Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Portal Przeszłości (Heroes VI)temat: Umiejętności i zdolności Bohaterów
komnata: Portal Przeszłości (Heroes VI)
strona: 1 - 2

Acid Dragon PW
21 września 2012, 02:20
Myślę, że nie zdradzę wiele, jeśli powiem, że na forum VIPów niedawno rozpoczęły się dyskusje o najważniejszych elementach gier z cyklu Heroes - aby już teraz zacząć ustalać co jest najważniejsze i jakie pomysły są najlepsze z myślą o rozpoczęciu opracowywania koncepcji dla przyszłych gier.
Chciałbym, abyście się wypowiedzieli w tychże kwestiach, aby wiedział jak najlepiej powinienem Was reprezentować.

Zacznijmy od Bohaterów.
W Heroes I-III był wyraźny podział - bohaterowie na mapie przygody byli jedynymi obiektami, którymi można było dowodzić, podczas gdy na polu bitwy jedynie rzucali zaklęcia, a ich zdolności miały z reguły pasywny charakter.

Heroes IV wprowadziło zmiany - bohater na polu bitwy zaczął walczyć wraz z jednostkami, a na mapie przygody jednostki zaczęły się poruszać bez bohatera. Bohater miał wiele aktywnych zdolności wpływających bezpośrednio na jego umiejętności na polu bitwy.

Heroes V wprowadziło pomysł pośredni - herosi dalej rzucali zaklęcia, ale dostali też możliwość słabego, bezpośredniego ataku.

Heroes VI znacznie zwiększył moc bezpośrednich ataków i na dodatek dodał jeszcze umiejętności "frakcyjne", dzięki czemu rycerz może ochronić jakiś oddział przed obrażeniami, a nekromanta rzucać "darmowe" (a przynajmniej niekosztujące many) zaklęcie ożywiania nieumarłych.
Dodatkowo, w Heroes VI zaklęcia bohatera również są traktowane jak swego rodzaju umiejętności.


Pytania na które chciałbym, żebyście odpowiedzieli:
- Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?
- Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?
- Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?
- Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?
- Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?
- Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?
- Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?

Bosper PW
21 września 2012, 08:17
>>> 1 Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?

Bohater na polu bitwy powinien wyglądać jak bohaterowie w części 6 (nic dodać nic ująć)

>>> 2 Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?

Tak jak wyżej uważam rozwiązania z H6 za bardzo dobre.

>>> 3 Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?

Jak dla mnie zdolności powinny być wybierane według drzewka rozwoju i klasy bohatera(np wojownik nie uczy się czarów poza podstawowymi i czarami podróży a mag odwrotnie). Zdolności powinno się wybierać samemu bo polowanie na ulubione lub akurat potrzebne to strata czasu.

>>> 4 Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?

Tutaj jestem tradycjonalistą i uważam że czary powinny być uczone w gildii magów, tak samo można zrobić z aktywnymi zdolnościami walki dla wojowników do uczenia się tylko w gildii wojowników.

>>> 5 Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?

czary bez many - ok
okrzyki dla wszystkich wojowników(klasy bohatera) - ok
runy - niezły pomysł, ale były dość przesadzone myślę że nie

>>> 6 Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?

Moim zdaniem 1 bohater i 8 slotów na jednostki(dlaczego 8 b powinno być dodatkowe miejsce np na jednostki przyłączające się), myślałem także o dodatniu jednego poziomu do jednostek zamkowych(coś pomiędzy poziomem 4,5 lub 6,7)

>>> 7 - Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?

Tak powinien(to klasyka gatunku), powinny być wzmacniane jak w H5, ale z możliwością rozwoju dla każdego bohatera

TopFunny525 PW
21 września 2012, 08:42
EDIT :

Z racji tego, że chory jestem i mam chwilkę czasu(nim pójdę się kurować :P) to odpowiem na pytania zadane przez Aciego(Acid, paszcza w prawo proszę :P, nie chcę mieć darmowej kąpieli w kwasie :)).

Acu:
- Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?

Powinni się udzielać, mogą podzielić losy Urlicha jak powiedział Alamar :P, ale wspomogą swoje jednostki.

Acu:
- Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?

Aktywne znaczenie(takie jak w Heroes IV). I myślę, że fajnie by to wyglądało w Heroes VI tzw. Commander jak w Wogu(Rzuca wybranie zaklęcia + walczy z jednostkami wroga, to bardzo by uatrakcyjniło rozrywkę). Coś w tym deseń. Jeśli o to ci chodziło^^. Rano nie zawsze trzeźwo myślę :P.

Acu:
- Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?

Bez zmian, system wyboru umiejętności w Heroes VI bardzo mi się spodobał.

Acu:
- Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?

Powrót do gildii, zdecydowanie. Bohater, który ma już 15 lvl i może wybierać najpotężniejsze czary, jest już zdecydowanie OP.

Acu:
- Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?

Dobry pomysł, co do okrzyków wojennych(w szczególności dla orków), czary bez many ok. A co do run... Jeśli to ma być coś podobnego co w Heroes V, to się skuszę ^^'.

Acu:
- Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?

2 bohaterowie, reszta jednostki.

Acu:
- Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?

Powrót do starszych heroesów co? ^^' Myślę, że pomysł jest ok. Zwłaszcza jakby przywrócili wóz z amunicją. Jeśli machiny powrócą, to sytuacja się zmieni.

Any more ideas? ^^'

Alamar PW
21 września 2012, 08:51
Cytat:
- Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?
Stać na wzgórzu i dowodzić, chyba że chce podzielić losy Urlicha von Jungingena. :P

Cytat:
- Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?
I tak, i nie.
Mag ma czary i dodatkowe umiejętności nie powinny być mu potrzebne.
Rycerz z kolei w czarach jest słaby, więc musiałby nadrabiać to czymś innym.
Chyba najlepszym pomysłem jest rozwiązanie z King's Bounty, gdzie mamy punkty szału, które może używać i mag, i rycerz, z tym że rycerz zarówno ich ilość jak i przyrost ma dużo większy.
I nie, zdolności rycerza nie powinny być darmowe, bo to nie fair wobec magów.

Cytat:
- Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?
Losowość. Wybieranie zdolności prowadzi tylko do jednego, "słusznego" buildu bohatera, a to jest nuuuudne.
Drzewka rozwoju niby w teorii są lepszym rozwiązaniem, ale w praktyce wychodzi tez jeden "słuszny" build.
Dzięki losowości mieliśmy choćby uniwerki czy chatki wiedźm na mapach przygód, gdzie można było (ale wzorem HIV NIE TRZEBA koniecznie, jak w H3) nauczyć się dodatkowej umiejętności.
Oczywiście losowość wymaga też posiadania jakiegoś sposobu na reset, gdyby coś poszło nie tak (Jarmak czasu z WoG-a czy Memory Mentor z ToE, albo przycisk Respec z HVI).
Co do ilości - chyba najlepiej wyszło to w HIV, gdzie dostaliśmy 3 umiejętności do wybrania. 2 umiejętności to za mało, a powiązanie zdolności z umiejętnościami w praktyce wychodziło nieraz tak samo, jak wybór między Eagle Eye a Navigation (bo RNM w HV jest do... wiadomo czego i potrafi wylosować ten sam zestaw umiejętności do wybrania dwa razy pod rząd).

Cytat:
- Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?
Gildie all the way. Umiejętności magiczne powinny zwiększać statystyki czarów czy poziomy ich nauczania (a może wzorem HIV, gdzie łączyło się naturę ze śmiercią, odblokować dodatkową szkołę magii).

Cytat:
- Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?
Muszą mieć jakieś koszty, inaczej mag będzie poszkodowany. Patrz szał w King's Bounty.
Czary za zasoby są zdecydowanie nie fair - na początku się sprawdzają, ale potem masz tyle zasobów, że nie wiesz na co je wydać.
No i w HVI mamy tylko jeden rzadki zasób, a nie cztery.

Cytat:
- Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?
Standard: 1 bohater, 7 jednostek (czyli maks z miasta) oraz może ze 2 miejsca na rezerwy. Tyle, że w HVI nie opłaca się robić armii wielorasowych, bo zwyczajnie ZDOLNOŚĆ FRAKCYJNA działa tylko na daną frakcję.

Cytat:
- Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?
Pytanie w stylu: czy chcesz darmową gratyfikację? :P
Pytanie brzmi nie czy, tylko które z nich? :P

Acid Dragon PW
21 września 2012, 09:00
Jeszcze jedną rzecz dołożę - Jeśli heros nie będzie brał czynnego udziału w bitwie, to co w sytuacji, kiedy skończy mu się mana?

Osobiście uważam, że to fajnie, jak ma jeszcze do wykorzystania jakie "darmowe" zaklęcie (np. zdolność frakcyjną lub okrzyk bojowy) albo bezpośredni atak.

Alamar PW
21 września 2012, 09:19
Mag powinien mieć:
- zdolność odzyskiwania many w czasie gry (rosnącą wraz z poziomem bohatera - a może i zyskiwaną dzięki nowym umiejętnościom)
- patrz szał w KB

Ogólnie cały ten system umiejętności wymaga porządnego nagłówkowania się, ale teraz nie mam czasu, by porządnie rozpisać nawet ogólny zarys.

krx1988 PW
21 września 2012, 10:46
Moje ulubiony systemy to HIV i HV, jeśli chodzi o bohaterów. Ja zacznę od końca.

Machiny wojenne.
Jestem za tym, żeby były. Ale powinny być nie za mocne, bardziej mają robić za wsparcie na początku gry i może jeszcze w średniej fazie.
Ale nad tym elementem zawsze można pokombinować i coś ciekawego wymyślić. Jest sporo możliwości.

Liczba slotów na armię i bohaterów.
Jestem za standardem. Jeden bohater, siedem jednostek. Dobry pomysł ma Alamar ze slotami rezerwowymi, co na przykład nie biorą udziału w bitwie.
Chodź mam co do tego ciekawy pomysł, ale o tym może kiedyś w oddzielnym temacie. :)

Czary, okrzyki, runy itp.
Gildia magów, okrzyków, run, musi być... a w nich zaklęcia muszą być losowo!
Okrzyki muszą coś kosztować, bo za darmo to trochę lipa. Przy długich bitwach można przecie korzystać w nieskończoność.
Co do Run. Koszt za zasoby odpada. Ale można zrobić coś na zasadzie artefaktów, i dać ze 2 sloty na nie. A te Runy, można by było wkłuć w specjalnych kuźniach, po wcześniejszym zdobyciu receptury. I jednorazowe użycie na polu bitwy takowej. Ale trzeba by było z tym uważać, żeby balansu nie popsuć.

System rozwoju.
Tak jak pisał Alamar Nad tym, trza porządnie porozmyślać. I ustalić wpierw jakąś bazę wyjściową. Na początek od mnie tak:
- umiejętności muszą być losowane.
- dobrze by było, żeby były główne umiejętności, a do nich podumiejętności (HIV, HV)
- fajnie by było, żeby były jakoś ze sobą powiązane (HV)
- punkty krwi i łez, uważam za fajny pomysł (tylko, może trochę inaczej to bym wykonał niż w HVI)
- można też na wyjściu podzielić na maga i wojownika (w tym 3 grupy umiejętności, Walka, Magia, Neutralne)

tu jest naprawdę dużo kombinowania :)

Bohater a walka.
Stoi i dowodzi, nie bierze bezpośredniego udziału w walce. Wspiera czarami i innymi umiejętnościami. Pasywne umiejki powinny być u woja i maga. Wój, też powinien jakoś wspierać armię aktywnymi umiejkami. W tym miejscu pojawia się problem, mag zdobywa zaklęcia w gildii, a wój dostaje za darmo z nieba aktywne? Trzeba będzie to przedyskutować.

Manna i inne punkty.
Jak się kończą, to się kończą. I trza na mapie studni szukać. A jak się skończą, to może on po prostu zaatakować. (HV, HVI)


I taka propozycja na koniec. Weźmy załóżmy temat, w którym byśmy stworzyli własny system rozwoju, i byśmy podawali własne propozycje. Na koniec, byśmy wspólny system wysłali dla ubi, i kto wiem, może by wykorzystali w przyszłości.

I mały off top.
Jak ja bardzo lubiłem w HIV mgłę wojny i to, że jednostki mogły się same po mapie poruszać. :)

Nerevar PW
21 września 2012, 12:45
Cytat:
Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?
Rzucać czary i móc atakować a'la HV/HVI.
Cytat:
Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?
Zdolności pasywne bohater ma z umiejętności/specjalizacji - i to starczy. Z aktywnymi ciut gorzej. Mag ma swoje czary, wojownik ich mniejszą siłę i ilość nadrabia tym, że ma mocniejsze jednostki (wszak daje im większe premie). Niby można coś dodać, ale trzeba by zmienić nieco cały system...
Cytat:
Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?
Losowanie - w sumie system z V był całkiem fajny.
Cytat:
Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?
Gildie, gildie i jeszcze raz gildie.
Cytat:
Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?
"Czary bez many" - jestem na nie. "Czary za zasoby"... Idea może i fajna, ale średnio się sprawdza - a już szczególnie po okrojeniu ilości surowców.
Cytat:
Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?
Jeden - co to za armia składająca się z kilku herosów i niczego więcej?
Cytat:
Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?
Jak najbardziej.

Mosqua PW
21 września 2012, 13:23
- Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?

Gracz powinien mieć wybór, czy chce czynnej aktywności bohatera. Jakby stawał na polu bitwy stawałby nie sam, ale z "gwardią generalską" (a'la TW) i dopiero śmierć całej gwardii powoduje śmierć bohatera. W takiej sytuacji mogłoby być 3 rodzaje bohaterów - generał, mag i wojownik.

- Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?

I pasywne i aktywne by się przydały. Same wzmacnianie jednostek przez bohaterów mocy jest często niewystarczające - parę czarów od bohatera magii i już po zabawie. W HVI wprowadzono pauzowanie zaklęć, dzięki czemu już nie ma spamu co niektórymi zaklęciami.
W przypadku bohaterów działającymi na polu bitwy dodałabym coś w stylu Puntów Akcji.

- Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?

Kontrolowane, odwrócone drzewka. W systemie losowym nierzadkie były przypadki wyboru pomiędzy nieprzydatną a nieprzydatną umiejętnością. W przypadku HVI jest całkowicie nieprzemyślany układ, nie mówiąc już o tym, że rozwój jest tylko jednostopniowy.

- Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?

Standardowe zaklęcia w gildii magii, co potężniejsze ulokowane w zwojach, różdżkach czy innych artefaktach. W przypadku większej ilości bohaterów w armii mogłoby dochodzić do łączenia zaklęć.

- Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?

Dlaczego zamykać jakąś furtkę? Dla fanatycznego przywiązania do jakiegoś elementu rozgrywki?

- Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?

Ile się chce - w R:TW jak przesmyk zablokowali zbuntowani chłopi, to puszczałam trzech generałów z gwardią, gdzie to gwardia regenerowała się w turę lub dwie, trzymając główną armię w bezpiecznym miejscu.

- Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?

Może mieć, ale powinny być zdobywane w budynkach na mapie świata. Zdobywanie ich nie powinno być łatwe, ale w zamian mają prawdziwą siłę.

Alchemik PW
21 września 2012, 14:25
Cytat:
Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?

Cytat:
Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?

Uważam że najlepszy system co do bohaterów jest w Heroes VI.(Do obu zapytań)

Jak jesteśmy przy bohaterach to chciałbym dodać że autorzy mogliby powrócić do pierwotnych umiejętności podstawowych - atak, obrona, moc magiczna i wiedza. Przede wszystkim chodzi mi tu o magów na drodze łez którzy zamiast mieć większa wiedzę zdobywają punkty w obronie przeciw magii, co jest złym pomysłem.

Cytat:
Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?

Drzewka rozwoju jeszcze nie było, ale sądzę żeby mógłby być to najlepszy system.

Cytat:
Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?

Poprzez Gildię magów oraz różne kapliczki z zaklęciami.

Cytat:
Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?

Co do okrzyków wojennych uważam że nie są do końca potrzebne gdyż wszystkie to substytuty zaklęć tylko dla bohaterów mocy, co do run to powinny być one dostępne tylko dla Krasnoludów.

Cytat:
Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?

W armii powinno być miejsce na jednego bohatera który miałby tyle wolnych miejsc ile jest istot w zamku.

Cytat:
Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?

Uważam że mozna je przywrócić, ale nie jest to kwestia najważniejsza.

Acid Dragon PW
21 września 2012, 15:32
Obserwuję ciekawe wsparcie dla pomysłu drzewek rozwoju.

Przypomnę tylko, że tak MIAŁO być w H6, ale zostało to zmienione po - o ironio losu - protestach fanów VIP ;).

Fandor PW
21 września 2012, 17:17
"Który system udziału bohatera w bitwie wolicie najbardziej? Co bohater na polu bitwy powinien robić?"
Moim zdaniem bohater powinien być aktywny w trakcie bitwy kiedy chce (ze wszystkim kiedy chce jak w H3 tyle że tam miał tylko czary) ale nie powinien mieć paska życia.
"Czy na polu bitwy bohater powinien (poza czarami) mieć aktywne, czy pasywne umiejętności? Czy też jedne i drugie lub miałoby być to od czegoś zależne?"
Uważam że bohater powinien mieć kilka umiejętności i każdej móc użyć w trakcie kolejki ale nie w jednej turze - m.in Moc Magiczna - czar, Moc Waleczna (czy jak to nazwać) - atak, Moc Rasowa - coś co wpływa na rase. I jeszcze jakieś według pomysłu. (z tym że pamiętać że każda umiejętność raz w kolejce i tylko jedna na ture).
"Jak powinien zdobywać umiejętności? jak w H6 wybierając je sobie dowolnie, jak w H3 wybierając z np. dwóch wylosowanych, jak w H5 wybierając z 4 i uwzględniając zależności między nimi, czy jeszcze inaczej, np. wg drzewka rozwoju?"
Bohater powinien dostać 2 klasy startowe i umiejętności według jakiegoś schematu - może drzewka. Czary powinny być od zdobycia w gildii magów ale powinny być też ataki i czary których możemy się nauczyć od jakiegos trenera, takie które dostaniemy za umiejętności z drzewka. Ponadto każda klasa powinna mieć możliwości awansu (nie obraże się jeżeli kilka klas będzie mogło awansować na taką samą byle było ich dużo i było to sensownie zrobione + żeby rasowość i podstawowa klasa wpływała na następną np. paladyn zrobiony z kleryka ma walke dodatkowo a paladyn z rycerza ma magię dodatkowo).
"Jak powinien zdobywać zaklęcia? Poprzez gildie magii? Poprzez zdolności? Jeszcze inaczej?"
Jak wyżej wspomniałem u trenerów, z gildii i od umiejętności, nie żeby czary były z drzewka.
"Co sądzicie o okrzykach wojennych, czyli "czarach bez many" oraz runach, czyli "czarach za zasoby"?"
Cóż są to ciekawe rozwiązania jednak według mnie do rezygnacji ponieważ to co wyżej napisałem mogło by się kłócić z tym (Ubi nie umiał by tego porządnie zrobić).
"Ilu maksymalnie bohaterów powinno być w armii? 1? 2? tyle, ile ma miejsca na jednostki?"
Na pewno powinno być ich naraz dwóch - jeden z magii, jeden z walki (może jeden zawsze główny drugi dodatkowy - coś jak dowódca tyle że ze zmianami jak np. to że nie będzie ginął w bitwie choć jeżeli fani będą podzieleni na H4 system i H3 system do taki bohater- dowódca mógłby być dobrym kompromisem). Pozostaje jednak jak to wygląda między rasami (takie połączenie na nowo nadało by sens łączenia jednostek z różnych zamków) ale niektórzy są zbyt sprzeczni jak ludzie z mrocznymi elfami albo mroczne elfy z elfami i w drugą strone).
"Czy bohater powinien mieć machiny wojenne?"
Podstawowo katapulta, dobrze zrobiono że każda nacja ma inną, teraz wymyślić dla każdej nacji machinę bojową i kilka neutralnych machin (dostępnych dla wszystkich jak np. wózek z amunicją). Bądź też balistę dla każdej rasy inną, uważam jednak że ciekawiej było by gdyby każdy dostał inną (fajnie by było jakby wzorowali to na Age of Wonders: Shadow Magic, jak ktoś grał to wie o co mi chodzi z tamtejszymi machinami).

krx1988 PW
22 września 2012, 19:58
Acid i jak tam rozwija się sytuacja na forum Vipów? Są już jakieś wstępne wnioski, jakieś ciekawe pomysły?

TopFunny525 PW
22 września 2012, 20:03
Krx1998:
Acid i jak tam rozwija się sytuacja na forum Vipów? Są już jakieś wstępne wnioski, jakieś ciekawe pomysły?

Gdyby Acid chciał, to prawdopodobnie by nam powiedział ^^'. Chociaż, też mnie ciekawi co oni tam wyprawiają na tym forum :>. Pewnie Acid poczeka na więcej komentarzy od naszej strony, a następnie prześle je na forum VIPÓW(o ile tak będzie rzecz jasna)...

Acid Dragon PW
22 września 2012, 21:09
Chodzi mi o zebranie opinii, by wiedzieć jakie są wasze poglądy, by móc o nich opowiedzieć i by móc je reprezentować.

To jednak niestety działa tylko jedną w stronę - ja mogę przekazać wasze poglądy, ale nie mogę przekazywać co się dzieje na forum VIPów do Was.

Alchemik PW
22 września 2012, 23:44
Cytat:
Chodzi mi o zebranie opinii, by wiedzieć jakie są wasze poglądy, by móc o nich opowiedzieć i by móc je reprezentować.

Przepraszam że zadaję to pytanie tutaj ale jest ono krótkie i nie ma sensu tworzenia nowego tematu. Otóż czy na forum Vipów są przedstawiane propozycje do ras jakie mogłyby się pojawić? Chodzi mi tu o jakieś "badania" opinii fanów co do frakcji.

Acid Dragon PW
23 września 2012, 00:34
Ja w poprzednim poście napisałem aż dwa zdania.
Proszę, przeczytaj drugie jeszcze raz ;).

Alchemik PW
23 września 2012, 00:38
Wiem że napisałem to pytanie tak jak bym oczekiwał dokładnej odpowiedzi ale chodziło Mi o to czy jako fani możemy być spokojni w tym względzie.

Acid Dragon PW
23 września 2012, 01:35
Fani nigdy nie będą spokojni w tym względzie ;).
W każdym razie uwierz, że coś takiego jak rodzaje frakcji jest sprawą drugorzędną, a nie podstawową.

A teraz proponowałbym wrócić do kwestii bohaterów.

Acid Dragon PW
25 września 2012, 16:48
Jestem trochę zdziwiony relatywnym brakiem zainteresowania w tym temacie...
Tyle się mówi, że fani chcieliby to i fani chcieliby tamto, ale gdy ich zdanie faktycznie ma szansę do kogoś dotrzeć, to się nie chce pisać?

No nic - dziękuję za te opinie, które zostały przedstawione. Czekam jeszcze do jutra, po czym startuję z tym, co jest.
To nie oznacza, że jutro dyskusja już jest zamknięta - wręcz przeciwnie! Mam nadzieję, że po pewnym czasie będzie tu znacznie więcej opinii.
strona: 1 - 2
temat: Umiejętności i zdolności Bohaterów

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel