Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] Czar "Fear"
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

zoltan PW
4 stycznia 2014, 23:42
Piszę odnośnie ciekawostki http://www.acidcave.net/ciekawostki.php?trivia=63 - dotyczącej czaru Fear.
Ponieważ nigdy nie udało mi się na niego trafić, zainstalowałem sobie swoje RoE (wersja 1.1) i testowałem obecność czaru w piramidach - niestety nie udało mi się na niego trafić... (przebrnąłem przez ponad 100 walk :P)
Zmusiłem więc grę do pokazywania czaru w gildiach (plik SPTRAITS.TXT) i od teraz można go tam znaleźć :-)
Jednakże, jak wspomniano w ciekawostce - czar nic nie robi. Czar nie daje mi jednak spokoju, ponieważ na Heroes Community w tym miejscu: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=18325&pagenumber=2 niejaki @AlexSpl pisze, że udało mu się aktywować czar, przez drobną modyfikację exe. Ktoś zna tego gościa, aby zapytać się, jak dokładnie to zrobił (np. który offset zmienił itp)? A może ktoś kojarzy coś więcej? Może zainteresować tym HoTA crew, aby odtworzyć w Hocie (włączyć w RoE) ten czar?

Co sądzicie? Ja walcze z plikiem exe RoE - może coś się uda zdziałać :P

zmudziak22 PW
5 stycznia 2014, 12:21
Ten czar miał działać na ten samej zasadzie co obecność Błękitnego Smoka.

zoltan PW
5 stycznia 2014, 12:25
No właśnie nie do końca - czar ten uniemożliwiał atak, lecz pozwalał na ruch jednostki (wraz z poziomem zaklęcia można było 'uciec' na mniejszą odległość, ale jednak ruch można było wykonać) - no i zaklęcie trwało 1 turę na każdy punkt mocy, więc było o wiele potężniejsze niż spojrzenie błękitnego smoka...

Nicolai PW
5 stycznia 2014, 14:07
Może dlatego go zablokowali? Był po prostu zbyt silny ;)

Acid Dragon PW
5 stycznia 2014, 14:16
Ja raczej myślę, że problem był ze sztuczną inteligencją, albo samą koncepcją.

Załóżmy, że komputer dostaje do sterowania jednostkę, która może się poruszać, ale nie może atakować. Co robi? Komputer nie zna jakiegoś taktycznego wycofywania jednostek i pcha się na chama do ataku, więc pewnie taką jednostkę po prostu by posyłał na rzeź.

Poza tym czar wydaje mi się jednak słabszy od oślepienia, a przypomnijcie mi - z którego poziomu jest oślepienie? :>

Mroczny Łowca PW
5 stycznia 2014, 14:28
Drogi Acidzie, niestety muszę zaprzeczyć twojej teorii. Na dwóch ostatnich poziomach trudności spotykałem się z sytuacją, gdzie komputer zaczął wycofywać jednostki. Działo się tak, gdy zostawał mi ostatni, koniecznie silny oddział. Wówczas komputer cofał się swoimi jednostkami walczącymi w zwarciu, by chroniły strzelca, jeśli takowy pozostał jeszcze przy życiu. Tak więc uważam, że SI w Heroes III dałoby radę zachowywać się w sposób, do jakiego zmuszał ten czar.

Nicolai PW
5 stycznia 2014, 16:12
Sam portal, na który wrzucono ten plik z HC istnieje: http://www.heroesportal.net/?lang=english Spróbuję go znaleźć na nim.

Edit: Teoretycznie to on: http://www.heroesportal.net/getfile.php?file=/files/information/2/ResEdit2.rar jednak nie mogę go pobrać :(
Edit 2: Jakby co to można (najprawdopodobniej) ten sam program pobrać ze Skarbca: http://www.wog.acidcave.net/download.html

Acid Dragon PW
5 stycznia 2014, 16:31
Sądząc po nazwie pliku to tylko ResEdit 2 - program do wypakowywania zasobów z H1-4. Nic specjalnego.

zoltan PW
5 stycznia 2014, 16:46
Napisałem przez HC wiadomość do tego usera i czekam na odpowiedź. Moje grzebanie w exe na razie nie przynosi efektów (mam zbyt małą wiedzę o debugowaniu i reverse engineeringu). Co do samego czaru - nie wiemy czy NWC nie nauczyło AI reagowania na ten czar (każąc komputerowi wycofywać się taką jednostką), raczej faktycznie czar mógłby być zbyt potężny - nie wiadomo, czy zaatakowanie zaczarowanej jednostki neutralizowało czar, czy nie. Jeżeli nie, to w walce z kimś, komu zabrakło many na odczarowanie czar dawałby pewną wygraną (zwłaszcza w późniejszych etapach gry)...

Co nie zmienia faktu, że chciałbym zobaczyć czar w akcji :-)

Nicolai PW
5 stycznia 2014, 17:28
Też w sumie napisałem do niego już wczoraj ;) Jednak jeszcze nie dostałem odpowiedzi.

Z tego co rozumiem to może być problem z dodaniem czaru "Fear" do Rogu Odchłani, bo w SoD został zastąpiony przez Piorun Tytana, więc HoTA Crew musiałoby nieźle pogrzebać w kodzie gry. Nie wiem czy potrafią dodawać czary, ale skoro dali radę z dodaniem Zatoki to mieliby mieć problem ze zwykłym zaklęciem?

W każdym razie nie jestem teraz pewien czy ten czar był aż tak silny? Jak zauważył Acid Dragon Oślepienie wydawało się lepszym czarem. Czy rzeczywiście twórcy mieli jakiś problem ze Sztuczną Inteligencją? Najprościej byłoby zmusić jednostki z tym czarem, by uciekały od przeciwnika, a jeśli byłoby to problematyczne to mogłyby najzwyczajniej stać w miejscu.

Być może uznali ten czar za zbędny? Wszak jest Oślepienie, po co komu wariacja na jego temat? Chociaż... jakby nie patrzeć mamy Ścianę Ognia i Pole Siłowe, które są nieco podobne do siebie.

Hobbicus PW
5 stycznia 2014, 17:39
Ten czar byłby silny, gdyby był rzucany przez jakąś stosunkowo tanią jednostkę niższego poziomu po ataku.

Kastore PW
5 stycznia 2014, 18:00
Z tego co przeczytałem na HC "Strach" nie znika po zaatakowaniu jednostki, a biorąc to pod uwagę jest, przynajmniej moim zdaniem, czarem dużo silniejszym niż "Oślepienie".

Matheo PW
6 stycznia 2014, 03:13
Na ile realna jest taka pomoc?
temat: [H3] Czar "Fear"

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel