Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: [gra] Północ Południe Sztuka Strategii
komnata: Jarmark Cudów
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Mad Hatter PW
13 kwietnia 2012, 19:43
==============================
Ogólnie
==============================

Jestem jednym z licznych fanów serii Heroesa gdzie chciał dodać coś własnego do gry ale po chwili zabawy ze skryptami i pamiętając jak u innych to wychodzi postanowiłem porzucić to i stworzyć własną wersje Heroesa I, miał być tak samo prosty tylko interfejs ulepszony i inne miasta, lecz ciągłe pomysły ostatecznie zmieniły wygląd projektu że powstała gra inspirowana Heroesem która zapewnia możliwość dodania swoich materiałów do gry dzięki edytorom.

============================
Wytyczne
============================
1.Gra przypomina Heroesa.
2.Jest samodzielną grą (nie żadnym modem więc nic nie wymaga oprócz Javy na komputerze);
3.Napisana w przenośnym języku aby była możliwość uruchamiania gry nie tylko na Windowsie (użyłem języka Java).
4.Zapewnić graczom nie tylko edytor map ale również inne edytory do edycji obiektów w grze.

=======================================================================
Opis Ras
=======================================================================
Dokładnie opis podstawowego moda do gry, mody w tym to katalogi z podzielonymi zasobami na każdy temat, przed uruchomieniem gry określamy z jakiego katalogu gra ma wczytywać wszystkie materiały

Podstawowe:
-6 ras z miastem dostępnym na początku gry;
-4 jednostki od 1 do 4 poziomu z 2 alternatywnymi ulepszeniami czyli łącznie 12;
-tyle samo budynków plus 2 specjalne budowle i 2 Kopalnie do wniesienia poza miastem.
-każda rasa ma po 1 kapitanie wraz z budowlą od niego.













===================================================
DOWNLOAD
===================================================


LINK do 0.11
====================================================
Instalacja
====================================================
1. Rozpakować paczkę z grą.

2. Uruchomić EDITOR.jar.

3. Po uruchomieniu programu powinien nasz skierować do konfiguracji (jeśli tak nie jest
przejdź sam i zgłoś o tym incydencie) gdzie ukażą się dane do uzupełnienia przed
pierwszym uruchomieniu gry.

4. Director to game Folder – wpisujemy ścieżkę do katalogu gry, na Windows wystarczy
zostawić puste pole, an Linuksie jak grę rozpakowaliśmy do np: user\Katalog\Północ Południe to wpisujemy Katalog\Północ Południe\ ukośnik jest ważny!
5. Directory to mod pack – wpisujemy ścieżkę do katalogu z modem do gry które chcemy zagrać (w tym przypadku Default) np. opierając się na punkcie wyżej to dla Windows wystarczy wpisać Default\ a na Linuksie wpisać Katalog\Północ Południe\Default\

6. Resolution i Select Language użytkownik ustawia według własnego uznania (lista języków zaktualizuje się po załadowaniu poprawnych głównych danych z punktu 4 i 5).

7. Ostatnia opcja określa odstęp czasowy w milisekundach (1000 ms=1s) pomiędzy
aktualizacjami gry (gra jest tak pisana że w razie przeciążenia komputera spowalnia a nie umyka graczowi klatki animacji i gra nie reaguje na polecenia we właściwym czasie) na szybszych komputerach należy wpisać większe wartości a na wolnych mniejsze (domyślnie to 40ms a minimalne to 10ms).

8. Wcisnąć Save Settings, jeśli zobaczymy że guziki maja obrazki i że większość okna jest
pusta znaczy się że dane zostały poprawne wprowadzone, w przeciwnym wypadku
zobaczymy te same pola lecz pola tekstowe zawierające błędne dane kierunkowe będą miały napis WRONG DIRECTION!!! W takich sytuacjach należy skontaktować się że stwórcą lub próbować samemu dalej.

============================================================
Wyryte błędy
============================================================
1.Koszmarnie napisana instrukcja ( :P );
2.Werbunek kapitanów należy dopracować (czasami pojawiają się poza miastem lub wcale);
3.Miasto miało zajmować 3x3 (z luką od południa umożliwiające wejście do miasta) obszaru a zajmuje tylko 1.
4.Silnik gry pod kontem animacji jednostek nie sprawdza się.
5.Poziom bohatera po wyjściu z miasta może zostać obniżony do 1 :P;
6.na polu bitwy dzieją się dziwne rzeczy (albo walka się nie kończy albo pojawiają się dziwne jednostki znikąd).

==============Pierwotny Wygląd Posta========================

W internecie mamy zapowiedzi wiele modów do herosa ale rzadko który z nich wychodzi lub wychodzi z dużym opóźnieniem, też chciałem robić moda do niego ale skrypty ERM lub inne bajery były dla mnie niewygodne, dlatego też postanowiłem stworzyć własnego herosa i to Javie (przynajmniej będzie działała na wszystkie platformy systemowe).

Mój projekt jak na razie zwie się "Legend return" (myślałem również o tytule "legend of Heroes" i będzie przypominało trochę Heroes I i II.

Będzie 7 miast (3 dobre, 3 złe i 1 neutralne) które będą stanowiły przeróbkę miast z tych wersji np: zamiast nieumarłych będą jaszczuro-ludzie bawiące się magią vodoo i połowa ich armii będzie nieumarła, miasto magów przerobie na fort krasnoludów, 7 miasto będzie niespodzianką.

W miarę podstępów będę wrzucał screeny.

HobbitHobbitZ powrotem przenoszę do Tawerny - nie jest to modyfikacja, ale oddzielny projekt gry.

Lord Pawello PW
13 kwietnia 2012, 19:53
Super! Tylko ciekawi mnie parę kwestii.

1. Czy zdajesz sobie sprawę jak złożony musi być kod takiej gry jak Heroes? To nie 2 strony w notatniku. Poza tym, kwestia grafik - wykorzystasz to co istnieje czy zamierzasz stworzyć nowe? Bo jeśli to drugie, to czarno to widzę.

2. Zacząłeś już w ogóle nad tym pracować czy na razie to są tylko plany/projekt? Bo nie wiem czy jest sens ogłaszać się z czymś co jest dopiero mętną wizją (a tak wynika z twojego pomysłu).

Nie chcę cię zniechęcać, ale czy nie lepiej zainteresować się np. takim VCMI? Kod jest dostępny, możesz zawsze go dokończyć i tam działać, a trzeba przyznać, że chłopaki z teamu już sporo oryginalnej "trójki" już odtworzyli.

Mad Hatter PW
13 kwietnia 2012, 20:08
1.Mam napisaną przez siebie jedną strategie turową to przerobie kod i wiele to załatwi, tak w ogóle moje hobby to programowanie gier więc mam doświadczenie, wcześniej działałem na innym forum ze swoimi grami a teraz przenoszę się tu.
Grafikę będę tworzył sam i może tak czarno nie będzie

2.W trakcie realizacji i planów i programu, rozumiem to co mówisz bo jak już pisałem wielu było "bajarzy" i postaram się nie być kolejnym z nich.

3.Niby tak ale również niby nie, napisany przeze mnie kod mogę później wykorzystać do swojego innego projektu albo przenieś na komórkę.

Patrząc na twój awatar i wypowiedź działasz przygnębiająco :D.

Kto to osaka?
Ja mówiłem o Lordzie Pawello.

RabicanRabicanOsaka działa przygnębiająco?!

Hobbicus PW
13 kwietnia 2012, 21:58
Powodzenia.

Mad Hatter PW
14 kwietnia 2012, 20:22
Wstępny projekt miasta voodoo (sorry za jakość ale pxd.pl pogarsza obraz):
Link

Potrzebuje coś na szybko na start aby pisać kod, opcje miasta już powoli funkcjonują.

Irhak PW
14 kwietnia 2012, 21:21
Od siebie mogę tylko jedno dodać: powodzenia i popracuj nad teksturami ;)

Trith PW
14 kwietnia 2012, 22:08
Cytat:
Od siebie mogę tylko jedno dodać: powodzenia i popracuj nad teksturami ;)

Ja bym raczej powiedział: Znajdź sobie jakiegoś i... grafika, I mean, szczególnie jeśli sam jesteś bardziej programistą niż tzw. "specjalistą od aspektów artystycznych".

Powodzenia z tą niewdzięczną robotą. ;D

gold dragon PW
14 kwietnia 2012, 22:28
Właściwie to tekstur to ja w ogóle praktycznie nie widzę, tylko wypełnienie kolorem (chyba, że z jakości obrazka to wynika)... no nie ważne, tekstury to dodatek. :D
Wygląda obiecująco, powodzenia. :)

Mad Hatter PW
15 kwietnia 2012, 10:15
Oczywiście nad swoją grafiką będę pracował bo oprócz programistą chce być grafikiem i nie mam zamiaru kogoś werbować do swoich projektów (chyba tylko muzyka), jak napisałem jest to wstępny projekt czyli finałowa wersja może się wielokrotnie zmienić.
Tak ogólnie łatwo się nie poddam :D, jak kogoś mój projekt rani to temat można zamknąć a ja po cichu będę go realizował.

Lord Pawello PW
15 kwietnia 2012, 10:49
Cytat:
jak kogoś mój projekt rani to temat można zamknąć a ja po cichu będę go realizował.
Nikt niczego takiego nie sugeruje.

A wątek moim zdaniem powinien być przeniesiony tam, gdzie jego miejsce - czyli do Niebiańskiej Kuźni.

Mad Hatter PW
15 kwietnia 2012, 12:45
Przeniesiony do Niebiańskiej Kuźni będzie jak wydam wersje alfę z dwoma miastami (jaszczury i krasnoludy).
Jak na razie niech zostanie tu, chyba że moderatorzy tak postanowią.

Hobbicus PW
15 kwietnia 2012, 14:02
Mad Hatter:
nie mam zamiaru kogoś werbować do swoich projektów (chyba tylko muzyka)
Nie uważasz, że w takiej sytuacji spędzisz przy tym strasznie dużo czasu (aż za dużo), a i tak efekt nie będzie wcale satysfakcjonujący ani dla Ciebie, ani dla graczy?

Zaprezentowane dotychczas przez Ciebie materiały (czyt. jedna grafika)... cóż, jakością nie grzeszą.

Sam osobiście byłbym chętny do pomocy, choćby i przy muzyce, grafikach czy czymkolwiek innym, jeno: opis twojego projektu był lakoniczny, trudno się czegokolwiek spodziewać, nie mam żadnej gwarancji co do fazy rozwoju, a nawet nie wiem, czy to wciąż będzie Might and Magic, czy też będzie umieszczony w jakimś zupełnie innym świecie. :P

Lord Pawello:
A wątek moim zdaniem powinien być przeniesiony tam, gdzie jego miejsce - czyli do Niebiańskiej Kuźni.
Nie wydaje mi się to konieczne. W końcu nie jest to mod do istniejącej gry, tylko zupełnie oddzielny projekt, będący co najwyżej klonem znanej nam serii.

Mad Hatter:
Kto to osaka?
Ja mówiłem o Lord Pawello.

witchking PW
15 kwietnia 2012, 19:29
A moim zdaniem grafika jest dobra. Oczywiście jak na wersje początkową. Brak jej trochę szczegółów ale to normalne we wczesnych wersjach. Mogę spytać w jakim programie ją tworzyłeś? Planujesz animacje jednostek czy wolisz ograniczyć się do nieruchomego modelu? Myślę że te drugie wyjście można by zastosować w wczesnych wersjach;) Podoba mi się zarys koncepcji miasta jaszczurów:) W sieci widziałem wiele modeli w 3d dinozaurów i jaszczuroludzi. Gdybyś potrzebował to chętnie Ci je wskaże:)

Lord Pawello PW
15 kwietnia 2012, 20:04
Nie będę na razie oceniał tego projektu, bo to tylko jeden screen jednak widzę, że wziąłeś się za tworzenie grafiki w 3D - nie wiem czy to dobry pomysł. Mimo wszystko, wydaje mi się, że przy takich jednoosobowych projektach ręcznie rysowane 2D będzie i łatwiejsze/szybsze do stworzenia jak również o wiele ładniejsze. Nie trzeba nawet animacji, żeby gra mogła wyglądać dobrze. Jako przykład wystarczy zerknąć na grę Battle for Wesnoth - co prawda projekt trochę inny niż twój, ale myślę, że można trochę podejrzeć jak jest to tutaj pod względem graficznym wykonane. ;)

Mad Hatter PW
16 kwietnia 2012, 07:38
Czytając wasze wypowiedzi i myśląc nad tym postanowiłem że:
-grafikę będę sam robił do wersji alfa gdzie stwierdzicie czy mój styl wam odpowiada, jeśli nie tedy porozglądam się za grafikiem.
-jeśli chodzi o animacje będą w alfie tylko modele mogą zostać później udoskonalane wraz z następnymi wersjami gry(tak samo będzie z resztą grafiki).

witchking:
Mogę spytać w jakim programie ją tworzyłeś?
Grafikę tworzyłem w Blenderze zaś kod w NetBeans.

witchking:
W sieci widziałem wiele modeli w 3d dinozaurów i jaszczuroludzi. Gdybyś potrzebował to chętnie Ci je wskaże:)
Na razie nie miałem zamiaru wprowadzać dinozaurów ale tą galerie chętnie zobaczę.

Co do wesnotha to znam tą grę bo moddowałem, ale wolę zostać przy modelach 3D bo potem można wiele ciekawych rzeczy zrobić z takim czymś(np można inaczej miasto umeblować :D).

witchking PW
16 kwietnia 2012, 11:05
Niedługo wyjdę na reklamę tej strony;p Ale wydaje mi się bardzo wartościowa. O to kilka linków do modeli które mogą się przydać. Myśle jednak, że najlepiej jak sam sobie czegoś poszukasz;)
http://www.blendswap.com/blends/characters/native-warrior-fantasycontest/
http://www.blendswap.com/blends/characters/dragonoid/
http://www.blendswap.com/blends/characters/hunter/
http://www.blendswap.com/blends/animals/dromaeosaur-raptor/

Aby ściągnąć trzeba się zarejestrować na darmowym koncie masz tygodniowy limit do 100 mb. Widziałem tam też modele szkieletów.

Jeśli działasz w blenderze to mogę podesłać jeszcze Ci linka do materiałów:
http://matrep.parastudios.de/index.php?p=7

Trzymam kciuki za projekt:) Gdybym mógł jakoś pomóc w blenderze to chętnie to zrobię:)

HobbitHobbitIstnieje coś takiego jak tagi na tym forum. I wyobraź sobie, że są one bardzo praktyczne.

majaczek PW
5 maja 2012, 04:46
Pomysł odważny, choć obawiam się że samotnie nie dasz rady. Gdyby twoim konikiem było C++ nie java poradziłbym ci się koniecznie rozejrzeć z VCMI - tworzą silnik heroesa3 od nowa właśnie w C++ (między innymi mają pewne problemy z Sztuczną Inteligencją - ale mam nadzieję że to tylko z powodu że z AI dopiero zaczynają, a reszta projektu jest tam od dawna). Zwłaszcza zapraszam do projektu VCMI jeśli jesteś bardziej programistą niż modderem - o ile piszesz równie dobrze w C/C++ co w javie - projekt VCMI to istny raj dla ciebie - także w implementowaniu feature'ów niedostępnych w zwykłym WoGu.

Jeśli nie przeraża cię ekhem Reverse Engineering ekhem - to w pisaniu wtyczek dla ERY - kawałków kodu dających nową funkcjonalność do H3/ERY na podstawie istniejącego silnika WoG/TE - możesz już teraz wprowadzić mnóstwo nowości dla "dzisiejszego" heroesa - ale wymaga to wiele samozaparcia oraz "przyjemności" związanych z RE jak debugowanie kodu w assemblerze, szukanie czegoś konkretnego przez wiele megabajtów kodu, zastanawianie się czemu "nowa superłatka" nie działa tak jak chciałeś albo się wiesza/crashuje - to sporo więcej debugowania i kopania w istniejącym kodzie niż rzeczywistego pisania programu - ale jeśli to coś dla ciebie to czemu nie. Poza tym pod ERĘ możesz pisać prawie w dowolnym języku (ale nie w javie - potrzeba coś co się kompiluje do kodu maszynowego a nie bytecodu dla maszyny wirtualnej jak to ma miejsce w javie).

Mam nadzieję że ten post zachęci cię do szukanie gdzię mógłbyś naprawdę pomóć hirkowi jako programista, a przynajmniej do poszukania pomocy w twoim projekcie (w końcu wystarczy że będzie tylko w stylu hirka a w środku wiele rzeczy rozwiążesz po swojemu - dobry był też pomysł aby zacząć od "tylko" dwóch miast).

EDIT:
@Down
no może nie aż takie straszne :P - miałem na myśli że jest jeszcze sporo do osiągnięcia i założyciel tematu mógłby chcieć się w tym popisać. Choć AI w sumie działa (jakoś) i nawet coś umie zrobić. Przepraszam za "straszenie". Pewnie w VCMI i tak są ważniejsze elementy do zaimplementowania na teraz.

Warmonger PW
5 maja 2012, 08:26
Cytat:
między innymi mają straszne problemy z Sztuczną Inteligencją
Mamy? Widzę, że po nocach zaczynasz bzdury opowiadać :P

Liabaen PW
5 maja 2012, 10:17
A ja jestem pozytywnie nastawiony do tego projektu. Człowiek się stara, ćwiczy umiejętności i będzie miał z tego jakąś satysfakcje. O ile uda ci się zrobić przynajmniej wersję Beta/Alpha/Gamma/czy coś, to ja jestem chętny do testów, a nawet do gry.

Mad Hatter PW
10 maja 2012, 14:09
Powiem tak,
Mam pewne korzyści jeśli wykonam silnik gry strategicznej turowej w javie bo mi się przyda do następnych projektów.

Wracając do tego:
-gra ostatecznie będzie się nazywać "Północ Południe".

-będzie wprowadzony "plac budowy" co umożliwiło budowanie tego samego budynku parokrotnie (jeśli wymagania są spełnione pod kątem ilości a nie ogólnie czy wybudowano), im wyższy poziom miasta tym ten plac byłby większy (poziom miasta=poziom ratusza)

-coś na wzór "sanktuarium gralla/ashy" heroesa chciałbym wstawić specjalną budowlę "Cud Świata" (ulepszenie kapitolu bez powiększania placu budowy) którego do zbudowania trzeba specjalnego artefaktu i żeby w tej budowli było możliwość werbowania istoty znacznej potężniejszej od jednostek dostępnych ze zwykłych budowli.

EDIT
Przy następnym poście postaram się już o screeny bo jak na razie ciągle paplam.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
temat: [gra] Północ Południe Sztuka Strategii

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel