Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: Problem z Might and Magic VI-VIII Muzyka
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2

Hieronim PW
16 maja 2015, 14:08
Witam,jak w temacie. Sprawa wygląda tak:

W Might and Magc VI-VII są dźwięki,ale nie ma muzyki :( W obu grach na dysku są foldery sounds,w których znajduje się tylko jeden plik "audio". Na Cd2 nie ma w ogóle za bardzo nic z muzyką.Gry są nieużywane z CDPROJEKT. Bardzo was proszę - pomóżcie :(

No i jest jeszcze mniej ważna sprawa - Might and Magic VIII mi nie odpala.Tzn włącza się jest napis 3DO i w tym momencie robi się szary ekran,a dodatkowo jest też szary komunikat o treści "błąd wewnętrzny".Gra wcześniej działała. Płyta jest raczej w dobrym stanie.Ale najbardziej i tak zależy mi na poprzednich częściach.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc !!! :)

Tego PW
16 maja 2015, 17:59
O ile się nie mylę, to najczęstszy problem z MM6-8 i był tutaj poruszany już około miliona razy.

W temacie najczęściej zadawane pytania Alamar o tym wspomina i tłumaczy, że to problem pierwszego wydania Kronik Cenegi.
Ten temat jest na samej górze w komnacie.

W tym temacie Alamar linkuje muzykę, patche i wiele innych przydatnych rzeczy, o które prawdopodobnie za tydzień mógłbyś zapytać w nowym, niepotrzebnym temacie.
Ten temat jest na liście zaraz pod tamtym.

Ten temat z kolei dotyczy wszelkiej maści problemów (stąd nazwa: Problemy i porady).
Trzeci na liście.

Również nie lubię przekopywać forów w poszukiwniu odpowiedzi, ale Grota akurat bardziej na tacy już nie mogłaby podawać.

W Twoim drugim problemie któryś z powyższych tematów również na pewno pomoże - może chodzić o to, że są to dość stare gry i do działania wymagają respiratorów w postaci Moków, GreyFace'ów i czego tam jeszcze, co znajdziesz wyżej.

Hieronim PW
16 maja 2015, 18:14
Ja to wszystko widziałem, ale nie mam pojęcia co mam zrobić jeśli mam z Cenegi to po prostu mam się pogodzić z brakiem muzyki ? Mam nawet pobrane te pliki muzyczne, ale też nie wiem gdzie mam je wkleić. Już próbowałem do folderu Sounds ale to nic nie daje. Czytałem coś o programie Nero, ale potrzebuję jakiegoś mini poradnika. Przepraszam, ale tydzień czasu już się z tym męczę i brak mi sił. Założyłem nowy ( niepotrzebny ) temat, bo nigdzie nie znalazłem informacji, której szukam, a nie wiem czy bym się doczekał na odpowiedź w podanych przez Ciebie tematach. Szkoda. Ja jestem prostym człowiekiem, żaden ze mnie spec od informatyki. Nie znam się na tych wszystkich programach, nie wiem nawet czy pobieram to co trzeba. No, ale mówi się trudno. Jeszcze raz przepraszam za kłopot, a temat niestety do zamknięcia :[

Tego PW
16 maja 2015, 18:47
Alamar:
- W wersji CD Projektu występują błędy w księdze zadań jak i we właściwościach czarów czy stworów (brak eksplozji gogów). Naprawia je nieoficjalny patch Moka.

MM7 Patch Moka będzie Ci potrzebny.

MM8 do tego też jest patch Moka i może rozwiązać Twój problem z uruchomieniem.

Do MM6 jest tu gdzieś spolszczenie, w tamtym temacie jest gdzieś pewnie intrukcja jak poradzić sobie z problemami.

Lord Baffourd PW
16 maja 2015, 23:42
Co do drugiego problemu to polecam poszukanie w rejestrze klucza: "HKEY_LOCAL_MACHINE/Wow6432node/New World Computing/Might and Magic VIII/1.0" a następnie znalezienie podklucza "2dacceloff" i zmianę parametru z 0 na 1. Pozwala to na zachowanie przyspieszenia 3d a jedynie wyłączy przyspieszenie 2D obecne w filmiku początkowym.

Alamar PW
17 maja 2015, 09:44
Po pierwsze, najlepiej użyć łatek Grayface'a, gdyż są bardziej aktualne, niż patche Moka i do tego dostosowane pod nowsze Windowsy (7 i 8). Linki sąw przypiętym temacie.
Po drugie, patche Grayface'a mają domyślnie wyłączoną muzykę, więc trzeba w pliku MM6/7/8.ini zmienić wartość NoCD z 0 na 1.
Po trzecie, pliki muzyczne wklejasz do katalogu Music w folderze z grą (wpierw trzeba taki utworzyć), czyli np. Might and Magic 7/Music.

Hieronim PW
17 maja 2015, 10:25
Wszystko to zrobiłem i nic :/
W ogóle po zainstalowaniu Greyface'a nie miałem w pliku ini No-CD musiałem zainstalować kolejny patch żeby to naprawić, a jak się już pojawiło No-Cd to miało już ustawioną wartość 1. Jednak muzyki nadal nie ma. Mam pliki muzyczne pozamieniałem nazwy i w efekcie jest od "2.mp3" do "16.mp3". Pliki znajdują się w folderze "Music". Całość wygląda tak: D\Gry\Might and magic VI\Music. Dobrze wszystko zrobiłem ? Kombinowałem też w tym ini i zmieniłem wartość Loudmusic i playmp3 z 0 na 1, ale niestety bez efektu. Ale dziękuję wam za rady, widocznie jestem urodzony pod nieszczęśliwą gwiazdą :> A co do VIII to nie wiem o jaki rejestr chodzi :(

Alamar PW
17 maja 2015, 10:32
A nie masz przypadkiem w ustawieniach gry (osobny plik exe) włączonej akceleracji sprzętowej dźwięku? Jeśli tak, to spróbuj ją wyłączyć.

Hieronim PW
17 maja 2015, 10:37
Przede wszystkim nie mam takiego pliku :o Mam tylko mm6 ( bez ini,ale to to ) i mm6lang gdzie sytuacja wygląda tak:

[Settings]
QuickSavesName=Quicksave
SpaceBeforeQuicksaveDigit=0
RecoveryTimeInfo=Recovery time: %d
GameSavedText=Game Saved!
PlayerNotActive=That player in not active
DoubleSpeed=Double Speed
NormalSpeed=Normal Speed
HorsemanSpeakTime=1500
BoatmanSpeakTime=2500


Alamar PW
17 maja 2015, 12:37
OK, sprawdziłem u siebie MM6 z GoG-a (czyli posiadający wszystkie niezbędne patche) i tam pliki muzyki są w katalogu Sounds, a nie Music (jak w przypadku MM7 i 8).

Hieronim PW
17 maja 2015, 13:05
Przeniosłem pliki z music do sounds i nadal nic. Chyba jestem po prostu mega nieogarnięty :(

Kosmos10 PW
17 maja 2015, 13:14
Hieronim:
A co do VIII to nie wiem o jaki rejestr chodzi :(
Wpisz w pole "wyszukaj programy i pliki" w menu start "regedit", albo wejdź w C:/Windows i tam znajdź plik regedit, o ten rejestr chodzi.

Hieronim PW
17 maja 2015, 13:27
To jest jakieś szaleństwo. Po zmianie wartości z 0 na 1 VIII działa, ale też nie ma muzyki ;/ A przecież kiedyś miała więc coś jest nie tak. Jakieś fatum nade mną krąży.

Lord Baffourd PW
17 maja 2015, 14:25
Może wina jest po stronie formatu muzyki. Ja posiadam części 6-9 z Cenegowych Kronik i tam każdy utwór jest w formacie .ogg a nie .mp3. Pamiętam że aby mieć muzykę w MM6 też musiałem zmienić format. Może więc popróbuj z konwersją (po uprzednim backupie).

Hieronim PW
17 maja 2015, 16:10
Hmmm... a jak to zrobić ?

Lord Baffourd PW
17 maja 2015, 19:56
Programem do konwersji plików dźwiękowych takim jak darmowe Nero WaveEditor, albo chociażby za pośrednictwem strony http://online-audio-converter.com/pl/

Hieronim PW
17 maja 2015, 21:14
Nie wiem jak Nero, ale ta strona jak przekazuje jej pliki daje mi komunikat "plik nie jest obsługiwany. Co to znaczy ? Że mam uszkodzone pliki ?

Azon PW
18 maja 2015, 02:10
Chcesz mieć muzykę w MM6 - 3 kroki.

1. Zainstaluj patch Gryface'a (jeżeli instalujesz na spolszczoną wersję gry to pobierz patch dla "innych wersji językowych"stąd i zainstaluj PO spolszczeniu.)
2. Pobierz muzykę w formacie mp3 i umieść je w folderze Music
3. Zmień wartość "PlayMP3" z "0" na "1".

U mnie też nie było muzyki, ale po wykonaniu tych 3 kroków wszystko działało. Próbowałem innych rozwiązań (z uwagi na to, że podobne do moich zaleceń już spróbowałeś), ale ani pliki ogg nie pomogły ani zabawa z pozostałymi ustawieniami. Najlepiej wywal grę z dysku i zacznij od początku aby mieć pewność, że wcześniejsze ustawienia nie wpływają na obecne rezultaty. Nie baw się też w konwertowanie, jeżeli będziesz chciał spróbować ogg to napisz a wyślę ci paczkę skopiowaną z wprost z Kronik.

Hieronim PW
18 maja 2015, 10:59
Azon jesteś wspaniały! Działa, za co bardzo, bardzo Ci dziękuję! Dziękuję też wszystkim pozostałym za pomoc i rady. :)

Hieronim PW
4 stycznia 2016, 20:35
A jeszcze pociągnę dalej temat. Mianowicie mam pytanie - jak zapętlić muzykę w Might and Magic VI? Chodzi mi o czy da się coś zrobić, żeby nie było ciszy jak się skończy utwór, tylko żeby automatycznie zaczynał grać od nowa?
strona: 1 - 2
temat: Problem z Might and Magic VI-VIII Muzyka

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel