Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: [przyklejony] MM - problemy i porady
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2 - 3 ... 83 - 84 - 85

Acid Dragon PW
17 sierpnia 2004, 12:32
Tu możecie mówić o wszelkiego rodzaju problemach związanych zarówno z przejściem jakiejkolwiek części MM, jak i problemach technicznych. Postaramy się pomóc :)

Rabican PW
14 września 2004, 07:23
No, aktywność ludzi, elfów, krasnali, Smoków, Kreegan i co tam jeszcze zasiedla Cron, Terrę, Xeen, Antagarich i Axeoth w tym temacie jest wręcz powalająca:P. Więc może ja zacznę?

Z tym problemem zwracałem się już do sporej rzeszy osób, jednak każda polecała mi kogoś innego. Ostatni był Atakeer z Mahakamu, na którego odpowiedź wciąż czekam. Jednak na razie przedstawię sprawę tutaj.

Otóż w MM6 w pewnym momencie trzeba znaleźć cztery Kryształy Pamięci. Aby zdobyć jeden z nich, wchodzimy z butami do Castle Kriegspire. Krysztalik rzecz jasna znajduję, ale jest tam jeszcze jeden quest - odnalezienie Jewelled Egg. I tu pojawia się problem - jedne drzwi w zamku nie chcą się otworzyć. Co więcej, po najechaniu na nie kursorem brak jest nawet napisu 'door'. O ile pamiętam, to zadanie wykonałem dawno temu, gdy pierwszy raz grałem w MM6, jednak wtedy nie mogłem otworzyć innych drzwi - w Gharik's Forge, co, w przeciwieństwie do opisanego tu problemu, uniemożliwiało ukończenie gry. Teraz gram w wersję załataną, z czasopisma 'Świat Gier Komputerowych', przechodzę grę, ale bez ukończenia jednego questu, czego nie mogę sobie darować. Jeżeli ktokolwiek wie, jak rozwiązać ten problem, proszę o odpowiedź. Z pewnością zniknie wtedy moja bezsenność;), na którą cierpię od... dość dawna:).

Rabican PW
3 listopada 2004, 18:02
To znowu ja;). Prawdą okazały się niestety moje podejrzenia - to wszystko wina wersji gry. Jak widać, każda wersja ma jakieś wady. Na szczęście w tej można skończyć grę, a jedynie nie można ukończyć jednego questu. Mówi się trudno...

Acid Dragon PW
5 listopada 2004, 00:18
Tak, podczas moich przygód na Enroth z tą samą wersją MM6 natknąłem się na ten sam problem. Niestety chyba jest nieroziązywalny, choć może można się było wysprycić najpierw grając w wersję niezałataną, a po przejściu tego questa - załatać. Choć inna sprawa, że Gharik's Forge przeszedłem jeszcze na długo przed odwiedzeniem zamku Kriegspire. W sumie to dziwne, że początkowo w grze znalazł się aż taki poważny błąd, który uniemożliwiał jej ukończenie...

Boryna PW
26 grudnia 2004, 19:44
MM8 już mnie nie lubi. Gdy je włączam to na moment robi się siwy ekran i wywala mnie do windowa. Zawsze robił się siwy ekran, ale potem wyświetlało się logo 3DO i gra się włączała. Nigdy wcześniej nic takiego się nie działo. Kiedyś tylko wyskoczył komunikat ze potrzeba 30 MB miejsca na dysku(chyba nie znam angielskiego za dobrze), choć miałem go 12 GB. czy to może mieć związek z tym, że pchnąłem fabułę do przodu. Jestem w misji znalezienie czterech serc żywiołów mam 2(powietrza i wody).Co to może być?

Acid Dragon PW
26 grudnia 2004, 20:51
cóż... nie spotkałem się z podobnym błędem, ALE jest taka zasada,że jak coś wcześniej działało, a teraz nie działa, to ktoś (lub coś) to musiał zepsuć :P.

Na pewno nie ma na to wpływu to, że popchnąłeś fabułę, gdyż wtedy conajwyżej twoja zapisana gra mogłaby się nie załadować, ale do samego głównego menu powinieneś mieć dostęp zawsze. Strzelałbym na efekt działania jakiegoś wirusa, albo zwyczajne usunięcie jakiegoś pliku przez użytkownika, wirusa, a nawet jakiś program 'naprawczy', który zamiast naprawiać uszkodzone pliki - usuwa je.

Proponowałbym skopiowanie z folderu gry (domyślnie C:\Program Files\3DO\Might and Magic VIII) folderu 'saves' w bezpieczne miejsce - następnie odinstalowanie gry i/lub usunięcie wszystkich plików z jej folderu, a następnie ponowną instalację i ewentualnie skopiowanie do nowego folderu gry poprzednio zachowanego folderu 'saves'. Jeśli to nic nie pomoże, to znaczy, że sprawa jest grubsza (system, dysk, pamięć...) i wtedy chyba nie tylko MM8 ma prawo ci chodzić źle ;). Inaczej powinieneś mieć świerzo zainstalowaną, działającą grę ze wszystkimi zachowanymi poprzednio 'sejwami'.

PS.... jeszcze jedno - zanim zabierzesz się za reinstalację, upewnij się, czy masz wystarczająco dużo wolnej pamięci RAM - dla pewności zrestartuj komp i zamknij wszystkie programy z zasobnika systemowego (czyli te w prawym, dolnym rogu pulpitu) i spróbuj uruchomić grę.

Boryna PW
21 stycznia 2005, 12:29
W MM8 zauważyłem buga .Gdy chce awansować swojego kapłana z eksperta na mistrza magii światła pisze że muszę przejść mury mgły i mieć 8000 kasy grze nie ma czegoś takiego jak mury mgły i do awansu wystarcza mi 8000 złota. tak z magią ciemności ale wtedy pisze że musze przejść strefę wylęgu. wydaje mi się że to dlatego że gra była tworzona na MM7 a w niej były takie lokacje jeszcze jedno gdzieś w necie(A może mi się to śniło)czytałem że w ravenshore jest jakiś ukryty wymiar. chyba Vori. Co o tym sądzicie?

Acid Dragon PW
21 stycznia 2005, 13:24
Dziwne - w mojej grze nie ma takiego opisu. Chyba potwierdza się to, że choć nie było żadnego patcha do polskiej wersji MM8, to jednak jest więcej niż jedna polska wersja gry...

W moim opisie jest z kolei inny błąd:
"Jako arcymistrz magii światła, będziesz mógł korzystać ze wszystkich czarów, których mogą używać arcymistrzowie. Czary wyższego poziomu będą silniejsze i będą bardziej użyteczne dla ciebie i twojej drużyny. Zrobię z ciebie arcymistrza magii ciała (:P), jeśli masz 10 punktów biegłości w tym rodzaju magii na poziomie mistrzowskim, udało ci się skończyć misje awansowe na arcymaga lub kapłana Światła i stać cię na zapłacenie 8000 sztuk złota."

analogiczny opis jest dla magii ciemności (choć już bez tego błędu ;).

Co do Ravenshore, to znajdują się tam dwa tajemnicze miejsca - po pierwsze znajduje się tam przejście do "wymiaru między wymiarami" - jest to po prostu wejście do tego wielkiego kryształu, do którego klucz zyskujemy pod koniec gry, by tam dotrzeć i powstrzymac Niszczyciela, a po drugie - jest tam też krypta czasu - będąca w rzeczywistości najbardziej wartościową skrzynią skarbów w grze, do której klucz można uzyskać rozwiązując zagadkę obeliskową.

Vorie niestety nigdy nie udało się zwiedzić w grze MM.

Boryna PW
22 stycznia 2005, 11:17
No właśnie w twoim opisie też pisze że musisz mieć ukończone misje na arcymaga albo kapłana światła.W MM8 nie ma klasy bochatera arcymag ale w MM7 jest.W MM8 jest tylko kapłan światła.Dziwne prawda?

Acid Dragon PW
22 stycznia 2005, 12:08
o żesz..... masz rację..... nie zwróciłem na to uwagi nawet, gdy to przepisywałem. ale cóż..... faktem, jest, że MM8 była stworzona w ledwie nieco ponad pół roku i masz rację, co do tego, że była bazowana na MM7 - w plikach MM8 można nawet znaleźć wiele fragmentów interfejsu z MM7. W takim pośpiechu autorom najwyraźniej umknęło kilka szczegółów (a cała gra jakoś wydaje się mniej zbalansowana i lekko nieprzemyślana).

Rabican PW
22 stycznia 2005, 18:36
'Lekko' to za słabe słowo, Acidzie. Porównaj MM6 (tworzona bardzo długo, bardzo dopracowana), MM7 (tworzona krótko, lekko niedopracowana) i MM8 (tworzona bardzo krótko, dość znacznie niedopracowana).

Boryna PW
25 stycznia 2005, 12:42
Jak uwolnić córkę Ariona Łowcy z fortecy ogrów w Alvar?

dziadek PW
5 lutego 2005, 17:28
Witam, mam mały problem w M&M IX, a konkretnie z Arena - gdy rozmawiam z zarządcą areny i chcę walczyć nieważne na jakim poziomie gierka mi się wiesza (podczas awansu na Gladiatora)

Rabican PW
12 lutego 2005, 07:46
Boryna: w fortecy ogrów w Alvar w którejś z komnat powinien być zamknięty szczurołak, wyświetlany na mapie jako sojusznik (kolor zielony jeśli masz włączone Magiczne Oko/Wizard Eye). W sumie to nie tyle komnata, co cela. Kluczyk do niej jest gdzieś w loszku, gdzie niestety nie pamiętam. Po otwarciu zamka należy do pensjonariusza zagadać i to chyba tyle. Jeśli będą jeszcze jakieś kłopoty, przedstaw je tutaj.

dziadek: są jakieś łatki do MM9? Jeśli tak, to winieneś je ściągnąć i załatać swoją wersję gry. Może przedstaw tutaj, skąd ją masz, to mogłoby pomóc mi i np. Acidowi w zorientowaniu się w sytuacji.

Boryna PW
22 lutego 2005, 19:28
Czy w MM7 Jśli nas żłapią na kradzierzy to co się dzieje?Czy musimy np.zapłacić podwujną wartość ukradzionych pieniędzy lub od razu idziemy do więzienia.A może naszej postaci zakłada się na szyję gustowną pętelkę i usuwa grunt z pod nóg.Czytałem że idzię się do paki ale chce potwierdzenia.Czy do więzienia szłaby cała drużyna czy tylko jedna postać?A i jeszcze jedno czy można kraść tylko pieniądze czy też przetmioty.Czy do więzienia szłaby cała drużyna czy tylko jedna postać?Z góry dzięki.

Acid Dragon PW
22 lutego 2005, 21:04
Generalnie kraść można TYLKO przedmioty - ze sklepów oczywiście. Jeśli się nie uda i zostaniesz przyłapany, to właściciel na długi czas zamknie sklep przed całą drużyną. Zostanie na nią też nałożona pewna kara pieniężna. Karę można zapłacić w radzie miasta, ale jeśli nie ma się przy tym wystarczającej ilości pieniędzy, albo łączna kara jest już zbyt wysoka, to cała drużyna idzie na 1 rok do więzienia. W praktyce po prostu obniża to końcowy wynik w grze, ale nie powoduje żadnych skutków ubocznych.

Jeżeli jednak kradzież się uda, to też nie jest tak bardzo różowo. Bowiem jeśli kradziony przedmiot się zepsuje, to w żadnym sklepie, żaden rzemieślnik nie będzie chciał go naprawić. Wtedy jedyna szansa w umiejętności 'naprawa przedmiotów' albo odpowiedniej postaci, która może się przyłączyć do drużyny. Nikt też kradzionego przedmiotu od ciebie nie kupi.

Osobiście nie polecam używania kradzieży - to bardzo ciekawa umiejętność, ale w praktyce - mało przydatna. Może się przydać tylko na początku gry... no.. ewentualnie we wczesno-końcowych fazach gry, gdzie umiejętność jest już maksymalnie rozwinięta, w sklepach są bardzo potężne przedmioty, a złoto się jakby zaczyna kończyć...

dziadek PW
24 lutego 2005, 15:39
NIewidziałem żadnych łatek do MM IX pl. jeśli jakieś są to poprosiłbym linka do takej :), A wersja to M&M IX PL 0.024 (CD Projekt), na platwindzie XP
P.S. Wie ktos jak uruchomic MM VIII na XP?

Acid Dragon PW
25 lutego 2005, 13:55
No cóż... do polskiej wersji MM9 chyba rzeczywiście nie ma łatek. Znalazłem jedynie do wersji angielskiej... - spróbuj... może przez przypadek zadziała. Innego rozwiązania tego problemu (poza zmianą systemu :P) raczej nie ma.

Co do MM8 na XP (czy wogle czegokolwiek na tym tak wspaniałym systemie, na którym nie chodzi połowa rzeczy) nie mam pojęcia.

Rabican PW
26 lutego 2005, 14:03
Podobno są jakieś łaty, oprócz tego mojemu kuzynowi udaje się czasami uruchomić MM8 na XP, ale ja bym i tak temu systemowi nie ufał. O ile każda Winda to Scheisse, o tyle Winda XP to "Scheisse, Scheisse und noch einmal Scheisse", że zacytuję mistrza Sapkowskiego.

Boryna PW
18 marca 2005, 15:26
Jak przejść w MM8 pałac niszczyciela?I Jeszcze jedno czy MMVII działa na widowsie XP?
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17 - 18 - 19 - 20
21 - 22 - 23 - 24 - 25 - 26 - 27 - 28 - 29 - 30 - 31 - 32 - 33 - 34 - 35 - 36 - 37 - 38 - 39 - 40
41 - 42 - 43 - 44 - 45 - 46 - 47 - 48 - 49 - 50 - 51 - 52 - 53 - 54 - 55 - 56 - 57 - 58 - 59 - 60
61 - 62 - 63 - 64 - 65 - 66 - 67 - 68 - 69 - 70 - 71 - 72 - 73 - 74 - 75 - 76 - 77 - 78 - 79 - 80
81 - 82 - 83 - 84 - 85
temat: [przyklejony] MM - problemy i porady

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel