Witaj Nieznajomy!
|
temat: Dywagacje na temat rozwoju bohatera komnata: Komnata Cieni (Heroes VII) |
wróć do komnaty |
Rademenes777 |
Tak jak w temacie. Moje przypuszczenia co do Akademii: Umiejętność frakcyjna: Rzemieślnik(podobnie do Heroes 5) Klasy bohaterów: Czarodziej,Alchemik,Mag Ostrzy,Konstruktor. Umiejętności: mam z nimi kłopot, bo nie wiem czy i ile będzie różnych dla poszczególnych klas, ale założę że będzie po trzy, tak więc: Dla Czarodzieja dałbym Magiczne Lustro, ale zmieniłbym to że jeśli przeciwnik rzuca czary wspomagające to one także mogłyby być odbite/przekierowane, Znamię Czarodzieja, i może coś na wzór Magicznej Intuicji, że Czarodziej może nauczyć się czarów 3 kręgu. Dla Alchemika to Pochłonięcie Artefaktów,Oszczędność, czyli przy tworzeniu artefaktów jeden rodzaj(losowy)zasobów nie zostanie wykorzystany,Wzmocnienie Artefaktu, że każde ulepszenie dodaje plus 1(np. artefakt dodaje szczęście 3, to plus 1 doda 4). Dla Maga Ostrzy dałbym Zaklęte Ostrze, przy zwykłym ataku Maga Ostrzy jest szansa że nałoży na atakowaną jednostkę jakieś zaklęcie osłabiające, Karmazynowe Błogosławieństwo, Kabiry i Rakszase dostają na początku walki losowe zaklęcie wspomagające(dodające bonus dla ataku)trwające do końca walki i +1 do przyrostu, na 3 nie mam pomysłu. Dla Konstruktora to Ochronne Glify, Golemy i Tytany dostają na początku walki losowe zaklęcie wspomagające(dodające bonus dla obrony np. magiczna tarcza, lodowa tarcza itp.)trwające do końca walki i +1 do przyrostu, Sztuczna Chwała, morale Golemów zawsze wynosi 1, Naprawa, połowa zniszczonych Golemów powraca do armii po walce oraz daje możliwość wskrzeszania konstruktów w walce lecz tylko z 50% skutecznością. Takie są moje propozycje :) |
Dark Dragon |
Nie widzę sensu w takich dokładnych domysłach i gdybaniach. Brzmi to trochę jakbyśmy sami na siłę mieli powymyślać jakieś umiejętności i statystyki. Jaki w tym cel? Twórcy pewnie wpadli na coś innego. |
Kammer |
Temat raczej mało przydatny, aczkolwiek można porozmawiać o tym, czego oczekiwalibyśmy po rozwoju bohatera. Uściśliłem nieco tytuł. |
Mad Hatter |
Niech najpierw pokażą a potem będzie się zastanawiać nad sensem, bo takie gdybanie to nie wiem do czego ma służyć. |
Alamar |
Spójrz na stronę główną. ;) |
Nicolai |
Miałem już napisać co bym chciał dostać i właśnie okazuje się, że to dostanę :D Chciałem czegoś takiego jak w H6, czyli zdolności rasowe i klasowe, z wywiadu wychodzi na to, że coś takiego będzie. Tylko szkoda, że nie będzie podziału na Drogę Krwi i Łez. Jedyną uwagę jaką mam to chciałbym, by trochę popracowali nad tym żeby uniknąć sytuacji z H6, gdzie te zdolności były tworzone na zasadzie "nie mamy pomysłu na zdolność rasą... podbierzmy jakieś zaklęcia z Księgi Czarów". BTW czym różnią się zdolności od umiejętności? Jedne są rasowe, drugie nie? |
Alamar |
Umiejętność/skill - logistyka, magia ziemi, atak Zdolność/ability (H5) - finanse, nawigacja, mistrz ognia/błyskawic/lodu, znajdowanie dróg Umiejętność rasowa/frakcyjna - nekromancja, brama demonów |
Haarald |
Skillwhell był rozwiązaniem świetnym lecz nie bez wad. Po pierwsze ograniczał wybór zdolności jeżeli chcieliśmy uzyskać najwyższy skill rasowy. Powinni w ogóle sobie darować taki skill i stworzyć jakieś inne rozwiązania - najlepiej 3-4 unikatowych zdolności na najwyższym poziomie albo jeszcze coś zupełnie innego. Po drugie o ile rozwijanie talentów mogło się odbywać na 3 poziomach, o tyle umiejętności ograniczały się do jednego, przez co wiele umiejętności z części poprzednich zostało uproszczonych i ograniczonych, a przecież smaczku grze dodaje rozwijanie, rozwijanie i jeszcze raz rozwijanie (choćby przez większą dostępność zakupu dodatkowych umiejętności - świetnie zrobiono to w heroes IV) Mam nadzieję, że postawią większe różnice pomiędzy bohaterami ze względu na frakcje i każdy talent będzie rozwijany inaczej dla każdej frakcji (zauważalne różnice) i jeszcze z podziałem na maga i na wojownika. |
Degraf |
Mi by się widziała podwójna tablica umiejętności - jedna byłaby systemem drzewkowym w którym wybieramy sami, co chcemy (trochę jak w Kings bounty), zaś druga dawałaby losowe opcje, z których trzeba byłoby wybrać jedną (jak w H2,_3,_4,_5). Pierwsze to mogłoby się nazywać "umiejętności", a drugie "talenty". W końcu umiejętności można się uczyć, zaś talenty przychodzą trochę jak olśnienie. To mogłoby nadawać ciekawe ścieżki rozwoju. |
Haarald |
Wśród umiejętności pomocniczych takich jak logistyka przydałoby się "szlachectwo" jako umiejętność rozwijająca zdolności odpowiedzialne za aspekt ekonomiczny, a więc przyrost populacji w mieście stacjonowania, przychód w złocie, tańszą budowę obiektów,tańszy zakup lub wytwórstwo artefaktów i machin, tańszy upgrejd jednostek, zwiększenie zbieranych zasobów na mapie przygody,(wszystko to maksymalnie 15%), oraz różne ciekawe "drobiazgi" do wyboru. Przy rozwijaniu tej umiejętności gracz miałby do wyboru stworzenie bohatera zbierającego surowce na mapie lub takiego co stacjonuje w mieście które rozbudowuje i generuje stworzenia. |
Dofcio |
Nie będę gdybał nad zdolnościami bohaterów, ale nad klasami. Przystań -Rycerz (klasyczny wojownik) -Paladyn (magia-moc, wzmacniający jednostki) -Kapłan (typowy mag, magia światła, defensywa i leczenie) -?Strzelec? (bonusy dla ataków dystansowych) -? Generał? (dowództwo i taktyka) Nekropolis -Nekromanta (nie trzeba tłumaczyć) -Balsamista (wspomaga staty nieumarłych) -?Ostrze śmierci? (nekromancka wersja magicznego ostrza, ataki bohatera dają negatywne efekty) -?Przewodnik Umarłych? (Coś jak Markal z H5, dyplomacja) -Rycerz śmierci (nie mam pomysłu, ale myślę że coś jak w H6) Akademia -Czarodziej (klasyczny mag, mocniejsze czary) -Mag Ostrzy (bonus do fizycznych, ataki bohatera dają negatywne efekty) -Rzemieślnik (mag skupiający się na zdolności "Rzemieślnik" z H5) -?Medium? (Bonus do many, na podstawie zdolności z H6 - medium) Twierdza -Barbażyńca (szał i inne historie) -Wódz ( dowodzenie i morale) -Szaman (magia z H6, której do końca nie rozumiem) Sylwan -Łowca (ulubiony cel, mściciel) -Mówca lasu (druid w wersji bohaterskiej) -Szmaragdowy rycerz bądź tancerz wiatru (zależnie od tego jakie jednostki zistaną wybrane) |
Nicolai |
@Dofcio @orodreth: Czemu przerzucacie się pomysłami jak Bohaterów Przystani, Akademii i Nekropolii już znamy? Jak się im przyjrzeć to można wywnioskować jakie tendencje w ich podziale mamy. W przypadku Bohaterów Mocy wygląda to tak: - Wojak - Do cna ofensywny. - Zarządca - Spec od ekonomii. - Dyplomata - Negocjacje w małym paluszku. W Magii natomiast nie jest to tak wyraźne, ale od biedy też można zauważyć pewne prawidłowości: - Piromanta - Destrukcja i/lub klątwy. - Nudziarz - Ikona frakcji, zrównoważone umiejki. - Strażnik - Obrońca swych ziem. |
Haarald |
Jeśli chodzi o magię to powinny być umiejętności wzmacniające działanie wybranych zaklęć, coś jak w piątce w skillwheelu. Fajnie że jest tyle klas bohaterów na każde miasto. Wiadomo czy będą się różnić czymś jeszcze niż zestawem umiejętności? Na przykład jakimiś niepowtarzalnymi dla innych klas z tego samego miasta zdolnościami? |
Tallos |
@Haarald Raczej nie, jakbym miał wnioskować z obecnych materiałów. Zresztą, nazywanie tego klasami to moim zdaniem lekka nadinterpretacja, sam widzę je raczej jako podklasy. |
Alamar |
Według twórców Heroes 7 są to jednak pełnowartościowe klasy tym bardziej, że nie masz jak w H4 czy H6 klas podstawowych (rycerz, czarnoksiężnik), z których można wyróżnić inne podklasy/klasy zaawansowane. |
Tallos |
@Alamar, tylko wiesz, twórcy często... hm... przesadzają, opisując swoją grę. No ale fakt, póki nie mamy pełnych drzewek, sprawa jest w miarę otwarta. Bo jak wszystkie trzy klasy mocy będą się różnić jedynie 1-2 umiejętnościami (i jeszcze czy te różnice będą dotyczyć ważnych umiejętności, czy tych bardziej ogólno-zabawowych) oraz tym, które umiejętności mają na arcymistrzu, to to będą klasy czy podklasy? |
Alamar |
To nadal będą klasy. Podklasy masz, gdy posiadasz jakąś klasę główną (rycerz, czarny rycerz, samuraj) i pochodną od niej. Tutaj mamy trzy klasy u bohaterów mocy i magii: ofensywną, defensywną i zbalansowaną, ale brakuje np. klasy startowej, od której mogły by się wywodzi te trzy podziały, bo np. rycerz jest jedną z tych klas. A to iż twórcy poszli na ilość i nie przemyśleli do końca swoich koncepcji, nie jest chyba dla nikogo zaskoczeniem. |
Tallos |
Podklasy nie w sensie wywodzące się od jednej klasy, tylko w sensie bardzo zbliżonych umiejętności (np. za takowe uznaje Rycerza i Trolla w MM8). Może słowo "profesje" byłyby odpowiedniejsze. |
temat: Dywagacje na temat rozwoju bohatera | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel