Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] Usuwanie przezroczystości
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

J. M. Sower PW
14 lipca 2014, 15:25
Witam, oto poradnik co do wykorzystania grafik jednostek, które niedawno się pojawiły w sieci, lecz nie są w pełni gotowe do użycia. Napisałem go na prośbę Dwala, choć nie wiem do końca czy mu się przyda ;P. Do pracy używałem Photoshopa CS5. Na początek wtrącę, iż najlepiej, aby wiele klatek animacji było zawarte w jednym obrazie - przyspieszy to znacząco pracę. Na zachętę dodam jeszcze, że tekstu trochę jest, ale tak naprawdę są to proste czynności i po załapaniu o co chodzi przyjdzie wam je wykonywać bardzo szybko.

Najpierw, jak krok po kroku usunąć z pod jednostki półprzezroczysty cień (na przykładzie Minotaura ze wspomnianego zbioru animacji - link podałem na dole postu).

1. Wybieramy narzędzie "różdżka" z tolerancją ustawioną na "1" (ale inna wartość chyba nic nie zmieni, należy jeszcze upewnić się, że funkcja "sąsiadujący" jest wyłączona) i klikamy w miejscu gdzie występuje całkiem przezroczyste tło.

2. Wchodzimy w zakładkę "zaznacz" i klikamy "odwrotność".

3. Tworzymy nową warstwę ustawioną pod warstwą z klatkami animacji (należy pamiętać o tym, że nasze zaznaczenie musi być ciągle aktywne) i gdy jest wybrana owa nowa pusta warstwa wybieramy "wiadro z farbą" i zalewamy (do tej czynności należy dobrać odpowiedni kolor -docelowo cyjankowy- który podczas następnych czynności nie sprawi nam kłopotu, np. u Minotaura występują czerwone oczy, więc nie może to być kolor czerwony). W ten sposób wybrany przez nas kolor wkleja się pod wszystkie obszary gdzie było trochę koloru i przezroczystości. Klikamy prawym na warstwę z animacją i wybieramy "Scal w dół".


4. Ponownie wybieramy różdżkę (tym razem ustawiamy tolerancję na "55"). Zaznaczamy cień, który teraz jest w pełni nieprzezroczysty i go wycinamy (Ctrl + x). Mogą jeszcze pozostać jaśniejsze piksele pozostałe na skraju wyciętego cienia. Postępujemy z nimi identycznie. Powinniśmy uzyskać taki efekt.


5. Teraz na jednostce pozostały artefakty w postaci pikseli lekko zmieszanych z wybranym przez nas kolorem. Wchodzimy kolejno w "Obraz", "Dopasowania", "Barwa/Nasycenie" (Ctrl + U). W rozwijanej liście, w której pisze "oryginał" wybieramy kolor który nas interesuje (w przypadku cyjankowego to opcja "Niebieskozielone"). Na dole okienka jest pasek, na którym możemy jeszcze dokładniej określić wybrane kolory przesuwając lub rozciągając aktualne zaznaczenie. Przesuwamy teraz suwaki "Nasycenie" i "Jasność" maksymalnie w lewo i gotowe. Jeśli chcemy zachować te ustawienia opcji "Barwa/Nasycenie" i mieć je szybko pod ręką, nie akceptujemy jeszcze zmian. Klikamy na niewielki przycisk po prawej stronie od ustawionej na samej górze rozwijanej listy. Pojawiają się dwie bardzo wygodne opcje. Korzystamy z pierwszej, czyli zapisujemy ustawienia domyślne pod wybraną przez nas nazwą. Jeśli będziemy chcieli ich ponownie użyć, to znajdziemy je w rozwijanej liście "Ustawienie" (jeśli zrestartujemy program to ustawienie zniknie z tej listy, a wtedy należy użyć drugiej opcji pojawiającej się po kliknięciu na przycisk obok i wczytać ją ręcznie). Jeśli wszystko poszło dobrze to nie powinno pozostać śladu po cyjankowym kolorze.


6. Jednostka jest już prawie gotowa do użycia, wystarczy wkleić za nią nieprzezroczyste tło i oddzielić od siebie poszczególne klatki animacji.

Teraz czas na to, co zrobić gdy mamy na grafikach takie rzeczy jak ogień. Pominę to, że przy użyciu cyjankowego koloru ucierpi użyta tu animacja kawalerzysty, gdyż chodzi tu teraz tylko o ogień.
1. Gdy postąpimy według poprzedniego poradnika to po punkcie trzecim dojdziemy do takiego momentu:

2. Jeśli według czwartego punktu wytniemy nasz kolorek, a następnie postąpimy według punktu piątego to możemy zauważyć, że ogień trochę się zmiesza z naszym kolorkiem. Aby tego uniknąć musimy mieć powieloną warstwę animacji jeszcze zanim cokolwiek z nią zrobiliśmy.

3. Używamy teraz naszej nietkniętej kopii animacji. Najpierw gdy aktywna jest warstwa z przerobioną animacją wybieramy różdżkę i zaznaczamy samą przezroczystość tej warstwy. Przechodzimy teraz do naszej kopii i wycinamy to co jest zaznaczone. Scalamy obie warstwy i teraz ogień powinien prezentować się tak:


Jeśli macie jakieś problemy ze zrozumieniem tego co napisałem to piszcie ;P. Oto link do klatek animacji tychże jednostek:
https://www.dropbox.com/s/yu3ncm2onbyhq2q/animation.rar
temat: [H3/różne] Usuwanie przezroczystości

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel