiersza 00000210 zaczynają się wszystkie potrzebne rzeczy do edycji bohaterów czyli na przykładzie Corkesa wygląda to tak 00 00 00 00 07 00 00 00 12 00 00 00 16 00 00 00 01 00 00 00 00 00 00 00 01 itd. Reszta to czy posiada księgę zaklęć jakie zaklęcia itp. Gdzie pierwsza para 00 oznacza płeć(mężczyzna) 07 - rasa(człowiek) i najważniejsze 12- profesja (Kapitan) 16 - pierwsza umiejętność(atak) 01- poziom pierwszej umiejętności. 00 - Druga umiejętność(znajdź drogi) 01 - poziom drugiej umiejętności.. Sprawdziłem to dokładnie najpierw mamy biografie bohatera zapisaną w wartościach hex a następnie dane o nim czyli płeć rasa umiejętności itp. Jak na razie udało mi się tylko tyle ogarnąć nie wiem gdzie można zmienić imię i gdzie są statystyki jednostek.. Obawiam się, że statystyki jednostek są również zapisane w wartościach hex i ciężko będzie je znaleźć :/ Tak czy siak przynajmniej można zmienić umiejętności czy czary bohaterów... Może komuś się to przyda jak będzie chciał edytować hote. Statystyki bohaterów zamku, bastionu itp znajdują się w pliku Hota.exe i zaczynają się od wiersza 279DD0 |
Baronus |
BRAWO! JESTEŚ CHYBA PIERWSZY NA ŚWIECIE! Nagroda się należy. Moje gratulacje! I mnie się przyda. Jak już rozgryziesz zrób tekst. Z heksami chyba dam radę byle wiedzieć gdzie. Zresztą mam textedit. Co do ściągania skoro jest ukraińskie forge, niezbyt dokończone to nie widzę problemu. Wieszajcie wszystko. Za dużo rzeczy się zmarnowało. Np. tłumaczenie megamodu do MMVII! KIRIN GDZIE JESTEŚ? DAJ TO TŁUMACZENIE BO MI POTRZEBNE!!! Gdzieś też było częściowe MMI. Zróbcie dział niedokończone i tam do ściągnięcia wszystko. To są małe rzeczy po kilka/naście mega a jak cenne. Miejsca chyba nie brakuje. Chyba zrobienie z groty miejsca gdzie są rzeczy NIEMOŻLIWE do znalezienia podnosi wartość. Podejrzewam też niestety zawiść, że to, ,nie moje". Takich uczuć należy się wyzbyć. Ludzie robią i jest potrzebne to wieszać. Wielu się zniechęciło bo zrobili i nawet nie ma w skarbcu. Przestali pisać. Nie można tracić ludzi. Co szkodzi napisać: 30% tłumaczenie MMI? Nie chcesz nie bierzesz. I tyle. Dajcie zwykłe rary, zipy itp. Żeby menedżer pobierał. Bo gdy przerwa w sieci to te różne przekierowania nie wznawiają i od początku trzeba. |
Dixlot |
Dobra wrzucam jeszcze parę rzeczy które mogą się przydać i ułatwić grzebanie w wartościach hex szczególnie tym którzy od niedawna zaczęli się z tym bawić. Profesje i umiejętności bohaterów zapisane w wartościach hex do edycji plików dat i exe używam HxD Hex edytora. Profesje Bohaterów : 00 - Rycerz 01 - Kleryk 02 - Łowca 03 - Druid 04 - Alchemik 05 - Czarodziej 06 - Demon 07 - Heretyk 08 - Rycerz Śmierci 09 - Nekromanta 10 - Wędrowiec 11 - Elementalista 0A - Władca 0B - Czarnoksiężnik 0C - Barbarzyńca 0D - Mag bitewny 0E - Władca bestii 0F - Wiedźma Hota 12 - Kapitan 13 - Nawigator Umiejętności Bohaterów : 00 - Znajd. drogi 01 - Łucznictwo 02 - Logistyka 03 - Odkrywanie 04 - Dyplomacja 05 - Nawigacja 06 - Dowodzenie 07 - Mądrość 08 - Mistycyzm 09 - Szczęście 10 - M. powietrza 11 - Magia wody 12 - Nauka czarów 13 - Taktyka 14 - Artyleria 15 - Nauka 16 - Atak 17 - Płatnerstwo 18 - Inteligencja 19 - T. magiczny 0A - Balistyka 0B - Sokoli wzrok 0C - Nekromancja 0D - Finanse 0E - Magia ognia 0F - Magia ziemi 1A - Odporność 1B - Pierw. pomoc Jeśli chodzi o rasy to nie sprawdzałem wszystkich ale na pewno 07 to człowiek 04 - dżin 03 - Elf. Co ciekawe Wędrowcy którzy są żywiołakami mają rasę człowiek :P Pewnie twórcy gry poszli na łatwiznę i nie tworzyli nowej. Nie wiem jakie znaczenie w grze ma rasa ale widocznie jakieś ma.. Zabieram się za dalsze grzebanie w hotcie jak znajdę rzeczy typu statystyki jednostek itp to na pewno dam znać. Mam nadzieje, że komuś się to przyda przy edycji.. Jeszcze jedno nie ma znaczenia czy edytujecie hote czy podstawową wersje heroes tak czy siak te wartości zawsze są takie same. |
temat: Hota mały duży problem.. | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel