![]() |
![]() |
![]() |
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
|
![]() komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
![]() |
![]() Matix ![]() |
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest, żeby zmienić kolor jednostkom w H3, bez żadnych modów, tylko SoD? Chciałbym np. zmienić kolor pikiniera na czerwono. Jeśli to możliwe, to prosiłbym o wytłumaczenie Mi krok po kroku jak tego dokonać. |
![]() Hobbicus ![]() |
Na czystym SoD każdą jednostkę można podmienić, ale bez podstawowych zdolności graficznych niewiele się zrobi. Radzę zapoznać się z podstawowymi poradnikami oraz opanować w podstawowym stopniu chociażby i GIMPa. Do wyciągania i wrzucania plików do gry zaś polecam MMArchive - otwiera się z jego pomocą h3sprite.lod i h3bitmap.lod znajdujące się w folderze Data w katalogu z grą. |
![]() Matix ![]() |
Za pomocą Defview udało mi się pozyskać klatki, które pokolorowałem jak chciałem. Nie wiem teraz jak te obrazy skleić w jedną całość i gdzie to później wkleić. |
![]() Hobbicus ![]() |
Przed chwilą powiedziałem w jaki sposób wrzucać pliki do gry. Do tego dołóż ten poradnik, do którego zresztą przed chwilą zalinkowałem. |
![]() Matix ![]() |
Wybacz ale nie da się tego powiększyć, a takich kropek nie odczytam. |
![]() Hobbicus ![]() |
Faktycznie, moja wina, byłem przekonany że ten poradnik dało się powiększyć (kiedyś zresztą widniał w wersji powiększonej)... Ogólnie to DefToola tutaj ściągniesz. Praca z nim jest bardzo intuicyjna i trudno jest ją wytłumaczyć, a przynajmniej zajęłoby to sporo czasu. Najwięcej zapewne jednak zrozumiesz, jeśli otworzysz DefPreviewem animację oryginalnego Pikiniera, w zakładce Edit użyjesz opcji Extract All for DefTool, a następnie otworzysz w DefToolu powstały plik .hdl. |
![]() Matix ![]() |
Zrobiłem wszystko, niby jest cacy ale w grze pikinier nadal jest niebieski. |
![]() Hobbicus ![]() |
A gdzie wrzuciłeś powstały plik def? |
![]() Matix ![]() |
W Data. |
![]() Hobbicus ![]() |
Powtórzę: musisz użyć MMArchive, by wrzucić powstały plik def do pliku lod, w tym przypadku - H3Sprite.lod. |
![]() Matix ![]() |
Wielkie dzięki, udało się. Nie zainteresowałem się tym MMA, gdyż używałem innego programu. Jesteś fest. |
![]() Mitabrin ![]() |
NiziołekBambi: Faktycznie, moja wina, byłem przekonany że ten poradnik dało się powiększyć (kiedyś zresztą widniał w wersji powiększonej)... Skurczenie się poradnika zauważyłem i wrzuciłem go z powrotem w wersji lekko zmodyfikowanej. |
![]() Matix ![]() |
Witam ponownie. Wojownicy z Zamku walczą teraz w czerwonych barwach, ale wszelkie portrety niestety pozostały niebieskie. Przeszukałem bitmap i sprite.lod i niestety ich nie znalazłem, wie ktoś gdzie one się znajdują? |
![]() Drwal ![]() |
Wszystkie portrety stworzeń siedzą w pliku h3sprite.lod/TWCRPORT.def, a małe w CPRSMALL.def. |
![]() Matix ![]() |
Dzięki za szybką odpowiedź. |
![]() Hobbicus ![]() |
W H3Sprite.lod mamy plik TWCRPORT.def, w którym każda klatka to konkretny portret jednostki. Podmienianie tego jest nieco kłopotliwe, ale nie niemożliwe. |
![]() przystan ![]() |
a ja nie umiem zmienić całej jednostki co chcę zrobić |
![]() Dydzio ![]() |
przystan widze dalej w formie :D |
![]() Kastore ![]() |
Po prostu ściągnij defa jednostki i podmień jakąś inną w którymś pliku .lod za pomocą MMArchive. Jak nie umiesz tego zrobić to masz problem. ^^ |
temat: [H3] Zmiana wyglądu jednostek |
![]() |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel