Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Biblioteka Legendtemat: Kreeganie i Starożytni w Ardonie
komnata: Biblioteka Legend

vinius PW
22 lutego 2012, 11:28
No, w związku z otwarciem nowej wersji Gildii - nowy wątek.

Szereg pytań:
1. Czy "futurystyczne" miasta powstałe w czasach fabuł Shifters przypominały pod jakimś względem Forge?
2. Tak samo odnośnie mechanicznych stworów. Z tego co widziałem w filmikach na grotowym kanale YT, bardziej przypominają różne mechanizmy z wczesnych części MM. Wiadomo, jak były tworzone?
3. Czy pojawia się wizerunek - twarz wspominanych Kreegans (w tym Inkwizytora) i czy można się domyślać, że "prastarzy Kreegans" to Kreatorzy?

Alamar PW
22 lutego 2012, 11:48
3. Jeśli chodzi o Daglathora, to nie był on ani żadnym bogiem, ani nawet kimś wyjątkowym.
Cytat:
Daglathor is actually a Kreegan, an ancient and vile spacefaring race. He was banished from the heavens for his crimes of depravity and imprisoned under a volcano, the only way to contain something so large and evil. Horrible starvation has wracked him for eons, and when released, he is completely focused on consuming every being in Ardon.
Wspomniane niebiosa, to konflikt miedzy Starożytnymi i Kreeganami, które rozgrywał się nad Ardonem od dawna (kolejna wskazówka, że jest to osobny świat, a nie jak planowano pierwotnie, czwarty kontynent).
Kreeganie są w nim przedstawieni właśnie jako mniej zaawansowana rasa, których przewagą jest jedynie ilość, a nie jako równi Starożytnym, jak w przypadku Kreatorów.
Kreeganie w WoMM-ie i Shifterach są przedstawienie jako "bardziej ucywilizowani", a nie jako drapieżna rasa, chcąca spustoszyć ten świat, jak miel iw zwyczaju. To właśnie ci "starożytni Kreeganie" mają taki charakter.

Acid Dragon PW
22 lutego 2012, 13:27
1-2. Nie, była to raczej wersja steam-punk. Trochę sci-fic, ale bez neonów, laserów, czy reaktorów nuklearnych. To były maszyny stricte techniczne/technologiczne, ale bez widocznej elektryki. Przynajmniej te, które widziałem. Niemniej jednak jest to wciąż ciekawy wybór na "alternatywną rzeczywistość" Ardonu...

3. Na filmikach fabularnych tego nie widać (Zash Mitra po zniszczeniu zamienia się w stertę robaków). Raczej nic nie naprowadza nas w stronę Kreatorów. W Shifters Kreeganie są reprezentowani jako zarówno bezmózgie, demoniczne, agresywne stwory, jak i inteligentni i mądrzy dowódcy.

To nie pierwszy raz - już w MM6 mieliśmy do czynienia chociażby z Xenofexem, który był wszak inteligentny, przebiegły, a jednak wyglądał (MM7) jak reszta bezmózgich Kreegans. Podobnie i Lucyfer Kreegan w AB. Wiele więc wskazuje na to, że kreegańscy dowódcy posiadają znacznie większą inteligencję i wiedzę niż ich żołnierze - ci w zupełności wystarczają, gdy walczą, a nie myślą.

vinius PW
22 lutego 2012, 14:57
To jeszcze pytanie w kontekście Ardonu, ale teraz o Starożytnych:
czy nieumieszczone ostatecznie w grze teksty lodowych tytanów odnośnie nich miały jakieś ważne znaczenie fabularne, wnosił nowe informacje do koncepcji tej rasy przedstawionej w RAQ?

Acid Dragon PW
22 lutego 2012, 15:30
Cytuję z tłumaczenia polskiego:

- Stój, śmiertelniku. Wymów starożytne hasło lub przepadnij!
- Dalej nie pójdziesz. Ci, co chcą splądrować miasto Starożytnych, zostaną unicestwieni.
- Giń, intruzie!
- Zabić człowieka!
- Nie dostaniesz tego klucza!


Więc nie - nic konkretnego, aczkolwiek te cytaty kończą domysły na temat, czy Lodowi Tytani mieli coś wspólnego ze Starożytnymi. Mieli z pewnością i nie bez powodu pilnowali gwiezdnego statku.

Przy okazji dwa inne ciekawe cytaty.

1. Reklama Legends :P
- Chodzą słuchy, że wiele Legend chodzi teraz po ziemi. Mam nadzieję, że są dobrymi i potężnymi bohaterami. W końcu zło także ma swoje legendy, prawda?

2. Końcowa rozmowa Drake'a i Necrosa z zaznaczonym wyciętym fragmentem:

- Ach, więc tyś jest przyczyną wszystkich kłopotów. Sławetny Drake.
- Ostatnio bywam popularny wśród coraz większych straszydeł.
- Miałem przeczucie co do ciebie, wojowniku. Jest w tobie magia. Wiem to. Jestem przecież Necros. Pan Legionu Umarłych.
- Zatem jesteś tym, który wymordował moją wioskę, moją rodzinę . . .
- Oni może i nie żyją, lecz to nie koniec dla nich. Ja władam życiem po śmierci. Wszyscy, co giną, służą mi.
- Już niedługo.
- Nie bądź zbyt uczuciowy, śmiertelniku. Ta wojna to sprawa daleko większa od jakiejś wioski. Idzie o potęgę samych Starożytnych. Co ty na to, Drake? Taki wojownik mógłby mi się przydać.
- Po moim trupie.
- To da się zrobić.



Ostatecznie z Crusaders w wersji na PC chyba pousuwano wszelkie bezpośrednie odniesienia do Starożytnych i Kreegans. W wersji na PSX znacznie więcej się ostało, wraz z "technologicznym" zakończeniem.

Ciekawe tylko dlaczego? Wszak i tak w wersji na PC zwiedzamy sobie statek kosmiczny (czego paradoksalnie nie ma w wersji na PSX), więc nie mogło chodzić o usunięcie elementów sci-fic.
temat: Kreeganie i Starożytni w Ardonie

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel