Witaj Nieznajomy!
|
temat: [różne] Przydatne dla początkujących komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
delanoone |
Witam, po bodajże 8 latach powróciłem do Heroes'a 3 i zagłębiłem się w dodatek jakim jest WoG albo ERA(sam dobrze nie wiem). I tutaj rozpoczyna sie moje pasmo próśb gdyż jestem początkujący, całkiem zielony i gubię się troche w tym. Myślę że wielu osobą przydadzą się odpowiedzi na moje problemy/pytania w tym temacie. PYTANIA 1. Ściągnąłem z tej strony owy dodatek * ERA 2.4 (+WoG 3.58f) czy jest to wersja najaktualniejsza?? zależałoby mi na tym aby moja wersja była najnowsza, ale tym samym stabilna. 2. Na forum heroes community w przydatnych linkach znalazłem wersje WoG 3.59a EXE czyli nowszą, ale czy jest ona stabilna? I da się zamienić tego WoG'a z ERA 2.4 na tego nowszego ? I czy w ogóle jest coś wartego uwagi w tej nowszej wersji ? 3. Co z spolszczeniem? Zainstalowałem jak na razie tylko ERA 2.4 ale moja gra jest w wersji angielskiej, a chciałbym ją mieć w wersji polskiej. Więc czy spolszczenie z tej strony " Spolszczenie WoG-a pod Erę " jest najaktualniejsze i poprawnie działające?? // oprócz tego spolszczenia czy musze coś instalować ?? Pytam ponieważ widzę w Skarbcu jakieś łatki typu new upgrades/script update itp 4. Oprócz tego czy są jakieś dodatki dodające jednostki wojskowe/bohaterów/umiejętności/artefakty? Nie zamierzam instalować żadnych nowych miast czy grafik/animacji potworków które aktualnie istnieją. Chciałbym dołożyć bez podmieniania starych np nowych bohaterów,nowe jednostki, umiejętności czy co tam jest dostępne teraz. [ jeśli takie istnieją bardzo proszę o jakieś krótkie informacje i link ] 5. Czy jest mod który daje właściwości pustym artefaktom ? Nie znam się kompletnie na tych skryptach, a ze chciałbym mieć pełno np nowych artefaktów to szkoda by była żeby się te marnowały. 6. Co jeszcze możecie mi zaproponować ? Zapewne o wielu rzeczach nie wiem i siedzę nad tym dopiero od godziny, ale bardzo proszę o pomoc. 7. Odkryłem przed chwilą w Opcjach WOG skrypty "nie oficjalne, autorskie" bardzo mi się spodobał ten z nowym combo itemów. Czy są jakieś podobne bądź ciekawe nowe skrypty? i jak je instalować ? gdzie mam je wrzucić ? Reasumując chciałbym mieć spolszczoną gre, w miarę możliwości najaktualniejszą, z ewentualnymi modami, które nie będą ingerowały zanadto w grafikę. Jeżeli istnieją takie to chciałbym mieć więcej bohaterów,więcej rodzajów jednostek,więcej umiejętności,artefaktów,więcej opcji. Oczywiście nie zamiast tych starych. Tylko jako nowe. Chciałbym napełnić puste artefakty. Jeżeli nic z tych rzeczy nie jest możliwe to chciałbym przynajmniej mieć dobrze spolszczoną gre :) Jeśli ktoś byłby chętny do pomocy to proszę dawać linki i jakieś krótkie informacje co jest co i z czym to zjeść. Z góry dziękuje :) Jest to bardzo ważne dla mnie :) Proszę także o w miarę treściwe odpowiedzi i poukładane, tzn bez zamieszania :) / jeżeli pisze w złym dziale to proszę o przeniesienie |
witchking |
Większość istniejących modów do Ery znajdziesz tutaj: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=37495 Osobiście polecam jednak vcmi: http://forum.vcmi.eu/portal.php A tu lista modów: http://wiki.vcmi.eu/index.php?title=Mod_list |
delanoone |
No ok. Jedynie mod New upgrades wydał mi się odpowiedni do moich wymagań. Resztę rzeczy w miare ogarniam. Ale co z pustymi itemami ? Jak mogę dać im jakieś właściwości ?? |
Drwal |
Akurat mod New Upgrades nie działa na Erze. Większość, jak nie wszystkie mody działające na Erze: http://heroescommunity.com/viewthread.php3?TID=37495 Ja mimo wszystko polecam Wog 3,58(zaraz będę wyśmiany) lub pograć w samo HotA(http://www.hota.acidcave.net/). Atrakcyjniejsze mody pod Woga: Nowe Ulepszenia Miasto Gaj Heroines Nowi Dowódcy Four Upgrades Four Upgrades 2 Każdy w języku polskim. :) |
delanoone |
No ok z tym sie już pogodziłem. Tak czy inaczej większość tych modów to krowy po kilkadziesiąt mb. A ja chce zmieniać grafiki ani nowych miast, soundów itd Ja chce mod który doda NOWE (nie zamiana starych) jednostki,artefakty,bohaterów,umiejętności, albo chociaż nowe opcje w Opcjach WoGifikacji które umiliłyby gre. Bynajmniej chyba takiego nie ma, albo nie widze. A co z tymi pustymi artefaktami, da sie coś z nimi zrobić ? Kolejna odpowiedź a ja nie otrzymałem odpowiedzi. Jakimś modem czy erm editorem da sie im dać jakieś właściwości? |
witchking |
Można sobie dopisać do nich skrypt. A jak Ci się nie podobają nasze odpowiedzi to sobie poszukaj na forum. Zapewniam Ciebie, że znajdziesz tam odpowiedz na wszystkie swoje pytania. |
Altair |
Generalnie najlepiej zainstalować najnowszą ERĘ 2.4 (na czysty SoD bez 3.58F) i spolszczenie pobrać ze skarbca AC. Zalety ERY 2.4: - prościutka instalacja nawet dla początkującego - poprawienie masy błędów z SoD i 3.58F w tym wspardzie dla win 7 i wielordzeniowych procesorów (mniej crashy) - mod manager, który jednym kliknięciem pozwala włączać/wyłączać dowolny mod - nie trzeba zmieniać języka na czas instalacji :) Puste artefakty trzeba samodzielnie oskryptować, szczegóły znajdziesz w temacie o skryptach ERM. Gotowe skrypty na puste artefakty możesz znaleźć m.in. tutaj http://www.erm.acidcave.net/download.php#25 |
jarojj10 |
Co do nowych jednostek to do VCMI masz już bodajże 4 nowe zamki z nowymi jednostkami niepodmieniającymi starych. To jest już chyba sporo, nie? Do tego masz jeszcze paczkę nowych artefaktów, a niedługo z pewnością będzie tego więcej. |
delanoone |
Wielkie dzięki wszystkim, nie wiem skąd ta sugestia że nie podobają mi się odpowiedzi. Nic takiego nie napisałem. No dobrze mam te skrypty, dodatkowo spotykałem na forum różne także nie będzie z tym problemu. Ale... w tym poradniku nie jest napisane nigdzie jaki mam plik otworzyć żeby wpisać te skrypty, i gdzie znajde w ogóle te artefakty. Dla was może te pytania mogą wydać się banalne, ale jak już mówiłem widze to wszystko pierwszy raz i nie ogarniam. Także pytania na szybko. 1. Mam użyć ERM editora? 2. Jaki plik mam otworzyć żeby wpisać te skrypty do tych itemów. 3. jeśli jest inaczej niż w pkt2. to jak mam znaleźć dany item (jest ich 9 i w nazwie mają numery #161 - #170, nie wiem czy jest to istotne) Jeszcze raz dziękuje za dotychczasową cierpliwość i pomoc. // no to tak przy okazji do tego VCMI 4.instaluje się to na czystego heroes'a ??? 5. Czy jeśli skopiowałbym całą zawartość HEROES'a z tą ERĄ na inna partycje, po czym zainstalował na nowo heroes'a i wrzucił do niego vcmi to będą mi działały oby dwa czy tylko jeden ten zainstalowany?? |
Hayven |
4. Wymagany jest WoG albo ERA, choć lepiej instalować na WoG-a. 5. Po prostu stwórz kopię folderu z grą i do tej kopii zainstaluj sobie ERĘ, WoG-a albo też VCMI. W pierwszym folderze będziesz miał czyste H3, a w drugim modyfikacje. Co więcej, VCMI połączone z ERĄ nie powinno Ci sprawiać kłopotów nawet jeśli nie stworzysz kopii. Jedyny problem jest taki, że nie da się zainstalować spolszczenia i polskich fontów, co może stanowić niejaki problem - trzeba by się znać na plikach .json i .wog czy jakoś tak. |
delanoone |
No dobrze, wszystko działa. Jeszcze raz dziękuje wszystkim. ponawiam mam nadzieje ostatnie pytania i to będzie wszystko :) [PUSTE ARTEFAKTY] 1. Mam użyć ERM editora? 2. Jaki plik mam otworzyć żeby wpisać te skrypty do tych itemów. 3. jeśli jest inaczej niż w pkt2. to jak mam znaleźć dany item (jest ich 9 i w nazwie mają numery #161 - #170, nie wiem czy jest to istotne) |
Altair |
Nie trzeba żadnego edytora (jeśli nie znasz skryptów i tak na ci się nie przyda) gotowe skrypty musisz przekopiować do katalogu ze skryptami data/s (folder z grą lub danym modem w wypadku ERY) i nadać mu nazwę z kolejnym numerem. |
Degraf |
Nie mam pewności gdzie pytać, wiec pytam tutaj Jeżeli robię jednostkę do H3 to o jaki kąt powinna zostać ustawiona "płaszczyzna twarzy" (upraszczam, że twarz jest płaska) względem płaszczyzny ekranu oraz "płaszczyzna stóp" względem osi poziomek ekranu, aby zachować 3-Hommową perspektywę? I pytanie też z tej dziedziny - ile klatek przypada na każdy element animacji, oraz jaka prędkość jest standardowa? |
AmiDaDeer |
Kąt nie jest w sumie jeden wspólny dla wszystkich jednostek, ale powiedzmy że najlepiej będzie, jak będziesz się trzymał tych zasad: - jeśli jednostka ma w miarę humanoidalną twarz i nie jest dwuheksowa, to powinno być jej widać oboje oczu; - zwykle lewe ramię jest nieco wyżej od prawego, chyba że jednostka ma być wysoka niczym tytan - środek perspektywy jednak zawsze powinien się znajdować w okolicy głowy albo nieco ponad nią; - lewa noga powinna być bardziej wysunięta do przodu niż prawa, to samo zresztą z rękoma; - lewa stopa raczej jest ustawiona pod kątem 90 stopni względem osi poziomej ekranu, prawa zaś nieco bardziej zwrócona w stronę kamery - jeżeli jednostka jest dwuheksowa i wielonożna, to powinna być ona zwrócona tak, by na renderze nogi tylne znajdowały się nieco wyżej niż nogi przednie. Oczywiście od tych wszystkich reguł są wyjątki (patrz pikinier czy gorgona), ale trzymanie się tych zasad sprawi, że render będzie pasował do gry. Oczywiście wszystko to jest w dużej mierze kwestią prób i błędów. Limitu klatek nie ma, każda część animacji może mieć dowolną liczbę klatek, ale zwykle wszystkich klatek animacji nie jest więcej niż 70. Prędkość jest zależna od zabawy z plikami tekstowymi, ale chyba standardem jest jakieś 16 klatek na sekundę, może trochę mniej. |
temat: [różne] Przydatne dla początkujących | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel