Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Gry planszowe
komnata: Podziemna Tawerna

Murazor PW
31 marca 2012, 16:47
Po "wielkim" zainteresowaniem jakie doniosła moja mapa postanowiłem pokazać zupełnie coś innego. Zacznijmy od początku...

Dawno, dawno temu zagrałem w pewną grę w której poruszałem się konikiem z dmuchaną armią. Gra mnie zafascynowała, ba zawładnęła moim umysłem, myślałem o niej dzień i w nocy:) Ot normalna historia każdego fana Heroesa III gdyby nie fakt że posiadam czterech starszych braci którzy skutecznie blokowali dostęp do komputera. Skutkiem tego w głowię powstał mi pewien pomysł na granie w "Hirołsów" w zupełnie inny sposób. Jest to połączenie H3 oraz gry fabularnej Śródziemie.

Rozpocząłem od narysowania jednostek tak aby można było z nich zrobić figurki o wymiarach 25x15mm. Szkicowałem na lekcjach kolorowałem je w domu:) Niestety w czeluściach mojego dysku odnalazłem tylko zdjęcia tych rysunków. Wiadomo jedne wyszły lepiej inne gorzej. Spróbuje na świętach odnaleźć oryginały i zrobić skany. Oto zdjęcia:
Zdjęcia
Jak widać nie wszystkie dokończyłem. Międzyczasie pracowałem nad konwersją jednostek H3 do świata Śródziemia a w zasadzie do systemu bitewnego który także uległ pewnym modyfikacjom aby nie grało się tak topornie bo sam system nie jest zbyt przyjazny. Niektóre jednostki wyszły trochę silniejsze inne trochę słabsze, była to moja subiektywna decyzja:)

No to o co chodzi, czas poznać zasady. Co na początek? Potrzebny będzie nam podręcznik główny Śródziemia(np. Tutaj) a właściwie kilka tabel (str232-240), oraz bestiariusz który przepisałem do worda Bestiariusz. Jeśli nie mamy kostek to można ściągnąć sobie niewielki programik np.Tutaj (Potrzebne są nam kostki k6, k10 i k100) Stworzyłem mapę pola walki podobnie jak w heroesach lecz nieco większą. Przyjąłem, że jedno pole to 3m.

Opis tabelki jednostki:
Poziom - na jakim poziomie jest dana jednostka planach miałem system doświadczenia i awanse. Nie wyszło:)
Obrażenia - też chyba nie trzeba tłumaczyć bo utracie danej ilości obrażeń stworzenie ginie. I tu zaczynają się niewielkie różnicę. Żywe jednostki po spadku obrażeń poniżej połowy obrażeń otrzymują -20 do aktywności o której będzie później)
PO - Premia Obrony - są to możliwości obronne danej jednostki. Jest to również zdolność z jaką siłą jednostka można kontraktować. Wszystko będzie jaśniejsze później w przykładowej walce.
PA - Premia Ataku - możliwości ofensywne jednostki. Jednostki dystansowe posiadają dwie PA np 30/10 co oznacza, że pierwsza premia służy do walki dystansowej a druga do walki w zwarciu. Wszystko będzie jaśniejsze później w przykładowej walce.
RA - Rozmiar Ataku - Jednostki walczące np szponami i pazurami w zależności od siły posiadają pewne ograniczenia w zadawanych obrażeniach. Ograniczenia możemy zobaczyć w Tabeli 5 na str234.
RK - Rodzaj Krytycznego - jest to rodzaj Krytycznego jaki otrzymuje dana jednostka. Są rodzaje: Normalny - krytyczne odczytywane są według tabel danej broni.
Duża jednostka - krytyczne odczytywane są według tabeli trafień krytycznych stworzeń Dużej wielkości bez brania pod uwagę modyfikatorów na dole tabeli lub Tabeli11 w przypadku zaklęć. Duża jednostka nie otrzymuje wtórnych krytycznych.
Ogromna jednostka - krytyczne odczytywane są według tabeli trafień krytycznych stworzeń Dużej wielkości oprócz modyfikatora związanego z zadanym obrażeniem brany jest pod uwagę modyfikator na dole tabeli lub Tabeli11 w przypadku zaklęć. Ogromna jednostka nie otrzymuje wtórnych krytycznych.
Zbroja - zbroja jaką posiada dana jednostka a co się z ty wiąże jakie obrażenia otrzymuje. Dodatkowo podane jest jaką część ciała chroni. Związane jest z obrażeniami krytycznymi które może dostać w przypadku np braku hełmu.
Ruch - ile pól może przebyć jednostka a także kolejność ruchu. Tak jak w H3.
PM - Punkty magiczne dla jednostek które posługują się magią
Uzbrojenie - rodzaj ekwipunku jakim posługuję sie jednostka. w przypadku zbroi podane jest co ochrania, w przypadku broni podany rodzaj krytycznego jaki zadaje dana broń ewentualny wtórny krytyczny. Jeśli przy danej broni oprócz rodzaju krytycznego podana jest literka oznacza to że broń zadaje maksymalny krytyczny na poziomie tego modyfikatora.
Specjalne - wszelkie specjalne umiejętności jednostki, zaklęcia modyfikatory.

Kostki
Główną kostką do gry jest k100 a w zasadzie 2 kostki k10 chyba że pisze inaczej. Pierwszy rzut k10 odpowiada za rząd dziesiątek drugi za rząd jedności czyli rzut 5 i 9 da nam 59. Podczas rzutu możemy mieć możemy mieć do czynienia z trafienie pechowym (1-8, zależy od broni jaką się posługuje atakujący) lub możemy mieć szczęście 95-100 w takim przypadku wykonujemy drugi rzut i sumujemy go z poprzednim. Nie działa to w przypadku trafień krytycznych.

Trafienia krytyczne:
Oprócz zwykłych obrażeń ofiara może otrzymać trafienie krytyczne. Wówczas przy obrażeniach dodawana jest literka A,B,C,D lub E. Literki te oznaczają modyfikator jaki dodaje się przy rzucie trafienia krytycznego. Skutki trafienia krytycznego mogą być różne. Odczytujemy je z tabel dla danego krytycznego lub dla danej istoty. Do typowych skutków trafienia krytycznego należą:
Dodatkowe obrażenia - tego chyba nie trzeba tłumaczyć
Krwawienie - Ofiara może zostać zraniona tak że powoli traci swoje siły witalne (x obrażeń/runda). Nie działa to w przypadku nieumarłych i wszelkiego rodzaju żywiołaków.
Oszołomienie - Ofiara przez x rund nie może wykonać żadnych działań ofensywnych oprócz parowania ciosów (nie może kontratakować). Nie działa to w przypadku nieumarłych i wszelkiego rodzaju żywiołaków.
Aktywność - Modyfikator powodujący zmniejszenie premie w działaniach ofensywnych.
Niektóre bronie lub silne jednostki zadają wtórne krytyczne. Podane są one w drugiej kolejności po głównym krytycznym. Wtórny krytyczny zadawany jest z modyfikatorem pomniejszanym o jeden stopień. Przykładem może być miecz dwuręczny (Cięcie/Zmiażdżenie). Zadając nim obrażenia z krytycznym E ofiara otrzymuje krytyczny Cięcie E oraz Zmiażdżenie D. Gdyby ofiara otrzymała Krytyczny A wykonywany by był rzut tylko krytycznego Cięcia A.

Zasady walki:
W systemie tym są 3 rodzaje walki: w zwarciu, dystansu oraz zaklęcia.
Walka w zwarciu - jednostki znajdujące się w najbliższej odległości. Przykład jednej rundy pojedynku Zbrojnego oraz Żywiołaka Wody. Pierwszy atakuje Zbrojny. Jego PA wynosi 40. PO Żywiołaka Wody wynosi 30, a więc 40-30=10. A więc zbrojny Atakuje z modyfikatorem +10 do rzutu kostką. Na kostce pada wynik 87 co daje wynik 97. Odczytujemy wynik z tabeli ataków bronią oburęczną. Żwyiołak Wody nie posada zbroi a więc wynik odczytujemy z właściwej kolumny. Według Tabeli jest to 19 Obrażeń oraz krytyczny D. Zbrojny walczy mieczem dwuręcznym która zadaje wtórne obrażenia jednak Żywiołąk Wody jest Dużą jednostką a więc krytyczny odczytywany jest z Tabeli trafień krytycznych stworzeń dużej wielkości bez wtórnego krytycznego. Wykonywany jest kolejny rzut, wypada 56 + 10(modyfikator D) co daje wynik66. Odczytujemy z tabeli "Piękne trafienie w nogę +18 obrażeń, 5 obr./rundę, -20 do aktywności, oszołomienie na 2 rundy". Żywiołak otrzymuje dodatkowe 18 obrażeń co daje razem 37 obrażeń oraz -20 do aktywności. Pomijamy 5 obr./rundę oraz oszołomienie na 2 rundy ponieważ mamy do czynienia z żywiołakiem. Następuje kontratak, w tym wypadku bierzemy PO zamiast PA jednostki kontratakującej. PO Żywiołaka wynosi 30 minus PO Zbrojnego daje nam premię 0 do rzutu. Jednak Żywiołak po otrzymaniu krytycznego ma -20 do aktywności a kontratak należy traktować jako działanie ofensywne. Więc od rzutu odejmujemy 20. Wypada 97 a więc wykonujemy kolejny rzut. Wypada 53, daje nam to 150 z kostek minus 20 z aktywności, więc 130 odczytujemy z tabeli 6 Chwytów i obaleń. Wynik to 10C ponieważ RA Żywiołaka jest średni więc maksymalny wynik dla tego trafienia to wartość do 120. Rzucamy teraz dla krytycznego uderzenia (tk9). Wypada 80 odczytujemy "Uderzenie w głowę +12 obrażeń. Chełm strzaskany. Upadek, utrata przytomności na 1 dzień. W przypadku braku hełmu - rozbicie czaszki śmierć w 3 rundy". Zbrojny hełm posiada jednak niewiele mu to daje:)

Walka na dystans - przy każdym łuku, broni miotanej podany jest zasięg w którym jednostka atakuje bez ujemnych modyfikatorów. Powyżej tego zasięgu od PA należy odjąć 20. Podobnie jak w H3 jednostka nie może wykonać strzału gdy znajduję się przy niej jednostka przeciwnika oraz nie jest narażona na kontratak.
Zaklęcia - Zastosowałem tu trzy rodzaje zaklęć.
Zaklęcia ochronne rzucane na sojusznicze jednostki które są po prostu rzucane bez żadnych testów. Wystarczy zadeklarować że w tej rundzie zamiast wykonywać innych akcji rzuca się zaklęcie.
Zaklęcia ofensywne rzucane na przeciwnika. Szansa zasięg koszt etc są opisane w tabelkach jednostek. Zaklęcia mogą być rzucane równocześnie z atakiem o ile wcześniej zadeklaruje się rzucenie zaklęcia.
Zaklęcie pocisk - niektóre jednostki dystansowe z H3 zamieniłem na stworzenia władające tego rodzaju zaklęciami. Zaklęć tych używa się podobnie jak broni dystansowej. Różnica jest taka że nie mają one żadnych ograniczeń za zasięg oraz używa się do nich tabeli ataku zaklęciem-pociskiem na str 236.

Tak w skrócie wygląda cała zabawa. Dla wielu osób będzie to po prostu głupie:) Ale jeśli ktoś lubi turlać lub kiedyś ktoś będzie miał awarię sieci energetycznej może zagrać sobie w tego "Moda":D Zdaje sobie sprawę że wiele rzeczy mogłem zapomnieć a więc można pytać postaram się rozwiać wszelkie wątpliwości

HobbitHobbitTematy o tagach czytamy ze zrozumieniem.

The Doom PW
31 marca 2012, 22:29
Rzuciłem okiem i cała koncepcja wydaje się nawet dość ciekawa, chociaż zastanawiałbym się nad delikatnym ulepszeniem grafik (chyba GIMP byłby tutaj najodpowiedniejszym narzędziem...) oraz dopracowaniem niektórych elementów. W grach planszowych tego typu siedzę już od jakiegoś czasu, mnie także fascynują ;) ! Może ktoś przypadkiem grał w Runebound'a, Battlelore lub zacne RPG - Descent: Journeys in The Dark =) ?

Murazor PW
1 kwietnia 2012, 17:42
Co do Grafiki no to nie mam o niej zielonego pojęcia. Jedyny program graficzny jaki od czasu do czasu używam to paint. Rysunki te powstały jakieś 10 lat temu. Szkicowałem ołówkiem a później kolorowałem kredkami;)
Dopracowanie kilku elementów... hmm których? Możliwe że po prostu zapomniałem o tym napisać. Zresztą jeśli ktoś chce się w to bawić ma wolną rękę:) Zamieściłem to jako ciekawostkę.
Ja oprócz Środziemia grałem jeszcze w Cyberpunka i Warhammera
temat: Gry planszowe

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel