Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Andruids
   Kastore
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Modowanie Heroes VII
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)
strona: 1 - 2 - 3 ... 8 - 9 - 10

rad19dym PW
20 sierpnia 2015, 14:15
Z tego, co wiem, to będzie można wprowadzać modyfikacje na własnych mapach. Tylko, czy te "modyfikacje" ograniczają się tylko do tekstur? Czy będzie można edytować lub podmienić jakieś modele?

Nicolai PW
20 sierpnia 2015, 14:32
Nie po to człowiek współtłumaczył, by ludzie tego nie czytali :P

Kurek PW
21 sierpnia 2015, 13:13
Drodzy mieszkańcy groty!

Jako że wiadome jest nam już to, że modowanie H7 będzie mogło odbywać się na bardzo wielu poziomach, pomyślałem sobie, że przydałby nam się w Grocie temat, w którym każdy będzie mógł zadeklarować swoje pomysły na mody. Zbiorczy temat zawierałby nasze sugestie, pomysły i projekty na mody. Jeżeli macie pomysł, aby upiększyć jakąś ikonkę, poprawić(lub zmienić) jakąś teksturę, dodać nową jednostkę, importować jednostki z HV i HVI, dodać zaklęcie, poprawić ilość punktów życia jakiejś jednostki w grze, utworzenia nowej frakcji... itp, zapostujcie to w tym temacie, podzielcie się wizualnymi wizjami graficznymi(np. szkice).

Mam nadzieję, że nasza kreatywność upiększy grę, z którą duża część fanów wiąże wielkie nadzieje.

KammerKammerScalone z drugim tematem

Markham98 PW
21 sierpnia 2015, 13:35
Ucieszyłbym się z zaimplementowania pewnych jednostek z Heroes VI. Np. Chimerę czy Bezimiennego (jako jednostkę). Przypadli mi do gustu, moim zdaniem to oryginalny stwór w Ashanie. Czy też Czarnego Strażnika z Dark Messiah.

Nicolai PW
21 sierpnia 2015, 14:15
Nie po to założono temat o modach, by robić nowy.

KammerKammerScalone, otrzymujesz gratulacje za obywatelską postawę na rzecz pilnowania porządku.

Kurek PW
21 sierpnia 2015, 19:15
Mój pierwszy projekt moda

Uważam, że system ikonek z HVI był bardzo ładny graficznie, szczególnie jeśli chodzi o ramki rozróżniające, z jakiej szkoły magii pochodzi dane zaklęcie/zdolność magiczna jednostki. W HVII niestety ikonki nie mają już takiej dobrej oprawy graficznej. Oto przykład, jak zamienić należałoby ikonki z kręgu magii ciemności (czary i zdolności jednostek)

https://picasaweb.google.com/lh/photo/yuVFTxHDXMm_C5Cnr6hLqIkCyFxigXcsneK4NMvgfGA?feat=directlink

Darkem PW
21 sierpnia 2015, 21:01
Świetny pomysł, gdybyśmy mieli w Grocie "quality points" jak na HeroesCommunity na pewno wnosiłbym o jeden dla Ciebie. Ikony w H7 wykorzystują elementy tych z H6, ale są o kilka klas brzydsze... Ramka na pewno by im pomogła.

Sovelias PW
22 sierpnia 2015, 11:24
Ja z chęcią zamieniłbym modele Pixie i Sprita z tych kolorowych wróżek na liściaste wersje z czasów głosowania.

rad19dym PW
22 sierpnia 2015, 17:11
"Nie po to człowiek współtłumaczył, by ludzie tego nie czytali :P"
Czytałem już to, ale chciałbym wiedzieć w skrócie, co można będzie robić.

Acid Dragon PW
22 sierpnia 2015, 18:47
W skrócie: wszystko, o ile będzie zgodne z podstawowymi zasadami gry. Nie będzie to jednak banalne, bo modowanie odbywa się na narzędziu deweloperskim.

Nicolai PW
22 sierpnia 2015, 19:08
Wypadałoby podkreślić, że wszystkie zmiany wprowadza się w edytorze map, przez co nasze jednostki będą dostępne w obrębie jednego scenariusza. Oczywiście można tworzyć paczki z modami, które da się podpiąć do poszczególnych map, ale nie można wprowadzić zmian globalnie.

rad19dym PW
23 sierpnia 2015, 14:11
"W skrócie: wszystko, o ile będzie zgodne z podstawowymi zasadami gry. Nie będzie to jednak banalne, bo modowanie odbywa się na narzędziu deweloperskim."
To znaczy, że byłaby możliwość dodać bez podmiany do jakiegoś scenariusza pełnoprawne miasto, ze wszystkimi nowymi jednostkami, animacjami i skryptami? Czy takie modyfikacje byłyby ograniczone przez narzędzia deweloperskie?

Acid Dragon PW
23 sierpnia 2015, 16:35
Tak, jest taka możliwość. Do konkretnego scenariusza możesz dodać milion nowych frakcji i jednostek, jeśli chcesz. A raczej - jeśli będziesz miał czas i umiejętności. Określenie "narzędzie deweloperskie" oznacza w praktyce, że twórcy udostępniają narzędzie, którym sami tworzyli grę. Co w praktyce z jednej strony daje ogromne możliwości, a z drugiej wymaga podobnego poziomu zaawansowania jak u twórców gier.

Nicolai PW
23 sierpnia 2015, 17:18
Gratulacje za obywatelską postawę? Osobiście liczyłem na coś innego za moje czepiactwo, ale nie jest źle. Dziękuję :P

KammerKammerNie ta ranga czepialstwa. :P


A co samego pomysłu na temat to wybaczcie, ale mam mieszane odczucia. Było kilka podejść do dzielenia się gołymi pomysłami na mody, ale to się zawsze kończyło tak samo. "Cześć, nie znam się na modowaniu, balansie i grafice, ale ten pomysł na frakcję, który chodzi mi po głowie jest tak dobry, że mucha nie siada". Zostało to nawet uwiecznione w komiksie:



Także sugerowałbym nie iść tą drogą i skupić się na merytorycznej dyskusji, a nie na przerzucaniu się pomysłami, które i tak nikt nie zrealizuje.

Co do Twojej prezentacji poprawionych ikon umiejek to powiem, że jestem pod wrażeniem. Tylko nie jestem pewien czy nie będzie trzeba ich ewentualnie przeskalować do standardowej rozdzielczości ikonek zdolności w H7 czyli 76x76.

Lukasz89 PW
23 sierpnia 2015, 18:50
Przeczytałem artykuł o modowaniu. Liczyłem, że ktoś dzięki tym "super narzędziom" zmieni tę karykaturę czarnego smoka. Jednak o ile dobrze rozumiem to nie można będzie dokonać zmian "globalnie"

"Następnie będziecie mogli stworzyć nowe "paczki" plików zawierające wasze modyfikacje lub zupełnie nową zawartość. Podstawą modowania MMH7 są mapy, co oznacza, że jeśli stworzycie nową mapę z użyciem konkretnej "paczki" lub zmieniając konkretne pliki, te modyfikacje będą zawarte bezpośrednio w mapie, więc gracze nie będą musieli ściągać żadnych dodatkowych elementów. [Acid: Oznacza to również, że wszelkie zmiany będą tylko w konkretnej mapie, a nie w całej grze. Nie będzie można np. globalnie zmienić parametrów jednostek lub dodać nowej jednostki do całej gry. Jestem silnym przeciwnikiem tego stanowiska.]"

Czy dobrze rozumiem? Bo mój entuzjazm związany z nadzieją na "porządnego" smoka opadł.

KammerKammerKomendy na forum, ze szczególnym uwzględnieniem cytowania: [q][/q]

rad19dym PW
23 sierpnia 2015, 18:51
OK. Dziękuję za wyjaśnienie. Więcej pytań nie mam.

Andruids PW
23 sierpnia 2015, 21:11
Nie martwiłbym się tak na zapas. Nie takie rzeczy jak modele i statystyki mistrzowie moderskiej sceny zmieniali, bez żadnej pomocy narzędzi deweloperskich. Może szóstka przeszła pod tym względem bez echa (poprawcie mnie jeśli się mylę), ale na Heroes Community już widać inicjatywę estetycznej poprawy jednostek (m.in. lisza, zanim jeszcze pokazano ten owy model).
Acid Dragon:
Oznacza to również, że wszelkie zmiany będą tylko w konkretnej mapie, a nie w całej grze. Nie będzie można np. globalnie zmienić parametrów jednostek lub dodać nowej jednostki do całej gry. Jestem silnym przeciwnikiem tego stanowiska.
Moim zdaniem jest to pewne zabezpieczenie przeciwko zepsuciu sobie egzemplarza gry. Jeśli użytkownik byłby upoważniony do edycji całego silnika, byłaby to najprostsza droga do kłopotów. Z drugiej jednak strony, pijąc do tego co napisałem już powyżej, myślę, że ostatecznie będzie możliwe podmienianie plików gry, takich jak modele, tekstury, czy statystyki (dźwięki, muzykę i filmiki pewnie też). Wszystko przed nami.

Kurek PW
23 sierpnia 2015, 23:47
@ANcientDRuids

Dokładnie tak! Jeżeli chodzi o propozycje, mam pomysł na jednostkę. Czy pamiętacie smoka świtu (dawn dragon) z Heroes Online Bluebyte'u? Był to boss pod koniec walki na arenie. Wyglądał jak czerwono-ognisty Elrath, czyli reskin złotego smoka. Można by przekolorować model złotego smoka, aby go z łatwością zrobić. Pozostaje tylko problem zionięcia. Czy myślicie, że efekty typu zionięcie, dym, poświata, błyskawice itp. łatwo będzie się dało podmienić?
https://youtu.be/fR9Oomg2l_g
Na filmie w 23 minucie.

Acid Dragon PW
24 sierpnia 2015, 01:43
Lukasz89:
Przeczytałem artykuł o modowaniu. Liczyłem, że ktoś dzięki tym "super narzędziom" zmieni tą karykaturę czarnego smoka. Jednak o ile dobrze rozumiem to nie można będzie dokonać zmian "globalnie"

(...)

Czy dobrze rozumiem? Bo mój entuzjazm związany z nadzieją na "porządnego" smoka opadł.

Zgadza się, twórcy nie udostępniają takiej możliwości. Jeśli ktoś stworzy inną wersję czarnego smoka, to będzie ona widoczna tylko w mapach, które będą miały dodaną jego "paczkę".

Oczywiście niewykluczone, że to jakoś da się obejść, lecz oficjalnie twórcy nie dają do tego żadnego narzędzia i żadnego wsparcia.

ANcientDRuids:
Moim zdaniem jest to pewne zabezpieczenie przeciwko zepsuciu sobie egzemplarza gry. Jeśli użytkownik byłby upoważniony do edycji całego silnika, byłaby to najprostsza droga do kłopotów.

Tak zapewne myśleli autorzy.
Wiemy jak "łatwo" modami można było zepsuć H3. Jednakże w tym samym czasie to właśnie mody globalne, które wpływają na całą grę zawsze były wśród graczy Heroes najbardziej popularne, a nie te, które oferowały jedynie zmodowane mapy, czy kampanie.

Warmonger PW
24 sierpnia 2015, 06:33
Cytat:
Moim zdaniem jest to pewne zabezpieczenie przeciwko zepsuciu sobie egzemplarza gry. Jeśli użytkownik byłby upoważniony do edycji całego silnika, byłaby to najprostsza droga do kłopotów. Z drugiej jednak strony, pijąc do tego co napisałem już powyżej, myślę, że ostatecznie będzie możliwe podmienianie plików gry, takich jak modele, tekstury, czy statystyki (dźwięki, muzykę i filmiki pewnie też). Wszystko przed nami.
We wszystkich umowach licencyjnych jest zapis na temat modyfikowania gry. Oznacza to jednak tyle, że w przypadku modyfikacji tracisz gwarancję / wsparcie techniczne - nic gorszego zdarzyć się nie może.

Jestem pewien że dzień po premierze gry ktoś znajdzie sposób, aby tworzyć globalne mody - skoro udało się to w wypadku H3 i H4, to tym bardziej w przypadku gry opartej na Unreal Engine.

Ba, warto chyba zawczasu podszkolić się w UE3 ;)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10
temat: Modowanie Heroes VII

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel