Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3] Zmiana wyglądu jednostek
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Matix PW
16 grudnia 2013, 20:41
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest, żeby zmienić kolor jednostkom w H3, bez żadnych modów, tylko SoD? Chciałbym np. zmienić kolor pikiniera na czerwono. Jeśli to możliwe, to prosiłbym o wytłumaczenie Mi krok po kroku jak tego dokonać.

Hobbicus PW
16 grudnia 2013, 20:47
Na czystym SoD każdą jednostkę można podmienić, ale bez podstawowych zdolności graficznych niewiele się zrobi. Radzę zapoznać się z podstawowymi poradnikami oraz opanować w podstawowym stopniu chociażby i GIMPa. Do wyciągania i wrzucania plików do gry zaś polecam MMArchive - otwiera się z jego pomocą h3sprite.lod i h3bitmap.lod znajdujące się w folderze Data w katalogu z grą.

Matix PW
16 grudnia 2013, 21:22
Za pomocą Defview udało mi się pozyskać klatki, które pokolorowałem jak chciałem. Nie wiem teraz jak te obrazy skleić w jedną całość i gdzie to później wkleić.

Hobbicus PW
16 grudnia 2013, 21:25
Przed chwilą powiedziałem w jaki sposób wrzucać pliki do gry. Do tego dołóż ten poradnik, do którego zresztą przed chwilą zalinkowałem.

Matix PW
16 grudnia 2013, 21:28
Wybacz ale nie da się tego powiększyć, a takich kropek nie odczytam.

Hobbicus PW
16 grudnia 2013, 21:41
Faktycznie, moja wina, byłem przekonany że ten poradnik dało się powiększyć (kiedyś zresztą widniał w wersji powiększonej)...

Ogólnie to DefToola tutaj ściągniesz. Praca z nim jest bardzo intuicyjna i trudno jest ją wytłumaczyć, a przynajmniej zajęłoby to sporo czasu. Najwięcej zapewne jednak zrozumiesz, jeśli otworzysz DefPreviewem animację oryginalnego Pikiniera, w zakładce Edit użyjesz opcji Extract All for DefTool, a następnie otworzysz w DefToolu powstały plik .hdl.

Matix PW
16 grudnia 2013, 22:13
Zrobiłem wszystko, niby jest cacy ale w grze pikinier nadal jest niebieski.

Hobbicus PW
16 grudnia 2013, 22:23
A gdzie wrzuciłeś powstały plik def?

Matix PW
16 grudnia 2013, 22:24
W Data.

Hobbicus PW
16 grudnia 2013, 22:46
Powtórzę: musisz użyć MMArchive, by wrzucić powstały plik def do pliku lod, w tym przypadku - H3Sprite.lod.

Matix PW
16 grudnia 2013, 22:54
Wielkie dzięki, udało się. Nie zainteresowałem się tym MMA, gdyż używałem innego programu. Jesteś fest.

Mitabrin PW
17 grudnia 2013, 18:36
NiziołekBambi:
Faktycznie, moja wina, byłem przekonany że ten poradnik dało się powiększyć (kiedyś zresztą widniał w wersji powiększonej)...

Skurczenie się poradnika zauważyłem i wrzuciłem go z powrotem w wersji lekko zmodyfikowanej.

Matix PW
19 grudnia 2013, 17:39
Witam ponownie. Wojownicy z Zamku walczą teraz w czerwonych barwach, ale wszelkie portrety niestety pozostały niebieskie. Przeszukałem bitmap i sprite.lod i niestety ich nie znalazłem, wie ktoś gdzie one się znajdują?

Drwal PW
19 grudnia 2013, 17:46
Wszystkie portrety stworzeń siedzą w pliku h3sprite.lod/TWCRPORT.def, a małe w CPRSMALL.def.

Matix PW
19 grudnia 2013, 17:58
Dzięki za szybką odpowiedź.

Hobbicus PW
19 grudnia 2013, 18:01
W H3Sprite.lod mamy plik TWCRPORT.def, w którym każda klatka to konkretny portret jednostki. Podmienianie tego jest nieco kłopotliwe, ale nie niemożliwe.

przystan PW
16 lipca 2017, 12:53
a ja nie umiem zmienić całej jednostki co chcę zrobić

Dydzio PW
16 lipca 2017, 13:06
przystan widze dalej w formie :D

Kastore PW
16 lipca 2017, 13:12
Po prostu ściągnij defa jednostki i podmień jakąś inną w którymś pliku .lod za pomocą MMArchive. Jak nie umiesz tego zrobić to masz problem. ^^
temat: [H3] Zmiana wyglądu jednostek

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel