Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: Nowy dodatek do Heroes III
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)

Drwal PW
30 marca 2013, 21:13
Jako że mamy czas świąteczny, to myślę nie obrazicie się na dość luźny, hipotetyczny temat. :)

Jak każdy z nas wie, cała seria HoM&M należy do francuskiej(?) firmy Ubisoft, która przejęła sagę po bankructwie 3DO. Od tego czasu stworzyli oni dwie części gry: V i VI. W sklepach jednak dalej możemy kupić wszystkie części Heroes, najczęściej połączone w jakiś jeden komplet. Stare wersje wciąż cieszą się ogromnym zainteresowaniem fanów, co najlepiej widać choćby w Grocie. Mody do 3 części przeżywają istny renesans, powstaje ich cała masa, a co najważniejsze ludzie w nie grają. Tworzone są nowe miasta, scenariusze,jednostki w tysiącach sztuk, wiele z nich na naprawdę wysokim poziomie. I tu rodzi się właśnie moje pytanie do was, trochę szalone ale myślę że w pewnym stopniu nawet logiczne:
Czemu Ubisoft nie zrobi jakiegoś własnego dodatku do Heroes III? Czy rzeczywiście byłoby to nieopłacalne?
Na przykładzie fanów, amatorów którzy stworzyli chócby HotA widać że jest możliwe stworzyć dodatek w stylu Heroes III. Myślę, że dla zawodowych grafików i programistów z Ubisoftu byłby to pikuś. Dodatek nie musi byś przecież rozbudowany, posiadać nowego miasta. Zwyczajnie jak choćby H3 Kroniki, mógłby po prostu być próbą wyciągnięcia pieniędzy od graczy. Parę nowych map, kilka nowych jednostek, jakieś nowe zaklęcie, naciągana fabuła i można już coś takiego wydać. A potencjalnych kupców myślę ze byłoby nie mniej niż tych którzy zakupili choćby Heroes VI.
Oczywiście pytam jako zupełny laik, nie mam żadnej wiedzy sprzedaży/kupna gier Ubisoftu, ekonomii miałem tyle co jeden semestr na studiach. Po prostu jeśli jest tak ogromny popyt na Heroes III to czemu nie ma podaży?
Przypomina mi się trochę sytuacja Frugo, gdzie tak naprawdę to ludzie "wymusili" ponowną sprzedaż tego napoju. Czy z H3 nie mogłoby być podobnie? Czekam na wasze opinie. :D


Irhak PW
30 marca 2013, 21:35
Cytat:
Czemu Ubisoft nie zrobi jakiegoś własnego dodatku do Heroes III?
"Nie posiadamy kodu źródłowego"
Cytat:
Czy rzeczywiście byłoby to nieopłacalne?
"Wg naszych badań i oceny, jest to dla nas zbyt nieopłacalne"


Cytat:
Na przykładzie fanów, amatorów którzy stworzyli chócby HotA widać że jest możliwe stworzyć dodatek w stylu Heroes III. Myślę, że dla zawodowych grafików i programistów z Ubisoftu byłby to pikuś.
Czy czasami HotA nie robią zawodowcy? :P
Cytat:
Dodatek nie musi byś przecież rozbudowany, posiadać nowego miasta. Zwyczajnie jak choćby H3 Kroniki, mógłby po prostu być próbą wyciągnięcia pieniędzy od graczy. Parę nowych map, kilka nowych jednostek, jakieś nowe zaklęcie, naciągana fabuła i można już coś takiego wydać. A potencjalnych kupców myślę ze byłoby nie mniej niż tych którzy zakupili choćby Heroes VI.
Danse Macabre i Pirates of Savage Sea w wersji na H3? Ja bym chyba spasował :P

Cytat:
Po prostu jeśli jest tak ogromny popyt na Heroes III to czemu nie ma podaży?
Przypomina mi się trochę sytuacja Frugo, gdzie tak naprawdę to ludzie "wymusili" ponowną sprzedaż tego napoju. Czy z H3 nie mogłoby być podobnie? Czekam na wasze opinie. :D
Tyle razy mówiłem, żeby zrobili remake MM1-5 i co? Robią go w wersji na Ashan, zamiast odświeżyć grafikę i sterowanie :P

Drwal PW
30 marca 2013, 22:35
Cytat:
"Nie posiadamy kodu źródłowego", "Wg naszych badań i oceny, jest to dla nas zbyt nieopłacalne"

Mówiąc szczerze wydawało mi się, że nawet Acid wspominał, że posiadają kod źródłowy tylko odmawiają udostępnienia go fanom. Co do nieopłacalności szczerze mówiąc szukałem po necie różnych wywiadów i artykułów ludzi z Ubisoftu i nigdzie nie znalazłem takiej informacji.

Irhak PW
30 marca 2013, 22:40
Ech... wiedziałem, że się ktoś przyczepi do tekstów, które rzuciłem pół-żartem. Ja pamiętam, ze było mówione, że NIE posiadają kodu źródłowego, bo NIE DOSTALI go od twórców. Dodatkowo też wspominane było, że NIE powrócą do starego uniwersum.

Acid Dragon PW
30 marca 2013, 22:57
Tak właściwie, to nie do końca wiadomo z tym kodem źródłowym. Osobiście zapytałem o to Erwana i Juliena. Odpowiedź brzmiała: "Do we have it?" :P. Ostatecznie skończyło się na tym, że musieliby "kogoś" zapytać. Ale wspomnieli też coś o tym, że póki gra jest sprzedawana (a jest - chociażby w pakiecie Heroes I-IV lub Might and Magic World), to dział sprzedaży Ubisoftu mógłby mieć zastrzeżenia.

Bezimienny111 PW
31 marca 2013, 10:55
Pamiętam reakcję Erwana i Juliena na to pytanie Acida i moim zdaniem byli lekko zdezorientowani. W sumie myślę, że dla Ubi nie miałoby sensu robienie kolejnego dodatku do HIII - chociażby biorąc pod uwagę, że wszelkie zmiany wiązały by się ze zrozumieniem i ogarnianiem kodu źródłowego ( a tu mógłby by być taki kabaret jak przy HVI ).

Irhak PW
31 marca 2013, 12:50
Równie dobrze mogliby sprzedawać kod źródłowy H3 :P Zarobiliby, a jednocześnie H3 by odżyło (i zagroziło Ashanowi :P)

Drwal PW
31 marca 2013, 13:05
Może i tak, ale umówmy się 99% ludzi nie wiedziałoby co z tym kodem zrobić. Kupiłoby parę osób którzy "ogarniają", wiec żaden zysk. :P

Masław PW
31 marca 2013, 13:09
Nadzieją na to, że Ubisoft coś w rzeczonym kierunku zrobi, może być nowy trend na rynku gier komputerowych w postaci wydawania na nowo zremasterowanych, starych gier jak np. Age of Empires II (http://www.gram.pl/news/2013/03/08/age-of-empires-2-hd-oficjalnie-zapowiedziane.shtml), Twierdzy (http://www.gambler.pl/MATERIAL/7172/stronghold,hd,-,twierdza,w,rozdzielczosci,hd,calkowicie,za,darmo.html) czy Final Fantasy (http://hcgamer.pl/zremasterowane-final-fantasy-x-i-x-2-na-pierwszym-zwiastunie-25986). Tylko, że wspólnym mianownikiem dla tych wszystkich wydawnictw jest dostosowanie owych gier do wysokich rozdzielczości, a nie dodawanie nowych funkcjonalności. Myślę jednak, że jeżeli to się przyjmie wśród graczy, to kto wie? Może doczekamy się i nowych dodatków.

Hobbicus PW
31 marca 2013, 13:15
Masław:
Tylko, że wspólnym mianownikiem dla tych wszystkich wydawnictw jest dostosowanie owych gier do wysokich rozdzielczości, a nie dodawanie nowych funkcjonalności.
...co już zostało zrobione przez fanów za pomocą HD Moda. :P

Masław PW
31 marca 2013, 13:22
Tak, zapomniałem to dodać, ale Twierdza czy AoE też miały swoje fanowskie HD mody. Poprzez odświeżanie starych gier dostaliśmy informację od twórców, że o nich nie zapomnieli. Teraz piłka jest po stronie fanów - jeżeli, dajmy na to, takie AoE II HD dobrze się sprzeda, to może i doczekamy się jakiegoś nowego dodatku w reakcji na to. Choć i tak fani dostaną coś być może bardzo cennego w postaci wsparcia dla modów.

witchking PW
31 marca 2013, 13:24
Wśród przykładów warto też wspomnieć o Baldur's Gate: Enhanced Edition w którym to poza poprawiona grafiką dostaliśmy też parę smaczków;)

@down moim zdaniem BG akurat wyszło nieźle.

Mosqua PW
31 marca 2013, 13:27
Lepiej zostawić już to w spokoju. Podejrzewam, że skończy się to tak samo jak Baldur's Gate Enhanced Edition (a może nawet i gorzej). Więcej i lepiej dostawaliśmy z modów fanów, gdzie zbalansowanie było na wyższym niż zrobione, przygody ciekawsze etc. Nie mówiąc już o karygodnych błędach i zawieszkach (BSoD za znacznik na mapie - litości...). Innych przykładów, gdzie obok dostosowania do HD były także inne przeróbki i wstawki nie kojarzę.

Tarnoob PW
3 kwietnia 2013, 10:48
Wszyscy dobrze pamiętamy, jak Acid głosił rok za rokiem w kalendarzach adwentowych, że Heroes III–IV i MM6–8 to gry oparte na grafice zupełnie 3D, tyle że rzutowanej na płaszczyznę, a gdyby stworzyć grę lub gry oparte na tych oryginalnych modelach, mielibyśmy prawdziwego Władcę Pierścieni gier komputerowych.

So simple.

Hobbicus PW
3 kwietnia 2013, 19:36
Impossible - tamtejsze obiekty są zbyt szczegółowe, by móc je wykorzystać w obecnej generacji gier. Gdyby MM7 posiadało faktyczne modele zamiast sprite'ów, to przeciętna klatka renderowałaby się nawet parę minut.

Zaś modele "oparte" na tych oryginalnych ktoś musi stworzyć, a na to kasy nie ma.

No i kwestia taka: kto niby ma te wszystkie grafiki w nietkniętej formie ze wszystkimi teksturami i rozszerzeniami? :P

Hayven PW
4 kwietnia 2013, 20:30
Jedno mnie dziwi... skoro twórcy VCMI mają oryginalny kod gry, to jak to możliwe, że Ubi go nie ma? :P

Hobbicus PW
4 kwietnia 2013, 20:45
Może dlatego, że VCMI nie ma oryginalnego kodu gry, a jedynie stara się go odtworzyć?
temat: Nowy dodatek do Heroes III

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel