Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Baszta Czempionów (Duel of Champions)temat: Wiedza mniej lub bardziej użyteczna
komnata: Baszta Czempionów (Duel of Champions)

laszka PW
15 września 2013, 03:41
Witam was uprzejmie, w tym temacie postaram się zebrać informacje na temat mniej lub bardziej niejasnych sformułowań mechaniki gry :P

Możecie uzupełniać bazę w komentarzach ja tam napisałem pierwsze lepsze rzeczy które wpadły mi do głowy.

-------------------------------------------------------------------------------
Ogólne:

1) Gdy jednostka jest zatruta i ma zginąć w twojej turze to zdąży wyzwolić efekt typu "z początkiem twojej fazy uzupełnień" np. Zaklinacz pustki(caller of the void) Zada przed śmiercią 1 pkt obrażeń wrogiemu bohaterowi

2) Efekt regeneracji ma pierwszeństwo przed obrażeniami zadawanymi z początkiem tury np. liczniki trucizny czy też zaklęcie "zamieć"

3) Trucizna albo Zamieć są bardzo skuteczne przeciwko stworom z umiejętnością typu "Jeśli Stworzenie zginie w trakcie tury twojego przeciwnika...", np. Prorok Chaosu czy Upiór Pustki.

4) pole bitwy składa się z jednego segmentu 4x4 a nie z dwóch 2x4, dlatego też zaklęcia typu "zaraza" mogą swobodnie przechodzić ze stworów przeciwnika na nasze o ile ze sobą sąsiadują. Używając kuli ognia na przeciwnika można przez przypadek zranić swoją jednostkę.

-------------------------------------------------------------------------------
Inferno:

1) Prorok chaosu (Chaos seer)
---jego umiejętność jest aktywowana przed dociągnięciem karty przez przeciwnika, tak więc z początkiem tury przeciwnik posiada 7 kart a nie 6 jak to wynika z opisu.

2) Arbiter pustki (Void arbiter)
---Jej umiejętność działa na wszystkie źródła ciągnięcia kart po zagraniu Kosmicznej reorientacji wszyscy gracze zostają bez kart

3) Maniak ogni piekielnych (Hellfire Maniak)
--- Gdy przed tą kartą znajdują się dwie jednostki a pierwsza atakująca zabije maniaka to na drugą wciąż działa efekt berserkera i zostanie ona mimo wszystko zmuszona do ataku na bohatera/jednostkę w drugim rzędzie

4) Egzorcyzm garanta (Garants purge)
--- Gdy przeciwnik posiada wszystkie kopie danej karty na ręce nie jest możliwe wyrzucenie jej do cmentarza.

-------------------------------------------------------------------------------
Przystań:

1) Imperialny strażnik(Imerial Guard)
--- Atakując bohatera nie można nałożyć na strażnika żadnych znaczników

-------------------------------------------------------------------------------
Twierdza:

1) Czarobij Czarnej czaszki (Blackskull Spellsmasher)
--- Neutralizacja wrogiego zaklęcia występuje przed atakiem Czarobija, tak więc niszcząc kamienną tarcze można zadać nim 2 obrażenia bohaterowi wroga.
--- Jeśli przeciwnik nie ma żadnego zaklęcia, musimy "zdjąć" jedno ze swoich.

2) Obozowisko orków (Orc Camp)
--- Wbrew pozorom nie podwaja obecnej ilość furii na stworzonku, ta karta działa tak jakby na twoim polu bitwy zginęła jednostka. (Bardziej się opłaca wystawić goblina na puste pole, ten sam koszt ale więcej zastosowań.)

-------------------------------------------------------------------------------
Nekropolia:

1) Ostatni rozkaz Serii (Seria's last order)
--- Gdy jednostka wskrzeszona za pomocą tej karty zginie przed końcem tury to wraca ona do cmentarza a nie poza grę. Dzięki temu można np. wskrzesić Atroposa kilkakrotnie.

2) Ariana Zerwanych Losów
--- Umiejętność Ariany jest szczególnie skuteczna przeciwko Twierdzy, a zwłaszcza Kelthorowi. Szał czy Krwiożerczość to też liczniki. To samo dotyczy stworzeń z aktywną Płonącą Bronią.

-------------------------------------------------------------------------------
Sanktuarium:

1) Nayorai Sairensa
--- Uniemożliwia wystawianie stworów z ręki w jej szereg, ale wciąż można w niego przestawić jednostki, które już znajdują się na polu bitwy. Tak więc świeżo wystawiony "rozdzieracz czarnej czaszki" może ją zaatakować.

-------------------------------------------------------------------------------
Neutralne:

1)Tron Odnowy (Throne of renewal)
--- Gdy w momencie zagrania karty na jednostce znajduje się długotrwałe zaklęcie dające jej zakotwiczenia do ręki wraca tylko zaklęcie bez jednostki, tyczy się to również karty "potęga morza"

2)Kryształ mocy (Crystal of power)
--- Zwiększa on obrażenia zadane wrogu dwa razy a nie obrażenia zajklęcia, tak więc jednostka z odpornością na magie potraktowana wzmocnionym rojem insektów dostanie 2 obrażenia a nie 3.

3)Pustkowie (Wasteland)
--- Jeżeli wybierzemy "stworzenie" to nie powstrzymamy przeciwnika od używania takich kart jak "ostatni rozkaz serii" czy też "grand finale kat", nawet za pomocą wskrzeszenia może on wystawić stworzenie do gry. Sprawa ma się inaczej w przypadku "Lawiny" Sanktuarium która uniemożliwia wystawianie stworzeń w jakikolwiek sposób.

-------------------------------------------------------------------------------
Zaklęcia:

1) Kamienna tarcza (stone shield)
--- Gdy bohatera chronią dwie kamienne tarcze to po zadaniu obrażeń "spada" tylko jedna z nich. To samo tyczy się innych kart tego typu.
--- Jeśli użyjesz Kamiennej Tarczy, a potem Jarmarku Cieni czy Kosmicznej Równowagi, nie otrzymasz od tych wydarzeń obrażeń, ale stracisz tarczę.

2) Mroczne odbicie (Shadow image)
--- Jednostka wystawiona za pomocą tego zaklęcia "wchodzi na stół" tak więc np. jak skopiujemy Atroposa to weźmiemy 2 stworzenia z grobu.
--- Jeśli skopiujemy stworzenie z szałem bitewnym np. Osiłka Ur-Khraga to po wybraniu dla niego odpowiedniej pozycji możemy zadecydować o jego ataku, daje to nam możliwość "zbuffowania" takowego delikwenta :)

3) Płonąca broń (Fiery Weapoon)
--- Dodatkowe obrażenia wynikają z licznikó nakładanych na stworzenie, po zniszczeniu zaklęcia nasz sojusznik nadal będzie dysponował wzmocnionym atakiem.
--- Nie przynosi żadnego efektu na stworzeniach na które nie można nałożyć liczników. np. "Nieskalana chwała"

4) Objęcia Sylvanny
--- zaczarowane stworzenie natychmiast zyskuje/leczy 2 HP, o które zostaje zwiększone jego maksymalne zdrowie, nie musi czekać, aż te 2 HP mu się zregenerują.

-------------------------------------------------------------------------------

Polskie tłumaczenie:

1) Pustelnik z Mrocznej Kniei, wbrew opisowi w tłumaczeniu na polski, nie podwaja ilości już nałożonych liczników trucizny. Zamiast tego sprawia, że stworzenia z Infekcją nakładają dwukrotnie więcej liczników podczas ataku.

2) Rząd i Szereg są w polskim tłumaczeniu używane bardzo swobodnie, co w praktyce sprowadza się do tego, że na różnych kartach mogą oznaczać zupełnie różne rzeczy.


Kammer PW
15 września 2013, 12:41
laszka:
Efekt regeneracji sumuje się z efektem zatrucia tak więc jednostka posiadająca regeneracje 2, 2 punkty życia i 3 znaczniki zatrucia nie zginie.
Doprecyzowałbym, że najpierw jednostka zostaje uleczona (Leczenie, Regeneracja), a dopiero potem otrzymuje obrażenia (liczniki trucizny, Zamieć, Wieczna Zima, etc.)

Ponadto:
1. Jeżeli na Lisza-Spijacza Dusz z 3HP i (przykładowo) Szkieleta Księżycowego Jedwabiu rzucimy Gejzer, to Szkielet zginie, Lisz zostanie uleczony o 2HP, następ[nie otrzyma obrażenia ze spella i przeżyje z 2 HP.
2. Nayorai Sairensa uniemożliwia wystawianie stworów z ręki w jej szereg, ale wciąż można w niego przestawić jednostki, które już znajdują się na polu bitwy.

laszka PW
15 września 2013, 14:21
Jesteś pewien co do jedynki?

Rój insektów na pewno w tym przypadku zabije Spijacza :)

Kammer PW
15 września 2013, 14:24
Czyli jednak zabija... Nie mam pojęcia, co się wtedy stało.

Karasnik PW
15 września 2013, 17:27
To może ja wtrącę swoje trzy grosze:
1. Trucizna albo Zamieć są bardzo skuteczne przeciwko stworom z umiejętnością typu "Jeśli x zginie w trakcie tury twojego przeciwnika...", np. Prorok Chaosu czy Upiór Pustki.
2. Umiejętność Ariany jest szczególnie skuteczna przeciwko Twierdzy, a zwłaszcza Kelthorowi. Szał czy Krwiożerczość to też liczniki. To samo dotyczy stworzeń z aktywną Płonącą Bronią.
3. Władca Marionetek bardzo dobrze komponuje się z Szybkim Atakiem - zadasz dodatkowe obrażenia.
4. Używając Ołtarza Pajęczej Bogini musicie pamiętać, że poświęcając np. Drzewca z Mrocznej Kniei nie otzymacie 7 kart, tylko 4. Ilość kart jest dwukrotnie mniejsza od ilości pozostałego HP, zaokrąglając w górę.
5. Jeśli użyjesz Kamiennej Tarczy, a potem Jarmarku Cieni czy Kosmicznej Równowagi, nie otrzymasz od tych wydarzeń obrażeń, ale stracisz tarczę.

laszka PW
15 września 2013, 17:52
Zaktualizowane z wyjątkiem punktu 3 i 4, one wynikają bezpośrednio z opisu karty :)

Garett PW
15 września 2013, 18:37
Jeśli skopiujemy stworzenie z szałem bitewnym np. Osiłka Ur-Khraga to po ustawieniu go możemy nim raz normalnie zaatakować.

Karasnik PW
18 września 2013, 19:26
To już będzie taki fakt 4fun :P
- Jest możliwość zagrania 2 Tronów Odnowy w trakcie jednej tury. Potrzebne są jeszcze Dziedzictwo, od jednej do kilku odpowiednich kart dodających surowce (albo umiejętność Sandalphona) i stworzenie w cmentarzu. Najpierw rzucamy pierwszy Tron, potem upewniamy się, że mamy stworzenie w cmentarzu, rzucamy Dziedzictwo, potem używamy umiejętności Sandalphona/rzucamy Rzekę Klejnotów/Skradzione Zapasy(jeśli można)/2 Sterty Złota/2 Obozowiska, a następnie rzucamy 2 Tron.

Garett PW
18 września 2013, 20:18
Jeśli wróg rzuci na nas "Zarazę" i będzie miało ją na sobie stworzenie z pierwszego szeregu, to zarazi ją stworzenie z pierwszego szeregu przeciwnika pod warunkiem, że nasz stwór z nikim innym nie sąsiaduje.

EDIT: Zamieć powinna działać podobnie.


Martfa PW
20 września 2013, 11:08
Też dorzucę swoje trzy grosze :)

1. Jeśli chodzi o Upiora Pustki (Void Wraith), jest bardzo skuteczny w połączeniu z czarami typu Zapłon/Spopielenie/Zamieć itp.
2. Pustelnik z Mrocznej Kniei, wbrew opisowi w tłumaczeniu na polski, nie podwaja ilości już nałożonych liczników trucizny. Zamiast tego sprawia, że stworzenia z Infekcją nakładają dwukrotnie więcej liczników podczas ataku.
3. Kammer, nie jestem taka pewna, co do tego Licza Spijacza. Kilkakrotnie rzucałam m.in. Rój Insektów, gdzie ginęło po kilka stworów, a Licz, który teoretycznie miał 3 lub mniej HP przeżywał. Wydaje mi się to o tyle dziwne, że zgodnie z zasadą, że regeneracja ma pierwszeństwo przed obrażeniami, co widać chociażby na przykładzie trucizny, Licz regeneruje się, zanim zginą inne stworzenia. Przyznam, że za grosz tego nie rozumiem.
4. Objęcia Sylvanny - zaczarowane stworzenie natychmiast zyskuje/leczy 2 HP, o które zostaje zwiększone jego maksymalne zdrowie, nie musi czekać, aż te 2 HP mu się zregenerują.
5. Co do Czarobija Czarnej Czaszki (Blackskull Spellsmasher) to nie neutralizuje on tylko wrogich zaklęć. Jeśli przeciwnik nie ma żadnego, musimy "zdjąć" jedno ze swoich.

I na koniec być może banalne, ale miałam z tym sporo problemów na początku gry:
6. Odpłata (Retribution) nie działa na przeciwników posiadających Odporność na Odwet.
7. Rząd i Szereg są w polskim tłumaczeniu używane bardzo swobodnie, co w praktyce sprowadza się do tego, że na różnych kartach mogą oznaczać zupełnie różne rzeczy.

laszka PW
20 września 2013, 12:26
Zaktualizowane.

Odnośnie Spijacza, to zaklęcia AOE realizowane są przez program jako jedna "paczka" obrażeń, oznacza to że najpierw zrealizowane są wszystkie obrażenia a potem efekty wyzwolone.

edit://

Nie gram na polskiej wersji.

Czy ktoś może zweryfikować czy na męczenniku i niebiańskiej zbroi jest informacja, taka jak na kamiennej tarczy. Znaczy się chodzi o to, że musi obronić przed obrażeniami, żeby spadło.

Karasnik PW
20 września 2013, 17:26
Męczennik na pewno nie - trwa przez jedną turę. Co do zbroi nie mam pojęcia.

Martfa PW
20 września 2013, 18:38
Też dawno nie widziałam polskiej wersji, ale zgodnie z opisem karty na Kwasowej na Niebiańskiej Zbroi jest adnotacja, że trwa do momentu, kiedy zostaną zneutralizowane obrażenia. Podobnie w przypadku Lodowej Skorupy.

Garett PW
20 września 2013, 19:18
Jeśli użyjemy na naszej jednostce "Dzień Świątyni"(wybrane stworzenie nie może być celem magii i umiejętności magicznych) to owszem, nie można na nią nic rzucić przez jedną turę, ale nadal otrzyma obrażenia od zaklęć typu "Tsunami","Armagedon" itd.

laszka PW
20 września 2013, 19:21
No i właśnie męczennik w angielskiej wersji ma adnotacje że schodzi dopiero po otrzymaniu obrażeń.

Martfa PW
21 września 2013, 09:08
No to jest kolejny kwiatek. Według polskiego tłumaczenia Męczennika zaczarowany stwór schodzi "pod koniec tury, w której użyto zaklęcia", a w oryginale po tym, jak zneutralizuje jakieś obrażenia. Niestety nie zdarzyło mi się go użyć odkąd dodali zapis o "źródle, którego nie kontrolujesz", więc nie mam pojęcia, która wersja jest poprawna.

Ciekawostka a propos Dnia Świątyni: działa między innymi na umiejętność Kelthora i to w taki sposób, że po użyciu wydarzenia stworzenie z licznikami Szału nie może być użyte do zadania obrażeń stworowi przeciwnika.

edit: Jeszcze coś mi się przypomniało - jeśli stworzenie z Szerokim Atakiem/Szarżą nie ma Odporności na Odwet, to po zaatakowaniu otrzymuje obrażenia odwetowe od wszystkich stworzeń, które objął atak.

edit2: Alegor - ta sama sytuacja, co przy Impie Chaosu, ma miejsce w przypadku Domu Szaleństwa (i prawdopodobnie również w przypadku każdej innej karty działającej na zasadzie "zagraj jedną, odrzuć jedną", ale tego dokładnie nie sprawdzałam).

Alegor PW
21 września 2013, 14:11
Ciekawostki o impie chaosu (jeśli przeciwnik zagrywa kartę to odrzuca):
Możesz zagrać kartę, bez odrzucania, jeśli jest to jedyna w ręce (tu warto dobieranie karty dobrze przemyśleć). Jeśli zagrasz jedyną kartą dobierającą (cmentarzysko np.)- ta dobrana karta zostanie odrzucona.

Upiornny PW
24 października 2013, 09:59
Dylemat początkującego .... nie znalazłem innego wątku więc pozwoliłem sobie tutaj napisać (mam nadzieję że nie jest to off-top).

Rozpocząłem grę na dwóch kontach (wiem że to średnio pomysł) - waham się pomiędzy Infernie a Necro. Ponoć najsensowniej rozpocząć od Inferno dobić do 1000 i przejść na Necro (w sumie taki mam plan). A czy nie jest tak że np rozpoczynając od razu od Necro (i dochodząc do 1000 elo ciut wolniej) zdobywam szybciej niezbędne karty do Necro. Czy w ogóle nie stresować początkiem gry i wybraniem frakcji... ?

Proszę o wypowiedź doświadczonych graczy....

jelen1150 PW
24 października 2013, 21:55
Z tego co pamiętam to podstawowe decki nie zawierają żadnych ciekawych kart (Jedynie sam bohater jest w miarę unikatowy) więc możesz się nie stresować początkiem. Ludzie polecają inferno ponieważ jest najprostsze/najlepsze ze starterów :)
temat: Wiedza mniej lub bardziej użyteczna

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel