Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [VCMI/projekt] Kronverk
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 26 - 27 - 28

Pointer PW
28 października 2013, 16:13


Tak jak już wspominałem mimochodem w pojedynczych postach, pracuję nad miastem Kronverk do VCMI. Wiem, że to miasto jest w planach HotA Crew, ale patrząc na tempo powstawania nowych wersji HotA i na fakt, że miasto to nie jest ich miastem priorytetowym na chwilę obecną, postanowiłem zrobić własną wersję. Na razie bardzo wstępna i robocza wersja ekranu miasta. Wiem, że część budynków jak na razie dość ostro odcina się od tła, dlatego podkreślam, że to wersja robocza. Wrzucam, bo chcę poznać opinie Grotowiczów o samym pomyśle miasta, co byście zmienili w samym "town-screenie" i jakie macie wizje na miasto krasnoludów.

P.S. Background miasta jest oryginalnym tłem udostępnionym przez HotA Crew w screenach do Kronverk.

Shin0bi PW
28 października 2013, 16:16
Przede wszystkim gratulacje, że chciało ci się za to wziąć i coś zrobiłeś :) Wiadomo, że obecnie ekran jest daleki od ideału jak sam zaznaczyłeś, ale fajnie, że coś takiego w ogóle powstaje.

Co do koncepcji - osobiście nie jestem fanem miasta opartego w większości na krasnalach, zbyt mi to zalatuje HoMM5... Niemniej możnaby w lineup wpleść sporo ciekawych koncepcji jak Yeti, Olbrzymy czy Gnomy coby nie było tak monotonnie :P

PS. Za tą wielką głowę miśka polarnego wygrałeś internet :3

mitlandy PW
28 października 2013, 16:38
Nie są złe te budynki.Nie podoba mi się tylko ten miś ale to się poprawi dzięki ci że chciało ci się robić to piękne miasto. Zawsze chciałem je zobaczyć w herosie, gorzej będzie z jednostkami ale coś się wymyśli.
Edit:A orginalny background nie wygląda tak :

Kastore PW
28 października 2013, 16:44
A skąd wziąłeś oryginalny background, mitlandy? 0_o

Acid Dragon PW
28 października 2013, 16:46
W istocie, ucięty łeb misia wygląda makabrycznie.

Co do reszty - jest lepiej i gorzej. Najważniejsze budynki, które (domyślam się) mają być zamkiem i kapitolem wyglądają OK (poza oczywistą koniecznością dopracowania tła z błyskawicami). Ale pozostałe... trochę zbyt małe i zbyt "nie wiadomo co to".

Ale miś jest po prostu straszny i będzie mi się śnił po nocach :P.

mitlandy PW
28 października 2013, 16:51
Przepraszam nie orginalny tylko ten nowy.Bo na screnie Pointera jest jeszcze ten stary ale i tak ładnie wygląda.

AmiDaDeer PW
28 października 2013, 17:04
Kastore_pl:
A skąd wziąłeś oryginalny background, mitlandy? 0_o
Stąd. Ostrzegam, mitlandy, że następnym razem za niepodawanie źródła post poleci.

Ekran miasta - brak jakiegokolwiek ładu i perspektywy psuje cały efekt. Tu trzeba dobrych, trójwymiarowych modelów bądź przynajmniej dwuwymiarowych grafik specjalnie stworzonych pod tło, a nie sklejki byle czego z internetu.

Ale że mówisz że to wersja robocza, to poczekam aż zobaczę coś nieroboczego. :P

TopFunny525 PW
28 października 2013, 18:50
Powiem tak, nie jest to złe, ale nie jest to też rewelacja na miarę XXI wieku xD. Głowę misia można spróbować zastąpić siedliskiem jeźdźców kurdupli z HV, akurat najbardziej to mi przypadła ta cała lodowa forteca i ratusz, najlepiej wyglądają moim zdaniem. Imo wymienił bym jeszcze to iglo (ogniste iglo w lodowatej krainie? cóż to, eragona zachciało się czytać :P). Reszta jest git. Ogólnie mi się podoba :).
Pozdrawiam

jarojj10 PW
28 października 2013, 19:11
Mi zaś bardzo podoba się sam pomysł zrobienia tego miasta przed HoTą gdyż, nie chce "krakać", ale mam wrażenie że z ich ręki to ono jednak nie powstanie w ciągu najbliższych 5-ciu może 6-ciu lat. :-(

Pointer PW
28 października 2013, 23:00
@mitlandy

Ładny ten nowy background, ale idąc za tym co Hobbit pisał w temacie o mieście "Przepaść", to trochę za precyzyjny na h3. Oryginalny background z HC, który wstawiłem wydaje mi się być lepiej wpasowany w klimat.

Hobbit:
Tu trzeba dobrych, trójwymiarowych modelów bądź przynajmniej dwuwymiarowych grafik specjalnie stworzonych pod tło

Wiem, Hobbicie, Tobie naprawdę ciężko dogodzić, ale z drugiej strony Cię w pełni rozumiesz. Nie chcesz w grze oglądać byle czego. Ale myślę, że te zlepki z internetu da się podrasować na tyle, że będą wyglądały jak robione pod tło. W trójwymiarowe modele na pewno się bawić nie będę, bo się na tym kompletnie nie znam, chyba, że są chętni, to proszę bardzo. :)

TopFunny525:
Powiem tak, nie jest to złe, ale nie jest to też rewelacja na miarę XXI wieku xD

Na szczęście h3 powstało jeszcze w XX wieku, więc żeby trzymać klimat, to na miarę XXI wieku być nie musi ;) A tak na serio, to jak się to wygładzi, to może spełni kryteria chociaż pierwszej dekady XXI wieku :) A Eragona nie czytałem, tylko oglądałem, i to dawno, więc nie pamiętam takiego motywu. Ogniste igloo samo w sobie moim zdaniem jest ok, pamiętajmy, że poza mroźną krainą, mówimy to o krasnoludach, czyli ludzie czczącym ogień, czy to w Ashanie, czy u Tolkiena (domyślam się, że w uniwersum h3 także).

Co do samych budowli, to misiek też mnie razi, ale na razie lepszej wizji nie miałem, został trochę dla żartu ;) Siedlisko z h5 mogłoby być niezłym zamiennikiem, pomyślę o tym. A tak z ciekawości, o ile zamek chyba rozpoznaliście bez problemu (czarna forteca pod piorunami), to który budynek macie na myśli mówiąc o ratuszu?

Acid Dragon:
Ale pozostałe... trochę zbyt małe i zbyt "nie wiadomo co to"

Za mały jest może marketplace i resource silo (te żółte namiociki i silos przy nich), reszta wydaje mi się być ok. A czy "nie wiadomo co to"? Może jak się to trochę podrasuje, to będzie lepiej :) Postaram się o to :)

Shin0bi:
Co do koncepcji - osobiście nie jestem fanem miasta opartego w większości na krasnalach, zbyt mi to zalatuje HoMM5... Niemniej możnaby w lineup wpleść sporo ciekawych koncepcji jak Yeti, Olbrzymy czy Gnomy coby nie było tak monotonnie :P

Co kto lubi. Ja jestem akurat wielbicielem tego miasta w h5 i rasy krasnoludów w różnych światach, stąd moje zaangażowanie akurat w ten projekt. Na pewno nie będzie samych krasnoludów, ale ze 3 poziomy zapewne się o nie oprą. Większość jednostek planuję wykorzystać z Banku Stworów, ewentualnie z innych źródeł z gotowymi jednostkami. Zapewne podrasuję parę grafik i może dorobię jakieś ulepszenia. Jak ma ktoś jakieś pomysły, chętnie rozważę. Jedno jest pewne, na 7 poziomie będzie Ognisty/Magmowy/Wulkaniczny Smok, wytrzymały, ale nie latający, wzorem z h5. Reszta poziomów do ewentualnej dyskusji, choć pewną wizję już mam.

AmiDaDeer PW
28 października 2013, 23:14
Pytanie: gdzie to chcesz osadzić fabularnie? Tam gdzie oryginalny Kronverk (czyli góry Erathii/Tatalii) czy też może gdzie indziej (Vori)?

Pointer PW
28 października 2013, 23:40
Heh... Szczerze, to nie myślałem o tym... Generalnie nie znam praktycznie fabuły h3, bo mnie to nie interesuje, więc trudno mi odpowiedzieć na Twoje pytanie. A do czego zmierzasz? Co jeśli w Tatalii, a co jeśli w Vori?

AmiDaDeer PW
29 października 2013, 00:06
Od fabuły zależy w sumie klimat miasta. Inaczej powinno miasto wyglądać, jeśli mamy do czynienia z jakimiś dzikimi plemionami, a inaczej gdy jednostki stanowią bardziej regularne wojska.

Jeśli wolałbyś Vori, to warto w mieście umieścić stworzenia, które już znamy ze świata MM (lodowe olbrzymy czy też śnieżne elfy) i ogólnie skoncentrować się wokół bardziej barbarzyńskich klimatów. Jeśli byłoby zaś to zgodne z pierwotnym zamysłem twórców Kronverku, to mielibyśmy do czynienia z sojusznikami Erathii pilnującymi gór, co za tym idzie - bardziej "ucywilizowaną" siłą. Jak dla mnie obie konwencje są godne rozważenia, jakkolwiek ta druga zdaje się być nieco oryginalniejsza.

Matheo PW
29 października 2013, 00:08
Ehhh... Jedna osoba robi Knoverk inna Otchłań ktoś inny Vori itp... W pojedynkę nie zrobicie nic konkretnego. Nie lepiej strworzyć team ludzi chetynych do pracy przy nowych miastach? Robiło by się każde miasto po kolei a nie cztery na raz... W grupie raźniej :)

AmiDaDeer PW
29 października 2013, 01:23
Widzisz, Matheo, jakimś dziwnym trafem ludzie nie chcą pracować przy pierwszym lepszym projekcie, jaki się napatoczy, tylko wybierają te koncepcje, które im się podobają. Notabene dokładnie to samo robisz Ty - nie zauważyłem byś się udzielał przy każdym projekcie, który się pojawia na forum.

Łatwo powiedzieć "Zróbcie team", gdy jest się w roli komentującego. :P

Niech ludzie zajmują się tym co chcą i wtedy wyjdzie coś sensownego. Jak się pomysł kompletnie nie podoba członkom zespołu, to nikt nie pomoże.

Pointer PW
29 października 2013, 08:54
Jestem chyba bardziej zwolennikiem koncepcji "strażników gór" w wersji bardziej ucywilizowanej. Barbarzyńskie plemiona elfów lodu zostawmy twórcom Vori, bo przecież takie miasto też powstaje (jak słusznie zauważył Matheo ;) ) i nie chcę wchodzić jego twórcom w drogę, mimo iż nie jestem jakimś wybitnym zwolennikiem owego miasta. Ale mimo ucywilizowanego miasta nie wykluczam np na 6. poziomie kamiennych olbrzymów miotających głazami. W końcu krasnoludy dysponowały potężną magią i byłyby w stanie sobie owych olbrzymów podporządkować. To taka moja wizja. A co do stwierdzenia Matheo... Jeśli jesteś chętny do pomocy, to proszę bardzo. Mam bardzo konkretne zadanie dla kogoś chętnego, najlepiej biegłego w grafice - nie oczekuję nowych grafik, jedynie wygładzenia i podrasowania tych zaproponowanych przeze mnie (no, może za wyjątkiem sławnego już łba miśka, który taką furorę zrobił :P, tu rzeczywiście się coś nowego przyda), ułatwiłoby to znacznie moją żmudną robotę. I nie szukam tu na siłę teamu, jeśli nikt się nie zgłosi, zrobię to sam, nie zamierzam ograniczać się jedynie do bycia "liderem" projektu, jak to miewa miejsce w innych projektach miast (czyt. Vori :P). Ze względu na mój sentyment do krasnoludów, to miasto MUSI powstać, niezależnie czy zrobię je z czyjąś pomocą, czy sam.

TopFunny525 PW
29 października 2013, 18:40
Cytat:
....to który budynek macie na myśli mówiąc o ratuszu?

Myślałem o tym buydnku z prawej strony obrazka, jest on lekko za jasny aczkolwiek gdyby dało radę go ściemnić to byłoby git. Też sądzę, że pozostawienie kronverk w roli miasta krasnoludów byłoby dobrym pomysłem (sam też bardzo lubię miasto krasnali z HV, nie tyle bardziej co miasto Mrocznych Elfów xD), aczkolwiek to będzie już zależało od weny twórczej autora i od tego jak bardzo ma bujną wyobraźnię :P.

Trith PW
29 października 2013, 19:52
Czy ja jestem jedyną osobą, która ma przeczucie, że Rosjanie, jak się o tym dowiedzą, to podniosą typowe swoje okrzyki (których treść niektórzy juz znają) mimo iż Kronverk HoTy z punktu widzenia przeciętnego fana jest dosyć martwy?

Pointer PW
29 października 2013, 23:15
@Trith

Wiec jesli podniosa, to zmieni sie nazwe miasta i tlo. Wtedy to nie bedzie ICH Kronverk, tylko nasze wlasne miasto krasnoludow i wara im od niego. Jak oni nie potrafia nic wydac przez tyle czasu, to dlaczego mamy czekac???

@TopFunny525

Brawo. Taki byl moj zamysl na ratusz, a wlasciwie kapitol. Przyciemnic, powiadasz? Zobacze jak bedzie to wygladac :-) aczkolwiek pamietaj, ze klify zaraz za nim nie naleza do tla, lecz sa oddzielna budowla. Kiedy ich nie ma, tlo jest sporo ciemniejsze w tym miejscu.

Darkem PW
29 października 2013, 23:28
Może lepiej zrobić to już teraz? To znaczy zmienić nazwę i tło. Idea miasta krasnoludów to nie wymysł Rosjan... Każdy może na to wpaść, a wielu zrobiło to już wielkrotnie w innych grach. Po co na siłę "kopiować" cudze pomysły skoro można zrobić coś samemu bez narażania się na kłótnie, darcie kotów i kolejny ferment na arenie "moddingu H3".

Powodzenia!
strona: 1 - 2 - 3 ... 26 - 27 - 28
temat: [VCMI/projekt] Kronverk

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel