Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: Heroes of Might and Magic 3 w wersji online
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
Czy grałbyś w HoMM3 w przeglądarce?
Tak (22)
 
 81%
Nie (5)
 
 19%
Zaloguj się i zagłosuj!

neu5 PW
3 grudnia 2013, 17:51
Cześć wszystkim!
Razem z kilkoma znajomymi od jakiegoś czasu planujemy stworzyć grę. Większość z nas pracuje jako programiści webowi, dlatego wybraliśmy tę technologię (jest jeszcze kilka innych powodów).
Mamy kilka pomysłów, jednym z nich jest stworzenie HoMM3 w wersji online.
Założenie jest dosyć proste:
Jak najwierniejsza kopia HoMM3 w wersji przeglądarkowej z powiadamianiem gracza, że teraz jest jego tura i ewentualna poprawa niektórych elementów (ustrzeżenie się istniejących w oryginale błędów)
Co zyskujemy dzięki takiemu rozwiązaniu?
- nie trzeba niczego instalować, wystarczy nowoczesna przeglądarka i dostęp do internetu
- gra dostępna na wszystkich systemach operacyjnych (Windows / Linux / Mac OS)
- koniec problematycznych ustawień sieci LAN, zabaw z Hamachi itp.
- na upartego można grać na telefonie / tablecie (w planach byłyby aplikacje dedykowane na urządzenia mobilne, ale na pewno nie byłoby to priorytetem)
- nie trzeba być cały czas "w grze", oczywiście możesz być, ale jak nie jesteś - dostajesz powiadomienie w momencie kiedy jest Twoja tura
- łatwość tworzenia swoich jednostek, przedmiotów itp.

Ja z tego miejsca chciałbym spytać Was - graczy - co sądzicie o tym pomyśle, czy bylibyście chętni przejść na taką platformę?
My jako zespół, zdajemy sobie sprawę, że jest to bardzo dużo pracy ale na pewno Wasze poparcie upewniłoby Nas o słuszności tego pomysłu.
Jeśli zdecydujemy się na stworzenie HoMM3, na pewno będziecie o tym poinformowani. W dalszych etapach na pewno potrzebowalibyśmy pomocy. Gra jest dosyć rozbudowana i konsultacje z doświadczonymi graczami na temat mechaniki byłyby konieczne. Osoby, chcące pomóc także dostałyby taką szansę. W grze jest wiele jednostek, artefaktów i zależności, które trzeba "wprowadzić" do systemu.

Dodam, że jesteśmy świadomi istnienia projektów VCMI oraz Might & Magic Heroes Online i nadal uważamy Nasz pomysł za wart podjęcia wysiłku.

Byłbym wdzięczny, jeśli wyrazicie swoją opinię.
Pytania i uwagi mile widziane!

Neu5.

Alamar PW
3 grudnia 2013, 18:01
Polecam wpierw sprawdzić, czy czasem aby kto inny nie wpadł już na taki sam pomysł:

http://mightandmagicheroeskingdoms.ubi.com/us/

http://en.heroes-online.com/

http://www.onrpg.com/games/heroes-of-might-and-magic-online/

http://www.lordswm.com/


EDIT:
Temat przeniesiony do odpowiedniejszej komnaty.

Drwal PW
3 grudnia 2013, 19:23
Alamarze, Heroes III w wersji online nie istnieje tak naparwdę. Dla mnie pomysł jest godny uwagi. Nie raz grałem w H3 przez internet i zawsze były jakieś problemy. Takie rozwiązanie byłoby pomocne i dobre. Oczywiście pozostaje pytanie czy warto tworzyć grę od nowa tylko po to by pograć w nią wygodnie online. Skoro mówicie, że się na tym znacie to wielki plus. Jak najbardziej popieram idee.

Hobbicus PW
3 grudnia 2013, 19:36
Alamar:
Polecam wpierw sprawdzić, czy czasem aby kto inny nie wpadł już na taki sam pomysł
Alamarze, czytaj uważnie:

neu5:
Dodam, że jesteśmy świadomi istnienia projektów VCMI oraz Might & Magic Heroes Online i nadal uważamy Nasz pomysł za wart podjęcia wysiłku.

A żeby nie było - jestem na tak. Szczególnie do mnie przemawia przedostatni punkt zysków.

Warmonger PW
3 grudnia 2013, 19:54
Cytat:
Jak najwierniejsza kopia HoMM3
Co to znaczy "jak najwierniejsza"? Chcecie pisać całą mechanikę od nowa?

Jeśli tak to ostrzegam, że VCMI powstaje od 6,5 roku, a mimo to wciąż pojawiają się jakieś smaczki i szczegóły, które zostały przeoczone. Co gorsza, ich implementacja w późniejszej fazie okazuje się niełatwa. Ewentualna próba odtworzenia całego H3 powinna zacząć się od napisania scenariusza liczącego 500+ stron i zawierającego wszystkie, naprawdę wszystkie detale. Których na dobrą sprawę nikt nie ogarnia. Ba, niektóre szczegóły wciąż pozostają dla nas zagadką.

Wydaje mi się, że próba powielania tego, co zrobiliśmy my w nadziei, że będzie działać lepiej, jest dość rozpaczliwa. W rezultacie gracze dostaną co najwyżej grę z ułatwioną obsługą sieci. Nie twierdzę, że to mało, ale podobne plany mamy w VCMI. Radzę połączyć siły, zamiast mnożyć byty.

Cytat:
nie trzeba niczego instalować, wystarczy nowoczesna przeglądarka i dostęp do internetu
Nie zapomniałeś przypadkiem o prawach autorskich do grafik, muzyki i oczywiście scenariusza jako całości? Nie można sobie od tak udostępniać cudzego dzieła w sieci.

Irhak PW
3 grudnia 2013, 19:54
Alamar - co w tym zestawieniu robi ten plemionowaty czy ikariamowy twór jakim jest HK?

Co do samego pomysłu - pożyjemy zobaczymy :P

Alamar PW
3 grudnia 2013, 21:50
Drwal, Hobbit i Irhak

Owszem, HoMM3 nie było przeniesione jako gra pod przeglądarkę, ale wszystkie wymienione przykłady, to właśnie takie próby z różnymi modyfikacjami i z naciskiem na różne aspekty trójki (tury, walka, ekonomia, itd.). HoMM Online najbliżej było do H3, ale w rzeczywistości grze wiele brakowało.

Shin0bi PW
3 grudnia 2013, 21:59
Panowie, przecież powiadomienie o turze już jest. Jeżeli w multi jest twoja tura, a ty siedzisz w necie, albo robisz coś innego (heroes na pasku) to gra automatycznie się maksymalizuje.

neu5 PW
4 grudnia 2013, 02:26
@Warmonger: "jak najwierniejsza" oznacza "jak najbardziej zbliżona do oryginału", a jeszcze bardziej uściślając - taka, że gracz obyty z HoMM3 nie ma problemu z odnalezieniem się w grze.
Co do złożoności HoMM3 - jesteśmy tego świadomi. Chciałbym zwrócić uwagę, że w swoim poście przedstawiłem jedynie pomysł i poprosiłem o zdanie graczy, a nie obiecałem zrobienie idealnej kopii lepszej od wszystkich dotychczasowych projektów.
Dziękuję za konstruktywną krytykę, jesteśmy otwarci na współpracę. Jeśli masz pomysł jak możemy "połączyć siły" na zasadzie innej niż dołączenie przez Nas do projektu VCMI to napisz do mnie na prv :)
Nie zapomnieliśmy o prawach autorskich, chcieliśmy to rozwiązać tak jak Wy w VCMI.
@Irhak: bardzo bym prosił o zagłosowanie w ankiecie jeśli tego nie zrobiłeś :)
@Alamar: sprawdzaliśmy co i kto robi. Tak jak napisałeś - "w rzeczywistości wiele tym projektom brakuje". Stąd Nasz pomysł.
@Shin0bi: To prawda, ale to jednak nie do końca to samo :)

jarojj10 PW
4 grudnia 2013, 15:34
neu5- w jaki sposób możecie użyć rozwiązania problemu legalności jakie zastosowano w VCMI??? W VCMI trzeba mieć zainstalowaną już wcześniej grę aby można było cokolwiek zrobić. Grając w coś przez przeglądarkę zaś można mieć równie dobrze tylko i wyłącznie system z dedykowana przeglądarką i nie ma możliwości wykorzystania przez nią plików z dysku twardego do uruchomienia jakiejś strony.

Markham98 PW
4 grudnia 2013, 20:28
Jeśli się znacie, to próbujcie. Problemem tutaj może się okazać wytrwałość i brak znajomości kodu Heroes III - chyba, że piszecie własną wersję. Życzę powodzenia, zobaczymy w przyszłości.

neu5 PW
5 grudnia 2013, 01:02
jarojj10:
neu5- w jaki sposób możecie użyć rozwiązania problemu legalności jakie zastosowano w VCMI???
Mój błąd, nie zagłębiałem się szczegółowo jak projekt VCMI radzi sobie z legalnością. Najbardziej oczywistym i bezpiecznym wyjściem jest stworzenie swoich modeli i zmiana nazw.

jarojj10:
Grając w coś przez przeglądarkę zaś można mieć równie dobrze tylko i wyłącznie system z dedykowana przeglądarką i nie ma możliwości wykorzystania przez nią plików z dysku twardego do uruchomienia jakiejś strony.
Nie do końca... Chociażby testując lokalnie stronę możesz korzystać z plików ze swojego dysku twardego. Idąc dalej, na przykład możesz mieć grę - jako stronę internetową - u siebie na dysku razem ze wszystkimi zasobami (np. grafikami). Gra ta uruchamia się lokalnie na Twojej maszynie w przeglądarce, korzystając z lokalnych plików do wyświetlenia treści - ale np. po kliknięciu łączy się z zewnętrznym serwerem przesyłając informacje o Twojej akcji.
W przypadku HoMM3 na przeglądarkę takie rozwiązanie nie jest jednak użyteczne.

Markham98:
Problemem tutaj może się okazać wytrwałość
To na pewno :)

Markham98:
brak znajomości kodu Heroes III
Nikt postronny nie widział oryginalnego kodu Heroes III.

Markham98:
chyba, że piszecie własną wersję
Jeśli się zdecydujemy to nie ma innego wyjścia.

TopFunny525 PW
5 grudnia 2013, 18:08
Pomysł jak najbardziej całkiem ciekawy i chętnie poczekam na rezultaty. Wiadomo, że prace potrwają przez długi czas, ale mam nadzieję, że jakoś wam pójdzie. Sądzę, że najgorszym problemem będzie przepisanie całego kodu źródłowego HoMMIII na Javę tak, aby wszystko ładnie szło. Chyba, że robicie na jakiś inny język xD.

Pozdrawiam

Darkem PW
7 grudnia 2013, 11:10
Inicjatywa jest godna uznania, lecz obawiam się, iż mogą wystąpić problemy związane z wykorzystaniem oryginalnych grafik z H3. Zastanawialiście się nad tym problemem? Szkoda by było, gdyby UBI się do Was przyczepił :/.

neu5 PW
9 grudnia 2013, 00:43
Darkem:
Inicjatywa jest godna uznania, lecz obawiam się, iż mogą wystąpić problemy związane z wykorzystaniem oryginalnych grafik z H3. Zastanawialiście się nad tym problemem? Szkoda by było, gdyby UBI się do Was przyczepił :/.
Niestety nie można użyć oryginalnych grafik. Musiały by być inne.
temat: Heroes of Might and Magic 3 w wersji online

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel