Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] Dodawanie umiejętności w H3
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

FIRERODAN PW
29 stycznia 2014, 12:02
Witam. Przeglądając pliki def jednostek zauważyłem, że Król minotaurów (nie wiem czy zwykły także) posiada animację rzucania zaklęć. Pomyślałem sobie, że fajnie by było, gdyby ta jednostka miała możliwość rzucania radości, albo jak ogr ręki śmierci. I tu pojawia się moje pytanie: Czy jest możliwość dodania jednostce umiejętności, w zwykłym SoD? Jeśli tak, to prosiłbym o wytłumaczenie jak tego dokonać.

Drwal PW
29 stycznia 2014, 13:24
Tu nikt tego nie potrafi raczej, Wog teamowi udało się np uruchomić strzelanie centaurem, które w Sodzie też jest ukryte. Myślę, że jeżeli komuś by się to udało to programistom HotA. Nawet w VCMI mając kod źródłowy mało kto by to potrafił. Poza tym sama animacja to jeszcze nie wszystko, trzeba by jakoś pomyśleć co to znaczy rzucać czary, jakie, itp. W skrócie, w praktyce nierealne.

Hobbicus PW
29 stycznia 2014, 13:37
W VCMI akurat takie najbardziej podstawowe umiejętności są w uproszczony sposób możliwe do zaimplementowania. Ale na SoD jeszcze nie znalazł się nikt mocny, który wyjaśniłby jak to zrobić. Do tego trzeba mieć doświadczenie w programowaniu.

Warmonger PW
29 stycznia 2014, 13:42
Cytat:
Nawet w VCMI mając kod źródłowy mało kto by to potrafił
:?
W VCMI można od dawna swobodnie konfigurować rzucanie czarów przez jednostki. Wszystkie zdolności zbliżone do umiejętności z oryginalnej gry można łatwo zrealizować, wraz z kilkoma innymi. Warunkiem jest, aby jednostka miała animację rzucania zaklęcia.

Od razu darowałbym sobie próby jakiegokolwiek modowania w oryginalnym SoD. Nie ma takich możliwości, dlatego powstało kilka platform przeznaczonych dla modów.

Drwal PW
29 stycznia 2014, 14:01
Widocznie mam spore braki co do VCMI, ale z tym ostatnim stanowczo się nie zgodzę. HotA udało się bardzo wiele z SoDem, więc jest to kwestia bardzo wysokich umiejętności, lub po prostu czegoś o czym nie wiemy. Kiedyś czytałem na jakimś rosyjskim forum, że HotA Team jakimś cudem dorwał się do kodu źródłowego H3. Ile w tym prawdy? Pewnie niewiele, ale i tak spekulacje będą do tego momentu póki HotA team nam nie pokaże jak im się to udało. :)

Kuririn PW
29 stycznia 2014, 14:03
Cytat:
Warunkiem jest, aby jednostka miała animację rzucania zaklęcia.

Jak zauważyłem, w VCMI jeszcze nie jest to obsługiwane, animacja rzucania czaru nie widnieje na polu walki, jak i inne animacje np atak 2 hex.

Mozliwe ze jest wymagane, lecz nie jest wyświetlana dana animacja :P

Warmonger PW
29 stycznia 2014, 14:15
Cytat:
HotA udało się bardzo wiele z SoDem
Ale to jednak HoTA, a nie SoD. Po pierwsze, jest to projekt z ograniczonym dostępem, po drugie jest mała szansa, że załoga podzieli się swoimi osiągnięciami i jeszcze mniejsza na to, że zechce umieścić czarującego minotaura w grze. Nawet, gdyby tak się stało, to trzeba w tym celu instalować cały dodatek.

Hobbicus PW
29 stycznia 2014, 14:32
Warmonger:
Od razu darowałbym sobie próby jakiegokolwiek modowania w oryginalnym SoD. Nie ma takich możliwości
Warmonger:
Ale to jednak HoTA, a nie SoD. Po pierwsze, jest to projekt z ograniczonym dostępem
HotA to JEST SoD. Tak samo jak WoG to jest SoD. BanBreaker też miał z tego co wiem jakieś osiągnięcia w tej kwestii, gdy jeszcze pracował na Sodzie, choć nie wiem na ile to faktycznie działało.

Tak, to są zaawansowane techniki, "niedane zwykłym śmiertelnikom". Nie mówmy jednak, że "nie ma takich możliwości", bo to bzdura.

Warmonger PW
29 stycznia 2014, 14:36
Bzdurą jest odsyłanie nowych użytkowników do czegoś, czego nikt na oczy nie widział. Sam fakt, że coś jest teoretycznie i hipotetycznie możliwe nie oznacza, że ktokolwiek to zrealizuje. Pokaż konkret, albo zamilcz.

Hobbicus PW
29 stycznia 2014, 14:45
Warmonger:
Bzdurą jest odsyłanie nowych użytkowników do czegoś, czego nikt na oczy nie widział.
Rozumiem że Ty nie widziałeś nigdy na oczy WoG-a albo Hoty, ale wielu innych użytkowników tego forum widziało i mogą zaświadczyć, że istnieją. Jestem natomiast przekonany, że oba dodatki (tak samo jak też i np. ERA, albo mniej znane Modern Forge czy Memory) były tworzone na Sodzie. Zostawmy na bok sposoby czy narzędzia im dane - to jest we wszystkich przypadkach zmodyfikowany SoD. Nikt nie mówi że to proste, nikt też nie mówi jak to zrobić (bo zapewne nie ma na tym forum aktywnych użytkowników którzy to potrafią), odpowiedź dalej brzmi "Nie wiemy i to jest na SoD bardzo skomplikowane do zrobienia", ale mówienie że to niemożliwe jest albo niewiedzą, albo kłamstwem.

Radziłbym przy okazji spuścić nieco z tonu, ostatnio robisz się bezczelny i wolałbym, żebyś nie zaczął naruszać w pewnym momencie tutejszych zasad.

J. M. Sower PW
29 stycznia 2014, 15:23
Co do osiągnięć BB to polecam zajrzeć na moją stronkę:
http://soe.bnx.pl/
Z tego co wiem to chyba nic więcej nie osiągnął. Sprzeciwia się to jednak stwierdzeniu, że nie ma opublikowanych jakichkolwiek sposobów na przerobienie oryginalnego SoDa. Nie są to też jakieś czary, tylko trzeba po prostu mieć trochę cierpliwości i chęci (żeby nie było, to od razu mówię, iż moim zdaniem aktualnie lepiej zacząć uczyć się obsługi VCMI). Abym nie był gołosłowny to przypomnę, iż niedoszły polski projekt odtworzenia Forge, nad którym pracowałem ostatecznie bazował na SoD, a przerobiony przeze mnie plik exe można znaleźć z tego co pamiętam tutaj:
http://www.mediafire.com/download/35aqljjjoeiw44b/Oficial+Polish+Forge+Pack.rar

FIRERODAN PW
29 stycznia 2014, 18:22
Dzięki za odpowiedzi. Myślę, że lepiej będzie jeśli zapomnę o byczku-czarodzieju. Pozostanę przy podmianie defów jednostek i budynków.
PS. Gdybym miał kolejne pytanie, dopisać do tego tematu czy zakładać nowy?

Hobbicus PW
29 stycznia 2014, 18:24
Jeżeli związane z tym tematem - tutaj. Jeżeli nie - nie. :P
temat: [H3/różne] Dodawanie umiejętności w H3

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel