Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H3, WoG/różne] Ogólne pytania o modowanie komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 | |
Montierrro |
Witam was serdecznie. Mam nadzieje że pomożecie mi i odpowiecie na temat, jak modyfikować HoMM-a lub WoG-a, otóż to. Może nie chodzi mi głównie o to np. jak robić mody lub coś (w sumie to też jednak XD), ale głownie chodzi mi o to jak podmieniać (tylko skorki jednostek np. pobrałem sobie z banku stworów złotego krzyżowca, mam tylko plik def z niego). Ale co prawda ja w swoim folderze z Herosa nie widziałem żadnych takich plików. Proszę pomóżcie, bo się napaliłem i teraz się wkurzam, że to nie działa. PS sorry ale coś z klawiaturą mi się stało i w połowie posta mam wiele błędów. |
Drwal |
Poradnik jak podmienić jednostkę w Wogu, mojego autorstwa, teraz są chyba jeszcze lepsze sposoby, mimo to podaje: 1. Pobieramy SimpleLod 2. Wrzucamy SimpleLod do katalogu Data w folderze z grą 3. Zmieniamy nazwę SimpleLod na H3sprite 4. Wrzucamy plik *.def z jednostką do folderu Data w folderze z grą 5. Zmieniamy nazwę pliku *.def na nazwę defu jednostki, której wygląd chcemy podmienić 6. Przenosimy plik *.def na ikonkę H3sprite, po czym powinien przez moment pojawić się czarny ekran. 7. Plik *.def został podmieniony |
Montierrro |
Ok dzięki bardzo mi pomogłeś :) |
AmiDaDeer |
Zdecydowanie lepszym sposobem jest używanie do tego zamiast SimpleLoda programu MMArchive. |
Montierrro |
A co daje ten MMarchive to to samo czy daje to jakieś edytowanie portretów czy coś? |
Drwal |
Nie rozumiesz chyba troszkę struktury Heroes III. Grafiki w grze są zapisane w formacie *.def i nie tylko jednostki, ale wszystkie grafiki, od drzew na mapie przygody po wspomniane przez Ciebie portrety. Program MMArchieve pozwala na wyciąganie i podmienianie tych grafik. Pytasz o portrety, plik z nimi nazywa się TWCRPORT.def. By zmienić jakiś portret musisz rozpakować go na części by wydobyć portret który chcesz zamienić i od nowa złożyć. Wszystko za pomocą różnych programów. No i oczywiście po raz kolejny podmienić def w grze z odpowiednią nazwą. ;) Nie jest to skomplikowane tylko ja nie umiem tłumaczyć. :D |
Montierrro |
Chyba nie ogarniam czyli 95% wszystkich postaci,roślin i wogóle wszystkiego są rodzaju Def. ale te defy żeby znalezć to trzeba mieć tego MMarchive bo jak tak to dla mnie logiczne bo w sumie przeszukałem cały folder z grą i nigdy nie widziałem np.Ccrusd.def lub coś w tym stylu |
AmiDaDeer |
MMArchive pozwala otwierać pliki o rozszerzeniu .lod znajdujące się w folderze Data. Interesuje Cię zapewne H3Sprite.lod, ale H3Bitmap.lod też jest godne przejrzenia. |
Montierrro |
Aha już przeczytałem 17 razy to zdanie o portretach i chyba rozumiem ale reszty nie:( może to głupio zabrzmi ale co znaczy to LOD XD aha już kapuje czyli te pliki w data maja pełno defow :) ok |
Drwal |
Napiszę najlepiej jak potrafię.:) Jak zmienić portret. 1. Otwierasz program MMArchieve 2. Klikasz File -> Open > H3sprite (lub H3bitmap, w zależności czego szukasz) 3. Znajdujesz na liście TWCRPORT.def (przy okazji przejrzyj inne pliki, masz opcje podgląd), klikasz prawym przyciskiem i opcje Extract as, zapisujesz w ten sposób w dowolnym miejscu. 4. Otwierasz plik def, najlepiej programem DefPreview. 5. Widzisz jak jest zbudowany, jakie ma grafiki. Jak zrobić z tego własny *.def jutro, bo sporo pisania. :) W skrócie trzeba ten def rozpakować i programem H3deftool złożyć w nowy, zmieniając oczywiście to co się chcę. Np Zamiast portretu pikiniera, który jest pierwszy dać tego twojego Krzyżowca w jego miejsce. No i pamiętaj, że by mieć totalnie zupełnie zmienioną jednostkę w grze, poza animacją na polu walki i avatarkiem dużym, trzeba także zmienić animacje na mapie przygody, mały avatar, animacje w momencie ataku na jednostkę na mapie, dźwięk, statystyki, nazwę, umiejętności specjalne. Całe mnóstwo zabawy. ;) |
Kuririn |
A o tym "AVWATTAK.def" defie to już nikt nie pamięta :D |
Drwal |
ja: ...... animacje w momencie ataku na jednostkę na mapie Pamiętam, pamiętam. :) |
Montierrro |
Ej a wie ktoś może jak zmieniać staty np. 35 pkt życia u krzyżowca zmienić na 125 (kurde co ja się tak uparłem na tego krzyżowca XD). W sumie to całkiem fajna zabawa tak se np zmienić zombie w archanioła heh może jak się kiedyś zapoznam z tym wszystkim to i ja zrobię coś dla Kwasowej groty (może nie od razu cały dodatek bo to trzeba teamu a z tym to będzie ciężko) :) ale jakieś tam jednostki lub zamki(podmiany) to tak :) |
AmiDaDeer |
Statystyki są w pliku CRTRAITS.txt. Jeżeli wydadzą Ci się nieczytelne, uruchom je w jakimś programie obsługującym tabele, chociażby i najzwyklejszym Excelu. |
Kastore |
Ja bym najpierw polecił skrypty ERM w WoGu, od VCMI (które jest według mnie trudniejsze w obsłudze i na chwilę obecną bardziej zabugowane). Jeżeli chciałbyś się zapoznać ze skryptami w WoGu to polecam temat: Wielki Jasnowidz (głównie pierwsza strona), Skrypty Erm (niestety, zaspamiony :P) oraz Gildię ERM. Skrypty wpisujesz w edytorze w zdarzeniach czasowych. |
Montierrro |
a co to są te skrypty ERM? |
Warmonger |
Tu jest to nieźle opisane. |
Kastore |
Mogę Ci też udostępnić moją mapkę, na której testowałem niektóre skrypty (niestety około 10% z nich nie działa :D, reszta jest ok) - testy. Po prostu wejdź w Narzędzia/Ustawienia Mapy/Zdarzenia Czasowe i poprzeglądaj. :P |
Montierrro |
ok szkoda że ten def tool jest w eng wersji i szczerze nic tam nie rozumiem no może 5 % |
Gertos |
Gdzie znajduje się plik do edytowania pytań i odpowiedzi do sfinksa? Szukałem w H3bitmap.lod wydaje mi się że tam powinien być, ale nie było. |
strona: 1 - 2 - 3 |
temat: [H3, WoG/różne] Ogólne pytania o modowanie | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel