Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczą się:
   Andruids
   Kastore
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: Abrakadabra - czary i magia
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)

Kammer PW
30 maja 2015, 11:38
Jak wiadomo wszem i wobec, znany graczom jest już podział na szkoły magii, jaki to ujrzymy w najnowszej części naszej ulubionej serii gier strategicznych.

Osobiście jestem cokolwiek... rozczarowany. Owszem, ilość zaklęć ogólnie nie jest może jakaś tragiczna (8*7+2=58), ale to wrażenie zanika po zobaczeniu, ile zaklęć jest na pojedynczą szkołę. Niezależnie od tego, jak bardzo te zaklęcia będą innowacyjne i dopracowane, w co nieco wątpię, to nadal osiem jest, moim zdaniem, zbyt małą liczbą. Boli to tym bardziej, gdy popatrzy się na ogrom zaklęć, jakiego mogliśmy doświadczyć w DoCu.

Jednakże przyznam, że wszelkiego rodzaju talenty Mistrz X Y pozytywnie powinny wpłynąć na gamę i zastosowanie zaklęć. Inna bajka, że pewnie i tak wiele osób w dość krótkim czasie nauczy się, co brać i jak rozwijać magie. ALE to nawet nie będzie aż tak bardzo przeszkadzać ze względu na jakąś tam losowość gildii magów. Rzecz jasna - niektóre zaklęcia są... słabe, delikatnie mówiąc (Regeneracja), a inne silne (Cień z Mistrzem Mroku III). Nieco mnie też osobiście razi to, że w sześciu szkołach jest tak jasne nawiązanie do Smoczych Bóstw. Owszem, jasne i zrozumiale jest nawiązanie do tego, że zaklęcia pochodzi od danego smoka, ale, dla przykładu, orkowie nie wierzą w Sylannę, a w Matkę Ziemię, zatem nie będą się powoływać na smoczycę (tak, wiem, że są wskazówki, że to jedna i ta sama istota).

Jakie byłyby moje preferencje co do magii, które polubiłem? Przyzwyczajenia z DoCa pozostały i są we mnie silne. Magie Wody i Ciemności są tymi, któe najwyżej sobie cenię ze względu na to, że... cóż, najbardziej odpowiadają mojemu stylowi gry. Cień tudzież Oblicze strachu brzmią dość kusząco i interesująco. Z kolei Krąg zimy i Całun Mgły zdają się dość dobrze do nich pasować. Cieniem i Całunem będziemy mogli stworzyć niemałą ilość piechoty, która, w przypadku walki z samymi strzelcami, mogłaby zdrowo przeciwnikowi zaszkodzić. Z kolei Obliczem można by całkiem przyjemnie zagonić oponentów w mały teren, wprost pod Krąg.
Jednakże pomyślcie, jak wielki możliwości dałoby przeniesienie porcji zaklęć z DoCa! Masowy buff w wodzie! Wampiryzm w mroku (serio, Ubi, gdzie jest wampiryzm?)! Malutka pułapeczka na drodze w ogniu! Wymuszenie trzymania armii w luźnym szyku w powietrzu! Mur do ochrony strzelców w ziemi! Częściowa absorpcja obrażeń w świetle! Kradzież zaklęcia w pierwotnej!
Możliwości jest od groma, trzeba tylko sięgnąć i skorzystać. Czekamy na mody.

A jakie jest Wasze zdanie? Jesteście zadowoleni ze szkół? Macie jakieś ulubione? Przenieślibyście jakieś zaklęcia z DoCa?

Demorator PW
30 maja 2015, 12:22
Zgadzam się, że zaklęcia w DoC-u mają ogromny potencjał i nie wymagałyby zbytniego nakładu pracy. Np. Trująca Bulwa i Ognista Mina to jest niemal to samo zaklęcie pułapki ze zmienionym efektem. Z drugiej strony wrzucenie ich wszystkich byłoby (niemal) niemożliwe, a wrzucenie tylko połowy spotkałoby się z komentarzami typu: "Czemu jest X, a nie Y. Y jest moje ulubione."

Umiejętności tylko w niewielki sposób rekompensują brak zaklęć, takich jak wspomniany Wampiryzm, czy Zamieć.

Sporym zaskoczeniem jest dla mnie Implozja. Zadawanie procentowych obrażeń sprawi, że w porównaniu do poprzedniej części, będzie zaklęciem bardzo ciekawym. Mam jednak nadzieję, że maksymalne obrażenia będą oscylować wokół 50%, a nie 10 albo 100%. Dodatkowy efekt w postaci 'ściągania' oddziałów w jedno miejsce, ma duży potencjał taktyczny.

Zaniechanie łączenia efektów czarów (przemoczenie + błyskawica) jest kolejnym krokiem w tył. Takie elementy powinny być rozwijane i wymagać od gracza dostosowania się do sytuacji. Ciągle czekam na grę, w której z połączenia kuli ognia i trąby powietrznej wyjdzie ognisty wir.

Z DoC-a przeniósłbym jeszcze łuty szczęścia, które mogły delikatnie zrównoważyć potęgę Magów. Co do implementacji... dużo, ciężkiej roboty, a efekt niestety może nie dorównać oczekiwaniom, ale...

Reasumując system jest zbyt ubogi w zaklęcia, a tylko niektóre umiejki wprowadzają zróżnicowanie. Tak jak Ty będę czekał, na zmiany i rozwój (dodatek = nowe zaklęcia?).

Kammer PW
30 maja 2015, 19:25
Demorator:
"Czemu jest X, a nie Y. Y jest moje ulubione."
Fanom nie dogodzisz nigdy. Jednakże czym więcej zaklęć, tym lepiej. Czyż nie? idealną sytuacją byłoby przeniesienie wszystkich niedublujących się zaklęć. A to nie nastąpi nigdy. Takie czasy.

Demorator:
Ciągle czekam na grę, w której z połączenia kuli ognia i trąby powietrznej wyjdzie ognisty wir.
Przyznam szczerze, że ten pomysł jest... intrygujący. Dla przykładu - rzucenie tsunami na teren ogarnięty zamieci da w wyniku zamarziętą falę, która wyłączyłaby trafione jednostki z gry na turę.

Demorator:
Z DoC-a przeniósłbym jeszcze łuty szczęścia
Nie, to nie wypali.
Przejrzałem sobie łuty i większość z nich tyczy się cmentarza, pojedynczych kart, ataku w bohatera. Są nieliczne wyjątki, jak to to, czy też to, ale to, moim zdaniem, jest za mało na tworzenie nowej mechaniki.

Zamiast tego proponowałby... budowle! Tak, tak, przeróbmy Heroesy w tower defence! Na przykład budynek, który wzmacniałby nieumarłych i osłabiałby inne typy. Albo silne, ofensywne wsparcie dla jednostek Twierdzy. Lokacje na polu bitwy w H6 już się pojawiły u były dość... ciekawym smaczkiem, więc czemu by tak nie pójść dalej?

krasnolud99 PW
30 maja 2015, 20:36
To, co w DoCu, powinno w nim zostać.

Sobieski PW
30 maja 2015, 22:22
krasnolud99:
To, co w DoCu, powinno w nim zostać.
A to niby dlaczego? Tym bardziej, że można wykorzystać z niego wiele ciekawych pomysłów.

Degraf PW
30 maja 2015, 22:32
Cytat:
To, co w DoCu, powinno w nim zostać.

Świetny pomysł! Zacznijmy od punktów życia, tur, używania myszki, klawiatur, kuszników, wilków, gryfów, wampirów, minotaurów i całej tej masy która się w DoCu kręci. H7 z DoCiem nie powinna mieć nic wspólnego!

Matikun PW
31 maja 2015, 16:46
DOC jest karcianką, a w każdej karciance liczba zaklęć jest niezliczona, nie ma co oczekiwać, ze zobaczymy zaklęcia z karcianki w HoMM ;). Zgadzam się, że zaklęć jest za mało, część z nich jest totalnie bezużyteczna, ale większości czarów nie da się przenieść do HoMM.
Natomiast pomysł z łączeniem zaklęć jest genialny i w następnej części (o ile jej doczekamy) chciałbym go zobaczyć!
temat: Abrakadabra - czary i magia

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel