Witaj Nieznajomy!
|
temat: Poradnik twórcy jednostek komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 | |
Wolf |
Witam! Chciałbym dowiedzieć się, co będzie mi potrzebne do tworzenia nowych jednostek w WoGu i jak mogę je tworzyć. Czy nowo utworzoną jednostkę można wprowadzić do gry? A jeżeli tak, to w jaki sposób? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi! |
Trang Oul |
Animacje jednostek tworzymy, niestety, w Paincie. Możemy użyć innych programów, ale rzadko się przydają np. do zmiany kolorów. Jedna klatka musi mieć rozdzielczość 450*400 piseli i 256 kolorów. Możemy jedynie zastąpić istniejącą jednostkę. |
Wolf |
Dzięki za pomoc. Wiem o ograniczeniu liczby jednostek, tylko nie za bardzo wiem jak zastąpić istniejącą jednostkę tą nową, którą wykonam. |
avatar |
Najpierw zrób wszystkie klatki animacji. Zastąpienie już istniejącej to najmniejszy problem. |
Wolf |
Jeśli chodzi o tworzenie jednostek to jestem zupełnym nowicjuszem.:( Więc czy ktoś mógłby mi krok po kroku wytłumaczyć, jak od podstaw stworzyć nową jednostkę razem z animacją? |
TeHniK |
Ja dołączam się do prośby Wolfa, ponieważ chciałbym wykonać jakąś jednostkę. Prosiłbym o zamieszczenie jakichś technik, związanych z tworzeniem klatek animacji. Coś w stylu łączenie elementów rożnych jednostek w jedną całość. Z góry dziękuję. |
Trang Oul |
Nie ma określonej techniki na rysowanie jednostek. Możesz powycinać elementy innych jednostek albo sam narysować całość (to dla zawodowych grafików). Nie rób jednostek przekolorowanych, bo się nie nadają do WoGa. |
AmiDaDeer |
Dwa pytanka: 1.Ile klatek animacji potrzeba do zrobienia animacji jakiejś jednostki (strzelającej i niestrzelającej)? 2.Jak i czym robi się animację w pliku DEF? Hobbit |
Trang Oul |
Nie ma określonej liczby klatek. Animacje robisz programem Defmaker. |
DEW |
Mam gotową animacje Królowej Nag, która strzela (w formacie .def). Chce ją tylko umieścić w grze jak to zrobić skoro to takie łatwe(prosze o dokładny i szczegółowy opis) i czy to starczy, czy trzeba zmienić jakieś dokładniejsze dane oprócz dodania umiejętności strzału w skryptach lub w Crexpbon (czy jakoś tak). |
Wolf |
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak gotową jednostkę (plik def) umieścić w grze? |
Trang Oul |
Najprostszy sposób to zrobienie pliku .bat. Ściągamy najpierw programy stąd (trzeba otworzyć link w nowym oknie) i dajemy do heroes III/data. Teraz tworzymy plik tekstowy, piszemy w nim h3sprite.exe @nazwa_pliku.DEF del nazwa_pliku.def Oczywiście nazwa musi być zgodna z nazwą oryginalnego pliku, czyli np. ZM154Z.DEF, a nie BloodDragon.DEF. Zmieniamy rozszerzenie pliku .txt na .bat, przenosimy go do Heroes III/data. Dajemy tam też plik .def. Teraz wystarczy uruchomić plik. bat. |
Kryształowy smok |
A jak określić ilość klatek do jednej akcji np: śmierć? Jak zrobić jednostkę, czyli: statystyki i siedlisko? |
Trang Oul |
Nie ma określonej liczby klatek na akcję. To zależy od jednostki (np. Diabeł nie ma animacji trwania ruchu, ale za to ma długą animację początku i końca ruchu). O animacji można poczytać na tej stronie. |
avatar |
>Mam gotową animacje Królowej Nag, która strzela (w formacie .def). Chce ją tylko umieścić w grze jak to zrobić skoro to takie łatwe(prosze o dokładny i szczegółowy opis) i czy to starczy, czy trzeba zmienić jakieś dokładniejsze dane oprócz dodania umiejętności strzału w skryptach lub w Crexpbon (czy jakoś tak). A możesz to sprawdzić sam? Przecież wiesz, że Centaur w WoGu od któregoś poziomu doświadczenia ma umiejetnosć strzelania. A za dośw. jednostek odpowiada właśnie plik Crexbon.txt. Pooglądaj ten plik i potestuj samemu! To zajmie o wiele mniej czasu i czekanie na odpowiedź na forum! W ogóle nie rozumiem ludzi, którzy biora się za jakiekolwiek mody a nawet nie przeczytają dokumentacji, która instaluje się razem z grą. Przecież jest bardzo ważny plik WoG Features.htm, jest arcyciekawy i pomocny folder Documentation, są niesłychanie ważne pliki dla modderów: mapmaker tools.txt oraz How to edit crexbon files.txt. Chłopaki, NIGDY nie będziecie dobrymi modyfikatorami jeśli nie będzie w was pewna ciekawość, chęć kombinacji, jeśli zabraknie wam żyłki poszukiwań i kombinatoryki. U dlatego uważam, że kto nawet nie zainteresował się jakie narzędzie przyniósł WoG przy instalacji - mogą modyfikowanie sobie już teraz odpuścić - szkoda i waszego czasu i czasu forumowiczów. |
Koshi |
Jeżeli ktoś chce robić nowe jednostki może na początku przeczytać poradnik . |
AmiDaDeer |
Pytanie - czy ktoś wie, gdzie można znaleźć polski poradnik do DefMakera? Koshi dał link do poradnika do Resedita (tak mi się wydaje). Czym on się różni jakością od DefMakera? |
Kryształowy smok |
Na tej stronie nie opisano o robieniu statystyk. |
Koshi |
Resedit i Defmaker to dwa całkiem różne programy! Resedit służy do wyciągania plików .def, natomiast Defmaker do ich tworzenia. |
avatar |
Statystyki potworów są zawarte w plikach Crtraits.txt i Zcrtrait.txt. Tam należy zmieniać parametry. |
strona: 1 - 2 |
temat: Poradnik twórcy jednostek | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel