Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Baszta Czempionów (Duel of Champions)temat: Co z tą grą jest nie tak?
komnata: Baszta Czempionów (Duel of Champions)
strona: 1 - 2

jollo PW
28 maja 2013, 12:20
DoC jest moją pierwsza karcianką, więc niestety nie mam porównania z innymi.
Uważam, że jest bardzo dobrze zrealizowana, być może dlatego, że lubię świat HoMM. Niemniej tzw. balans jest sensowny, jest dużo strategii, mnóstwo taktyk w samej grze, więc zróżnicowanie jest niebagatelne.
Owszem, może irytować fakt, że po n-dziesięciu pakietach wciąż nie ma się pożądanych kart, ale gra jest za darmo i po prostu taki chyba urok karcianek i tak o wiele lepiej wychodzi się na tym w e-grze niż realu;)
Wdziałem filmik z Hearthsone, który ma ponad 100k odsłon, rozgrywka tam jest, lekko rzecz ujmując, prymitywna, ale i tak dzięki użytkownikom gier blizza, gra będzie miała swoją rzeszę fanów.
Nie rozumiem jednego. Dlaczego DoC, tak sensowna i moim zdaniem, dobra gra, jest tak mało popularna?

Dark Dragon PW
28 maja 2013, 12:42
Gra ma ponad 1M zarejestrowanych użytkowników, aktywnych graczy jest kilkaset tysięcy. Gra jest już reklamowana na sieci na różnorakie sposoby. Zdobywa ogromną popularność, która znacznie wzrosła w przeciągu kilku ostatnich miesięcy. Ja uważam, że z grą jest wszystko w porządku :).

jollo PW
28 maja 2013, 12:54
Wow aż milion? I kilkaset tysięcy? A to przepraszam. Choć dziwne z drugiej strony. Bo grając mam wrażenie, że często spotykam te same osoby, natomiast w turnieju "Pula" bierze udział jakieś 5k ludzi. Chyba, że jest dużo "instancji" turniejów, ale tego nie wiem właściwie.

Acid Dragon PW
28 maja 2013, 13:28
Gra może nie dorównać nigdy Magicowi, czy grom Blizzarda ze względu na markę Might & Magic, która - nie oszukujmy się - nie należy do największych na świecie.

Niemniej jednak, w tej chwili zainteresowanie wokół niej na moje oko przebija chociażby zainteresowanie Heroes VI, a nasz dział Duel of Champions jest zdecydowanie najczęściej odwiedzanym w Kwasowej Grocie.

jollo PW
28 maja 2013, 13:46
Hm właściwie to jest dość ciekawa kwestia ogólnie. Ja pamiętam pierwsze części M&M czy HoMM z podstawówki. Tak samo pamiętam pierwszego Warcrafta. Obie gry były oryginalne i jedyne w swoim rodzaju.
Bizzowie udało się zrobić coś czego chyba nie uda się już żadnej innej firmie na świecie, czyli stworzyć monopol w MMO.
Trochę w M&M i HoMM zabrakło chyba innowacyjności, żeby gracze dalej jakoś kojarzyli i sięgali po te tytuły.
Niemniej cieszę się, że jak widać, karcianka bezwzględnie wyprzedziła blizza. Trzymam kciuki za więcej sukcesów :)

Chesterek85 PW
28 maja 2013, 14:09
Widać Jollo, że jesteś fanem w WoWa i grasz w niego.
Blizzard się wybił na Diablo i WoW. Tzw. złoty strzał. Nic tylko pozazdrościć.
Pamietam HoMM2 też z podstawówki, i wtedy to było świetna gra (tj "trójka), ale jakoś zawsze to była po prostu "dobra pozycja", tj. Fallout, Baldur's Gate etc.
Za tamtych czasów nawet nie zwracałem uwagi na producentów, twórców itp.
Np. 3DO się pojawiało przy włączeniu gry i tyle.
Teraz są fora, funpage, FB, ciągły update i dodatki.
Marka zaczyna istnieć i rozwijać się wielowątkowo: DoC, Clash of Heroes, Heroes 6; każda gra zupełnie inna.

Moim zdaniem Might and Magic idzie w bardzo dobrym kierunku.

Najlepsi herosi to 3, 2 była super, ale trójka ją przegoniła, i dobrze, bo tego oczekujemy po kolejnych grach. Potem czwórka mi zepsuła apetyt i piątka próbowała to naprawić. Częściowo to zrobiła...
A szóstka? Szóstka zaczęła wszystko od początku i znowu wpompowała życie do serii.
Ja nie narzekam, mimo tego że wiele godzin straciłem na poprawianie bugów, crashy itp.
Kończę, bo zaraz zrobię się sentymentalny :)

Bluearga PW
28 maja 2013, 14:23
Bo wszystko jest zależne od marki.

Ubisoft to taki sam szmelc co EA, mało która gra im wychodzi, toteż marka ta jest niska. W sumie nie mam pojęcia jak oni jeszcze nie zbankrutowali, ale na przekrętach pewnie se dorabiają.

Blizzard góruje nad wszystkimi, zdobył niesamowite uznanie wśród graczy, jego gry to hity nad hitami. Jednak sama muszę przyznać, że od pewnego czasu stacza się. Słabe Cata/MoP do WoWa, Diablo 3 nie umywa się do 2, jedynie Starcraft HotS się im póki co udało. Jednak każdy kolos kiedyś musi upaść.

Co do heartstone to mam podobne wrażenie - gra wydaje się zbyt kolorowa i jakaś nie teges. Może okazać się pierwszym Blizzowym niewypałem, bo oni wszak na robieniu karcianek się nie znają, żyją głównie z WoWa, a to w końcu MMO jest.

DoM jak dla mnie ma duże szanse wybić się, bo jaką ma teraz konkurencję? Wiem, że na Steamie do kupienia jest jedna karcianka(zapomniałam nazwy), ale kosztuje całkiem sporo i jest strasznie skomplikowana. DoM jest umiarkowanie trudny, no i przede wszystkim - darmowy. Zobaczymy co z tego wyjdzie w przyszłości, oby nie skończyło jak Battleforge od EA(Zero zainteresowania tą grą od ponad 3 lat)

jollo PW
28 maja 2013, 14:41
Cytat:
Widać Jollo, że jesteś fanem w WoWa i grasz w niego.
Grałem dawno temu. Potrafię powiedzieć o nim pozytywne i negatywne rzeczy oraz obiektywnie stwierdzić, że nie będzie już takiej drugiej gry jak WoW (liczba aktywnych subskrypcji plus sama subskrypcja). Zresztą mam wrażenie, że gatunek MMO powoli się przejada. Fanem nie jestem :)

@Bluearga
Mam podobne odczucia. Tzn Ubi jakoś z jakości nie słynie. Blizz zrobił parę mocnych tytułów, jakość nie ilość, wręcz paręnaście lat temu i na tym sukcesie można powiedzieć jedzie do dzisiaj. Choć ostatnie gry cóż, klapa za klapą poza jak powiedziałaś HoTSem. Ewentualnie po prostu gracze się zestarzeli :] Choć to już nie stary Blizz, tylko Activision Blizzard, no ale nie o tym.

Na rynku jest parę karcianek i nagle wszyscy o nich sobie przypomnieli. Blizz robi karciankę, więc wyczuł rynek. Jest gra na kickstarterze, też karcianka, zresztą ciekawie wygląda.
DoC ma dobre zaplecze, podstawy by konkurować, jak nie wieść prym wśród karcianek. Na miejscu Ubi chyba bym wsadził więcej zasobów w marketing i ludzi, żeby grę dopieszczać i dalej reklamować ;)

kuackillah PW
28 maja 2013, 14:52
Heratstone to po_prostu lekko uproszczona karcianka. Wow ctg w wersji papierowej przelozona na pc. Zobaczymy co z tego wyjdzie, obawiam sie, że bedzie to dziecinny crap, ale pomimo tego i tak tylu fanów wowa ludzie beda w nia grac. DoC ma na tyle swoj swoisty urok, że jest w swiecie M&M i sa eventy, co daje bardzo duze pole manewru podczas skladania deckow Padlo juz kiedys pytanie od Azy jak by gra dzialala, jakby usuneli eventy. Odpowiedz byla jednoznacza od wszystkich testerow gry -'nigdy'. Eventy to podstawa tej karcinaki.

superzgred PW
28 maja 2013, 14:59
Dobrze wróżę DoC. Chociaż jest kilka kluczowych aspektów, które jeżeli się nie pojawią to gra zacznie się wyludniać (głównie myślę o wymianie kart). Z DoC jest o tyle fajnie, że nie ma przy nim takiego nacisku od UBI jak przy H6, więc twórcy mają pewne pole do popisu.

Acid Dragon PW
28 maja 2013, 15:26
Nie przesadzałbym z tym monopolem na MMO, ale generalnie Blizzard to fenomen na rynku i firma jedyna w swoim rodzaju. W latach 90-tych było mnóstwo takich właśnie firm jak Blizzard, czy New World Computing - firm tworzących i wydających swoje flagowe produkty, ale nic poza tym. Potem rynek zaczął się jednoczyć w kierunku tworzenia wielkich "konsorcjów" wydawniczych, jak Electronic Arts, czy Ubisoft.

Obecnie, z tych "mnóstwa" małych i średnich firm sprzed 20 lat został właściwie tylko Blizzard. Jakim cudem? Nie wiem do dziś. Inne albo dołączyły do "silniejszych" firm, albo upadły.

Ostateczny właściciel i wydawca NWC - firma 3DO - popełnił wiele błędów, które ostatecznie spowodowały upadek - firmy i marki. Blizzard zaś obronił się jakością swoich gier, zamiast wydawać co roku jakieś szybko zrobione badziewie.

Efekty tych działań widać dziś i Might & Magic prawdopodobnie nigdy już nie zdobędzie takiej pozycji na rynku, jaką mogła i powinna mieć.

JEDNAKŻE po trafieniu M&M w ręce Ubisoftu, obecni właściciele powiedzieli "ale jednak spróbujemy!" i wywalczyli dla Might & Magic kawałek rynkowego tortu - m.in. poprzez eksperymentowanie z wieloma "spin-offami". Największym sukcesem w tej dziedzinie jest chyba właśnie Duel of Champions, który ma szansę prześcignąć nawet "flagową" serię Heroes pod względem popularności.

gryfius PW
28 maja 2013, 15:29
Jeżeli chodzi o karty, też jestem nowy i zielony.
Ale ewidentnie widać swojego rodzaju boom na tę niszę.

Duel of Champions
Hearthstone
no i dziś widziałem zwiastun bety Scrolls
http://www.youtube.com/watch?v=ZdZpx2vyCm0

Moje subiektywne opinie:
Jeżeli chodzi o Scrolls - przedziwna hybryda - karty, decki i pole bitwy na w Heroes'ach - nie wiadomo gdzie to to ma ręce, a gdzie nogi. Mimo tego - jako niewolnik karcianek - spróbuję.

Hearthstone - podoba mi się. Nie wiem czemu, ale wygląda ciekawie. O ile grafika i oprawa to sprawa gustów, o tyle mechanika trafia w moje preferencje. Ale zobaczymy, jak wyjdzie beta.

DoC ma, moim zdaniem, gigantyczny potencjał. Ma "to coś". Z drugim rozszerzeniem wchodzi dużo fajnych nowych kart i mechaniki, która namiesza i zróżnicuje każdą grę. Jeszcze jedno takie rozszerzenie i wszystko pomiesza się już całkowicie, co wpłynie jeszcze lepiej na samą grę.

Radowid Srogi PW
28 maja 2013, 15:51
Nie przesadzałbym co do balansu ani różnorodności. DoC jest źle zbalansowane i Ubisoft nie absolutnie żadnego pojęcia jak to zmienić(o czym świadczy przeróbka przegiętego Kierana i solidnego Brightblade'a w uselessy), a powiedzenie, że DoC jest ubogie i mało zróżnicowane to poważne niedopowiedzenie, zwłaszcza że mechanika nie pozwala na zbytnią różnorodność.

DoC w najlepszym wypadku ma 10 archetypów z których można wyróżnić 2 rodzaje decków: aggro i OTK. W porównaniu do MtG które w samym standardzie jest kilkadziesiąt archetypów i 6(co najmniej) typów decków: aggro, control, midrange, mill, tokeny, blitz. Do tego DoC nie ma mechaniki pozwalającej na autobalans - sideboardu(kart dorzucanych do decku po pierwszej grze w celu skontrowaniu przeciwnika). Do tego pomijając tworzenie decku w DoC myślenie jest prawie niepotrzebne(brak instantów, niewielki wpływ na to co wchodzi, a co nie, brak side'a).

Mimo to DoC ma potencjał, ale jeśli mechanika gry się nie zmieni ten potencjał zostanie zmarnowany(no chyba, że przesadzą ze zmianami i zrobią prymitywną kopię MtG potęcjał też zostanie zmarnowany).

laszka PW
28 maja 2013, 16:02
Jeżeli chodzi O Karcianki i blizzarda to opowiem wam pewną historię z długim wstępem i krótką trafną puentą :

Pewnego dnia Blizzard wpadł na genialny pomysł zrobienia karcianki. Nie to nie był hearthstone. Była to fizyczna karcianka WOWtcg, blizzard współpracował z firmą "Upper Deck" jednak po konflikcie interesu szybko zmienił wydawce na firmę "Cryptozoic". Wtedy też weszły nowe formaty turniejów, przyspieszyli wydawanie dodatków. Jednak wszystkie te zmiany wiązały się z większymi wydatkami i tak oto WOWtcg zaczął powoli podupadać. Blizzarda to nie ruszyło, bo on tylko sprzedawał markę firmie "Cryptozoic" i robił część artów do gry. Jednak wszystko co zostało stworzone w ramach tej karcianki należało własnie do Blizzarda.

"Cryptozoic" jako już doświadczona firma postanowiła zrobić swoją własną karciankę nazywa się "HEX MMO Trading Card Game" i ma 1,3 miliona dolarów na kickstarterze :)

W czym tkwi haczyk? A no właśnie Blizzard zapowiedział herthstona miesiąc wcześniej z betą która odbędzie się mniej więcej tydzień wcześniej od bety hexa. Zbieg okolicznosci? Jakim cudem 30 osobowy team blizzarda zrobił karciankę w ciągu 90 dni? Porównajcie sobie arty kart z hearthstona i WOWtcg a odpowiedź na pytanie sama wam się nasunie :)

Hayven PW
28 maja 2013, 16:02
Na HC zostały wyodrębnione "aż" cztery archetypy decków:
- Rush
- Creature (to jest chyba to aggro :P)
- Control
- OTK
Z czego każdy ma po kilka wariantów, także gra jest dość różnorodna...

A co do balansu, to gdyby był perfekcyjny, to gra byłaby o wiele bardziej różnorodna, ale cóż... Trzeba się pogodzić z tym, że widzimy pięciu bohaterów na krzyż :P

kuackillah PW
28 maja 2013, 16:07
Sam zbierałem tego wowa ctg. Jak mieszkałem chwile w Anglii grałem w wowa, bo polowałem na spectrala ze zdrapki. Hehe, praktycznie chyba wszystkie arty sa Blizzarda. W wowie ctg wiekszosc dosyc znanych komiksowych grafikow.

jollo PW
28 maja 2013, 16:13
@Laszka
Widać, że heartstone zrobiony w 90 dni;)
Ciekawa historia ogólnie. A różnica między Hearts a tym co robi cryptozoic kolosalna.

laszka PW
28 maja 2013, 16:16
Mi bardziej chodziło o sam fakt wydania gry. Ja nie mówię tutaj ze blizzard coś przekręcił, bo wszystkie arty należą jak najbardziej do blizza. Chodzi mi o to ze to troszkę ch***we w taki sposób wykiwać współpracownika :)

Edid:// Hex robiony jest od ponad 2 lat bodajże. Blizz o tym wiedział bo nie miał prawa nie wiedzieć, a tutaj psikus, konkurencja z już gotowymi artami :)

Radowid Srogi PW
29 maja 2013, 15:17
Pardon hayen, ale w ten sposób mógłbym wyliczyć w Standardzie kilkadziesiąt archetypów. Aggro to aggro, niezależnie od tego czy zabija w 3 czy w 20 turze(odróżnienie należy się deckem specyficznym typu Naya Blitz bijące za 7 w drugiej czy token decki które często wogóle nie mają crit w decku a mimo to zabijają creaturami w MtG), i bądźmy szczerzy jeśli jakakolwiek kontrolna konstrukcja w DoC by powstała to byłby kontrolą w jeszcze mniejszym stopniu niż mono B control w MtG(które sprowadza się do trzech rzeczy: removalu, removalu i kontroli ręki w celu przepchnięcia kabana który wygrywa grę) co może zrobić kontrola w DoC? Do removalu, yy removalu, yyyyyy i removalu w celu wepchnięcia crity która spadnie od byle czego.

Drwal PW
29 maja 2013, 15:38
Acid Dragon:
Niemniej jednak, w tej chwili zainteresowanie wokół niej na moje oko przebija chociażby zainteresowanie Heroes VI, a nasz dział Duel of Champions jest zdecydowanie najczęściej odwiedzanym w Kwasowej Grocie.]

Wiem, że częstość odwiedzania nie jest równa liczbę wyświetleń, ale

Dział Wog: 613 764
DoC: 100 929

Wiem wiem, dział Wog jest dużo starszy, a więc dla porównania mniej więcej podobne wiekiem:

Dział HotA: 127 697
DoC: 100 929

Oczywiście nie mam takich danych i statystyk o stronie jak Acid, no ale tak na chłopski rozum są pewne wątpliwości.
Poza tym wystarczy porównać choćby forum: Niebiańską Kuźnie i Baszte Czempionów różnica ogromna w popularności. Fakt poprzez ostatnie turnieje rozwinął się ten dział, ale przez długi czas poza Dark Dragonem i kilku jednorazowymi mieszkańcami, mało kto tam zaglądał.
Nie chcę też mówić, że DoC jest faworyzowane, ale fakt faktem do tej gry są turnieje organizowane i około 80% newsów w KG dotyczy tej gry (przynajmniej ostatnio).
Co do ogólnego zainteresowania poza Grotą, to trzeba przyznać że jest to jedna z lepiej reklamowanych gier w internecie. Kto nie wierzy, polecam zajrzeć na strony typu Demotywatory i podobne. ;)
strona: 1 - 2
temat: Co z tą grą jest nie tak?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel