Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Poradnik twórcy jednostek
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

Wolf PW
10 marca 2006, 13:14
Witam!

Chciałbym dowiedzieć się, co będzie mi potrzebne do tworzenia nowych jednostek w WoGu i jak mogę je tworzyć. Czy nowo utworzoną jednostkę można wprowadzić do gry? A jeżeli tak, to w jaki sposób?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi!

Trang Oul PW
10 marca 2006, 14:33
Animacje jednostek tworzymy, niestety, w Paincie. Możemy użyć innych programów, ale rzadko się przydają np. do zmiany kolorów. Jedna klatka musi mieć rozdzielczość 450*400 piseli i 256 kolorów. Możemy jedynie zastąpić istniejącą jednostkę.

Wolf PW
10 marca 2006, 14:39
Dzięki za pomoc.

Wiem o ograniczeniu liczby jednostek, tylko nie za bardzo wiem jak zastąpić istniejącą jednostkę tą nową, którą wykonam.

avatar PW
10 marca 2006, 14:48
Najpierw zrób wszystkie klatki animacji. Zastąpienie już istniejącej to najmniejszy problem.

Wolf PW
10 marca 2006, 15:20
Jeśli chodzi o tworzenie jednostek to jestem zupełnym nowicjuszem.:( Więc czy ktoś mógłby mi krok po kroku wytłumaczyć, jak od podstaw stworzyć nową jednostkę razem z animacją?

TeHniK PW
10 marca 2006, 15:29
Ja dołączam się do prośby Wolfa, ponieważ chciałbym wykonać jakąś jednostkę. Prosiłbym o zamieszczenie jakichś technik, związanych z tworzeniem klatek animacji. Coś w stylu łączenie elementów rożnych jednostek w jedną całość.

Z góry dziękuję.

Trang Oul PW
10 marca 2006, 16:07
Nie ma określonej techniki na rysowanie jednostek. Możesz powycinać elementy innych jednostek albo sam narysować całość (to dla zawodowych grafików). Nie rób jednostek przekolorowanych, bo się nie nadają do WoGa.

Hobbicus PW
10 marca 2006, 19:43
Dwa pytanka:

1.Ile klatek animacji potrzeba do zrobienia animacji jakiejś jednostki (strzelającej i niestrzelającej)?
2.Jak i czym robi się animację w pliku DEF?

Hobbit

Trang Oul PW
10 marca 2006, 20:38
Nie ma określonej liczby klatek. Animacje robisz programem Defmaker.

DEW PW
11 marca 2006, 09:43
Mam gotową animacje Królowej Nag, która strzela (w formacie .def). Chce ją tylko umieścić w grze jak to zrobić skoro to takie łatwe(prosze o dokładny i szczegółowy opis) i czy to starczy, czy trzeba zmienić jakieś dokładniejsze dane oprócz dodania umiejętności strzału w skryptach lub w Crexpbon (czy jakoś tak).

Wolf PW
12 marca 2006, 09:46
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak gotową jednostkę (plik def) umieścić w grze?

Trang Oul PW
12 marca 2006, 10:41
Najprostszy sposób to zrobienie pliku .bat.
Ściągamy najpierw programy stąd (trzeba otworzyć link w nowym oknie) i dajemy do heroes III/data.
Teraz tworzymy plik tekstowy, piszemy w nim

h3sprite.exe @nazwa_pliku.DEF
del nazwa_pliku.def


Oczywiście nazwa musi być zgodna z nazwą oryginalnego pliku, czyli np. ZM154Z.DEF, a nie BloodDragon.DEF.
Zmieniamy rozszerzenie pliku .txt na .bat, przenosimy go do Heroes III/data. Dajemy tam też plik .def. Teraz wystarczy uruchomić plik. bat.

Kryształowy smok PW
12 marca 2006, 20:00
A jak określić ilość klatek do jednej akcji np: śmierć?
Jak zrobić jednostkę, czyli: statystyki i siedlisko?

Trang Oul PW
12 marca 2006, 22:42
Nie ma określonej liczby klatek na akcję. To zależy od jednostki (np. Diabeł nie ma animacji trwania ruchu, ale za to ma długą animację początku i końca ruchu). O animacji można poczytać na tej stronie.

avatar PW
13 marca 2006, 12:38
>Mam gotową animacje Królowej Nag, która strzela (w formacie .def). Chce ją tylko umieścić w grze jak to zrobić skoro to takie łatwe(prosze o dokładny i szczegółowy opis) i czy to starczy, czy trzeba zmienić jakieś dokładniejsze dane oprócz dodania umiejętności strzału w skryptach lub w Crexpbon (czy jakoś tak).

A możesz to sprawdzić sam? Przecież wiesz, że Centaur w WoGu od któregoś poziomu doświadczenia ma umiejetnosć strzelania. A za dośw. jednostek odpowiada właśnie plik Crexbon.txt. Pooglądaj ten plik i potestuj samemu! To zajmie o wiele mniej czasu i czekanie na odpowiedź na forum!
W ogóle nie rozumiem ludzi, którzy biora się za jakiekolwiek mody a nawet nie przeczytają dokumentacji, która instaluje się razem z grą. Przecież jest bardzo ważny plik WoG Features.htm, jest arcyciekawy i pomocny folder Documentation, są niesłychanie ważne pliki dla modderów: mapmaker tools.txt oraz How to edit crexbon files.txt. Chłopaki, NIGDY nie będziecie dobrymi modyfikatorami jeśli nie będzie w was pewna ciekawość, chęć kombinacji, jeśli zabraknie wam żyłki poszukiwań i kombinatoryki. U dlatego uważam, że kto nawet nie zainteresował się jakie narzędzie przyniósł WoG przy instalacji - mogą modyfikowanie sobie już teraz odpuścić - szkoda i waszego czasu i czasu forumowiczów.

Koshi PW
13 marca 2006, 15:45
Jeżeli ktoś chce robić nowe jednostki może na początku przeczytać poradnik .

Hobbicus PW
13 marca 2006, 19:05
Pytanie - czy ktoś wie, gdzie można znaleźć polski poradnik do DefMakera? Koshi dał link do poradnika do Resedita (tak mi się wydaje). Czym on się różni jakością od DefMakera?

Kryształowy smok PW
13 marca 2006, 19:25
Na tej stronie nie opisano o robieniu statystyk.

Koshi PW
13 marca 2006, 21:29
Resedit i Defmaker to dwa całkiem różne programy! Resedit służy do wyciągania plików .def, natomiast Defmaker do ich tworzenia.

avatar PW
14 marca 2006, 12:12
Statystyki potworów są zawarte w plikach Crtraits.txt i Zcrtrait.txt. Tam należy zmieniać parametry.
strona: 1 - 2
temat: Poradnik twórcy jednostek

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel