Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: RPG w uniwersum M&M
komnata: Jarmark Cudów

J. M. Sower PW
12 stycznia 2015, 14:53


Hej, chciałbym się z wami podzielić informacjami na temat mojej gry RPG, nad którą pracuję już chyba od roku. Póki co nie umiem programować samemu, więc posługuję się pewnym programem (001 Game Creator), jednak posiada on duże możliwości, pomimo tego, iż niewielka ich część jest płatna. Jako, że zajmuję się modyfikacjami, to możecie się domyślać, iż na samym projekcie się nie skończyło i coś już powstało. Jednak moje dotychczasowe prace dotyczyły głównie odpowiedniego działania interfejsu i mechaniki gry (jest postęp, ale dalej mam wiele do zrobienia). Problemem jest też szkoła (od ostatniej pracy minęło już chyba parę miesięcy).

Aby zaoszczędzić sobie pracy korzystam z grafik z Tibii, ale i tak niektóre rzeczy wymagały mojego zaangażowania artystycznego ;P. Generalnie miałem w planie stworzyć własne uniwersum, ale stwierdziłem teraz, że łatwiej będzie to umieścić w M&M, szczególnie, że na tym forum jest wielu znawców fabuły, a i sam się nie mało orientuję.

Wkrótce umieszczę więcej info (na temat mechaniki, aktualnych dokonań i możliwości rozwoju projektu). Wasza pomoc będzie mile widziana, choćby tylko w zakresie fabularnym. Co o tym wszystkim sądzicie?

Hobbicus PW
12 stycznia 2015, 17:45
Jednym z najważniejszych elementów gry RPG jest fabuła. Masz jakieś założenia?
Trudno mi ocenić grę, która właściwie opiera się głównie o grafiki z innej gry.

PS. Chyba wypadałoby ten temat przenieść do Jarmarku Cudów.

J. M. Sower PW
13 stycznia 2015, 12:10
Co do fabuły to właśnie postanowiłem oprzeć się na świecie z M&M (najprawdopodobniej postaram się ją umieścić na planecie Enroth, w czasie jakoś przed H3 i MM6-8). Być może oprę się na początek o Antagarich, ale nic nie szkodzi aby później rozszerzyć grę o nowe lokacje zahaczające o inne kontynenty (może nawet o Karigor). Wiem, że aby zabrać się za robienie map należy ustalić wcześniej ich przeznaczenie. Trzeba jednak na bieżąco robić grafiki też dla terenu i obiektów, więc póki co może zrobię mapę testową (Szmaragdowa wyspa), z wątłym tłem fabularnym, aby można było testować samą mechanikę gry (mapę zawsze można usunąć). Jeśli też macie jakieś fajne pomysły na fabułę to proszę pisać, jestem skory przyjąć kogoś do współpracy.

Pod względem technicznym, z co ciekawszych rzeczy, udało mi się umieścić w grze tworzenie postaci, osłanianie się tarczą (zwiększa dodatkowo obronę zależnie od odporności tarczy, lecz uniemożliwia na ten moment atak), zbieranie reputacji u danych frakcji, czy zliczanie wirtualnych dni gry. Opracowałem też parę stworzeń, przedmiotów i wyświetlanie opisu misji po jej wybraniu w odpowiednim oknie. Po wykonaniu mapy Szmaragdowej wyspy wypuszczę demo techniczne, aby każdy mógł zobaczyć jak się ma sprawa realnie. Problemem jest zrobienie mini-mapy (ze względu na nieco okrojoną darmową wersję programu).

Tego PW
13 stycznia 2015, 13:57
Mogę zapytać, czemu wybrałeś akurat takie oprogramowanie do tworzenia gry?
Niedawno stworzyłem point-n-clicka i rozważałem mnóstwo opcji, ale z programów tego typu prędzej wybrałbym chyba RPG Makera.

J. M. Sower PW
13 stycznia 2015, 18:26
Ten program jest jak dla mnie dostatecznie rozbudowany jeśli chodzi o gotowe skrypty i opcje, no i pozwala w pełni stworzyć RPGa według mojej koncepcji (pewne elementy hack 'n slash).

Morglin PW
13 stycznia 2015, 19:58
Szczerze mówiąc, to nie bardzo jest co oceniać. Grafiki są zerżnięte z innej gry (i jeśli już nie chciałeś robić własnych, to mogłeś je chociaż zapożyczyć z innego tytułu, te tibijskie nie są zbyt fajne), historii też żadnej nie masz do opowiedzenia. Oryginalnych pomysłów na mechanikę gry także nie widzę. W sumie, to w ogóle nie widzę tu żadnych pomysłów, jest tylko "zrobić grę". Byle jak i po najmniejszej linii oporu, nie programując, nie tworząc własnych grafik i osadzając ją w świecie M&M tylko dlatego, że nie chciało ci się tworzyć własnego.

Miło, że o grze napisałeś dopiero po roku "prac". Niemiło, że nie pokazałeś nam żadnych efektów tych prac.

Tego PW
13 stycznia 2015, 20:22
Morglin:
Grafiki są zerżnięte z innej gry (i jeśli już nie chciałeś robić własnych, to mogłeś je chociaż zapożyczyć z innego tytułu, te tibijskie nie są zbyt fajne)
Przeszkadza ci, że są zerżnięte, czy że tibijskie? To zdanie można sprowadzić do "głupie, bo mi się nie podoba".
Morglin:
Byle jak i po najmniejszej linii oporu, nie programując, nie tworząc własnych grafik i osadzając ją w świecie M&M tylko dlatego, że nie chciało ci się tworzyć własnego
Czy J. M. Sower gdziekolwiek stwierdził, że chce zrobić kontynuację Heroesów, przewyższającą ją we wszystkich kwestiach? Jeśli to jego pierwsza gra, to bardzo dobrze, że korzysta z innych grafik i softu, który częściowo go wyręcza w programowaniu, bo dzięki temu ma szansę się czegoś nauczyć i ma szansę coś stworzyć, w przeciwieństwie do wielu innych, którzy od początku porywają się z motyką na słońce.

To bardzo szybka i dość pobieżna ocena, nie widzę powodu dla tak ostrej krytyki, tym bardziej że - jak sam przyznałeś - żadnych efektów jego rocznej pracy nie widziałeś.

J. M. Sower PW
13 stycznia 2015, 20:26
Morglin, jeśli masz na myśli konkretną grę tego typu z której można wyciągnąć sporo grafik to pisz, bo ja innej nie znam. Fabułę można stworzyć, a ja mam na razie na celu stworzenie grywalnej mechaniki. Nie ma tu tylko "zrobić grę", bowiem opracowałem już jej część i w tym projekcie nie chodzi o szukanie jakichś wyszukanych sposobów na rozgrywkę. Nie ma ona też na celu zdobycia rzeszy fanów. Przecież to nie jest budżetowa produkcja. Po prostu bawię się w tworzenie własnego RPG i sprawia mi przyjemność, widzenie jak powstaje gra według moich zamysłów. Grafiki zapożyczam bo jako jeden człowiek nie jestem w stanie wydać samodzielnie zaprojektowanej, zaprogramowanej i wyposażonej w autorskie grafiki pełnowymiarowej gry RPG. To, że oszczędzam swój czas dzięki nietworzeniu setek grafik od zera i pracuję w kreatorze gier nie znaczy, że idę na odpieprz i wszystko powstanie tylko po to, aby powstać. Wydaje mi się, że zbyt poważnie do tego podchodzisz. Wyluzuj trochę. To jest zwyczajne dłubanko pojedynczego kolesia, który chce się nim podzielić z innymi zainteresowanymi i posłuchać ich sugestii i rad.

Co do przedstawienia prac, to w większości póki co nie mogę ci ich pokazać w formie np. screenów, gdyż jak piszę, są to na razie głównie prace nad mechaniką. Gdybym pokazał ci niektóre fragmenty gry (które technicznie są dobrymi rozwiązaniami, lecz graficznie często są w fazie "byle na razie nie wypalało oczu") to mógłbyś doznać obrzydzenia do projektu. Zaś info o niektórych osiągnięciach już udostępniłem (możliwość stworzenia postaci). Jeśli chcesz abym opowiedział o którejś z tych rzeczy to napisz. Nie napiszę jednak teraz wypracowania na temat wszystkiego, bo szkoda mi na to zwyczajnie czasu. Oczywiście wypuszczę jakieś screeny, ale nie chcę wywołać tego wrażenia, że coś jest na odpieprz, więc z pewnością nie wrzucę tu teraz wszystkiego jak na tacy.

Edit: Oto screen z pierwszej przygotowanej lokacji podziemnej, na którym widzimy efekt pochodni w podziemiach, wroga (szczur z czego jeden nie żyje ;P), kursor, niedokończony interfejs, zawierający np. podgląd reputacji ogólnej, która już jednak nie obowiązuje (zdecydowałem się na reputację oddzielną dla każdej frakcji, dla której przygotowałem specjalne okno podglądu). Jest też widoczny jeden z portretów postaci jakie mam pod ręką jednak być może się jeszcze zmienią. Może jutro opracuję ten screen tak, aby zawierał opis widocznego interfejsu.


Ps. Ze względu na niewielkie rozmiary grafik, gra jest przygotowana do rozdzielczości 800x600. Mogę przygotować inne rozdzielczości, ale raczej nie będzie się w nie grało czytelniej.

Viking PW
13 stycznia 2015, 23:01
Powodzenia w pracy twórczej!
Z przyjemnością będę się zapoznawał z kolejnymi wiadomościami o Twojej grze, bo jak na razie zapowiada się całkiem dobrze.

J. M. Sower PW
15 stycznia 2015, 10:22
Demo techniczne ujawnię już niedługo, lecz opierać się będzie jedynie o zwiedzanie jednej lokacji podziemnej, postacią o nieco zwiększonych statystykach niż normalnie (osłabiłem dodatkowo potwory, które można spotkać w dalszej części lochu) i wyposażonej we wszystko co niezbędne. Nie doświadczycie więc wielu elementów gry, ale będziecie już mogli ją nieco przetestować i zobaczyć z czym to się je. Z czasem będę wydawał bogatsze wersje dema technicznego (do czasu, aż mechanika zostanie w pełni dopracowana).

Co do grafik, to mimo ich zaczerpnięcia z Tibii, czekać mnie będzie sporo pracy nad nimi. Na szczęście pomoże mi w tym trochę pewien przyjaciel. Planuję opracować jakoś animacje ataku (czego brak w Tibii), lecz będzie to raczej efekt wyświetlany nad postacią, niż zmiana jej pozy (zbyt dużo pracy w porównaniu do ilości jednostek). Oprócz tego przedmioty zakładane na postać będą modyfikować jej wygląd na mapie. Wymaga to dużej ilości pracy ze względu na kilka wyglądów postaci do wyboru i mnogość przedmiotów.

Oto zapowiadany opis interfejsu będącego wciąż WiPem.


Ps. Staram się też wyprosić u twórców polskie czcionki dla tego kreatora gier, gdyż póki co moja gra boryka się z problemem braku polskich znaków.

Morglin PW
15 stycznia 2015, 14:11
Ten Tego:
Przeszkadza ci, że są zerżnięte, czy że tibijskie? To zdanie można sprowadzić do "głupie, bo mi się nie podoba".
Jedno zdanie wyciągnięte z kontekstu może i można, ale posty (i jakiekolwiek inne teksty) czyta się od początku do końca (podpowiedź: spójrz na na zdanie poprzedzające to, które zacytowałeś).

Tego Ten:
To bardzo szybka i dość pobieżna ocena, nie widzę powodu dla tak ostrej krytyki, tym bardziej że - jak sam przyznałeś - żadnych efektów jego rocznej pracy nie widziałeś.
Zauważ, że nie krytykuję jego "prac" (bo żadnych nie widziałem :P), a właśnie to, że niczego nam nie zaprezentował.

Sower:
Morglin, jeśli masz na myśli konkretną grę tego typu z której można wyciągnąć sporo grafik to pisz, bo ja innej nie znam.
Nic konkretnego mi nie przychodzi na myśl, ale polecam przejrzeć strony typu www.spriters-resource.com, może wyszperasz coś ciekawego.

Co do "gry", to dalej nie ma czego oceniać, więc siedzę cicho.

Hobbicus PW
15 stycznia 2015, 15:57
A może zaproponujesz jakimś grafikom współpracę, by stworzyć coś sensownego?

W sumie to jeśli poznam pomysł na konkretną fabułę i zostanir ustalony jakiś trwały styl graficzny, mogę stworzyć oprawę muzyczną.

J. M. Sower PW
15 stycznia 2015, 18:30
Do współpracy mogę zaprosić. Pytanie czy odpowiednie osoby by na to przystały. Wydaje mi się, że styl graficzny powinien zmierzać w stronę pixel-artów, co pozwoliło by wykorzystać grafiki z Tibii. Tak więc, na ten czas, trzeba by było przerobić/wykonać interfejs. Wydaje mi się, że najlepiej by było, gdybym zwrócił się o pomoc do ludzi zajmujących się modami związanymi z H2. Aby jednak się zabrać za interfejs musiałbym go skończyć w obecnej formie i upublicznić demo techniczne, aby każdy mógł zobaczyć jaką powinno ono formę przyjąć, aby było grywalne.

Nad fabułą jeszcze się zastanawiam. Może napiszcie co was by zainteresowało, a będę mieć jakieś odniesienie do tego co jest bardziej popularne, więc za co lepiej się zabrać. Oczywiście wasz udział może być bardziej znaczący. Umysły pełne pomysłów śmiało zapraszam do przedstawiania swoich wizji fabularnych. Aby jednak nie robić zbytniego bałaganu, proszę, aby jakieś dokładniejsze opisy wysłać mi przez PW.

J. M. Sower PW
15 stycznia 2015, 20:53
Wydaje mi się, że jest to warte nowego posta.

Oto link do pierwszej wersji dema technicznego:
http://www.mediafire.com/download/vu0q63yaesy8s9x/RPG+Tech+demo+1.0.rar

W sprawie fabuły, to myślę, iż można umieścić ją nieco przed zakończeniem Wojen Drzewnych, które mogłyby stanowić główny rdzeń fabuły. Bohater mógłby odkryć, że ktoś pobudza do wojny Elfów z Avlee i Erathiańczyków. Ostatecznym celem byłoby zaprowadzenie pokoju. Można też wykorzystać inne krainy jak Karigor, do wprowadzenia nowych wątków. Nic też nie stoi na przeszkodzie aby zrobić różne alternatywy zakończenia gry (zależnie od frakcji, z którą będziemy współpracować), co uzasadniało by umieszczenie w grze reputacji. Przykładowo mogły by istnieć cztery strony konfliktu związane z główną fabułą:
-Erathia (mają na celu pokonanie elfów)
-Avlee (mają na celu pokonanie ludzi)
-Bracada (pokojowe rozwiązanie konfliktu pokojem w Pierpont, czyli zakończenie zgodne z oryginalną fabułą)
-Deyja lub coś podobnego (doprowadzenie do jak największych zniszczeń co pozwoli na zawładnięcie Antagarichem)

Hobbicus PW
15 stycznia 2015, 21:53
Fabuła brzmi sensownie. Właśnie ściągam grę, jak ją przetestuję (czyli nieco później), ocenię czy chcę się angażować w produkcję. Niemniej na razie wygląda na to, że stworzenie oprawy muzycznej do tego dzieła byłoby niezłą frajdą.

Kammer PW
15 stycznia 2015, 22:05
A jak wygląda sytuacja ze zdolnościami bohaterów? Będą te z M&M czy coś autorskiego? Pytam się, bo koncepcje magii mam od dłuższego czasu, tylko nie mam chęci ich nigdzie wprowadzić.

J. M. Sower PW
16 stycznia 2015, 10:26
Aktualnie system umiejętności nie istnieje. Sam już się jednak nad nim zastanawiałem i myślę, że dam radę zrobić coś sensownego, lecz nie będzie to na pewno zerżnięcie z MM7. Nie twierdzę jednak, że nie będę się na nim wcale wzorować. Co do magii to aktualnie działa ona w sposób: kup przedmiot -> wyposaż się w niego -> używaj kiedy chcesz, lecz kosztem many. Jeśli już dodałbym umiejętności to pewnie znalazłyby się tam też szkoły magii (zależnie od ich poziomu rozwinięcia możemy wykorzystywać dane czary).

Co do tego dema, to proszę się nie spodziewać zbyt wiele. Ta jedna mała mapa starcza najwyżej na jakieś kilkanaście minut gry. Jest to spowodowane tym, że gdy je przygotowywałem to raczej naprawiałem nieścisłości. Jednak wraz z wydaniem kolejnego dema, oprócz nowości technicznych postaram się wydłużyć rozgrywkę. Być może pojawi się tworzenie postaci, a oprócz tego umieszczę sklepy, przechodzenie do innej mapy i więcej misji. Całość będzie jednak raczej wciąż umieszczona w lochu, ze względu na małą ilość grafik świata zewnętrznego.
temat: RPG w uniwersum M&M

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel