Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)temat: Might & Magic: Przygodówka
komnata: Mroczna Świątynia (Heroes Online, Clash of Heroes)

Dark Dragon PW
3 stycznia 2015, 17:28
Dziś naszły mnie rozmyślania na ten temat. Właśnie ukończyłem pierwszy sezon The Walking Dead i rozpocząłem pierwszy odcinek Gry o Tron autorstwa Telltale Games i jestem pozytywnie zaskoczony nową formą gier przygodowych (przez niektórych zwaną interaktywnym serialem).

Tutaj zaczyna się dzika myśl - co jeśli seria Might & Magic kiedyś dorobiłaby się przygodówki? Seria rozrosła się do wielu gatunków, jednak taki jeszcze tutaj nie zawitał. Nie musiałaby to być formuła TG (choć przyznam, że ma swój urok i tę formę bardziej wyobrażam sobie jako grę MM), a być może w stylu starszych przygodówek typu point n click.

W jakim czasie wdzielibyście taką grę? W którym ze światów? Jaka historia byłaby najlepsza do tego typu rozgrywki? Jaka część historii MM wymaga dopowiedzenia i/lub odkrycia?

Jeśli z tego tematu wyjdzie coś dobrego to można by się pokusić o stworzenie fanowskiego projektu opartego o jakąś dobrą historię...

Acid Dragon PW
3 stycznia 2015, 18:23
Problem jest z "dobrą historią". Akurat tu Ubisoft się nie popisuje. Ja z kolei ostatnio sobie trochę pogrywam znowu w MMX i o ile sama gra jest dla mnie bardzo OK, tak fabuła jest wręcz beznadziejna. Nawet nie można powiedzieć, że - jak cały Ashan - wtórna i nieoryginalna. Tej fabuły w MMX właściwie nie ma.

Historia z "Dark Mesjaszem" jeszcze była w miarę... aczkolwiek brakowało jej sporo "backgroundu". Tak naprawdę dopiero po latach zapoznawania się z "wcześniejszą" fabułą zrozumiałem o co chodziło z tym Sheoghiem, Urgashem, zaćmieniami i Kha Belethem.

Z kolei historie obecne (wliczając MMX), z okolic 2 zaćmienia, mają odwrotny problem - sporo backgroundu, mitologii i "ashanowania", ale sama historia? Płaskie postacie, dialogi, które się zapomina niemal od razu, zero charakteru. Z H5 przynajmniej pamiętam charakter Zehira, Markala, czy Izabeli. A tu? Telenowela jakaś, bez ładu i składu.

Fabuła powinna być najmocniejszą częścią przygodówki. A tu bym Ubisoftowi nie zaufał.

Hobbicus PW
3 stycznia 2015, 18:36
Jeżeli fanowski projekt, to najlepiej w stylu MM1-5. Tamtejsza stylistyka pasowałaby idealnie do tego typu gry.
temat: Might & Magic: Przygodówka

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel