Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Godzilla
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [Tarnoob] Wysyp grafików
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Tarnoob PW
16 lutego 2015, 00:09
Pamiętne są czasy martwego już WoG-a, kiedy fandom cierpiał na brak dobrych grafików 3D – a to forum i Heroes Community było zasypane tysiącami sklejanek, kolorowanek i ripów, często jednoklatkowych. Wielu ludzi rwało się z tym do robienia całych miast – Zielevitz ze świtą (np. JollyJokerem) do Forge, K1ng do Grove (co przejęła polska ekipa), zespół Two Islands do Regny i Vori… Jedynym „starym” projektem opartym o grafiki 3D był Egipski Bastion, zapowiadany do prawdziwego Duke Nukem: Forever fanów, czyli WoG-a 3.59.

Jak myślicie, czy to zwykły zbieg okoliczności, że rok *2008* i kilka następnych były takie przełomowe? Właśnie wtedy pojawiły się pierwsze zapowiedzi HotA pełne grafik 3D. Chyba też w tym czasie zaczął się wykwit grafików rosyjskich:
– Vladimir Maestro – od Maestro Moda do MM7 i The Chaos Conspiracy do MM6, pewnie też do innych projektów. Dopiszcie je, jeśli możecie.
– Alex-Ander – aktywny chyba w HotA, ale nie wiem w czym jeszcze
– Axolotl – który robił swoje własne animacje, m.in. jedną z wersji cyberzombie oraz miasto bagiennych widm
– Don Komandorr – zaczął od rekonstrukcji Forge, po czym dołączył do HotA

Trochę poźniej było też widać wielkie postępy na scenie polskiej:
– Hobbit zaczął grafikę 3D i zaowocowało to m.in. animacją cyber zombie
– Trith – nie wiem kiedy konkretnie dołączył, ale pracował przy Grove i nie wiem, przy czym jeszcze potem
– Witchinkg – tworzący alternatywne jednostki i polskie Forge, a może też co innego
– Kuririn – od dodatkowych ulepszeń i chyba też od polskiego Forge w jakimś stopniu
– J. M. Sower – współtworzy polskie Forge i nie wiem, co jeszcze
– Nephretes – jak Filip z konopii („to marihuana jest z konopii?”, jak to mawiał J. Kaczyński :-P) wyskoczył z Oasis i zrobił ekran w pół roku, szarżując teraz z jednostkami, z alternatywami (do Lochu póki co), z HotA i nie wiem z czym
– Edek Sumo – rekonstruując Egipski Bastion, dając pewną nadzieję fanom, którzy mimo sukcesu Oasis tęsknią do tego prastarego miasta (sięgającego roku 2006).

To prawdziwa armia grafików. Można się było spodziewać, że tych kilkanaście lat po premierze fandom będzie mar­twy – a tymczasem rozkwita.

Nie śledzę sceny moddereskiej tak uważnie. Czy każdy z wywołanych może się przedstawić i „pochwalić”, w ja­kich konkretnie projektach uczestniczył, co go ściągnęło do moddingu, co przy nim trzyma i jakie mają da­le­ko­się­ż­ne plany? Acid był przeciwko robieniu biogramów w profilu na forum, dlatego opowiedzcie swoją historię chociaż tutaj.

Bacus PW
16 lutego 2015, 06:46
Pan Snickers:
- Trith - nie wiem kiedy konkretnie dołączył, ale pracował przy Grove i nie wiem, przy czym jeszcze potem

A potem zaczął pracę na własnym Dworem i jeśli się nie mylę to wszystkie bądź większość defów jednostek rodzimego Forge jest spod jego skrzydełek.

Pan Snickers:
Można się było spodziewać, że tych kilkanaście lat po premierze fandom będzie martwy - a tymczasem rozkwita.

Czy ja wiem? Gra jest tak kultowa, że wiadome, że zawsze będą fani, którzy będą chcieli dać coś od siebie, a z każdym rokiem możliwości modowania i "ulepszania" H3 są coraz większe, więc chyba nie jest to wielkie zaskoczenie, że coraz więcej ludzi chcę zrobić coś od siebie.



Tarnoob PW
16 lutego 2015, 08:34
Dzięki za odpowiedź – wiesz może w takim razie, co się z Trithem stało?

Matheo PW
16 lutego 2015, 11:16
Cytat:
Jak myślicie, czy to zwykły zbieg okoliczności, że rok *2008*
Nie, po prostu grafiki komputerowej zaczęto uczyć w szkołach :) Pojawiły się nowe programy i poradniki, w skrócie stało się to zwyczajnie prostsze.

Morglin PW
16 lutego 2015, 12:03
Co mi z wysypu grafików, skoro obecnie istnieje tylko jeden ładnie wyglądający mod - Róg Otchłani. Screenami z forum sobie nie pogram. :P

J. M. Sower PW
16 lutego 2015, 12:32
No to chyba się sprawdzają moje (i chyba nie tylko moje) dawne przypuszczenia, iż moda robi się ze cztery lata (mówię tu jednak o modzie nad którym sam pracuję, czyli o Forge) bowiem moją działalność rozpocząłem po koniec 2010 a teraz po nieco ponad czterech latach mod jest już niemal skończony.

Jeśli mam zaś pochwalić się innymi projektami to było jeszcze odtwarzanie Two Island, następnie samej Vori, a aktualnie nieco pracowałem nad wskrzeszeniem Egipskiego bastionu i alternatywami dla jednostek oryginalnych miast. Oczywiście pomijam wszelkie inne mniejsze odskocznie jak zmieniające się tereny pod zamkami na mapie przygody.

Matheo PW
16 lutego 2015, 12:34
Dlatego że Róg Otchłani był tworzony przez Team a u Nas miasta często są robione w pojedynkę. Poza tym, Cove powstawało kilka ładnych lat. Trzeba czekać.

Drwal PW
16 lutego 2015, 16:07
Z tym wysypem to bym nie przesadzał. Po pierwsze jak napisał Morglin, wcale nie przyczyniło się to do wydania większej ilości modów, a wręcz ostatnio w Grocie, po prostu nic grywalnego nie powstaje (nawet zwykłych defów jednostek powstaje mniej).
Swego czasu Tarnboob poruszył bardzo ciekawy temat odnośnie pokazywania swoich prac. Sam wtedy zagłosowałem, że najlepiej na bieżąco wszystko konsultować, możemy korygować swoje błędy itd. Im jednak dłużej sledze sytuacje, tym zaczynam mieć coraz poważniejsze wątpliwości. Grafiki owszem są bardzo urokliwe, dają temat do dyskusji, ale trochę zamydlają oczy. Taki "grafik", chwalony na każdym kroku, za każdy pokazany screen, trochę spoczywa na laurach, albo też w końcu traci zapał lub siły. Jest to oczywiście uogólnienie, ale jak zadamy sobie pytanie: Jaki mod (czytaj miasto) jest bliski ukończenia? To tak naprawdę tylko Forge, the Succession Wars. A radzę przejrzeć sobie listę tematów w Niebiańskiej Kuźni, oczywiście z ilością postów. To już nie tylko są setki, ale nawet tysiące długich postów. Nie chce oczywiście pisać, że nic z tego nie wynika, jednak za kilka lat może się okazać, że część z tych dyskusji zwyczajnie nie była tego warta (już jest parę takich przypadków).

Główny problem to oczywiście brak współpracy między grafikami. Każdy ma swój projekt, która uważa za najważniejszy i przez to też, to się wszystko tak ślimaczy. Historia pokazuje, że w grupie raźniej, ale każdy sam wybiera drogę. Najważniejsze jest jednak jak się kończy. Daleki więc jestem od entuzjazmu, że tyle nowych grafików mamy w naszej społeczności.

Nephretes PW
16 lutego 2015, 16:14
To ja popełnię coś o sobie,

Moja przygoda z 3D zaczęła się na dobrą sprawę o wiele wcześniej nim oficjalnie dołączyłem do herosowego fandomu. Oasis było w zasadzie moim trzecim podejściem do grafiki komputerowej i myślę, że wreszcie udanym. Na forum zarejestrowałem się na fali zachwytu Preserve (które mam nadzieje jeszcze do nas wróci) a powrót do 3D zawdzięczam Witchowi, który mnie do tego zachęcił. Początki jak to zwykle były trudne, przy okazji mało który z bardziej zaawansowanych grafików wykazywał chęć pomocy, ale ostatecznie z pomocą Witcha i Hobbita coś zaczęło się w tej materii klarować. Cieszę się, że aktualnie znajduję się w tym położeniu, że to ja mogę służyć radą kolejnemu pokoleniu obiecujących grafików :)

Aktualnie maczam palce w Oasis, alternatywnych jednostkach i pomagam przy bastionie. Pracuję też dla Hoty i mam nadzieję, że w przyszłych wersjach dodatku zobaczycie coś z polskiego podwórka.

PS. Na mój gust bardziej potrzeba nam programistów.

Hobbicus PW
16 lutego 2015, 17:18
Zmieniłem nazwę tematu. Bawcie się dobrze.

Kammer PW
16 lutego 2015, 17:31
Nepheretes:
PS. Na mój gust bardziej potrzeba nam programistów.
Problem jest tylko taki, że ludzie to wzrokowcy i wolą się zachwycać jakże pięknymi defami/szkicami/czymkolwiek.

Hobbit:
Bawcie się dobrze.
Nah, nie przerabiaj tego na spamtemat...

Tarnoob PW
16 lutego 2015, 21:13
O proszę, nie spodziewałem się takiej reakcji. :-)
drwal_siekiery:
Swego czasu Tarnboob poruszył bardzo ciekawy temat odnośnie pokazywania swoich prac. Sam wtedy za­gło­so­wa­łem, że najlepiej na bieżąco wszystko konsultować, możemy korygować swoje błędy itd. Im jednak dłużej sledze sytuacje, tym zaczynam mieć coraz poważniejsze wątpliwości. Grafiki owszem są bardzo u­ro­k­li­we, dają temat do dyskusji, ale trochę zamydlają oczy. Taki „grafik”, chwalony na każdym kroku, za każdy po­ka­za­ny screen, trochę spoczywa na laurach, albo też w końcu traci zapał lub siły. Jest to oczywiście u­o­gól­nie­nie, ale jak zadamy sobie pytanie: Jaki mod (czytaj miasto) jest bliski ukończenia? To tak naprawdę tylko Forge, the Succession Wars. A radzę przejrzeć sobie listę tematów w Niebiańskiej Kuźni, oczywiście z i­lo­ś­cią postów. To już nie tylko są setki, ale nawet tysiące długich postów. Nie chce oczywiście pisać, że nic z te­go nie wynika, jednak za kilka lat może się okazać, że część z tych dyskusji zwyczajnie nie była tego war­ta (już jest parę takich przypadków).
Bardzo ciekawa opinia – nie wpadłem w życiu na to. Faktycznie, w okół takich czysto pro­gra­mi­s­tycz­nych mi­ni­mo­dów jak HD Mod nie było praktycznie dyskusji, a dzieło było ogłaszane po ukończeniu, bez konsultowania chyba – mimo to masa ludzi na tym gra i teraz krajowi recenzenci wspominają o tym przy ocenie H3 HD. Za to z „ce­le­bry­ta­mi grafiki” rzeczywiście jest tak, że każdy budynek, jednostka, itd. wywołuje kilka–kilkanaście postów, co daje w kil­ka miesięcy ponad 1000 wiadomości. Wcześniej takim licznikiem mogły się poszczycić tylko wieloletnie me­ga­wą­t­ki jak „Uśmiechnij się”, „Prywata”, „Nasze własne jednostki WoG”, „Problemy i porady” przy MM-kach, itd.

Mimo to uważam, że taka forma – publikowania wszystkich nowości, nawet w dwie godziny od ostatniej jak Ne­ph­re­tes czasami – jest właśnie korzystna. Gdyby Nephretes tak nie robił, to nie zrobiłby ekranu Oasis w pół roku, tyl­ko ciągnęłoby to się jak Forge – przez 4 lata, o czym pisał J. M. Sower, a de facto 10 lat (od Zielevitza). Mogłoby to też w ogóle nie dojść do skutku tak jak wiele projektów, nawet bardzo fachowych i opartych o 3D, czyli Egipski Ba­s­tion, Two Islands/Vori, Azyl, Przepaść, Grove (były plany 3D), itd.

Defów nie śledzę jakoś bardzo. W sumie to byłbym wdzięczny, gdybyś to Drwalu jakoś streścił – tzn. powiedział, kiedy mniej więcej było ich dużo i kto je robił. Wydaje mi się, że defów jest teraz mniej, bo nasi graficy skupiają się na ekranach miast, a nie na jednostkach… Powoli się to zmienia i np. Nephretes wypuścił chyba ostatnio tego Cthu­lhu do Lochu. :-)


Matheo PW
16 lutego 2015, 21:52
Cytat:
publikowania wszystkich nowości, nawet w dwie godziny od ostatniej jak Nephretes czasami - jest właśnie korzystna. Gdyby Nephretes tak nie robił, to nie zrobiłby ekranu Oasis w pół roku,
Publikacja prac nie ma tutaj nic do rzeczy. To czasami znacznie wydłuża projekt. Genialny przykład masz obecnie w temacie o Oazie. Mało brakowało by Nephetres zabierał się za jedną z animacji od nowa, przez między innymi moją wypowiedź. Wszystko zależy od autora, od tego czy jest doświadczony i samodzielny. Każdy tworzy tak jak mu wygodnie.

Przypomnę to Grove, o którym nikt nie wiedział nic, do czasu opublikowania linku do grywalnej wersji.

witchking PW
16 lutego 2015, 23:06
No to kilka słów o mnie skoro już było pytanie.

Modelować zacząłem około 3 lat temu. Pierwszy mój projekt to kuroliszek który ukazał się tu na forum:


Potem szybko trafiłem do Modern Forge i Zigguratu którym to projektom poświęciłem około roku czasu. Niestety po tym okresie zespół się rozpadł. Wraz z Hobbitem wyproszono nas grzecznie. Kilka moich prac z tamtego okresu poniżej:

Wiele się wtedy nauczyłem.

Po rozpadzie zespołu zabrałem się za wrzucanie materiałów związanych z Forge do VCMI. Robiłem to głównie by wypróbować i pokazać możliwości silnika. Z czasem przerodziło się to w projekt odtworzenia tego miasta którego stałem się liderem. W tym projekcie grafikami zajmuje się tylko od czasu do czasu i głównie budynkami.

W przyszłości planuję przede wszystkim alternatywne jednostki. Poza tym myślę o kilku małych modach jak nowe artefakty (głównie różdżki i runy oraz kilka składaków), nowe obiekty na mapę, bohaterowie obojga płci, i kilka neutralnych jednostek.

J. M. Sower PW
17 lutego 2015, 13:38
Co do pochwał, to przyznaję, że ich zbyt duża ilość jakoś demobilizuje, ale ich brak też jest zgubny. Należy tu stosować zasadę umiaru, co nie zawsze się udaje. A coby nie było, że ja spoczywam aktualnie na laurach, to przedstawiam wam mały podgląd mojej aktualnej pracy nad budynkiem Grala dla Forge ;).
temat: [Tarnoob] Wysyp grafików

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel