Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3, WoG/różne] Ogólne pytania o modowanie
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

Montierrro PW
15 września 2013, 10:15
Witam was serdecznie. Mam nadzieje że pomożecie mi i odpowiecie na temat, jak modyfikować HoMM-a lub WoG-a, otóż to. Może nie chodzi mi głównie o to np. jak robić mody lub coś (w sumie to też jednak XD), ale głownie chodzi mi o to jak podmieniać (tylko skorki jednostek np. pobrałem sobie z banku stworów złotego krzyżowca, mam tylko plik def z niego). Ale co prawda ja w swoim folderze z Herosa nie widziałem żadnych takich plików. Proszę pomóżcie, bo się napaliłem i teraz się wkurzam, że to nie działa.
PS sorry ale coś z klawiaturą mi się stało i w połowie posta mam wiele błędów.

Drwal PW
15 września 2013, 10:58
Poradnik jak podmienić jednostkę w Wogu, mojego autorstwa, teraz są chyba jeszcze lepsze sposoby, mimo to podaje:


1. Pobieramy SimpleLod
2. Wrzucamy SimpleLod do katalogu Data w folderze z grą
3. Zmieniamy nazwę SimpleLod na H3sprite
4. Wrzucamy plik *.def z jednostką do folderu Data w folderze z grą
5. Zmieniamy nazwę pliku *.def na nazwę defu jednostki, której wygląd chcemy podmienić
6. Przenosimy plik *.def na ikonkę H3sprite, po czym powinien przez moment pojawić się czarny ekran.
7. Plik *.def został podmieniony


Montierrro PW
15 września 2013, 14:21
Ok dzięki bardzo mi pomogłeś :)

Hobbicus PW
15 września 2013, 17:28
Zdecydowanie lepszym sposobem jest używanie do tego zamiast SimpleLoda programu MMArchive.

Montierrro PW
15 września 2013, 21:22
A co daje ten MMarchive to to samo czy daje to jakieś edytowanie portretów czy coś?

Drwal PW
15 września 2013, 21:38
Nie rozumiesz chyba troszkę struktury Heroes III. Grafiki w grze są zapisane w formacie *.def i nie tylko jednostki, ale wszystkie grafiki, od drzew na mapie przygody po wspomniane przez Ciebie portrety. Program MMArchieve pozwala na wyciąganie i podmienianie tych grafik. Pytasz o portrety, plik z nimi nazywa się TWCRPORT.def. By zmienić jakiś portret musisz rozpakować go na części by wydobyć portret który chcesz zamienić i od nowa złożyć. Wszystko za pomocą różnych programów. No i oczywiście po raz kolejny podmienić def w grze z odpowiednią nazwą. ;)

Nie jest to skomplikowane tylko ja nie umiem tłumaczyć. :D

Montierrro PW
15 września 2013, 23:12
Chyba nie ogarniam czyli 95% wszystkich postaci,roślin i wogóle wszystkiego są rodzaju Def. ale te defy żeby znalezć to trzeba mieć tego MMarchive bo jak tak to dla mnie logiczne bo w sumie przeszukałem cały folder z grą i nigdy nie widziałem np.Ccrusd.def lub coś w tym stylu

Hobbicus PW
15 września 2013, 23:14
MMArchive pozwala otwierać pliki o rozszerzeniu .lod znajdujące się w folderze Data. Interesuje Cię zapewne H3Sprite.lod, ale H3Bitmap.lod też jest godne przejrzenia.

Montierrro PW
15 września 2013, 23:15
Aha już przeczytałem 17 razy to zdanie o portretach i chyba rozumiem ale reszty nie:(

może to głupio zabrzmi ale co znaczy to LOD XD

aha już kapuje czyli te pliki w data maja pełno defow :)

ok
HobbitHobbitEdytuj posty, proszę.

Drwal PW
16 września 2013, 00:11
Napiszę najlepiej jak potrafię.:) Jak zmienić portret.

1. Otwierasz program MMArchieve
2. Klikasz File -> Open > H3sprite (lub H3bitmap, w zależności czego szukasz)
3. Znajdujesz na liście TWCRPORT.def (przy okazji przejrzyj inne pliki, masz opcje podgląd), klikasz prawym przyciskiem i opcje Extract as, zapisujesz w ten sposób w dowolnym miejscu.
4. Otwierasz plik def, najlepiej programem DefPreview.
5. Widzisz jak jest zbudowany, jakie ma grafiki.

Jak zrobić z tego własny *.def jutro, bo sporo pisania. :) W skrócie trzeba ten def rozpakować i programem H3deftool złożyć w nowy, zmieniając oczywiście to co się chcę. Np Zamiast portretu pikiniera, który jest pierwszy dać tego twojego Krzyżowca w jego miejsce.

No i pamiętaj, że by mieć totalnie zupełnie zmienioną jednostkę w grze, poza animacją na polu walki i avatarkiem dużym, trzeba także zmienić animacje na mapie przygody, mały avatar, animacje w momencie ataku na jednostkę na mapie, dźwięk, statystyki, nazwę, umiejętności specjalne. Całe mnóstwo zabawy. ;)

Kuririn PW
16 września 2013, 08:49
A o tym "AVWATTAK.def" defie to już nikt nie pamięta :D

Drwal PW
16 września 2013, 09:47
ja:
...... animacje w momencie ataku na jednostkę na mapie

Pamiętam, pamiętam. :)

Montierrro PW
16 września 2013, 15:45
Ej a wie ktoś może jak zmieniać staty np. 35 pkt życia u krzyżowca zmienić na 125 (kurde co ja się tak uparłem na tego krzyżowca XD).
W sumie to całkiem fajna zabawa tak se np zmienić zombie w archanioła heh może jak się kiedyś zapoznam z tym wszystkim to i ja zrobię coś dla Kwasowej groty (może nie od razu cały dodatek bo to trzeba teamu a z tym to będzie ciężko) :) ale jakieś tam jednostki lub zamki(podmiany) to tak :)

Hobbicus PW
16 września 2013, 16:00
Statystyki są w pliku CRTRAITS.txt. Jeżeli wydadzą Ci się nieczytelne, uruchom je w jakimś programie obsługującym tabele, chociażby i najzwyklejszym Excelu.

Kastore PW
16 września 2013, 16:16
Ja bym najpierw polecił skrypty ERM w WoGu, od VCMI (które jest według mnie trudniejsze w obsłudze i na chwilę obecną bardziej zabugowane). Jeżeli chciałbyś się zapoznać ze skryptami w WoGu to polecam temat: Wielki Jasnowidz (głównie pierwsza strona), Skrypty Erm (niestety, zaspamiony :P) oraz Gildię ERM. Skrypty wpisujesz w edytorze w zdarzeniach czasowych.

Montierrro PW
16 września 2013, 16:25
a co to są te skrypty ERM?

Warmonger PW
16 września 2013, 16:43
Tu jest to nieźle opisane.

Kastore PW
16 września 2013, 16:53
Mogę Ci też udostępnić moją mapkę, na której testowałem niektóre skrypty (niestety około 10% z nich nie działa :D, reszta jest ok) - testy. Po prostu wejdź w Narzędzia/Ustawienia Mapy/Zdarzenia Czasowe i poprzeglądaj. :P

Montierrro PW
16 września 2013, 17:02
ok

szkoda że ten def tool jest w eng wersji i szczerze nic tam nie rozumiem no może 5 %

Gertos PW
18 września 2013, 20:44
Gdzie znajduje się plik do edytowania pytań i odpowiedzi do sfinksa? Szukałem w H3bitmap.lod wydaje mi się że tam powinien być, ale nie było.
strona: 1 - 2 - 3
temat: [H3, WoG/różne] Ogólne pytania o modowanie

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel