Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: Księga Czarodzieja
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Menelag PW
19 marca 2013, 21:56
Witam Szanowne Smoki z Kwasowej Groty! :)

Jeśli ktoś zagląda na Tawernę lub Serce Ashan z pewnością kojarzy moją skromną personę. Od dłuższego czasu, razem z innymi fanami Heroes V zajmujemy się tworzeniem modów oraz nieoficjalnych dodatków do tejże gry.

Od ponad roku pracujemy na ogromnym projektem - Księgą Czarodzieja. Fabularnie podzieliliśmy go na trzy części. Pierwsza wydana została w lipcu 2012, druga ujrzy światło dzienne w ciągu najbliższych dni.

Z całego serca zachęcam Was do zainteresowania się naszym projektem, który jest naprawdę innowacyjny wobec innych dużych modów do Heroes V. Największą zaletą Księgi Czarodzieja jest fakt, iż dodatek nie zmienia absolutnie nic w samej grze, dodaje wyłącznie nowości. Dlatego nazywamy go nieoficjalnym dodatkiem, a nie modyfikacją. Oto najważniejsze informacje, jakie chciałbym Wam przekazać:

1. Księga Czarodzieja 1 to jeden, ogromny scenariusz z niesamowitą fabułą - zawiera więcej filmików dialogowych niż pojedyncza kampania Dzikich Hord! Dodatkowo scenariusz wprowadza ZUPEŁNIE NOWE, DZIEWIĄTE MIASTO do gry - Warownię.

2. Warownia to miasto pod wieloma względami przypominające Przystań - tego typu zamki spotkać można bowiem na terenie Wolnych Miast. Zatem znane z Dark Messiah Stonehelm w Heroes V jest Warownią :) Wśród jednostek zamku można wskazać między innymi: Miejskich Gwardzistów, Wilczych Treserów, czy Ptaki Gromu. Bohaterami zamku Warownia są Rycerze (wspólni herosi z Przystanią).

3. Dodatek wprowadza około dwudziestu, zupełnie nowych bohaterów, którymi można grać w trybie Własnej Gry! Wśród nowych bohaterów znajduje się Archanioł, Czarci Lord a także znana z Heroes VI Źródlana Nimfa! W Księdze Czarodzieja 2 liczba postaci powiększy się o około 30 nowych bohaterów (wśród nich Nagi, Harpie, czy Namtaru!)

4. Oprócz 21 nowych jednostek Warowni dodatek wprowadza dwie zupełnie neutralne istoty: Niziołki i Behemoty. Księga Czarodzieja 2 poszerza listę nowych jednostek o kolejne 10!

5. Księga Czarodzieja 2 to fabularna kontynuacja KC1, a więc kolejny ogromny scenariusz z niezwykłą historią. W trakcie prac znajduje się już trzecia część cyklu!

6. Pierwsza część cyklu dodatku nazywa się Księga Czarodzieja, druga część (ta, która niebawem będzie mieć premierę) nosi nazwę Pamiętnika Mordercy, natomiast trzecia odsłona to Zagubione Listy.

7. Dodatek zawiera ścieżkę dźwiękową, którą stworzyłem od zera sam. Oczywiście wzorowałem się na istniejących motywach, ale wprowadziłem o wiele więcej własnych kompozycji.

8. Po więcej informacji zapraszam na: portal Tawerna.biz, stronę Serce Ashan oraz działający od niedawna portal poświęcony tylko i wyłącznie dodatkowi Księga Czarodzieja: www.serce.heroes.vot.pl/wizards.volume/

Strona jest w rozbudowie, jednak na bieżąco poszerzamy zakres zawartych na niej informacji. Poniżej linki do filmów związanych z projektem i pracami nad nim:

www.youtube.com/watch?v=MneWp0zDdwU&feature=youtu.be

www.youtube.com/watch?v=Q4y3g7ZZZ-4&feature=youtu.be

www.youtube.com/watch?v=RqUN47aSyxw&feature=youtu.be

I parę linków do zdjęć:

http://www.tawerna.biz/forum/index.php?action=dlattach;topic=8192.0;attach=5717;image

http://www.tawerna.biz/forum/index.php?action=dlattach;topic=8192.0;attach=5723;image

http://www.tawerna.biz/forum/index.php?action=dlattach;topic=8192.0;attach=5729;image

http://www.tawerna.biz/forum/index.php?action=dlattach;topic=8192.0;attach=5738;image

http://www.tawerna.biz/forum/index.php?action=dlattach;topic=8192.0;attach=5740;image

http://www.tawerna.biz/forum/index.php?action=dlattach;topic=8192.0;attach=6060;image

Dark Dragon PW
19 marca 2013, 22:01
Była mowa o tym dodatku/modzie w tym newsie. A nawet słusznie zostało to wspomniane w podsumowaniu roku. Cały projekt jest na pewno sporym krokiem w moddingu H5, choć na razie to po prostu bardzo udane przekolorowanki. Ciekawi mnie czy bylibyście dodać Sanktuarium do H5. Czy są w ogóle takie plany, ktoś o tym myślał?

Menelag PW
19 marca 2013, 22:16
Z tymi kolorowankami to tak trochę nie bardzo ująłeś :) Stworzenie miasta Warowni zajęło nam ładnych parę miesięcy, oprócz Dark Messiah mod nie spotkałem żadnego projektu ze scenkami.

Nie raz myśleliśmy o nowym mieście, jednakże wprowadzenie nowej rasy do Heroes V to rzecz możliwa (z pewnymi ograniczeniami), lecz bardzo, ale to bardzo czasochłonna. Sanktuarium musiałoby mieć mechanizmy oparte na istniejącej frakcji (najbardziej pasowałby Sylvan, ewentualnie Akademia). W KC2 nowego miasta nie będzie na pewno, czy będzie w KC3? Nie mówię nie :).

W KC2 z rasy Sanktuarium pojawią się jednostki neutralne + bohaterowie. Bohaterów przydzieliliśmy do Akademii, jako magów, a jednostki to:
1. Samuraj (wojownik rasy Naga)
2. Naiko (wojowniczka rasy Naga)
3. Meduza (taka odpowiedniczka Koralowej Kapłanki).

Wśród bohaterów mamy dwóch Samurajów, jedną Źródlaną Nimfę, jedną Śnieżną Efemerydę oraz jednego Kirina o imieniu Hakka :D

desmond PW
19 marca 2013, 22:24
Przekolorowankami to bym tego, ani tego nie nazwał :P
A można warownią grać na standardowych mapach, czy tylko w tym scenariuszu?

Menelag PW
19 marca 2013, 22:26
Nie można grać niestety na standardowych mapach, chyba, że się je zmoduje.
Można natomiast ustawić ją w edytorze map :) Czyli nie ogranicza się tylko do konkretnego scenariusza :)

desmond PW
19 marca 2013, 22:43
Cytat:
Można natomiast ustawić ją w edytorze map
A ustawia ją się w taki sposób, że... ;)

Cytat:
Sanktuarium musiałoby mieć mechanizmy oparte na istniejącej frakcji (najbardziej pasowałby Sylvan, ewentualnie Akademia)
Myślę, że lepiej by było podmienić je z krasnoludami, oczywiście modyfikując magię runiczną na, np. sztuki walki (runy piorunowładne=ogłuszający cios, runy berserkera=cios błyskawicy itd).

EDIT:
Dzięki.

Menelag PW
19 marca 2013, 22:47
Należy ustawić miasto orków i w ścieżce po lewej stronie zrobić taki myk:
między MapObjects a Orc_Stronghold.... wpisać /Warownia/
:)

I chciałbym dodać, że teraz większość newsów i informacji będzie umieszczana właśnie na nowej stronie projektu:
http://serce.heroes.vot.pl/wizards.volume/

zachęcam do odwiedzania tamtej strony (to taka jakby podstrona Serca Ashan)

Dark Dragon PW
19 marca 2013, 23:07
Cytat:
Przekolorowankami to bym tego, ani tego nie nazwał :P
Strasznie dobrana paleta barw. Za bardzo daje po oczach. Nie mówię, że wszystko jest przekolorwankami, ale modele większości jednostek z Warowni wyglądają znajomo.

desmond PW
20 marca 2013, 00:18
Cytat:
Strasznie dobrana paleta barw
Zawsze to jakaś odmiana po monochromatycznych jednostkach z h6 (jestem w stanie wiele zrozumieć, ale purpurowe minotaury?)

Cytat:
Nie mówię, że wszystko jest przekolorwankami, ale modele większości jednostek z Warowni wyglądają znajomo.
A właśnie, że mówisz ;P
Cytat:
Cały projekt jest na pewno sporym krokiem w moddingu H5, choć na razie to po prostu bardzo udane przekolorowanki.

Dark Dragon PW
20 marca 2013, 00:36
Chodziło tutaj o nacisk na to, że cały projekt jest wielkim osiągnięciem.

Co do palety - to, że w H6:SoD jest fatalna nie znaczy to, że tutaj nie mogłoby być lepiej, prawda?

Menelag PW
20 marca 2013, 10:54
Kolory jednym mogą się podobać, innym nie, dla innych mogą być zbyt wyraziste, a dla tych pierwszych zbyt słabe - nie dogodzimy każdemu.
Ustalanie wyglądu tekstur dla większości postaci było wynikiem dyskusji, konfrontacji różnych pomysłów. Chcieliśmy też, aby osoby w ramach jednej nacji, grupy miały podobne zestawienia tekstur. Tak to uczyniliśmy np. w przypadku Nagów lub Tseonów.

Edit. A co do modeli, to czasem lepiej użyć istniejącego modelu niż robić sklejkę. Z bardzo prostych powodów: istniejące modele mają duży potencjał przy dobrej modyfikacji tekstur - niweluje się podobieństwo z inną jednostką, a używanie modelu bazowego jest o wiele wydajniejsze przy pracy nad scenkami lub animacjami. Oczywiście wygląda to mniej bajerancko, ale doświadczenie nauczyło nas, że krzyżowanie modeli nie zawsze jest najlepszym wyjściem :)

Hayven PW
20 marca 2013, 13:21
@Desmond: Te modele, które pokazałeś, to są sklejki :) Nr. 1 to Kujin + cośtam, nr. 2 to Furia + Gryf/Anioł

Hobbicus PW
20 marca 2013, 16:44
Normalnie by mnie to niezbyt zainteresowało, ale chciałbym się odnieść do jednej rzeczy.

Cytat:
Dodatek zawiera ścieżkę dźwiękową, którą stworzyłem od zera sam. Oczywiście wzorowałem się na istniejących motywach, ale wprowadziłem o wiele więcej własnych kompozycji.
Usłyszałem tylko parę twoich kawałków z filmów na YT... Nie wiem jakiego programu używasz (zakładając że nie nagrywałeś tej muzyki), ale te sample brzmią okropnie nienaturalnie, niczym z keyboardów Casio. Może to kwestia miksu, nie samych wtyczek, na niektórych utworach niektóre instrumenty są zbyt głośne i za bardzo się wybijają - w każdym razie postaraj się nad tym popracować, bo efekty na obecną chwilę są wyjątkowo mierne.

Inna sprawa, że kompozycje są jak na serię HoMM zbyt monotonne. Za dużo energii włożyłeś w główne melodie (które i tak brzmią jak improwizowane - nie mają ani początku, ani końca, żadnych elementów charakterystycznych), a akompaniament, tło praktycznie zignorowałeś, co najwyżej urozmaicając je poprzez kotły tu i tam.

Jeżeli jesteś początkującym muzykiem, to jest ok. Ale obawiam się, że to troszkę za mało, by prezentować swoje prace w takim projekcie.

Hayven PW
20 marca 2013, 18:05
@Hobbit - ja też mam Casio i jakoś dźwięki brzmią o wiele naturalniej :P

Menelagu, tak z ciekawości, skąd wziąłeś tą szklaną kulę, z której zrobiłeś człony Tkaczki Losu? I czyj ogon ma Naga? Oczywiście, jeśli to tajemnica zawodowa, to nie będę naciskał ;)

Menelag PW
20 marca 2013, 20:50
Hobbit - ostatnio zainstalowałem do programu nowe pluginy, dzięki czemu instrumenty brzmią naturalniej. Przed wydaniem ostatecznego werdyktu mógłbyś jednak przesłuchać całego soundtracku - z chęcią Ci go udostępnię.

Havyen - hmm... to jednak tajemnica zawodowa :)

Hobbicus PW
20 marca 2013, 20:53
Menelag:
Przed wydaniem ostatecznego werdyktu mógłbyś jednak przesłuchać całego soundtracku - z chęcią Ci go udostępnię.
Mogę odsłuchać, ale jeżeli pozostałe kawałki miałyby być lepsze od tych ze zwiastunów, to chyba coś jest nie tak. :P

Matheo PW
21 marca 2013, 22:29
Gratuluję wykonaliście kawał dobrej roboty. Jestem pod wrażeniem. Waszego projektu nie da się połączyć z innymi modami do HV? Jest mod, który dodaje kilka elemetów z HVI np strefę wpływów. No i jest z mod z gotowym miastem Sanktuarium dostępnym w edytorze map. Nie da się tego połączyć? No i brakuje ważnej i ważniejszej informacji, czyli skąd można to ściągnąć i czy to jest darmowe?

Menelag PW
21 marca 2013, 22:41
Mod jest jak najbardziej darmowy :) To projekt od fanów dla fanów.
A tutaj linki (zadaję sobie pytanie, czemu wcześniej ich nie dałem):
www.4shared.com/rar/Q0o80_aJ/Ksiga_Czarodziejapart1.html
^Tam po prawej są odnośniki do kolejnych partów

oraz łatka naprawiająca drobne błędy, ale konieczna do pobrania:
www.hostuje.net/file.php?id=c505c92e806bd3abbb3d9c9669b94e20

Pozdrawiam!

Matheo PW
22 marca 2013, 16:20
Bardzo dziękuje :)

Nie odpowiedziałeś na pytanie o włączenie do projektu innych modów, o których pisałem? Da się to zrobić :)?

Menelag PW
24 marca 2013, 19:47
Rzeczywiście, przeoczyłem to.
Nie, nie zamierzamy (przynajmniej na razie) jakoś łączyć KC z innymi projektami. Bazujemy jedynie na plikach NCF, ale istoty robimy sami.
Poza tym konwersja modeli z H6 do H5 trochę mi się nie podoba, po prostu to już jest zżynanie do kwadratu. Można się inspirować tym, co jest w H6, ale kopiuj wklej?
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: Księga Czarodzieja

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel