Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] Przeszkody w edytorze map
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Gerla02 PW
8 maja 2014, 07:53
Witam wszystkich. Znalazłem pewną mapę zespołu HotA po bliższym przyjrzeniu się "odkryłem" pewne rzeczy, które mnie intrygują. Chciałbym się dowiedzieć jak zmodyfikować przeszkody/objekty w map edytorze tak jak na niżej załączonym obrazu. Dołączam link do obrazka na którym można zobaczyć zmodyfikowane już przez nich rzeczy.
http://pl.tinypic.com/view.php?pic=2z5vsya&s=8#.U2saOSiGmUl

xardas33 PW
8 maja 2014, 10:35
Sprawdziłem i rzeczywiście istnieją tam takie zmodyfikowane elementy. Właśnie, jak oni to zrobili...

Hobbicus PW
8 maja 2014, 10:52
Są trzy sposoby, z czego jeden na pewno zadziała.

Pierwszy to zabawa w heksedycję. Ale to kupa roboty w ogarnięciu co i jak. Na szybko nie polecam. :P
Drugi to zabawa ze spatchowanym edytorem WoG-a/Ery. Nie mam w tym momencie możliwości sprawdzenia, czy złapie format mapek HotA.

Trzeci, działający na 100% sposób, to zmodyfikowanie pliku Objects.txt w Hota.lod w celu uzyskania paru obiektów o różniących się nieznacznie właściwościach lub podmienienie właściwości starych obiektów na czas danej edycji mapy. Wytłumaczenie co i jak robić zajęłoby sporo czasu, poza tym nie jestem teraz w stanie dokładnie ogarnąć struktury tego pliku, ale metodą prób i błędów (i ze znajomością nazw plików def - zajrzyj do Hota.lod i H3sprite.lod) załapiesz szybko o co biega.

To co Cię interesuje to zmiana nazwy defa w danej linijce (albo skopiowanie jej i dopiero zmiana nazwy) oraz ten długi ciąg liczb odpowiadający za rozmieszczenie czerwonych i żółtych pól.

Gerla02 PW
8 maja 2014, 13:49
Dzięki wielkie za pomoc. Chciałbym jeszcze zapytać jak można zrobić takie zwężenia na 1kratke(widoczne na obrazu)

James_Dean PW
8 maja 2014, 19:52
Przecież w edytorze woga klikasz prawym przyciskiem na dowolny obiekt, dajesz 'advanced properties' i możesz ładnie wybrać gdzie jest wejście do obiektu (albo jego brak - możesz przejść poprzez jednostkę) albo który obiekt blokuje drogę... A nawet zamienić wygląd obiektu z innym, np. siedlisko stworów będzie wyglądało jak kopalnia :D
Tylko uwaga - nie szalej z tym, bo lubią wyskakiwać bugi...

Hobbicus PW
8 maja 2014, 20:10
@James_Dean - podałem ten sposób, z tym że nie wiem czy edytor map WoG ogarnia format Hoty. Obawiam się że to jednak nie zadziała.

Zwężenia zaś są chyba już stworzone poprzez heksedycję, a tego łatwo się wytłumaczyć nie da. Zresztą sam tego nie ogarniam dobrze.

Pointer PW
8 maja 2014, 23:36
Niestety, wogowski edytor map nie otwiera map Hoty... Ale, jeśli się nie mylę, można zrobić w nim zwykłą mapkę pod shadowa, zapisać i odpalić w edytorze Hoty, po czym zmodyfikować rzeczy pod Hotę. Niestety, ta opcja totylko pewien "półśrodek", bo nie da się w ten sposób ustawić "advanced properties" dla obiektów hotowskich...

James_Dean PW
10 maja 2014, 10:33
Oj, przepraszam, przeoczyłem fakt że to o Hotę chodzi :)
temat: [HotA] Przeszkody w edytorze map

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel