Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Heroes idealny
komnata: Podziemna Tawerna
strona: 1 - 2 - 3

Alchemik PW
15 lipca 2012, 13:59
Cóż zakładam temat aby podyskutować o tym jak mógłby wyglądać najlepszy Heroes. Jak wiadomo każda częśc wnosi coś nowego względem poprzedniczki i w każdej części czegoś brakuje. Piszczie tu o tym co było (według Was) najlepszymi i najgorszymi pomysłami w "Hirołsach", i co powinien w sobie mieć "Heroes idelany".

Jako że podstawą w Heroesach są bohaterowie więc przede wszystkim uważam że podstawową kwestią w grach z serii Heroes jest system umiejętności i specjalizacje bohaterów. Uważam że najlepszym pomysłem co do tej kwestii byłoby połączenie systemu z Heroes III i Heroes IV. Każdy bohater miałby specjalizację (bo w H4 jej brakowało), a oprócz tego fajnie by było wprowadzić klasy zaawansowane gdyż w H3 trochę Ich brakuje. Co do walczących bohaterów z Heroes IV to był według mnie zły pomysł, o wiele lepiej jest gdy działają jak w Heroes III (i reszcie).

Natomiast najgorszym pomysłem w serii HoMM uważam że są niektóre uproszczenia w Heroes VI. Kwestię surowców przemilczę, bo da się z tym żyć (przynajmniej Mi), głownie Mi chodzi o współdzielony przyrost i portale miejskie w mieście.

Matheo PW
15 lipca 2012, 14:30
Bardzo dobry temat moim skromnym zdaniem. Założyłem podobny ;) Przytoczę z niego kilka koncepcji:

"Byłoby ciekawie, gdyby podczas gry można było zawierać sojusze i wywoływać wojnę z innymi frakcjami. Mogłyby istnieć zadania, np. "Podpisz pakt pokojowy z Magami", tak w kampanii jak i w pojedynczych scenariuszach. Naprawdę byłoby ciekawie."

" Chciałbym bardziej rozwiniętych zdolności frakcji, np. coś takiego, jak runy u Krasnoludów i punkty szału u Orków. Magowie powinni znać czary, których nie znajdzie się w gildiach magii innych frakcji. Można by je znaleźć jedynie na mapie jako zwoje. Ale to powinno dotyczyć też innych frakcji. Podstawowe zaklęcia magii światła powinny być dostępne dla wszystkich. Ale w miastach przystani, powinny być unikalne czary z magii światła, np egzorcyzmy. Do walki z Demonami i Nekromantami. Tak samo, byłoby z magią przywołania w miastach Elfów, magią Mroku u ich mrocznych pobratymców. A w miastach Demonów górowała by magia zniszczenia, głównie ognia."

"Wiara w smocze bóstwa, mogła by być widoczna podczas pojedynczych scenariuszy, a wypełnianie ich woli powinno w jakiś sposób owocować. Jeśli postępujemy zgodnie z zaleceniami smoczego Boga, to byli byśmy przez niego nagradzani. Mogłyby się odblokowywać nowe ulepszenia jednostek, z nowymi zdolnościami. Bohater mógłby otrzymywać unikalne talenty i zdolności, lub moglibyśmy dostawać kilka potężnych artefaktów." Nie musiały by to być "smocze" bóstwa, jak w HV. Ale każda frakcja powinna mieć swego Boga.

Heroes Idealny powinien zawierać wszystkie frakcje jakie kiedykolwiek pojawiły się we wszystkich grach HoMM. Tj: Frakcję rycerzy, elfów, magów, barbarzyńców/orków, demonów, nekromantów, krasnoludów, mrocznych elfów (lub coś w stylu lochu z HIII) nag, no i coś w stylu Cytadeli, no i Wrót Żywiołów (Chociaż ja bym bez nich przeżył)

Powinien też zawierać niepowtarzalny klimat HI i HII. Mechanikę HIII, rozwój bohaterów i karawany z HIV, elementy fabuły z HV i coś w stylu broni rodowych z HVI.

To byłby Heroes idealny... Zrobi ktoś coś takiego? Błagam ;)..

Alchemik PW
15 lipca 2012, 14:59
Cytat:
To byłby Heroes idealny... Zrobi ktoś coś takiego? Błagam ;)..

Gdyby wysłać treść Twojego i tego tematu do Ubisoft to może przy tworzeniu następnych części wzięliby to pod uwagę.

Co do grafiki uważam że najładniejszą grafikę mają części H3 i MM7, więc Heroes idealny mógłby graficznie nawiązywać trochę do tamtych części. Ja bym chętnie powrócił też do grafiki 2D. Innym interesującym wariantem jest też silnik graficzny z nowych części King's Bounty, ale nie wiem czy w przypadku Heroesów by się sprawdził.

Alistair PW
15 lipca 2012, 15:47
I skopali to na wejściu, jak H6. Nie mam do nich kompletnie zaufania. Naciągacze na kasę i tyle.

TopFunny525 PW
15 lipca 2012, 15:49
Najlepiej by było żeby w końcu do Heroesów Forge dodali. I wykorzystali grafiki jakie zamieścili na pierwszego kwietnia^^.

Alchemik PW
15 lipca 2012, 15:51
Cytat:
Najlepiej by było żeby w końcu do Heroesów Forge dodali.

Może Forge pasowało do fabuły, ale nie do gry wieloosobowej lub samodzielnej mapy. Z tego co wiem to nawet NWC nie zamierzało umieszczać the Forge w grze niestandardowej, miał być on dostępny tylko w kampanii, ale nie jestem tego pewien na 100%.

Cytat:
I skopali to na wejściu, jak H6. Nie mam do nich kompletnie zaufania. Naciągacze na kasę i tyle.

A jaka inna firma by mogła się tym zająć twoim zdaniem, bo ja sobie nie wyobrażam żeby tworzyło ją Blizzard lub Electronic Arts. Ubisoft to według mnie mniejsze zło. Jedyna firma która jeszcze mogłaby się zająć serią Heroes poza Ubisoftem jest 1C/Katauri Entertainment (jakby ktoś nie wiedział to są twórcy nowych części King's Bounty). w końcu sprawdzili się w roli odrestaurowania nieprodukowanej już gry, więc może sobie by też poradzili z serią MM.

Chociaż Ubisoft mógłby zrobić kolejną część w kooperacji z 1C/Katauri. Nival nie chce pracować z Ubisoftem i odwrotnie, Black Hole nie istnieje, więc zmiana studia i tak nastąpi, a 1C/Katauri ma jakieś doświadczenie z grą strategiczną typu Heroes, w końcu King's Bounty było prekursorem tej serii.

Alistair PW
15 lipca 2012, 16:37
1C/Katauri jak najbardziej. Nigdy z współudziałem Ubi. Nowe części King's Bounty to kawał rzetelnej roboty, ze śladową ilością bugów. Jedyne gry, które kupiłem tuż po premierze i się nie zawiodłem. Mniejsze zło? Nie istnieje dla mnie to pojęcie w grach komputerowych. Robota ma być rzetelnie wykonana. Płacę za działający produkt, który powinienem mieć prawo zwrócić, ze względu na rażącą ilość błędów.

Alchemik PW
15 lipca 2012, 16:46
Cytat:
1C/Katauri jak najbardziej. Nigdy z współudziałem Ubi.

Póki Ubisoft nie postanowi sprzedać praw do marki, albo nie zbankrutuje jedyna możliwość to kooperacja.

Cytat:
Nowe części King's Bounty to kawał rzetelnej roboty, ze śladową ilością bugów.

Może dlatego Ubisoft przy następnej części pomyśli o tej firmie, zwłaszcza że Heroes był wzorowany na King's Bounty, z czym jak widać sobie Katauri poradziło. Nie sądzę że podzieliłoby ono los Black Hole, w końcu 1C to też duża firma i wie z kim należy trzymać a z kim nie, więc Ubi nie działało by szkodliwie żeby Ich nie stracić, zwłaszcza że Ich gry mają lepsze opinie od najnowszych Heroes'ów, jedyne w czym widzę duży problem to klimat i grafika. Grafika z King's Bounty musiała by zostać trochę przerobiona na bardziej mroczny klimat, ale tak by nie upodabniać jej do grafiki Nivalowskiej, bo to była najgorsza grafika jaka była w Heroesach.

Cytat:
Mniejsze zło? Nie istnieje dla mnie to pojęcie w grach komputerowych.

Przynajmniej jest jakaś szansa na fajną grę, bo wszystko tak naprawdę zależy od studia które zostanie zatrudnione przez Ubisoft. Natomiast Blizzard czy Electronic Arts, to już byłaby totalna porażka.

Fajnie by było gdyby w serii Heroes każdy bohater był narysowany osobno a nie tylko kampanijni. W King's Bounty po przybliżeniu każdy NPC był narysowany szczegółowo, więc czemu nie zrobić tak samo z bohaterami.

Mosqua PW
15 lipca 2012, 17:17
Pomijając sprawę błędów, to ja osobiście zobaczyłabym więcej elementów taktycznych oraz politycznych. Zasadzki, przygotowywanie terenu, branie jeńców, ustrój, bunty etc. Kiedy mamy "A nienawidzi B" to jeżeli w armii pojawiają się A i B to powinno coś się wydarzyć (np. dezercja). Na pewno przydałoby się coś zrobić z nieskończenie wielkimi armiami - limity są potrzebne.

Ogólnie rzecz mogę streścić w jednym zdaniu - rozbudować dogłębnie każdy aspekt mechaniki.

Alchemik PW
15 lipca 2012, 17:23
Cytat:
branie jeńców

To już było w Heroes IV, po pokonaniu bohatera wroga szedł do więzienia i siedział tam aż do podbicia miasta przez własciciela. Więzienia to był bardzo fajny pomysł, w końcu w innych częściach mógł go kupić ktoś inny a tak można go było odzyskać. Z drugiej strony zaś można się było pozbyć niewygodnego bohatera wiedząc że już nie będzie sprawiał problemu. Tak, ten pomysł był świetny, szkoda że tak krótko istniał.

Mosqua PW
15 lipca 2012, 17:29
Bohater to nie armia. Zdobywasz 10 tysięcy jeńców i co z nimi zrobić? Przekabacić na naszą stronę (odnowa strat), wymordować (premia do morale), sprzedać (money), puścić wolno (premia do szczęścia), przeznaczyć na szkielety. A to tylko propozycje szybko wyrobione.

Alchemik PW
15 lipca 2012, 17:33
To mogłoby funkcjonować przy użyciu opcji uciekaj, wtedy bohater uciekłby do zamku, a armia wpadła w ręce wroga. Ma to sens. To co by się z nią działo potem zależałoby od frakcji jaka przechwyciła armię.

Kradziej PW
17 lipca 2012, 09:46
Według mnie idealny Heroes nigdy ie powstanie ponieważ zawsze coś zostanie zrobione nie tak jakbyśmy chcieli a co do tego co bym chciał żeby powstało a raczej żeby przywrócono podwójną mgłę tak jak w Heroes IV i fajne by były warunki pogodowe które się zmieniają lub noc w czasie której możemy założyć obóz i jak nas atakują to dostać np.+5 do ataku obrony bo jesteśmy wypoczęci a wróg + do inicjatywy.

Alchemik PW
17 lipca 2012, 11:11
Cytat:
Według mnie idealny Heroes nigdy ie powstanie ponieważ zawsze coś zostanie zrobione nie tak jakbyśmy chcieli

Ten temat jest od "pomarzenia" na ten temat i przedstawienia swojego zdania.

Warmonger PW
17 lipca 2012, 11:20
Paradoksalnie, część VI to realizacja próśb fanów. Nowa frakcja? Jest. Nowe stworzenia? Są. Żaby, pająki, Agilaje, nawet Lisz dostał futurystyczne wdzianko.
Nowe pomysły? Broń rodowa. Więcej możliwości rozwoju bohatera? Możemy go rozwijać dowolnie.
Balans? Wszystko, co było niezbalansowane, zostało odrzucone. Ciekawe artefakty i czary przygody, różne surowce dla różnych frakcji, konwersja zamków zapewnia pełną symetrię każdej frakcji. Czego chcieć więcej? :P

Alchemik PW
17 lipca 2012, 11:29
Cóż jak widać po części VI nie zawsze rewolucja przyniesie zmiany na lepsze. Co prawda kilka pomysłów w Heroes VI jest bardo trafionych, m.in. bronie rodowe (mogliby akurat dodać też zwykłe artefakty), konwersja zamków (chociaż mogłaby być bardziej czasochłonna np. tydzień a gdy ktoś obije zamek to przerwie proces). Heroes idealny musialby być według mnie połączeniem wszystkiego co dobre z każdej części.

Bluearga PW
17 lipca 2012, 13:04
Heroes idealne? Post krótki i na temat:

Ubisoft mogłoby wydać "Heroes VII: Powrót Do korzeni". Byłyby to po prostu H3 w pełnym 3D z WoGiem w 3D. Oczywiście Ubi jak to większość producentów gier, jest ułomne i nie wpadło na ten prosty i genialny pomysł... Jestem ciekawa czy kiedykolwiek na niego wpadnie, ale pewnie dopóki do nich nie napisze, to ich po prostu nie oświeci :P A znając życie zignorują mój post i tak oto nie będzie idealnego heroes.

I to tyle w tym temacie, wątek w sumie wyczerpany xD

Mosqua PW
17 lipca 2012, 13:17
Wybacz bardzo, Bluearga, ale coś takiego już powstało - nazywa się to Heroes of Might and Magic 5. Jest to właściwie ta "ukochana trójka" z ładną ilością udoskonaleń i pełnym 3D. Oczywiście - jeżeli ktoś chce by seria HoMM stała się strategicznym odpowiednikiem FIFY to proszę bardzo. Co rok, lub dwa, wydawać pieniądze na właściwie klon gry, gdzie największą różnicą jest numerek i grafika, a widoczna zmiana rozgrywki jest widoczne po iluś-tam częściach - mnie to się nie widzi.

Fandor PW
17 lipca 2012, 14:08
Heroes 5 nie przypomina az tak trojki. Zgodzic sie jednak trzeba z obiema przedmowczyniami. Ciekawy byl by ree-make H3 jednak nie jako kolejna czesc. Sam jednak powrot do korzeni byl by najlepszy w postaci powrotu do starego, 100x lepszego uniwersum. Oprocz tego powinni wprowadzic jakos z 15 ras, system magii z h4 bardzo mi sie podobal - nie zywioly a chaos, lad, zycie i smierc oraz natura. Wiekszy udzial w walce bohatera niz jeden atak lub czar, 3 ulepszenie lub zamiast systemu ulepszen system jednostek alternatywnych (7/8 poziomow i na kazdym do wyboru siedlisko jednego lub drugiego typu jednostek) wzglednie, biorac jednostki ze wszytkich czesci heroes powinno wystarczyc.
PS:Przepraszam za brak polskich znakow ale do konca wakacji operuje niemieckim komputerem.

Bluearga PW
17 lipca 2012, 14:51
Wydaje mi się, że jeśli wydaliby re-make H3 z grafiką taka jaka jest w H6(Tylko widok miast i "płaskość" mapy by musieli poprawić) to mieliby spokój na naprawdę długi czas. Prawda jest taka, że grafiki 3D już nie da się bardziej rozwinąć - można jedynie bardziej szczegółowe tekstury dać, ale jako cały silnik nie zmienia się i to od wielu lat i zapewne się już nie zmieni, bo przecież nie może powstać coś takiego jak 4D czy 5D, bo nie ma takiej przestrzeni :P(Chyba, że mowa tutaj o odczuwaniu zapachów, jakaś mgła itp. jak to jest w kinach 5D, ale to raczej bardzo daleka przyszłość)

Fifa i EA może nie będę komentować, bo jeszcze otrzymam bana za niestosowne wysławianie się na temat pewnych firm :P Fanką Ubi to może też zbytnio nie jestem(W sumie to chyba nie przepadam za żadnym większym producentem gier), ale powiedzmy, że trzyma jako-taki poziom, o czym EA powiedzieć nie może.
strona: 1 - 2 - 3
temat: Heroes idealny

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel